A tököm tele az akksis sztorival.
A megrendelt töltő nem érkezett meg. Adtam neki még 1-2 napot, de semmi. Végül visszamondtam a rendelést, és vettem egyet a Praktikerben. Aztán beröffent a V6. Volt nagy boldogság és egy 40 kilométeres karika, aztán visszaálltam a mélygarázsba. Másnapra annyi töltés maradt, hogy kinyitni még sikerült a távirányítóval, visszazárni már nem...
Természetesen új akku is csak rendelésre volt, arra is várnom kellett. A kiszállítás árában viszont a beszerelés is bennevolt. Bár ne lett volna. Ennyi anyázást 5 percben még Mucsi Zoltántól se hallottam, ráadásul az istenbarma először fordítva tette be az akksit, és amikor rájött, hogy elk...rontotta, még cifrábban kezdte savazni az olasz mérnököket. Nyilván az is az ő hibájuk. Legközelebb csak szállítást kérek...
Lényeg a lényeg, akksi van (Banner, ráadásul 175 mm magas, ami nem feszíti a levegőcsövet), töltés van, akkor indul a gép, amikor akarom. Micsoda luxus, anyám!
Történt, hogy két hétig távol voltam az Alfától. Két hét pedig bőven elég arra, hogy egy amúgy sem valami acélos akkumulátor megnyekkenjen. Hát megnyekkent.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy egy szomszéd az off autóján mókolt valamit, vagyis meg tudtam kérdezni, hogy van-e bikakábele. Odagurult az offal az Alfa mellé, összekötötte az akksikat - és nem történt semmi. Egy nyomorult visszajelző se gyulladt ki a műszerfalon. Az egyszeri szomszéd ilyenkor tárná szét a kezét és biztosítana a sajnálatáról, de nem az én szomszédom! Kikapta a saját akksiját az offból, és beletette az olaszba. Pöcc röff. Nem, itt sem köszönt el. Miután visszatettük az akksiját az ő gépébe, elvitt új akksiért, hazahozott vele, még az Alfába is betette. Ilyen szomszédok teremnek erre. :)
74 amperórás Exide-ra esett a választásom. Nem is baj, hogy még a tél előtt túlestünk ezen.
Ja hogy a tanulság? Az is van: Soha, de soha ne hagyd égve a belső világítást. Főleg rossz akksival. Főleg két hétig. Ennyi.