Neveztünk, indultunk idén is, mert muszáj. Selénia Rallyt kihagyni mindig bűn.
2018-ban a szokásosnál is jobban sikerült a rally, legalábbis ami az útvonalat illeti. Jóanyám sok éve mondogatja, hogy az Őrség csodálatos hely - és egyet kell értenem vele. Visszamegyünk alkalomadtán. Az itinerrel itt-ott meggyűlt a bajunk, de komoly eltévedést nem hoztunk össze, ahogy komoly helyezést sem. :)
Ami még említést érdemel, az a rendszám saga folytatása, aminek ráadásul van egy extra seléniás vonatkozása is. A rally előtti éjszakát Ajkán töltöttük, aztán reggel autómosás és indulás Hegyhátszentjakab felé. Kraszy volt a fogadóbizottság, aki rögtön azzal kezdte, hogy nem szép dolog rendszám nélkül közlekedni. Nabzmg... Telefon az ajkai mosóba: megvan, ott esett le. A rendszámtartó két helyen is eltört, sanszos, hogy átmentem rajta a mosóból kifelé, a tábla viszont egyben maradt. Este visszamentünk érte, aztán behajítottam a csomagtartóba. Pár napig megint nem autóztam, szóval ráért a visszarakása. A Seléniához annyi köze van a dolognak, hogy találtam otthon egy rendszámkeretet, amit egy korábbi rallyn kaptam. (Talán tavaly? Tudja a hóhér...) Az sem titánból van, de talán tartósabb lesz, mint az auchanos vacak.
Megérett az elhatározás, hogy B típusúra cseréljem az első rendszámot. Már csak lelkierő kell, hogy újra nekimenjek az okmányirodának...
Várpalotán jártam.
Odafelé M7, mert szorított az idő. Ott a Csöriéktől megszokott magas színvonal plusz egy finom kávé. Hazafelé meg szólt a VRUÁMMM a Vértesben. A friss olaj mellé kerültek új szűrők is. Meg egy olajleeresztő csavar, mert a régi elég viharvert volt.
Kilométeróra állása: 187 160
Várpalotán jártam ismét. Egyre hosszabb lett az Alfa idegesítő hülyeségeinek listája, az olajcsere ideje is eljött.
Csöri lecserélte a motorolajat, a szűrőjét, és a fékfolyadékot. Felcserélte az első és hátsó kerekeket, hogy az egyik pár hozzákopjon a másikhoz. Életet lehelt a kilométeróra háttérvilágításába, beállította az égre világító fényszórót, megszűntette a hűtővíz szivárgását (a múltkor, Szigetszentmiklóson cserélt cső csatlakozása volt a ludas), és majdnem lecserélte a törött tükröt is. Azért majdnem, mert az unixos autó rossz alkatrészt hozott.
A kattogó ajtó (melegben úgyis csendben van), a néha cincogó utastéri ventilátor és a tükör legközelebbre marad.
Kilométeróra állása: 176 151
P.S.: Majd' elfelejtettem a legrégebben húzódó javítást! A hátsó lökhárító egyik fényvisszaverője már az autó megvételekor is törött volt. Néhány hétre rá kerítettem másikat, amit aztán évekig hurcolásztam az ajtózsebben. Tegnap azt is sikerült kicserélni. :)
A szokásos jövök-megyek helyett egy hosszú hétvégét vendégeskedett az Alfa Várpalotán. A menü egy adag olajból és egy kazal szűrőből (olaj, levegő, pollen) állt.
Csöri, a soros szervizen túl, az elhalt távirányítókba is életet lehelt.
Kilométeróra állása: 166 295
A tavalyi kihagyás után újra rajthoz álltunk. Idén a hátsó üléseket is kihasználtuk: először vett részt a versenyen a kisfiam és az unokatesóm. Nem titok, hogy elég lazán álltunk hozzá az egészhez. Kirándulni indultunk és szép autókat nézegetni, és azt kell mondjam, hibátlanul teljesítettük is a célunkat.
A feladatoknál nem kapkodtunk. Hol kisautókat tologattunk a homokban, hol lépcsőt másztunk kifulladásig (valaki magyarázza el egy kétévesnek, hogy ezt nem találjuk elég szórakoztatónak), ráadásul egy csapat biciklist is kifogtunk. Meg is lett az eredménye, több mint 40 percet csúsztunk a célbaéréssel. Az ezért kapott büntetéssel sikerült is összehoznunk egy negatív pontszámot. Tegye fel a kezét, aki meglepődött azon, hogy a dobogó közelébe se jutottunk! :)
Láttunk viszont rengeteg gyönyörű autót, Holló (az utód) nem győzött egyik ámulatból a másikba esni, csak a Quattroporte zavarta össze. Kétszer nézte meg mindkét végét, de nem érte fel ésszel. Szép autó Alfa logó nélkül?! Az anyukája könnyebben viselte a dolgot, csak haza akarta vinni a Maseratit. Apropó, ha valaki apró ujjlenyomatokat talált az autója orrán, akkor Holló a bűnös. Remélem, mindenki meg tudja bocsátani.
Az utak jó része ismerős volt. A 811-es Vértesacsa felé nagy kedvencem, a nadapi utat még annál is jobban szeretem, és az Alcsútdoboz-Biatorbágy szakaszt is imádom, még a vacak aszfalttal együtt is. Láttunk persze új helyeket is, ráadásul másfél éve elköltöztünk már Fehérvárról, szóval az ismerős utakon se járunk már olyan gyakran. Jó volt viszontlátni őket. A kilométerszámláló is itt fordult át a 135 ezren.
Jövőre is ott leszünk!
Majdnem 7 liter Selénia 20k borult bele a V6-ba, új szűrővel és termosztáttal egyetemben. Döbbenetes dolgokra képes azóta az autó. Például be tud melegedni, és nem hűl vissza menet közben.
További jó hír, hogy a gátlóim gyáriak, csak a rövid rugókat kell normálisakra cserélni. Már csak be kéne szerezni őket.
Szamosi szerviz, naná.
Kilométeróra állása: 124 130
Szamosiéknál kapott az Alfa friss Seléniát és szűrőket.
Kilométeróra állása: 197 030
Csörinél új olajat kapott a digó plusz egy litert a csomagtartóba utántöltögetésre.
Volt egy idegesítő kattogás is a bal elejéből szűk balkanyarokban, de Palotán az istennek se akarta produkálni. Azóta egyszer sem hallottam, még a kontroll-körforgalomban sem, ahol eddig rendszeresen csinálta. Csöri újra szemmel verte a hibát. :)
Óraállás: 183.698
Mostanában kissé hanyagolom a blogírást. Ahogy nézem, az utolsó bejegyzés a vezérléscseréről szólt, de nem valami bőven. Nem írtam le azt sem, hogy az előző cserekor sikerült a kipufogóoldali vezérműtengelyt egy foggal mellérakni. Amióta Csörinél jártam, szinte teljesen megszűnt az alapjárati "puffogás", és fordulaton is lelkesebben húz a szekér. Azelőtt betudtam annak, hogy a JTS nem annyira hegyes jószág, mint a Twin Spark, mert hát menni ment, csak nem akart megőrülni 5000 fölött. Na most már megőrül. :)
Pár nappal a vezérléscsere után Selénia Rally is volt. Az alapos felkészülés jegyében apámnak csak Diósjenő előtt pár kilométerrel mondtam meg, hogy hová is megyünk és hogy itinert fog olvasni. Egészen könnyen megemésztette a dolgot, és profi navigátor vált belőle úgy 2 perc alatt. A rajt előtt többször is végignyálaztuk az Alfákat a placcon. Azt hiszem, most értette meg az öregem, miért is kellett nekem olasz autó. A vak szlalom óriási volt, az útvonal gyönyörű, a feladatokon is jókat vigyorogtunk, csak kicsit sok volt az olyan, aminél csak le kellett olvasgatni valahonnan a megoldásokat. Ha idetéved véletlenül egy szervező, üzenem neki, hogy korábban azért rafkósabbak voltak ám. Rossz azért nem volt így se, de most csak ötös alá. A célban megkaptam a tavalyi fair play díjat. Köszönöm még egyszer! Vettem az akkor másfél hónapos kisfiamnak egy alfás sapkát. Kell még neki egy-két év, hogy belenőjön, de az ilyesmit nem lehet túl korán kezdeni. Jóatyámtól pedig kaptam egy lóherés kulcstartót - amit nem tudok a kulcsra akasztani, mert hiányzik róla az a kis fül. Egyelőre fogalmam sincs, mit kezdjek vele, a végén még kénytelen leszek újítani egy 4C-t, hogy legyen alkalmas kulcsom is. :)
Az is újság, hogy leszoktam a mosóról, ahová jártam, mert úgy adták vissza szegény Alfát, hogy a tetején éktelenkedő gólyaf0st (Komolyan mondom, a Dunántúl összes nagytestű madara az én autómra jár anyagcserélni...) csak szétkenték, de nem tűntették el. Érdekes módon a Tesco melletti mosóban egy perc alatt le tudtam szedni. Azóta oda járok és inkább a két szép kezemmel mosom a vasat.
Bénázás is akadt az elmúlt időben, konkrétan tegnapelőtt este. Azzal indítottam, hogy megtaláltam a munkahelyi parkoló bejáratánál egy vasoszlopot. Törni nem törött semmi, éppen csak a fényezést b@sztam össze a lökhárító sarkán. Szerencsére a rendszám megúszta. A fényezésen esett sebet talán egy polír is el tudja fedni, az önbecsülésem viszont már sose lesz a régi. (Dehogynem, csak legyen már hétvége. :))
Miután az Alfa orrát elintéztem, eszembe jutott, hogy a tükörtartó háromszögek fényezése is elég rusnya, szóval kezdenem kéne vele valamit. Késő este a dolgozónál, mindenféle szerszám nélkül csak addig jutottam, hogy a belső borítást leszedtem róla, és megszakértettem a csavarjait. Nem sok, de hiba ebbe is csúszott, ugyanis a borítás két tartó pöcke közül az egyik szublimált, sőt, nemlétezővé vált. Ezt is pótolni kell. Ja, a háromszöggel azt tervezem, hogy leszedem róla a festéket, alapozom, aztán matt feketére festem, amilyen eredetileg is volt. Ha nem sikerül elég jól, akkor is matt fekete lesz, csak festék helyett fóliából.
Kilométerállás: 182 229
Nem vált be a Valvoline, újra Selénia van a vasban. Kapott hozzá új szűrőket is a tegnapi pakkból. Komoly értéknövelő tényezőként felpattant egy Csörgő Autószerviz rendszámkeret is. :)