Idén harmadszor jön le a váltó. Először kuplungcsere. Aztán kiderült, hogy a kettős tömegű lendkerék is tropa, így másodszor lendkerék csere. Aztán most harmadszor, mivel 6ezer km megtételét követően szétesett a gyári valeo kulpung húzócsapágy.
Persze nem szakszervíz szerelte be, így a garancia is felejtős.
Ez komolyan vicckategória, nem hiszem el. :(
Ha már lúd, legyen dundi, kapott egy új alsó kuplung munkahengert is. (Milyen fura, hogy ez koppra megegyezik a sud/sprint/33 vonal munkahengerével, persze ezek a boltban ritkán futnak 1 cikkszámon.:))) )




Mivel elég nagyot kapott a hátsó futómű is, kicseréltem az egészet, egyben.
Megkapta a restaurálás alatt álló darab hátsó futóművét, komplett. Hogy milyen futómű kerül a restaurált darab alá, az majd később kiderül, valószínűleg marad az eredeti tárcsafékes rendszer.
Egy újabb érdekes felfedezés: a sprint dobékes rendszereiből is volt több variáció. A képen valamiféle szimmeringes-csapágyas megoldású a dob tengelyéhez törénő csatlakozás, míg a másik verzióban nincs ilyen szimmering, csak a csapágy belül és kívül. A két verzió egymással totál nem kompatibilis, egyik sem megy fel a másik tengelyére.
Ha már rég elbontottam volna donor1 kaszniját, akkor fedett, meleg helyen is csinálhattam volna, így maradt az udvar, akna nélkül, szakadó esőben.:(
A végeredmény: nagyon jó! Stabil, pici elhúzás van balra egy kis összetartás miatt, ez a futómű beállítással remélem megszűnik.




Zé komolyan csodákra képes, ezt eddig is tudtam, de most valahogy nem hittem benne...én tévedtem, elnézést érte.:)))
Ha már lent jártunk, javítva letttaposólemez is bal elöl, merthogy kicsit elhagyta magát...ezt leszámítva az alja egészen szép, de várhatóan kb 2 éven belül azért neki kell majd állni, ha napi használatban marad.
A sürgősre tervezett lakatoláson tehát túl is vagyunk.:)
Hasznos infó: a csík 33-as hossztartója hosszabb picivel, mint a kocka33/sud/sprint vonulaté. Ez kicsit megxivatott minket, de legalább már ezt is tudjuk.:)
Kiderült, hogy a hátsó futómű sem százas...nem variáltam, hátsó futóművet egyben cserélem, a restaurálás alatt álló darabét kapja meg, ideiglenesen.
Ha már itt tartottunk, akkor egy csomó minden cserélve lett, amit már egy ideje kellett volna:
Összesítve a cserélt alkatrészek (sajnos folyamatosan frissítve...):
- 2db lengőkar
- 1db hossztartó
- 2db lengéscsillapító
- 2db kormányösszekötő
- 2db féltengely kpl.
- 1db kerékagy
- 2db féktárcsa
- 2db fékbetét

Nem kimondottan az autóhoz tartozik, de azért felraktam ide, hiszen ezáltal közvetve könnyebben fejlődik a sprinyó.
tehát muszáj volt beruházni egy kompiba, így egyszerűbb lesz az összeszerelés. 50 literes, 8bar-os a kicsike.
Zé cartárs jóvoltából beszerzésre került még:
1 szett légszerszám (festékszóró, alvázvédő, kifújó, tömlőfújó tömlőnyomás mérővel
1 levegős légulcs szett
1 levegős racsniskucs
1 légkalapács szett
...így hatékonyabban tudunk haladni majd.
Nem utolsó sorban ezzel le van tudva az alapozás, alvázvédelem kérdése is+ kasztnibontás, stb, stb.




Ízlések és pofonok...de nekem a gyári megoldások tetszenek jobban, így:
Lámpacsere, a gyárira + lökhárító felújítás
(lökhárító miatt örök hálám Face-nek!:) )
1. kép: korábbi állapot
2.-4. kép új lámpákkal+felújított lökhárítóval
A gyári lökhárító szegély még hiányzik, de hamarosan lesz az is....




Motor-és utastér belső tovább bontása.
Legfőbb értékek: műszerfal+műszerek + az elektromos bekötések feljegyzése
Talált kincsek: egy bal oldali lámpasor burkolat 1. szériához + egy króm ablaktekerő az ülés alatt, belerohadva a kárpitba (aki tudja miről van szó, az érzi igazán, mekkora értékekről van szó!:)) ), és egy hűtőaszk vízszintes díszléc, kettétörve! Már azt hittem, hogy megvan a hiányzó léc, igaz sérülten, de ez is valami...aztán kiderült, hogy ez egy újabb bal oldali darab, amiből eleve megvan a sérülésmentes. :((




Szelepfedelek, pók, vezműszíj burkolatok szinterezése...ööö, nem egészen a sprinthez, inkább Zé barátunk 16V-s blokkjához...de nem tudtam máshová rakni.:)




Időszerű volt egy kis rendrakás a műhelyben, mert kezdett eluralkodni a káosz. Így szépen összegyűlt 1 kupacba az összes krómos verzió kiegészítője...
+ egy érdekesség az aranykorból: szétszedhető első lengőscsillapító, melyet nem kell soktízezerért felújítani, elég csak patront cserélni...ebből kell még egyet szereznem, így elkerülhető az "Alkatrészen keressük meg a kocsi árának másik felét" politika csapdája, mely legnagyobb sajnálatunkra a Fiat-házasság óta Alfáéknál is nagyon-nagyon népszerű..:(




Sajnos nem csak az akksi volt a ludas az előző körben...valszeg kevés töltést kapott, így néha alig akarta megforgatni a mocit...de lehet, hogy az önindító is hisztizett, mert gyakran jelentkezett a probléma úgy, hogy nem forgatta meg első körben, majd hirtelen forgatta a mocit...biztosra mentem, és kicseréltük a generátort, és az önindítót is...még nem tudom, hogy vége-e a megbízhatósági problémáknak, mert azóta nem használtam az autót..a héten kiderül..
Mindenesetre a sebességünk megvan, a megbízhatósággal még van egy kis problémánk..:))))