Blog >> futómű
Meguntam, hogy kopog és nyüszög az első futómű így megcsináltattam, minden ki lett elől cserélve.
A legtöbb alkatrész FASTORIGINAL márkájú, ez alól csak a stabkarok és stabrúd képeznek kivételt azok RUVILLE márkájúak. A FASTORIGINAL egy új olasz márka, tehát én vagyok a kísérleti nyúl, ha beválik arról is tudni fogtok illetve az ellenkezőjéről is. Annyira új, hogy interneten hiába kerestem vele kapcsolatos tapasztalatokat. Az anyagköltség 80 ezer Ft alatt állt meg kicsivel.
Jövő héten még be kell állíttatnom a futóművet aztán remélhetőleg élvezem a kopogás és nyüszögésmentes suhanást.
Vettem 2 új gumit (Continental PremiumContact2), mert a rajta lévők (Vredestein Sportrac3) kukásak. Bejelentkeztem futóműállításra is.
Gumik: 43.500Ft
Futóműbeállítás+gumicsere+centír: 11.000Ft
A rajta lévő négy gumiból kiválasztották a két legjobbat, azok kerültek hátra.Szeptemberben azok is cserélve lesznek.
Beállítás+csere után a jobb első kerék jobbra kanyarodáskor sebességfüggően kattogott. Először féltengelycsuklónak tűnt, de hála Adrián cartársnak (http://alfaamore.hu/forum/alfa_romeo_147!1?bookmark=16185956#16185956), kiderült, hogy a felnire ragsztott súly beleér a keréktatrtóba. 3 visszavitel után sikerült meggyőzni a mestert, hogy vegye le a kereket és ellenőrizze. Persze egyből látta, hogy valóban ez a probléma, így sűrű bocsánatkérések közepette javította a hibát. Azóta minden ok.
Az autó eleje rázott már egy ideje. Korábban GabCsitól megtudtam, hogy a centírozás nem elég, gumicsere lesz a dologból. Ez legkésőbb jövő tavaszra be is van tervezve. És bár nem hibátlan guminál nem hoz tökéletes eredményt a futómű beállítása, átmenetileg megoldás. Na, meg ártani nem árt amúgy sem. Volt is egy kis meló vele, a bal oldal jó volt, de a jobb oldalon kellett kicsit állítani. Tavaszra a gumivásárlás mellett a felnik görgőztetése is tervbe van véve, mert a legutóbbi centírozásnál elég sok súlyt kellett feltenni. Egyelőre nagyobb sebességnél nem próbáltam, de városban érezhetően kevésbé rángatja a kormányt a futómű.
Múlt hét kedden voltam Erhard 242 (Dark Side) kollégánál, és vettem nála 4db stabilizátor pálcát. Hátulról hallottam a zajt, így ott kicseréltem mind a kettőt, lehet hogy még a gyáriak voltak, legalább is egy idősek voltak az autóval. Végül a rendszámtábla tartó keretet szedtem le hátul, hogy megszűnjön a zaj, kissé fel voltak lazulva a csavarjai.
Az első pálcák megmaradnak tartaléknak...
A múltkori gyári hibás SKF csapágy után vettem még egyet. A norautóban tették be. Igaz, hogy 9990 pénz volt, de legalább 1,5 óra alatt kész lett. A futómű továbbra sincs beállítva. Most a jobb kormánygömbfej lóg szerintük. Sebaj, azt is vettem. Ott 7500-ért adtak volna egyet, én 3490-ért vettem a Lángautóban.
Tegnap (2012.07.30) Kicseréltem a bal oldali lengőkart, a jobbosra ránéztem. Az állapotuk nagyjából most egyezik, a baloson eléggé kivolt a szilent.
Sikeresen bekerült egy eibach ültető szett az autó alá. Az első rugók már régóta megvoltak, a hátsókat a héten sikerült beszerezni. Ma megyek futóműveshez. Zének és a bandának megint csak köszönöm a segítséget és, a helyet. (Több mint egy fél napot foglaltam a beállót a műhely előtt:)
Elkezdtem gyűjteni az első futóműhöz a cuccokat. A lengőkarok és a stabrúd nincs a helyzet magaslatán, a kormányművem meg lassan fossa az olajat, a porvédő se tegnap szakadhatott ki. Ami eddig megvan az a kormánymű, szervószivattyú, bal lengőkar, stabilizátor rúd. Ami kell még: jobbos lengőkar, kormányösszekötők (de lehet, h az is van itthon:)
Bevittem a szerelőmhöz átnézetni, első lengéscsillapítók, rugók, felső lengőkarok, olajcsere, szűrőcserék, kézifék bovden csere
Végülis már egy nappal korábban, kedd délután (0710) visszavittem Zoliékhoz az autót, mert egy párszor előjött az a ropogás jobb elölről, ami a felső lengőkarok cseréje előtt is volt. És ha már ott hagytam megint pár napra, akkor a vezérlést is cseréljék ki (feszítő görgök, vezető görgők, vezérműszíj, vízpumpa, hosszbordásszíj, stb.), mert már a 73ezredik kilométer tekeredik bele, ami nem biztos, hogy egészséges hosszútávon. Hagytam ott egy hosszabb listát.. hát majd amire jutnak.. :) és majd a következő alkalommal (gyertya csere) folyt.köv. Mentünk vele egy kört, de akkor nem nagyon produkálta magát. Szerintem megijedt, hogy most már jó lesz végre:) Végtére én is félek a fogorvosnál :) akkor nem is fáj már, mikor a székben ülök, akár haza is mehetnék.. :) De nem. Ott hagytam, legyen csak végre tényleg jó, ne csak úgy tegyen néha. Csütörtök du. kiderül..
km óra állás: 188.181km(?)
Tegnap hazafelé hallottam apró zajokat elölről, de nem volt vészes, csak nem tökéletes. Ma (0706) viszont újra előjött ugyanaz a hang, ami volt a felső lengőkarok cseréje előtt, ami a kormány forgatásakor jobb elölről jön.. Tehát hiába volt kiszakadva a felső gömbfejnél a gumi, nem az adta a hangot. Zoliék bezsírozták a többit, gondolom az első ~60km-en még az hatott, aztán szépen lassan elfogyott belőle és emiatt kiújult a betegsége. Jövő héten, szerdán reggel viszem vissza hozzájuk, hogy az előző bejegyzésben írtakat cseréljék és ezt is megnézzék újra..
Hazafelé még azért biztonság kedvéért vettem egy WD-40-et (Smart Straw, 300ml) hátha segít túlélni neki addig ezt a pár napot. :) :\