Blog >> futómű >> beállítás

>> Szervizszelod9 // Alfa Giulietta 2.0 JTDm 170+ // 2020-01-27

Az autóban Eibach ültetőrugók vannak, ezért szükséges volt a futómű beállítása. A hátsó kerekek nagyon dőltek terhelt autó esetén, ami sem a stabilitásnak sem pedig a gumik élettartamának nem segítettek. Gondoltam elviszem beállítattni, kifizetem és kész... Persze...

Szóval elvittem állításra. Kezdték a hátsó tengellyel. Sikeresen leszakadt az excenteres csavar anyája, annyira össze volt gyógyúlva. "Semmi gáz, bemész az Unixba, polcról adnak csavart és szilentet pár ezerért..." Hát nem így volt. Csavart csak valami 16 ezer Ft/db áron tudtam volna venni, plusz anya és alátét 3 ezer /db áron. Ez 2x... És a fekete leves a szilent. Nincs szilent, csak komplett csonkállvánnyal együtt 150 ezer / db áron. Érthető okokból nem akartam venni, így elkezdtem egy kicsit utánajárni a dolognak. Az Elaforgos srácok segítettek, ajánlották a TedGum lengyel szilentes céget, de nem volt rendelhető az, ami nekem kellett volna. Próba szerencse, írtam nekik, hogy kellene a két alkatrész (lásd 1. kép - 5. alkatrész). Majd jött az e-mail, hogy van kb 15 ezer /db áron plusz posta. Végül itthon rendeltem meg az Intercars egyik viszonteladójától, mert kb ugyanannyira jöttem ki így is. Kértem még a 2 szilent mellé 2 db hátsó stabilizátor gumit is (első kép -1. alkatrész), ami végül nem került beépítésre, szóval eladó!!! Csavart végülis érdi bontós Petiék adták anyával és alátéttel 2 ezerért párban :D Ez történt november végén.

Amire összeálltak a dolgok és sikerült megszerezni a szilenteket illetve csavarokat, már 2020 január volt. Ezek után mentem szilentet cseréltetni. Az is jó munka volt, 4 óra alatt sikerült kicserélni a két szilentet. Nagyon ragaszkodtak egymáshoz az alkatrészek :D

Beépítés után rögtön mentem is futómű állításra. Ekkor sikerült az egész autót beállítani. Azóta atom stabil az autó és javult az egyenes futása is.

Szóval, ha valaki Giuliett futóművet szeretne állítani, akkor erre készüljön :D

KM: 218370
Költségek:
- alkatrészek 35000
- munkadíj 40000
- futómű beállítás 16300

>> SzervizSWut // Alfa 159 SW 2.0 JTDm TI // 2017-09-22

A törött jobb hátsó spirálrugó a mai napon ki lett cserélve, illetve egy általános átvizsgálás történt a szerelő részéről.

Mivel TI futóműves az autó így gyári rugó kellett vennem, amit párban árulnak.
A folyamat a műhely leterheltsége illetve a gyári rugópár esetleges kiváltására tett keresési kísérletek miatt két hetet vett igénybe, amiből az effektív munka 1 nap volt.

A rugók cseréjén kívül futómű beállítás lett elvégezve.

Dömpi (il dottore) cartárs volt olyan rendes, hogy egy kellemes beszélgetés mellett rácsatlakozott az autó ECU-ra és ránéztünk, mi a helyzet odabent. Szerencsére semmi rendkívüli nem mutatkozott.

Átlag DPF regenerációs ciklus (utolsó 5 regen): 470km
Átlag DPF regenerációs időtartam: 565s= 9,4 perc
Regenerációs hőmérséklet: 630 °C

Az adatok kiolvasását és a kellemes beszélgetést ezúton is köszönöm.

Gyári TI rugó adatok:
Cikkszám: 50515191
Ár: 38500 HUF/db

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-03-24

Bár nem volt semmi baj, de úgy gondoltam nem árt, ha végeztetek egy futóműállítást. Eredetileg a nyári gumik felhelyezése után akartam ezt megejteni, de mivel az nem gyári felniken lesz, a futóművesek pedig azt ajánlották, hogy ezt gyári felnire érdemes elvégeztetni, ezért csere előtt ejtettem meg a dolgot.
Ahogy láttam, a felhelyezett lézeres mérőkészülékek real-time továbbították az adatokat a computerre, az pedig kijelezte, hogy milyen szögben áll a kerék és ennek függvényében tekergette a csavarokat a szaki. Különbséget nem érzek, de remélhetőleg az utángyártott felnikkel is jó lesz így.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2015-06-09

Hatvani Győr

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2014-06-02

Elvittem a szokásos futómű ellenőrzésre a kocsit a Zengő Gumi és Futóműszervizbe. Ilyenkor jól megrázzák mielőtt felteszik az állítópadra. Vizsgálat eredménye, az alsó lengőkar hátsó nagy szilentje mindkét oldalon be van szakadva. Minden más jó szerintük és ez felelős lehet a bizonytalan egyenesfutásért.
Erhadtól vett TRW lesz velük betetetve csütörtökön.

Update 2014.05.15.

Szilent csere és beállítás kész, eleje keményebb, egyenesfutás sokkal jobb. Nem koppan mélyebb csatorna fedélen. Nem is gondoltam, hogy ettől kopoghat.

Szilentek: TRW bal:JBU651 jobb:JBU650

>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2014-01-21

Megejtettünk egy futómű beállítást.
Cseh-Mart, határ út. Még mindig profik.

>> SzervizBomi // Alfa 156 1,9 JTD // 2014-01-09

Mivel már minden futómű alkatrészem hibátlan a kocsiban így elérkezett a beállítás ideje is. Az összetartást sikerült minden keréken zöldbe hozni, sajnos a dőlés nem állítható....de nem vészes.

>> SzervizKispogga // Alfa 156 Sportwagon // 2009-10-26

Hétvégén ki akartam cserélni a nyári gumiaimat, minden jól is ment addig míg észre nem vettem, hogy a kocsiban lévő emelével tuti nem fog menni mert valami idióta (az előző tulaj, vagy valaki más) elhajlította az emelő felső részét, kis gondolkodás után felhívtam Kócosw barátomat, hogy oda tudná-e adni az övét erremondja nekem vigyem át hozzájuk és náluk sokkal egyszerőbben és gyorsabban ki tudnánk cserélni. El is menteem hozzá és ki is cseréltük őket de közben észrevettük, hogy a hátsó kerekek nem egyenletessen vannak megkopva, és tanácsát megfogadva Hétfőn be is mentem Győrbe beállítattni. Ha nem tesznek be elém 1 csókost akkor elég hamarabb el is öhettem volna onnam. Amúgy mint kiderült nem csak a hátulja hanem az eleje is el volt állítódva. De ami a lényeg most jó és annyira nem is volt drága.

>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2009-01-08

Futómű beállítás. Volt egy pici összetartása a kerekeknek, ezt korrigálták...

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2008-01-22

Jó ideje már ki lett cserélve az összes szilent, gömbfej (lengőkar) elöl-hátul, de futóműveshez csak most jutottam el.
Sürgette a dolgot, hogy 2-3 napja elkezdett valami nagyon durván kopogni. Már épp kezdtem elhinni, hogy muszáj lesz lengécsillapítókat vennem, de hamar kiderült, hogy a bal oldali stab. pálca felső gömbfején túlhúztam az anyát, ami picit megszakadt. Ez a ramaty utakon hamar ki is mozdult, és eszeveszett módon kattogott-csattogott.
Hiába, fontos a nyomatékkulcs használata...!!!
Anya csere+ futómű állítás 4500 ft, ami szerintem pest megye legjobb futóművesénél nem tétel.
Csak ajánlani tudom Őt: Budaörs, Oláh Attila

...jah, és külön jó érzés egy olyan futóműveshez menni, aki így fogad: "Na, végre egy Alfa!!!" :)))