Blog >> futómű
Majdnem 5 hónapja, a vásárlás óta halogattam (az egyebek miatt) a jobb oldali első lengőkarok cseréjét. Most megtörtént, és a bal oldalon is szilentek cseréje. A futómű ezzel most tökéletessé vált.
Még a jobb oldali szélvédő spricnit is megpiszkálták, most folyik belőle a cucc, de a fejet cserélni kell majd, mert valamikor valahogyan tönkrement.
Az első lengőkar csere után elvittem futómű állításra, ahol észrevettem (ÉN), hogy a hátsó torziós rúd hajlott. Elvittem Pistihez és egy 20 tonnás préssel vissza egyengette az acél darabot. Így már be lehetett állítani a futóművet. Kiderült, hogy kerékdölést nem lehet az autón állítani, de szerencsére még így is határértéken belül volt, illetve az is, hogy nem volt törve mert az összetartása a váznak 0,00 "eltérést" mutatott.
km: 184500
Munkadíj: 8000 Ft
Futómű beállítás: 5000 Ft
A minap történt gólyaláb csere miatt esett meg a dolog GabCsi barátunk segedelmével, a Méta Autószerviz hájtekk kütyüjei használatával. Köszönöm! :)
Nem szokásom blogot írni, de ezt most muszáj megírnom. :)
Decemberben, mikor a vasat vettük láttuk, hogy futóműves lesz a hölgyemény, de húzódott a dolog, meg annyira nem is volt vészes.. Szó, mint száz, Székesfehérvár felé az autó finoman rázni kezdett, nem éreztem biztonságosnak, úgyhogy Tottiékhoz megérkezvén meg is kértem a mestert, hogy intő szemeit vesse rá a futkározóműre.
Hát nem annyira tetszett amit láttunk.. Gyakorlatilag a gátlókat meg a rugókat leszámítva nem volt használható alkatrész a futóműben, a gumik szanaszét kopva.. szóval nem nézett ki jól. Az autó ott is maradt Totti-nál, aki elvállalta, hogy lábra állítja a vasat.
Az eredmény az ami miatt ezt az egészet elkezdtem írni. Valami hihetetlen a változás. Feszes, pontos, nem találok rá szavakat. Igazán most érzem azt, hogy mennyire rossz volt előtte. Hihetetlen jó munkát végzett Totti, gyorsan készült, és nem kellett eladnom a vesémet sem.
Plusz volt olyan jófej ez a manus, hogy kicserélte az emblémáimat, felpolírozta a fényszóróimat és újrakábelezte a csomagtér-nyitásért felelős kábeleket.
Totti! Grazie mille! :))
Úgy gondolom a lehető legjobb helyre vittem az autót. :)
Kicseréltem a stabilizátor pálcát a bal elején, mert már nem tudtam mire vélni a koporgást, és végre újra csendes a futómű :)
Úgy látszik ebből már havi bontás lesz.. Nézzük az augusztusi történéseket.
A Forensistől kaptam egy hírlevelet, melyben egy AM Bomba nevű klímatisztító sprayt hirdettek 690 Ft-os akciós áron. Mivel általában én ezeket ezerötszáz körül láttam, így gondoltam beruházok egyre, tavaly és idén úgysem lett feltöltve, kitakarítva a klímám, így legalább egy tisztítás már ráférne. Megvásároltam a sprayt (0731), majd az első hétvégén (0803) neki is álltam a leírás alapján kitisztítani. (Negyed óra járatás, amíg a flakonból kifogy a cucc – becsukott ajtókkal, majd negyed óra további járatás nyitott ajtókkal. Még jó, hogy előtte tankoltam, mert már eléggé piros volt a visszajelző, amikor nekiálltam.:) km óra állás: 195.640 km
Télen írtam postot arról, hogy meg kellene nézetnem még nyár előtt az ablakemelős komfort elektronikát, mert nem húzza fel az ablakokat központi zár zárásakor. Erre nem került sor, viszont egyik nap (0806) észrevettem, hogy újra működik! Jobb később, mint soha alapon végre ez is jó és nem kell elvinnem egy autóvillamosági szervizbe. :) km óra állás: 195.668 km
Úgy néz ki az izzó gondoktól viszont nem szabadulok. Három évig nem volt az első lámpatestekben lévőkkel gondom, (Pl. mert nem cseréltem ki mindig, mikor kiégett. :) Most már a bal oldali Osram NBR H7-es tompított izzóm is kiégett (0810). Helyére (mint a másik oldalra) az Osramok előtt lévő noname(?) izzók kerültek vissza „ha ló nincs..” alapon. Ez volt kéznél, ha ezek közül valamelyik kiég, majd kap megint normálisabbakat.
Ezután elmentünk egy majd’ 700km-es túrára, melyet mindenféle gond nélkül ’vészeltünk át’. A csereérett lengőkarok és lengéscsillapítók, stab.rudak és pálcák jól bírták – pedig nem autópályán mentünk – mondjuk az út sem volt olyan rossz. És csak egyszer-kétszer hallottam azt a ropogást is jobb elölről. Mondjuk annyira nagyon meleg talán nem is volt. A városban araszolgatást meg megúsztuk. Mikor hazaértünk (0820), észrevettem, hogy a tavaly télen (2012) a neten vásárolt Goodyear gumik közül a bal oldali köpeny külső oldalfala szétszakadt.. Még jó, hogy nem lett belőle baj útközben. És még "jó", hogy a külső oldalon, így legalább észrevettem, hogy cserélni kell.. Ennek nem túlzottan örültem így a kuplung, fék és futómű csere (szerviz) ill. a műszaki vizsga előtt. De hát az ilyen váratlan kiadások sosem jönnek jókor.. Viszont az út során fogyasztott üzemanyag átlaga megint egész jól alakult. A hajdúszoboszlói utat ugyan nem múlta felül (7,2), de az itt produkált kevesebb mint 7,5-es átlaggal is egészen elégedett vagyok. :) Utánanéztem, az ilyen hosszabb utak során mért átlagfogyasztásaim ezek előtt 8,2-8,4-9,9 liter / 100 km körül alakultak. Szerintem ezek az "új" átlagok egészen elfogadhatóak. :) Örültem neki. Jó lenne, ha napi szinten is ennyit fogyasztana. :)
Huszadikán még csak azt észleltem, mintha a jobb oldali tompított izzóm nagyon lefelé világítana. Nem, vagy nagyon keveset mentem sötétben az utóbbi időben, így eddig nem tűnt fel. De a következő út előtt (0822) jobban megnéztem és nem ’nagyon lefelé’, hanem egyáltalán nem világított. Dejó.. Ezek az izzók lassan a sírba visznek.. :) Ez már egy, az Osram utáni noname izzó volt, de akkor is. A fura az volt, hogy a műszerfalon nem jelezte a hibát, viszont az izzó nem világított. Ezt a télen (1112) cseréltem vissza erre az izzóra, amikor kiégett a NBR több mint 3 év után.
Ennek az izzónak néztem utána ma (0901). Gondoltam, csak meg kell igazítani akkor (de hogy miért nem világít ilyenkor a hiba-visszajelzője a műszerfalon, azt még mindig nem értem), de nem csak igazítani kellett, hanem cserélni is.. Ugyanis el volt benne szakadva a szál. Hurrá. Nincs másik. És, hogy folytatódjon a „mizéria”, láss csodát, a bal oldali helyzetjelzőm se jó (pedig csütörtökön még biztosan, de talán még pénteken is jó volt..) Ezt már tényleg nem hiszem el.. Sosem fogok a végére érni? Legközelebb (kedden) veszek két új HELLA helyzetjelzőt (H6W) és két új HELLA (H7) tompított izzót, aztán kicserélem mindet és legalább egy évig hagyjanak békén most már.. :) Ha már úgyis ott szöszöltem az autónál (0901), kiporszívóztam az utasteret és a csomagtartót, ill. kitakarítottam a szőnyegeket is. A csomagtartó kárpitra ráfért egy alaposabb tisztítás is (Vanish Oxi Action szőnyeg- és kárpittisztító), mert virágföldtől kezdve a kristálycukorig minden volt már benne. Jobb lett, bár még egyszer majd meg kellene csinálni és olyan lenne mint az új. :) A folyadékszinteket is ellenőriztem - minden rendben volt most is. Kicsit letörölgettem a motortérben lévő műanyag burkolatokat, csöveket, hangcsillapító kárpitot, belső karosszéria elemeket, stb. Illetve az utastérben az ülések és a műszerfal is átestek egy kisebb tisztításon. Jöhet kedden az új izzó szett és a gumicsere, mert ezzel a gumival kevésbé merem használni az autót..
Enyhén húzott jobbra a kormány az új gumik óta, így elvittem egy futómű beállításra. Mind a 4 keréken állítani kellett. Az eredmény: nem húz, és középen áll a kormány :-)
Kaptam róla papírt is, majd idővel szkenelem és csatolom...
288150 km
Teljes hátsó futómű felújítás, és részleges első. (felső lengőkarok)
Végre volt időm nekiállni a futóműnek. Elöl összes szilent+gömbfej cserélve lett, pozitívum, h mindenhonnan a gyári cuccokat dobtam ki. Egy darab első lengőkart cserélni kellett, mert kicsit elrohadt a régi, bontóból lett. Egy satu mínusszal, illetve némi szívással kész lett, jó lett. Hátra van még a stabrúd beszerzése, illetve pár alkatrész még festésre szorul. Az alkatrészekért és a présért köszönet Zé.-nek.