Blog >> futómű
Kopogás nincsen, meg elég feszesnek is éreztem, a futóművet. Úgy gondoltam rendben van , csak vásárlás óta ferdén állt egy picit a kormány. Leginkább ezért vittem állításra. Van azért még mindíg problémája, de kihozták belőle amit lehetett...
Lebeszéltem Csörivel a lengőkar szilent, illetve a vízhűtő cserét. Ez utóbbi szivárgott, ezt már az előző nyári olajcserekor mondta Attila. Az autó alatt csak 1-1 csepp jelent meg időnként, a tartályból nem volt számottevő a hiány. Mindenesetre ha a futómű miatt úgyis szervízbe mentem, hát beütemeztük a vízhűtő cserét is. A fagyálló ment vissza mert csak egy éves volt, illetve olajcsere se kellett most a kevés km miatt. Ezenkívül a jobb hátsó féket szedte szét és rakta össze mert szorult kicsit.
Futómű beállítással zárult a nap.
Első lengőkarok cseréje (TRW JTC2297 és JTC2298)
Első stabilizátor pálcák cseréje (LEMFÖRDER 35503 01)
Toronycsapágyak cseréje (Akron 51805868 és 51810638)
Kormányösszekötők cseréje (TRW JTE428 és JTW 425)
Futóműcsavarok és anyák cseréje
(51741135 50526811 K06104717AA 50515665 1348354080 46840787 60679374 51836918)
Első rugók cseréje (Sachs 993 290)
Első xenon pálca cseréje (60669421)
Féltengely csillagok cseréje (Fast FT28120)
Féltengelycsuklók és csillagok zsírozása (Tutela All Star és Tutela Star 700)
Váltóolaj cseréje (Fuchs Sintofluid FE SAE 75W 2 liter)
Futóműállítás
Motorvédő burkolat nagy (bontott)
197 000 km
A mindennapos városi használat és az októberi túra (liusz és VV6 társaságában) igencsak legatyásította a futóművet (kopogás, nyekergés). A rendellenes hangokon kívül volt látható hiba is: hátsó ütköző leszakadva, első rugók alatti gumi szétszakadva, hátsó bekötőrúd szilenje repedezett.
A túra arra is rámutatott, hogy érdemes feszesíteni az élvezetesebb kanyarvétel és úttartás végett. Mivel döntően városban használom az autót, ültetés kizárva, némi kényelemről viszont hajlandó vagyok lemondani. Némi kutakodás után került fókuszba a hollandok terméke. A márkanév és a reklám meggyőzött: Koni Special Active
Decemberben elkezdtem bespájzolni az alkatrészeket, hogy majd tavaszra felfrissített futóművel vághassak a hegyeknek.
- lengéscsillapítók (Koni)
- porvédők, ütközők (Sachs)
- első toronyszilent (Sachs)
- első rugók alá gumi (gyári)
- bal alsó lengőkar (TRW)
- kormányösszekötő gömbfejek (TRW)
- hátsó bekótőrudak (gyári)
- hátsó csavarok a kerékagynál (gyári)
- első villa csavarok (gyári)
- önzáró anyák 12x1.25 (Lada)
A műveleteket 2 nap alatt sikerült elvégeznem. A csavarok könnyen mozogtak, mert a szerelések során bezsírozva szoktam összerakni. Ez különösen a hátsó futóműnél könnyíti meg jelentősen a munkát. A hosszú csavar a távtartóval és a tengelycsonkkal is szeret összegyógyulni.
Kezdjük a könnyebbel címszóval először a hátsó részt csináltam.
Szükséges eszökzök:
- csillag csavarhúzó, PH2
- 6-os imbusz, ezek a csomagtér burkolat bontásához kellenek (szedán)
- 22-es csillagvillás / crova, 6-os imbusz a csillapító szárához
- 19-es csillagvillás / crova a tengelycsonk csavarokhoz
- 15-ös crova a bekötőrúd csavarokhoz
- kalapács, kiütő, drótkefe, csavarlazító, feszítővas, rugóösszehúzó
A szerszámok minősége nagyban befolyásolja a munkaidőt. Egy jó ütvecsavarozó vagy légkulcs nagy szolgálatot tesz.
Autó hátulját felbakoltam, kerekek le, fékcső és ABS jeladó lengéscsillapítóról leakaszt. Csomagteret kipakol. Szár önzáró anyáját lecsavarni, alsó két csavart kibányászni a tengelycsonkból (ha jól be van állva, akkor drótkefe, csiszolópapír, csavarlazító, kalpács és kiütő játszik, jó móka). A feszítővassal a toronyszilentet cuppantotam ki a helyéről. A váznyúlvánba akasztva a lengéscsillapító stabilizátor bekötésére szolgáló fülnél nyomtam lefelé. A szilent peremét előtte be lehet fújni felülről pl wd-40-el, hogy könnyebben kicsússzon.
Ha kint van a cucc, rugót összehúzni, toronyszilentet leszedni. Össze fordítva. A visszacuppantást emelővel oldottam meg.
A bekötőrúd cseréje gyerejáték. Reménykedjünk, hogy a tengelycsonk szilentje ép, különben cumi.
Fontos, hogy a lengőkarokon átmenő csavarokat keréken, vízszintes talajon álló autónál húzzuk meg!
Az eleje nagyobb falat, de szerencsére az összes csavar könnyen jár, hála a nem is olyan távoli előző javításnak. Konkrétan az alsó lengókar 2 évet sem bírt ki (TRW). A gömbfeje úgy megszorult, hogy kalapáccsal kellett állítani, hogy kiférjen a fészkéből (zsírhiány?).
Szükséges eszközök:
- gömbfej kinyomó (kormány összekötő, felső lengőkar, alsó lengőkar)
- 22-es crova alsó lengőkar anyához
- 22-es villáskulcs kormányösszekötőhöz 2 db
- 15-ös crova alsó lengőkar csavarokhoz
- 19-es csillagvillás / crova és
- 10-es imbusz a villa csavarokhoz
- 17-es crova a torony csavarjaihoz
- 17-es (15-ös) racsnis csillag és 5-ös imbusz a stab összekötőhöz, felső lengőkarhoz, kormány összekötőhöz
- kalapács, kiütő, drótkefe, csavarlazító, rugóösszehúzó
Az alsó lengőkar cseréjét korábban már leírtam. Alapvetően ezen képes leírás alapján érdemes csinálni. Viszont az összeszerelést elnagyoltan írja, pont a lényeges fogás hiányzik. Ugyanis, ha a féltengely csukló erősebb, mint a képen (pl.: V6, vagy JTD) akkor a gömbcsuklót nem egyszerű behelyezni a helyére. Oldalra és kissé előre kell kibillenteni, hogy a furatba bemenjen. Utána lehet visszaigazítani egyenesbe, hogy beüljön a kúpba.
A lengéscsillapító cseréje ehhez képest sokkal egyszerűbb, feltéve, ha a villa nincs rágyógyulva. A villa csavarjait ki, a felső lengőkar gömbcsuklóját le kell oldani. Fékcsövet, ABS jeladót, stab összekötőt lekötni a csillapítóról / villáról. Villát lehúzni a csillapítóról és félrefordítani. A toronynál a 2 anyát lecsavarni és kibányászni a helyéről az egységet.
Mielőtt a rugót levesszük, érdemes összejelölni a felső rugótányért a rugóval. A menetek között elég kevés hely van. Spéci összehúzó előnyben. Nekem csak vaskos van, azt be kellett feszíteni a menetek közé és még így is para volt. Baromi erős az első rugó.
Össze visszafelé.
Összességében elégedett vagyok az alkatrészekkel. Most minden szép és jó, majd a km-ek döntenek.
Elöl majdnem 2 cm-rel magasabb lett az autó. Ebben szerepet játszhat az új rugóalátét, a toronyszilent és a lengéscsillapító. Kicsit szokni kell, nem szebb, de ez a gyári magasság.
Folyt. köv. első és hátsó GTA stabilizátor beszeréles.
km: 242368
Nem volt mese, fel kellett újítani a turbót, az érzékelő csere nem segített.
Végre sikerült a nyekergést is megoldani, sokadik lengőkar meg mittudoménmi után.
Nem tudom hogy de most már halkan rugózik végre.
Talán most minden jó? Majd kiderül.
Azt hiszem kicsit sokat járok szervizbe, de most már minden meg lesz lassan csinálva.
A tavalyi küszöb javítás nem sikerült túl fényesre, megint kiütött a rozsda, most ezúttal nem javították, hanem ki lett cserélve a jobb küszöb.
Egyúttal sikerült kapni valamit a bontóban hátra és be is tudták állítani a futóművel, már csak a nyekergéssel kell kezdeni valamit.
Nyári gumi cserénél kiderült, hogy félre van kopva a gumi, egyébként sem volt már sok bordázat, ki kellett cseréni. Most nem pirellit vettem, mert nem voltam megelégedve vele teljesen, most Continental PremiumContact 6 került rá.
Sajnos a hátsó futóművet nem tudták beállítani, mert a hátsó hídról letört a pöcök.
A turbó elkezdett szórakozni, ha gázt adtam letiltott, de csak néha. Ki lett pucolva az egr szelep, illetve a futóművön kellett javítani mert nem volt túl stabil az autó.
Az autóban Eibach ültetőrugók vannak, ezért szükséges volt a futómű beállítása. A hátsó kerekek nagyon dőltek terhelt autó esetén, ami sem a stabilitásnak sem pedig a gumik élettartamának nem segítettek. Gondoltam elviszem beállítattni, kifizetem és kész... Persze...
Szóval elvittem állításra. Kezdték a hátsó tengellyel. Sikeresen leszakadt az excenteres csavar anyája, annyira össze volt gyógyúlva. "Semmi gáz, bemész az Unixba, polcról adnak csavart és szilentet pár ezerért..." Hát nem így volt. Csavart csak valami 16 ezer Ft/db áron tudtam volna venni, plusz anya és alátét 3 ezer /db áron. Ez 2x... És a fekete leves a szilent. Nincs szilent, csak komplett csonkállvánnyal együtt 150 ezer / db áron. Érthető okokból nem akartam venni, így elkezdtem egy kicsit utánajárni a dolognak. Az Elaforgos srácok segítettek, ajánlották a TedGum lengyel szilentes céget, de nem volt rendelhető az, ami nekem kellett volna. Próba szerencse, írtam nekik, hogy kellene a két alkatrész (lásd 1. kép - 5. alkatrész). Majd jött az e-mail, hogy van kb 15 ezer /db áron plusz posta. Végül itthon rendeltem meg az Intercars egyik viszonteladójától, mert kb ugyanannyira jöttem ki így is. Kértem még a 2 szilent mellé 2 db hátsó stabilizátor gumit is (első kép -1. alkatrész), ami végül nem került beépítésre, szóval eladó!!! Csavart végülis érdi bontós Petiék adták anyával és alátéttel 2 ezerért párban :D Ez történt november végén.
Amire összeálltak a dolgok és sikerült megszerezni a szilenteket illetve csavarokat, már 2020 január volt. Ezek után mentem szilentet cseréltetni. Az is jó munka volt, 4 óra alatt sikerült kicserélni a két szilentet. Nagyon ragaszkodtak egymáshoz az alkatrészek :D
Beépítés után rögtön mentem is futómű állításra. Ekkor sikerült az egész autót beállítani. Azóta atom stabil az autó és javult az egyenes futása is.
Szóval, ha valaki Giuliett futóművet szeretne állítani, akkor erre készüljön :D
KM: 218370
Költségek:
- alkatrészek 35000
- munkadíj 40000
- futómű beállítás 16300
Ez volt 2019!
Akkor immár harmadszor, az idén is megtenném az éves összegzést....Vegyes az összkép, posztolás most sem nagyon volt - szerelés viszont igen! Ebből is volt "nemszeretem" típusú váratlan meló és nem is teljesült minden idénre tervezett projekt - viszont úgy néz ki pontot tettem egy 5 éve húzódó kálvária végére - és ez egymagában is elvinné az évet! ;-)
KASZNI:
Most 5 éve annak is, hogy szabadon rójuk az utakat - emiatt tavaszra mindenképpen tervezek egy alaposabb kaszni-átnézést, nem is annyira a durván javított bal hátsó fertály (ott amennyire megállapítható szépen működnek a dolgok) hanem annak jobbos párja miatt - ott ugyanis csak az átrohadt részeket foldoztuk be anno, ahol pedig akkor jónak tűnt ott egyre jobban jön elő pontszerűen a barnulás...Csavarhúzóteszten egyik ragya sem bukik el - viszont a másik oldalra visszaemlékezve biztosan tudom hogy ezeknél 2-3-4 rétegben találkoznak a lemezek, nem olyan mint egy küszöb ahol van külső meg belső oldal amiket kezelve távoltartható a nedvesség és/vagy lekezelhető... Asszem el kell kezdeni jó építész módjára felmérni a hibákat majd a felújítási fotókból megtervezni a jól irányzott, a leghatékonyabb és a legkisebb bontással járó kezelési módot. MIndezt ha lehet hegesztés nélkül és/vagy nem csak tüneti kezelésként - nem szeretnék az autón többé klasszikus lakatolást, elég volt 2010 és 2013 között...
FUTÓ-FÉK-HAJTÁS:
Ahogy utaltam rá, illetve amiért kivételesen egy posztot is írtam erről Szilveszterkor: az év szerelése díj nyertese - stílszerűen "toronymagasan" :-) - az elsőfutó-projekt lett, mivel egy ötéves kínlódást lezárva állt össze újként ez a fontos része a verdának.( röviden: a donor tornyait szinterezéssel és gátlófelújíttatással újjávarázsolva, a már harmadszor szétváló lengőkarszilentet műanyagházas gyárival (dízelé - emiatt kis okossággal is...) pótolva és megfelelően szerelve állt össze a nyerő konfig, mindössze a toronyszilentekből kellett plusz egy/oldal :-)
Alant olvasható okból tavaly megúsztam a télikerék dolgot, így a régóta tervezett előrelépés (összvissz 2 db 13" acélfelni jó mintájú, de öreg gumikkal cseréje egy 14" gyári alu szettre) sem történt meg az előző télen. (Előtte ősszel tettem egy kétségbeesett kísérletet beszerzésre de a még aktuálisnak gondolt hirdetés-emlékekről kiderült hogy 8-10 évesek :-p) Persze tavasztól-őszig sz..rtam reagálni a felbukkanó ajánlatokra , így megint eljött az ősz...Újra kapkodva keresés - végül B terv lett: donor 14-es dísztárcsás acélkerekekből kettő újszerűvel felgumizva! (Megfogadtam hogy ennek ellenére - annál is inkább mert ezt a 2 gumit csak át kell tenni - nem adom fel a keresést, már több hirdetés is le lett csekkolva - de leginkább a 4-500 km-es távok miatt még nem lett biznisz.)
Ha már felnik: érthető módon a rengeteg melónak és a kilómétereknek köszönhetően ennyivel a feltámasztás után már kezdek némi aggódást érezni a verda, de főleg a RONALok miatt... El is kezdtem ún."kerékőr" után kajtatni- persze csak ide-oda irányítgatódtam és senki nem talált semmit - így T.Lacihoz fordultam. Mije volt neki? - egy gyári szett, kicsit újabb gyártás (1996>155/164) 3 mm-rel hosszabb csavarokkal, el is hoztam próbagaranciával! Hátul kezdtem - AKADÁLY! :-( Elöl jó - húú, hát legfeljebb kettőt lerövidítek - bár nem akartam ilyet az agyban lévő menet védelme miatt, mivel van rá esély hogy csak flexeZni lehet...A próba közben észrevettem hogy lötyög a JH kerékcsapágy - be kell úgyis állítani, le a dobot: a látvány ugyanaz ami sajnos már többször is fogadott, a kézifék önállítója kiugrott a fékpofa fészkéből épp' az osztókörbe lógva -így a kicsit hosszabb csavar pont beleért:-( Sajnos a 26XX oldalas manual erről az árva alkatrészről semmit nem ír, eleve ezért vettem újakat a Nagy Felújításkor jelölés nélkül szétszedettek helyett - erre a komplett cucc berakására is rögtön két ellentétes megoldást találtam a neten! Ez így nem OK, helyretéve simán elforog a kerékőrösi csavar - viszont már többször teljesen észrevétlenül kimászott és elég ijesztő lehetőség hogy a hosszabb csavarral egyszer menet közben befékeződik a kerék :-O (esetleg mivel az egész jelenség a hátsóhíd-felújítás óta van és mind az eredeti, mind cserélt utánállítóval előjött, még bízok abban hogy egy odafigyelve kiválasztott új fékpofa beszerelése megoldhatja a problémát.)
A nyári gumi és a nyüzsgő kupplungszerkezet miatt ritka és csak városban való téli szaladgálások egyikén január legvégén elkezdett reccsenni a váltó, különösen egyesben és hátra... :-O Rögtön levettem hogy akkor kupplungszerelés következik, leállítottam és elkezdtem filózni meg tudom-e a garázsban csinálni? Végül belefogtam, szépen meló mellett minden le-és kikerült majd március idusán levettem a váltót és a kocsi alól is sikerült kilogisztikázni. Visszavontam a vádaskodásom, ez az a Sachs-cucc amit 2005-ben adtam a szerelőnek - viszont 110-120e után a kinyomócsapágy elülső burkolata (+pár golyó) hiányzik, a szerkezet harmadában a lamellák vége letörve - nincs mese, cserélni kell a teljes készletet....Váltó alja érdekesen olajos - miközben sehonnan nem szivárog, illetve a tolatólámpa-kapcsoló egyik érintkezője lejött a kocsi alóli kiszenvedésben
A statisztika (a gyári 15 év és 170e körül semmi hibát nem mutatott, ellenben ez a Sachs 13 év és 110-120e után itt tart) alapján a VALEO mellett döntöttem! Maga az effektív kupplungcsere nevetségesen egyszerű, igazából a lényeg a váltó és a motor szétválasztásával feltáruló csatlakozó részek és maga a váltó ellenőrízhetősége volt! Minden le lett nyalva, csak a váltó 2 hetet állt egy házilagos fürösztőkádban :-) és fényesre lett síkálva - érdekes módon olajat sehol nem engedett csak a valamikor (kupplungmunkahenger?:-) odakerült dzsuva melegedett-csöpögött végtelen ciklusban :-S Cserélve lett a lámpakapcsoló - és a szerelés közben megsérült rotor, illetve forrásponti jeladó-saru. Húsvétra lett kész - de a szerelés alatt rejtélyes módon elment a trafóra menő központi 12V (valszeg a riasztó mókázott!?) majd egy idétlen reverzív szükségmegoldással járva egyszer csak mindenféle relé-és vezetékcserével felvezetett manifesztáción visszatért és azóta is ott van! :-)
A kupplungcsere okán az autó alatt fetrengve vettem észre hogy a nem túl régi és kívülről hibátlannak tűnő első gumik belső éle fémszövetig lekopva!!! Rögtön összeállt a terv: gumicsere alap és esetleg nem lenne célszerű most beépíteni a már megvett állítható nyomtávrudakat - és persze azokat jól be is állíttatni? Dehogynem, sőt: a régik kiszerelése a kupplung-projektet megkönnyítette, az újakhoz pedig csak 1-1 perselyt kellett esztergáltatni. Futómű-projekt után (...és az olasz út előtt) futóművesnél állíttatás - egyedül a kormányközepet nem bírták helyretenni, pedig anno nem volt baj vele...
A balos féltengely belső fémbilincse (vö.: Utolsó Mohikán) is lejött, gyorskötözővel megoldva. A gumicserénél hívták fel a figyelmemet ugyanitt a féltengely hornyából valahogy kipattant külső harang szakadására is :-( - a futóműszerelés során ezt is megcsináltam!
Az első nagyfékek ügye viszont nem haladt semmit - részben azért is, mert egy cartárs nyár végén felajánlotta az annakidején felújitott-de fel nem szerelt és elfekvő - nyergeit , amit én el is kértem, de félbeszakadt a kommunikáció :-(
MOTOR:
végül is végignyomta az évet, közben többek között elvitt Toscanaba és vissza...Az utódmegoldás őrült lassan halad, ezért azon kaptam magam, hogy elkezdtem - úgymond - tekintettel lenni rá, ennek keretében a munka ünnepét egy vezérműszíj-cserével ünnepeltem! Még előtte a kupplungprojekt kapcsán (a motor hátsó felének átvizsgálása és letakarítása mellett) kiderítettem hogy valami barom a kopott AC-lökő-rúdhoz hozzáslankította a bakelitelemet és így hiába van új rudam az nem használható, ráadásul így eltünt a külső oldali "O"-gyűrű - amit pasztázott papírtömítéssel kellett pótolni! (a mostani szlovén pumpához egyébként ez a jobb megoldás, de ha 1X a BCC kerülne fel, ahhoz-addigra már illene gyári bakelitet szerezni! Nyáron utazás előtt cseréltem fagyállót (2018-ban is cseréltem, csak elcsesztem a mennyiséget- így tök híg lett és hazafelé az utolsó fizetőkapunál Szerbiában kigyulladt a piros lámpa!!! ) persze mire hozzáláttam lehűlt a kör, lezárta a hűtőt, úgyhogy végül a kész keverék alig sikerült sűrűbbre az előzőnél :-( Ősszel a kereszttartó jobbos csavarülékében olaj jelent meg - bejátszott arrafelé egy valszeg még gyári vezműtengelyszimmering-csere, a bal oldali már a Nagy Felújításkor megtörtént. A jobbos kitámasztót kicseréltem a donoréra - korban azonosak, futásban viszont feleannyit (se) kapott...
Megkezdődött a karbik - fontossága és összetettsége miatt mégis csak "autó az autóban" - tudományos tanulmányozása, elsősorban az utódmegoldásra fókuszálva - de nyilván egyfajta mozgó laborként tekintettem a beszereltekre, így azokon is történtek beavatkozások...helyesebben egy nagy gatyábarázás, méghozzá a tavaly kihagyott, előtte meg sorozatban 4 éven át abszolvált egri wellness-Karácsony előt: új szívatóbowden, egyik oldali magas úszószint beállítása, hengerek utánállítása gyertyakép alapján, indítórendszer átvizsgálás - mégis a biztató kezdés ( induláskor normális alapjárat/megindulás füstölés nélkül) után Egerben az éjszakáról-éjszakára csökkenő hőmérséklet szépen előhozta azt a botrányosan szar hidegidíthatóságot amiről eredetileg még egy tavaszi ügy kapcsán "Rémálom a Lidérc utcában :-) címmel lett volna poszt.... Az egy hétvége volt naponta mászkálással és a mélypontot szombat reggelre értük el - majd miután nagy nehezen beindult már nem bízhattam a véletlenre hogy hazajutunk-e, ezért egy elég primitív , de hatásos módszert alkalmaztam...Egerben meg sem mozdultam vele, de a végén ott is ez történt: az újra feltöltött akksival (hiába nincs zárt garázsuk, ebben nagyon jó fej a szálloda ;-) utolsó előtti nap legmelegebb szakában beindítva és indulásig jól elosztva 5-6 óránként beindítás/bemelegítés volt a receptje a sikernek...ami erősen relatív, mert mondjuk egy ilyen egyhelyben pihenésbe ez a macera simán belefért de azért normálisnak biztosan nem nevezném a helyzetet... (A paradoxon, hogy a késő ősztől-kora tavaszig időszakban kizárólag pihenéskor kell ezzel szenvedjek, ha meló van reggel megyek-este jövök :-)
Mindegy, a téli be-nem-indulás valszeg valami szívósori szitun (is) kap gellert, remélem ez később elmarad. Persze a "hátha kevesebb is elég" alapon Egerben elcsavargatott karbik/hasztalan szívatózási kísérletek megtették a hatásukat: kiakadt tűszeleppel és alapjárat nélkül jöttünk haza :-p A tűszelep már a helyén, de a korrekt alapjáratot csak ugatjuk, a hideg és a kevés használat mellett nehéz az érzésre beállítás :-( Miután nem is annyira vészes árban mint gondoltam, egy szinkronizátor lesz beszerezve - a használatát pedig nyilván még ezen a régi konfigon fogom tesztelni és begyakorolni ;-)
BELTÉR-KEZELŐSZERVEK:
Már a kupplungcsere alatt kész lett a "raktérablakkeret és vidéke", azaz a roló"sín" (tépőzár-konzol), a toronykupak és annak L alakú konzolja. Szép sima a festés - viszont a legkisebb karcra is előjön a fehér(!) alapozó, nem győztem javítófilcezni :-( Márpedig azok megesnek, mivel a szétbontott- precízen összeszegecselt fődarabok is borzasztó pontatlanul (vagy vetemedett 30 évesen???) illeszkednek a kasznira, már előttem is valaki emiatt sok félrevezető kamu-lyukat fúrt, sokszor az eredetivel átfedésben :-( Roló ügyben viszont kellemes meglepetés ért: a donorénak néhány alsó, visszaragasztható felhasadást (még úgy van! :-) leszámítva csak a szegély volt a hibája, amit kézzel letéptem, majd...ránéztem a szőnyegek piros szegélyeire és egyből meglett a dizány :-) ! (nem uaz. az anyag, de ugyanúgy rosso és a célra alkalmasabb műbőr a kárpitos bácsi kelléktárából! ;-) Egy speckó (rövidebb) pálca még nincs meg - amúgy tök jó kinézetre és a toszkán úton is már élvezhettük praktikumát.
A kormányburkolat és a kormánykerék összeakadására pb_ adott jó megoldást: anno biztonságiból túl összehúztam az oszlopot a kormányművel - pár mm kifelé és máris tökéletes! (nem úgy a kormánykerék - a beállítás után is féloldalas, amit nem értek - a szétszedés előttig soha nem állt csálén... :-o)
A donorműszerfal még ugyanúgy sehogy nem áll - viszont ezt a régit kiegészítettem a donor "rádióhoz" (valójában digitális médialejátszó és BT kihangosító) szükséges részeivel:
-kesztyűtartóban rögzíthető USB-aljzatos kábel a zenecucc hátsó aljzatára kötve + pendrive
-alsó polcokban a gyári hangszóróhelyre beszabott egyedi tartólemezben a magassugárzók
-kihangosító mikrofon a napelleMzőn, AUX kábel a jobbos polcon - viszont anteRna az nincs :-p
Nem szól rosszul, de vannak furcsa rezonanciák néha - így az első dob és a műszerfal mögötti gyári szigetelések pótlása mellett az ajtók kibélelése és a hangszórók rugalmas alátéttel (?) tögzítése is napirenden van.
Hát ez volt "a Óév", és már el is kezdődött az új! :-)