Blog >> futómű

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-07-10

Nyári gumi felrakásánál szóltak, hogy lógnak a gömbfejek, szóval eljött az idő egy nagyobb szervizre. Tehát cserélve lettek az alábbiak, lógásból, elfáradásból, kopásból adódóan.
-lengőkarok (Birth)
-kormányösszekötő gömbfejek (Moog mert a Febi amit először vettem nem volt jó hozzá)
-lengéscsillapítók (Monroe)
-lengéscsillapító porvédő és ütköző (Monroe)
-toronyszilentek (Monroe)
-stabilizátor karok (Unix)
-stabilizátor rúd szilentek (AZ Meisterteile)
-kormánymű porvédő gumiharangok (Bárdi)
-motor- és váltótartó bakok (Impergom)
-hátsó féktárcsák (Textar)
-hátsó fékbetétek (Brembo)
Szóval most már (majdnem) minden új az elejében is, úgyhogy remélem sok ezer km-ig nem kell hozzányúlni (legalábbis ezekhez), mert kitépem az összes hajamat...
Tekintettel ismételten a megfelelő eszközpark hiányára a szervizt a kulcsi Alfa Veloce végezte. Korrektek voltak, mert csak kedden tudtam vinni a műhelybe az autót, de péntekre kész lett így Alfacityre megújulva mehettünk.

km óra: 244942

Ma beállíttattam az első futóművet. Összetartott. Már jó.

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-07-30

Az előlről hallható kopogás az alsó lengőkarok hátsó nagy szilentek múltkori cseréjével sem szűnt meg, tulajdonképpen nem történt kopogás-téren javulás, ami rém idegesítő lett már.

Volt egy olyan sanda gyanúm is, hogy hátha nem is futómű, hiszen azt már vizsgálták, hanem mi lehet a legrosszabb alapon mondjuk kormánymű.

Tekintve, hogy a legutóbbi rázópados vizsgálaton a stabrúd szilentek is cserésnek tűntek és időközben azokat beszereztem (gyári, Erhardtól futárral 4400 Ft), az autó újra emelőre került.

A gyanú beigazolódni látszik, kiderült, hogy a kopogást valószínűleg a kormánymű felfogatás meglazulása okozhatta, amit rendberaktak, míg a stabrúd szilentek cseréjére végülnem lett szükség.

Üröm az örömben, hogy a szerelőm, és egy odahívott kormányműves szaki szerint a kormányműnek már nincs sok hátra... nemsokára áldozata leszek a FL előtti 159-esek típushibájának.

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-06-17

Az első futómű felől egy ideje egyre idegesítőbb kopogás hallatszik, ezért múlt héten elvittük rázópadra, ahol az alsó lengőkarok hátsó, nagy szilentblokkjai és a stabilizátor rúd szilentjei bizonyultak bűnösnek.

Ma megtörtént az alsó lengőkarok hátsó, nagy szilentblokkjainak cseréje TRW márkájúra (JBU650 és JBU651).

A szilentblokkokért nem fizettem, mivel azok ára (2 x 11398 Ft) a garanciális hibás vezérműláncszett (FAI TCK3 - lásd korábbi bejegyzések) visszajáró árából került levonásra, így csak a munkadíj merült fel.

Sajnos az első stab rúd szilentjei nem voltak megfelelőek, ezért egyelőre a régiek maradtak a helyükön.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2015-06-09

Hatvani Győr

>> SzervizPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2015-05-21

Jön a jó idő és a klímám elég büdös volt, valamint még a téli-nyári gumi cserénél a két első téli gumi nem egyenletesen kopott, ezért elvittem a DunaAutó-ba a kocsit (azért oda mert bovden-t is rendelni kellett és most nem volt időm utána járni a dolgoknak).


Klíma tisztítás, feltöltés: 6,350 Ft
2db Pollenszűrőcsere: 13,708 Ft
Futóműbeállítás: 12,700 Ft

A két első kerék enyhén összetartott, ahogy sejtettem....
A klíma nagyon király, eleinte volt egy kis tisztító szaga, de kb egy hét alatt teljesen kiszellőzött.
Nem a legolcsóbb szerviz volt, de most ez így járt.

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2015-05-20

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- NGK Laser Platinum gyertyákat 100.000 km-es (8 db)

Egyéb munkafolyamat:
- futóműbeállítás

Km: 105.011

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-27

Új csavar beszerzése után pillanatok alatt négy kerékre került a jármű. Nem nyüszög, nem kopog. Tiszta, száraz feszes érzés! :O)

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-26

Be került a bal oldali alsó lengőkar is. A stabpálca gömbfeje meg elforgott, ezért szakszerűen patentfogóval rögzítettem...
Természetesen nem sikerült befejeznem az összerakást mert egy csavarnak megszakdt a menete nyomatékra lehúzás közben...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-25

Sikerült kiszedni az alsó lengőkart is! A gömbfej kinyomó nem fért rendesen oda, kiütni nem lehetett, végül az lett a megoldás, hogy a csavarnál emelővel alátámasztottam és a lengőkar végénél a gömbfej háza meg a kerékagy közé feszítővassal befeszítettem, amitől gömbfej kipattant a helyéről. A felső lengőkar csere, meg a stabilizátor pálca csere gyorsan ment, az alsó lengőkarokkal viszont sokáig elmókoltam. A bal oldalira nem is maradt időm...