Blog >> futómű
jobb alsó lengőkar csere után csak elvittem egy beállításra, a balos összekötő be volt állva melegíteni kellett. Összetartás kihozták szépen viszont főleg a bal oldalon elég tré a dőlés.
A melegítés miatt drágább volt a móka.
Továbbra is 191.000 km-nél, de egy héttel a rugócsere után elvittem futóműállításra a kocsit. Állítólag nem sokat kellett rajta állítani, de azért most már nyugodtabb vagyok.
Végre sikerült sort keríteni az autó hátuljának megcsinálására, már időszerű volt. Szombaton befért a szerelőhöz. Került bele:
- gátló
- lengőkarfelújító készlet
- ütköző gumibak
Szerviz után érezhetően javult az autó úttartása, végre nem dobálja a seggét, igazi kanyarvadász lett ;)
Ja egyébként bónuszként valahova eltűnt a szervóolaj. Néha volt csöpp az autó alatt, de nem rendszeresen. Múlt reggeli szokásos ellenőrzésnél észrevettem hogy a minimumszint alatt van, így vettem 1 liter Tutela GI/A-t. Pótoltam a hiányt, azóta nem fogyott belőle. Egyébként többi folyadékszint rendben van.
Km óra: 223299
Elvittem az autómat leszervizeltetni.
Kapott:
- Selenia 20K olaj,
- gyári olajszűrő és levegőszűrő,
- utángyártott pollenszűrő.
Egyéb munkafolyamat:
- fényszóró állítás
- futóműbeállítás
- klímafertőtlenítés.
km: 86.689
Nincs előzménye, egyszerűen csak nem volt még amióta nálam az autó. Gondoltam elviszem és beállíttatom. Olcsóbb mint egy új garnitúra gumi. :)
Átnézték a futóművet, rendben van, a szilentek kicsi öregek, de nincsenek kiszakadva. A 18-as kerekeimre nem tudták rárakni a gépet, így kölcsön kellett kérnem Peti téli garnitúráját, úgyhogy az került fel arra a kis időre. Éljen a narancs. :)
Futómű állítás: 5.000.-
Kerék le-fel: 1.000.-
A melót Kurityánba végezte a Gésa autószerviz. A tulaj megmutatta a limitált Porschéjét, amiből 12db készült összesen, és 2db van belőle Európában. Egyik az övé. Eszméletlen, bánom, hogy nem fotóztam le...
Ahogy a cím is mondja, a tegnapi napon cserére kerültek az alsó lengőkarok.
A műveletre Zé műhelyében került sor. Gyors és szép munka, köszönöm!
Elvittem a szokásos futómű ellenőrzésre a kocsit a Zengő Gumi és Futóműszervizbe. Ilyenkor jól megrázzák mielőtt felteszik az állítópadra. Vizsgálat eredménye, az alsó lengőkar hátsó nagy szilentje mindkét oldalon be van szakadva. Minden más jó szerintük és ez felelős lehet a bizonytalan egyenesfutásért.
Erhadtól vett TRW lesz velük betetetve csütörtökön.
Update 2014.05.15.
Szilent csere és beállítás kész, eleje keményebb, egyenesfutás sokkal jobb. Nem koppan mélyebb csatorna fedélen. Nem is gondoltam, hogy ettől kopoghat.
Szilentek: TRW bal:JBU651 jobb:JBU650
Végre minden összeállt , a postás befutott az utolsó kiegészítővel is.
Egy éve van nálam az autó így megleptem magunkat új felnivel, gumival és futóművel.
A felniket a wheelbasealloys.com -tól rendeltem Angliából . Hosszas keresgetés és photoshop után a 3sdm 0,01 re esett a választásom R18 / 8,5J méretben et35. Mindenkinek ajánlom őket, nagyon gyorsak, 4 nap és itt is voltak a felnik.
Gumikat ide haza vásároltam 215/35 r18 Falken FK 452 márkájút .
Vmaxx futóművet ebayen vettem németből jött. Eredetileg D2 racing-et szerettem volna de két hónapot kell rá várni... a felnik meg már megjöttek így lemondtam róluk : /
A végeredmény kárpótol a sok várakozásért.
Bár egy mosást megérdemelne, a nagy pihenés után :S
-----------------------------------
Felni : 230e
Gumi :145e
Futómű :140e
Új toronycsapágyak 20e (első, hátsó)
Szervizdíj 20e
-------------------
555e
Ma megtörtént a futóműbeállítás Miskolcon, Farkas Zsoltnál.
Ismét megerősítést kaptam egy szakembertől, hogy az autó nagyon jó állapotban van, törésmentes.
Az autó szervízben történt első alapos átvizsgálásakor derült ki, hogy az első két futóműre ráfér egy kis karbantartás: két axiálcsuklót kellett cserélni.
Köszönet érte Balogh Péternek (Tre-Car, Eger).
Jöhet a futóműbeállítás.