Blog >> futómű

>> Autóápolásadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2011-04-04

A kocsi elejéből kopogást hallottam kormányzáskor alacsony sebességnél. Már azt hittem, eljött a féltengely cseréjének ideje, de a szerelőm teljesen mást állapított meg. Egy hosszú listát írt a cserélendő alkatrészekről:
-2 db alsó lengőkar
-1 db féltengely gumiharang
-1 db axiál csukló
-1 db kormány gömbfej
-stabilizátor rúd

Ha már szét lesz szedve, bekerülnek az új első lengéscsillapítók, Monroe márkájúak, plusz a torony szilentek. Utána futómű beállítás. Az Érdi Teamhez viszem a XV. kerületbe, mert az őszi beállítással elégedett voltam.

Kirándultam egyet, a tetőn vittem a biciklimet magammal.

Elvittem a gumisomhoz a nyári szettet, hogy cserélje le a télieket.

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-04-02

Végre eljutottam (0402) a szervizbe, ahogy megtörtént az axiál csukló csere (8990) és futómű állítás (5490). Talán ezután már nem eszi annyira a gumi belső oldalát majd..

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-03-22

(0322) bal oldali axiál csukló átvétele Erhardtól, mert az utolsó szerviznél kiderült, hogy illő lenne lassan cserélnem.. Ezen ne múljon:) Aztán jöhet a futómű beállítása..

>> Szervizpettinke // Alfa 159 1.9 JDTm 16V, Turismo // 2011-03-24

megvolt a szokásos nyárigumi-csere, a levetett téliken viszont úgy tűnik, a futófelület belső rész jobban kopott a külsőnél > ergo futómű-geometriát kell állíttatni. (éljenek a fekvőrendőrök és a lukas aszfalt.)

>> EgyébG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "PIRI" // 2011-03-22

Mivel ma is túlzottan szép idő volt ahhoz, h valami értelmeset csináljak, ezért megint kicsit bütyköltem a ribancot:) Mivel a koccanás óta enyhén balra húzott a mocsok, és a fék sem fog be, pár napja összedugtuk a fejünket páran és elkezdtünk agyalni. Az agyalásnak az lett a vége, amire gyanakodtam, h az ütközéstől elhajolhatott a bal lengőkar. Decemberben amikor szétszedtem, költséghatékonyságból csak a jobb oldalon cseréltem a lengőkart, mivel bal oldalon még jónak tűnt, nem is foglalkoztam vele túlzottan, csak kiszedtem, majd visszacomboztam decemberben. A gyanút az eredmény alátámasztotta, a másik lengőkarral nem húz semerre. A két lengőkart összenézve, kis nézegetés után feltűnt, h kb 1-1.5 milliméterrel meghajlott a régi, ami épp elég volt egy kis idegesítő elhúzáshoz.
Egyébként elég érdekes, h az occó utángyártott lengőkar sokkal combosabb darab mint az amibe a fiat konszern emblémája van sajtolva. Elgondolkodtató...
A másik dolog amit csináltam, az a hűtő csere volt. A régi hűtőm eresztett valahol, legfőképpen akkor és ott ahol kedve volt. Kicseréltem, ha minden igaz ami bele került nem ereszt sehol, de majd kiderül, nem is volt belül túl redvás, csak egy szívfájdalmam van, hogy nem klímáshoz van. Mondjuk a hűtőventik úgyis átlesznek alakítva, szóval teljesen mindegy, h klímás radiátor vagy nem:)
A költségekhez megint nem fogok semmit írni, mivel volt minden a garázsban: lengőkar is és hűtő is (szeretek itthon jóárasított donort bontani:D) A következő projekt valószínűleg a biztosítás befizetése után majd a fékbetétek, fém és gumi fékcsövek cseréje, valamint a másik balos ajtó és a hátsó löki+küszöbök pirosra fújása lesz:)

>> SzervizNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2010-12-10

Na megvolt az előző postban említett futóműállítás. A kocsit a kedvenc futómű szervizembe vittem ahova évek óta járok, most sem csalódtam szerencsére. :)
Ha már szerviz, pár dolgot még elintéztünk:

- műszeres teljes futómű állítás
- téli gumik felszerelése (és centírozás)
- hátsó 2 fékcső cseréje
- fékfolyadék csere
- fényszóró állítás (és egy új izzó)

Tapasztalatok: pénteken hoztam el a kocsit, azóta is fülig ér a szám :) Nem számítottam rá hogy ennyit számít a precízen beállított futómű. Hihetetlen simán fut az autó, tényleg szinte "lopakodó üzemmódban", szuper a kormányzás, remek az úttartás :)

Ha minden igaz az autóvásárlás utáni legnagyobb felújításoknak nagyjából a végére értünk, nagyon elégedett vagyok :)
A javításokért nagy köszönet Zé mesternek, és a Pátkai szerviznek!

>> SzervizNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2010-12-06

Sikeresen megtörtént az autó felújításának második nagy szakasza.

Ami cserélve lett:
- az eddig nem cserélt futóműalkatrészek, vagyis 2 szilent elől, 2 szilent hátul, 2 stabilizátor pálca, 2 hossztartó.
- teljes motorvezérlés csere (vezérlőszíj, vízpumpa, görgők, +1 feszítő görgő ami már nagyon cserére érett volt, hangja is volt).

Volt számítógépes motordiagnosztika is, hálisten elvileg minden rendben a motorral :) És külön öröm, hogy a motorban annyi km van amit a műszerfal is mutat, szóval nem lett visszapörgetve a számláló.

A kormány szervó folyadék is után lett töltve.

Tapasztalatok: az autó nagyon szépen megy, a motorhang tiszta és szép (eddig volt egy kis mellékzöreje, valószínűleg a nyikorgós görgő miatt). A kormány még finomabban jár mint eddig :) A futómű most már tényleg csendes, de még hátra van egy műszeres futóműállítás :)

Km óra állás: 170 560

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2010-11-22

Ma elvittem felrakatni a téli garnitúrát....a nyári papucsokat szépen lemostam és várják a tavaszt!
Ja, és kapott egy futóműbeállítást is!a hátával voltak problémák de most most feszes mint állat :)!

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2010-11-22

28 ezer km-nél elkezdett búgni a futómű, és már egy ideje erős kopogás is jött az első kerekek felől. Korainak tartottam mindkét hibát, ilyen kevés km-nél - szerencsére ezzel az Autóház Budaörs és a FAM is egyetértett, így a stabilizátor rudat, valamint a jobb oldali kerékcsapágyat is garanciában cserélték.

A művelet végén sor került egy futóműbeállításra is.

>> SzervizDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2010-11-04

Ma reggel randim volt egy autószerelővel, mivel recsegett az egyik féltengelycsuklóm, plusz rázott néha a futómű.
A szerelőm szerint nyugodtan használjam csak, viszont a jobbra kanyarodásnál óvatosan.Én a biztonság kedvéért azért nem használtam, rendeltem alkatrészt, és kerestem egy másik szerelőt, aki beszereli, mivel a szokásos szerelőm mostanában sajnos családi gondok miatt nem ért rá.
Ma a garázsból kijárva roppant egyet mikor élesen balra kanyarodtam. Ez már egy jel volt. Mikor elindultam a szerelőhöz, az udvarból jobbra kifordulva egy roppanással teljesen szét is folyt a csukló, és megszűnt a kihajtás. Öcsém munkába menet szerencsére tett egy kitérőt, és elhúzott a szerelőig a céges kocsijával. Rutinos Alfás lévén a csomagtartómban már volt egy erős vontatókötél, mivel egy gyári OPEL vontatókötelet már sikerült egy vontatás alatt 3-4szer elszabva olyan 1 méteresre átszabni. Már nem bízom a véletlenre, ez 2,5 tonnára van hitelesítve. Ha már ott voltam a szerelőnél, beállíttattam a futóművet is, mivel nemrég lengőkarokat is cseréltem.