Blog >> futómű

>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2010-07-21

Ma elvittem a gépet futóműbeállításra, meg is csinálták volt némi összetartása....
+ vettem még a nívópálcára új gumit, meg valeó ablaktörlőgumikat.

>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2010-07-14

Megszüntek a förtelmes hangok a futóműből. Nem folyik többet az olaj. Ezt még lekopogom, mert ez a legszarabb dolog.
Szóval pár cumesz cserélve lett:
Hátsó lengéscsillapítók (35, 25%-ak voltak), keresztlengők (elhajlottak), hosszlengő (érdekesen mozgatható volt), csonkállványszilent (szétpergett), alsó lengőkar (szétszakadt szilent), kormány stabrúd (ékelve volt a szilent??? paraszt), kutyacsontok elől (le kellett vágni)(7500 Ft/pár), szelepfedél tömítés (másik szelepfedélhez volt anno rendelve), termosztát (nem ott vigyorgott a mutató), bal hátsó kilincs (eltört télen), olaj, olajszűrő (mert 10.000 km-t mentem a másikkal), egy kis peremeztetés a jobb hátsó sárvédőn (mert belert a kerék...még mindig olyan, lehet kap majd egy másik ültetést). Másra nem emlékszem.
Amit fogok valamelyik nap az a pollenszűrő és abaktörlő lapátok cseréje, jobb első és jobb "B" oszlop kárpitjának cseréje.
Megvárom fogja-e fújni az olajat és, ha nem akkor klímáshoz veszem az irányt. A szélvédő cserére már be voltam jelentkezve, de hamarabb vittem a szerelőhöz. Ez csúszik. Műszakin nem hiszem, hogy átengednek a repedt szélvédővel.
Meg kell igazítanom a csomagtartóban a kárpitot, mert nem tetszik a helyzete.
Munkadíj 20.000 Ft
Köszönet az alkatrészekért Erhardnak, Petya 2.4-nek és Alfamannek.

154.660 km

>> Eseményvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2010-06-30

19 nap Norvégiában, Budapestről autóval.
7500 km - 465 liter gázolaj - 6.2 fogyasztás.
Útvonal: Budapest - Prága - Hamburg - Hirtshals - Kristiansand - Lysefjord - Bergen - Sognefjord - Gerjangerfjord - Trondheim - Északi sarkkör - Oslo - Kristiansand - Bad Schandau - Prága - Budapest

Az út Prágáig félelmetesen rossz, futóműgyilkos betonlapok, onnan sokkal tűrhetőbb, odafelé Kelet-Németországon keresztül mentünk, itt is voltak betonlapok, de sokkal jobb állapotban mint a cseh részen. Odafelé Hamburg fölött mentünk, néha országutas szakasszal és Dániában aludtunk. Dániában a helyi rendőr megállított, megjegyezve, hogy "nice car" aztán utunkra bocsátott. Innen 2 óra kompozás Norvégiába. A Norvég utak elég változó minőségűek. Délen a főutak teljesen rendben vannak, elég szélesek, de autópálya csak Oslo környékén van, így nekünk csak visszafele volt szerencsénk. A legtöbb hegyi úton sőt, északabbra az E6 főút is elég gagyi minőségű, kanyargós és néhol csak 1 vagy 1.5 sáv széles, ezért száguldani nem nagyon lehet rajta. Norvégiában egyébként sem. 80 a megengedett sebesség, de a falvaknál legtöbbször csak 60-ra korlátozzák le azt, így egy jó 65-ös átlagot lehet tartani, ami nem sok. Amikor "autóútra" tévedtünk (itt simán 2x1 sáv van, de korláttal leválasztják), néha 90-et engedélyeznek, az autópályán meg 100-at. A másik közlekedési módszer a komp, ami helyi viszonyok között olcsó, de magyar szemmel nem annyira (egy mezei kis 2 km-es komp 83 NOK) (3000 Ft), diesel literje 12 NOK (430 Ft). Alfát nem sokat látni arrafelé, viszont aki van, az mind itt, és a Dánoknál és a Németeknél is integet, mint itthon. 2 GT-t láttunk, egyet egy elhagyatott kempingben holland rendszámmal a másikat már visszafele Kristiansandba, ez norvég volt.
Sajnos a futómű nem birta a "jó" utakat, így visszafele már csak nyugdíjas 120-as tempót tartottunk a német autópályákon, így nem rázta ki a kezemből a kormányt.
Tipp viszont annak, aki Németországban akar szervizt, Flensburg városában a dán határnál talál egy rakással, mivel a dánoknál is marha drága minden, így ide hordják az autóikat, igy van 2-3 utca teli szervizzel minden típussal. A helyi alfa szervizben jó fejek voltak, annak ellenére hogy 1 órát foglakoztak a futómű problémánkkal, nem fogadtak el pénzt érte.

>> SzervizHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2010-06-30

Ma végre elhozhattam Rómeót a szerelőktől (kettőt is elfogyasztott... :P), eszméletlen érzés volt... Mint ha meztelen lettem volna ebben az 1-másfél hétben az utcán sétálva... :)
Cserélve:
- hátsó lengéscsillapítók
- szilentek
- gömbcsuklók
- "kutyacsontok" (szegények...:)
- bal első stabilizátor
- teljes kuplung szerkezet

Két szerelőnél járt (hátulja erősen összegyógyult az évek alatt, ezért kellet egy karosszériás is; innen ismételt köszönet Nagy Balázséknak, sokat szenvedtek... :) Mindkét szerelő tarja a mondását, hogy amennyire mi sofőrök imádjuk vezetni, és szeretjük őket, addig ők kb. annyira utálnak tökölni vele... :P Ezt főleg egy tapasztaltabb művész úr mesélte, miután 3 napig melózott rajta... :) De egy hét elég lett mindenre, közben még 2-szer kellett alkatrészeket rendelni, volt egy hétvége, vb-n kiestek az olaszok, szóval sok minden történt...

Telefonnal fényképeztem az első, és az utolsó momentumot... :)

Szerettem volna még idén a külsőre is költeni, de mivel még téli papucsok sincsenek, azon pedig nem akarok spórolni, így külső tatarozás 2011-re marad, ha csak addig nem kapok egy zsíros állást... :D Költségem csak körülbelüli összeg, van benne kedvezmény innen-onnan, de mivel kb. 4-5 alkalommal kellett zsebbe nyúlni, így fejben kb. ennyi jött ki. Ahhoz, hogy elsírjam magam, ez is bőven elég... :)

>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-06-27

Ha már a gazdi beoffolja a munkát, miért ne mehetne wellnessre Lola is. Amíg én a tengerparton süttetem a hasam, ő kap új kuplung szettet - mert becsörög a kinyomócsapágy, átmasszírozzák az első futóművét - mert pattan-kattog valami, és a hűtőrendszerét - mert lehet hogy nem működik az első fokozat, és túlcsordulás jeleit fedeztük fel a kiegyenlítő tartályán, aztán ellenőrzik és feltöltik a klímáját, és kap új gyári ablaktörlő lapátokat, no meg kicserélik a gyári zajkeltőket az ajtóban és a kalaptartóban két pár MacAudiora. HiFi így sem lesz, de legalább még nem fog recsegni ha autópályán elnyomnám a menetzajt.

Erre a kis wellnessre keresve sem találnék jobb helyet, mint Olman Zsolt lassan megvalósult álma, egy alfa szerviz egy alfa őrülttől. A régi motorosok ismerik, az újaknak csak ajánlani tudom. Tőle vettem mindkét autómat, végül a harmadikat is ő fogja ápolgatni. A társaság impozáns, Lola jól fogja érezni magát ezen a héten ott.

>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2010-06-08

Eljött az az idő, hogy elkezdjem szelektálni mely típúsú alkatrészekből veszek bontottat vagy újat. Amiket beszereztem, azok bontottak. Nem gondolom, hogy újakat kellett volna vennem ezekből egy 12 éves autóhoz. Nem tudom meddig fogja bírni, de majd kiderül. Jónak kell lennie
alsó lengőkar
keresztlengőkarok
bal hátsó kilincs
kormánystabrúd
Mehet a szétborítás és a lengéscsillapító felújítása. K@.-a anyját a kopogó g.-!ó kiba.-ottul felidegesítő alkatrészekből.
Elmentem Pestre a PUG-gal. Örültem volna, ha Alfával megyek PUG alkatrészekért.

Mivel már hallatszottak kopogások, és a JH keréken is látszott nem igazán jó a dőlése, ezen kívül a féltg gumiharangok is repedezettek voltak, úgy gondoltam itt az ideje 1-2 műveletnek. Cartársak ajánlása alapján rábíztam Franke Róbert (Páty) kezeire. Jó munkát végeztek és főleg gyorsan. A változás érezhető :)) és persze volt egy futómű állítás is.
Csere:
- JE lengőkar
- JH lengőkar csapágy
- féltg gumiharangok
- stabrúd pálcák
- féltg szimeringek

>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2010-05-21

Ma ki lett cserélve a jobbos féltengely gumiharang, most szettet vettem, nem sok értelme volt...

>> EgyébBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2010-05-07

Elgurultam futóműveshez régen volt már megnézve hogy áll a futómű. Alapjában véve kisebb nagyobb eltérésekre számítottam de ultra minimális állítást kelet csak eszközölni ez igen meglepett mert ides tova 4 éve nem volt állítva a futómű. Ami elszomorítóbb, hogy kerék centírozáskor kiderült az amit nem szerettem volna. A Pirelli P5 Drago gumik a végét járják, sokan szidták őket így úgy de kopásilag elég jól birják lenne még benne 2 szezon de valahogy szerkezetileg nem az igazi, egy párszor áltak 2-3 hetet az biztos nem tett jót nekik. Elégedett voltam velük és a mintázat is jól nézett ki de így mivel 2 necces és a másik kettő is problémás így kap a jármű 4 vadi új Michlein -t. Pirelli P6 -al szemeztem de ki szeretném próbálni a hurkás márkát és most akcióban olcsóbb mint a Pirelli, meglátjuk milyen lesz...

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2010-05-04

A milánói túrára készülve elvittem Csörihez az autót az esedékes olajcserére (Selénia 20K for AR), illetve futómű átnézésre. Gumiharangok, csapágyak, hátsó futómű fele cserélve, plusz egy pár csomagtér ajtóba való teleszkóp behelyezve, futóműállítás megvolt.