Blog >> futómű

>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2010-04-06

Ma végre megtörtént a hátsó futómű cseréje, minden probléma mentesen zajlott...
sajna csak a telefonnal tudtam képeket készíteni, így hát nem a legjobbak.

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-03-23

Ma elmentem a lézeres futómű beállításra. A Megyeri úton van egy szervizállomás, ott dolgozik egy ismerősöm, elgurultam hozzá. Ő állította be tavaly is a futóművet. A gép azt mutatja, hogy minden tökéletes, a gyári előírásnak megfelelő. A tavaly beállított értékeket hozza a műszer, semmi nem ment el. Ismerősöm szerint ez a gumikopás a belső részen minden autónál előfordul, és nem kell aggódnom egyáltalán. Hát, remélem igaza van, és a megnyugodhat a lelkem...

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-03-22

Lekerültek a téli gumik, és felhívták rá a figyelmemet, hogy az összes kerék belső fele kicsit kagylósan elkezdett kopni. Mivel ez nem annyira ideális dolog, gondoltam megnézetem rázópadon, hogy a lengéscsillapítóra milyen értékek jönnek ki. Bár furcsának találnám, ha az összes gátló egyszerre adta volna meg magát. A Speedy gyorsszervízben most ingyenes átvizsgálási akció van, ezt kihasználva el is mentem a Váci úton lévő műhelybe. A rázópad bár nem tökéletes, de elfogadható értéket hozott, vizsgán még simán megfelelne, de most nem ez a lényeg. Fel is lett emelve az autó, szegény srácok jól megszenvedtek ezzel, ugyanis a küszöb miatt nem egy egyszerű dolog megemelni az autót. De semmi nem lóg, minden a helyén, futómű hibátlan. Most már csak a kerék dőlésszögének ellenőrzése van hátra, másra már nem tudok gyanakodni. Viszont ez holnapra marad, majd elviszem lézeres beállításra az autót. Remélem megoldódik a probléma...

Aztán ha már itt tartottunk, megnéztem a futóművet... Azt hittem menten elájulok. A hátsó rugótoronynál elengedett a ponthegesztés és az egészet átnyomta a kasztnin (igen, ez bizony egy dobozszerűen lezárt kasztni részben lakik, amíg nem történik ez, nem is látod mi készül - jó kis Pininfarina kisszéria, ez az becsúszhat :))) ). Ember nem vállalta volna, úgyhogy apámmal ketten nekiestünk - ki hegesztett már tükörből, hajlított pálcával, kis lukon keresztül, folyamatosan hűtve és asztbesszel borogatva a környéket? Hmm? Senki? :))))

>> SzervizGabCsi // Alfa 156 2.0 JTS // 2010-01-21

Kopogás, nyiszogás, anyázás...
Cserélés, megköszönés.
Szegényedés, ismét anyázás.

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-12-22

Szeptemberben, mikor át lett vizsgálva a futómű, akkor derült ki, hogy a jobb hátsó stabilizátor rúd lassan cserére szorul. Azóta az autóval mentem kb 4000 km-et, és egyre jobban zörgött. Gerissimoval megbeszéltem, hogy ma megyek, és orvosoljuk a problémát. Az autó felemelése után kiderült, hogy a bal oldali is haldoklik, így mind a kettő ki lett cserélve. Persze a szétszedés nem ment könnyen, csak a flex segített a dolgon... De a lényeg, hogy ismét csendes a futómű. :-)

>> SzervizDiny // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2009-12-11

Ma már egyre jobban úgy nézett ki, hogy itt a hideg és talán havas idő, Lia megkapta a téli papucsokat, amelyekkel hozzám került a nyáron.

A csere zökkenőmentes volt, bár mindenhol meglepődnek, amikor azt mondom, hogy én kellek a beindításhoz:))

A cserével egyúttal át is vizsgálták, a 12 pontosat nézték meg. Kifogástalan állapotban van:))

Amit javasoltak ennek ellenére, hogy a hátsó féktárcsákat cseréljem ki, mert már kezdenek nagyon elkopni. Ezt mindenképp hamarosan meg kell ejteni, de még bírja. Hiába, sokat mentem vele (lásd előző post)

Egy régóta esedékes dolgot is kértem, a fényszórókkal nagyon magam elé világítottam, azt is elintézték, tekertek rajta egy kicsit, és máris jobb lett:))

Folyadékok rendben, és a futóművek is, amitől azért tartottam, ezeken a rossz utakon itt a fővárosban... kipuff is szép, na szóval Lia egészséges:))

>> SzervizKispogga // Alfa 156 Sportwagon // 2009-10-26

Hétvégén ki akartam cserélni a nyári gumiaimat, minden jól is ment addig míg észre nem vettem, hogy a kocsiban lévő emelével tuti nem fog menni mert valami idióta (az előző tulaj, vagy valaki más) elhajlította az emelő felső részét, kis gondolkodás után felhívtam Kócosw barátomat, hogy oda tudná-e adni az övét erremondja nekem vigyem át hozzájuk és náluk sokkal egyszerőbben és gyorsabban ki tudnánk cserélni. El is menteem hozzá és ki is cseréltük őket de közben észrevettük, hogy a hátsó kerekek nem egyenletessen vannak megkopva, és tanácsát megfogadva Hétfőn be is mentem Győrbe beállítattni. Ha nem tesznek be elém 1 csókost akkor elég hamarabb el is öhettem volna onnam. Amúgy mint kiderült nem csak a hátulja hanem az eleje is el volt állítódva. De ami a lényeg most jó és annyira nem is volt drága.

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2009-10-08

Kicsit jobbra húzott az autóm, nem tudom mitől, nem nagyon emlékszem arra, hogy megütöttem volna a futóművet. Az Autóház Budaörsnél állították be, most úgy tűnik, hogy jó :)

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2009-10-12

Egy ingyenes átvizsgálás során hívták fel a figyelmemet arra, hogy a két első gumiabroncsom életveszélyes, mert hosszában mindkettő ki van hasadva szövetig több helyen. Az is kiderült, hogy a bal oldali kormány összekötő karom adta meg magát. Ez szombaton volt, és én már hétfő reggel a futóművesnél voltam a 2 csere abronccsal és a kormány összekötővel.

Most már nagyon jó, és így utólag érzem, hogy eltűnt rengeteg zavaró dobáló, rázó vibráció, és egy furcsa csörgő hang menet közben, ami szép lassan alakult ki kb 2-3E km alatt. Azóta keresem az okát annak, hogy miért torpangat az autó kettes fokozatban olyan 2500-as fordulat körül. A rossz gömbfej miatt nagyon széttartottak a kerekek, tehát hol az egyik ment egyenesen, míg a másik kicsit ferdén, hol pedig fordítva. Valószínűleg ettől voltak a torpanások, illetve a kihasadt gumik nagyon ütöttek. Ezek a jelenségek egyértelműen összefüggésbe hozhatóak a cserélt alkatrészekkel, mert a javítás óta megszűntek. Nem gondoltam volna, hogy a torpanásokra a választ a futómű környékén kell keresni. Sajnos az utóbbi időszakban nagyon sokat foglalkoztam ennek felderítésével feleslegesen. Kínlódás volt így vezetni az autót. Szóval tényleg igazán nem gyengén tropa volt már az összekötő is és a gumik állapota is. Talán még komoly baleset is lehetett volna belőle, ha nem az emelőn derül ki a turpisság.
Még a gyertyákat is kicseréltem idő előtt gyári NGK platinákra.