Blog >> hátsó

>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2010-04-06

Ma végre megtörtént a hátsó futómű cseréje, minden probléma mentesen zajlott...
sajna csak a telefonnal tudtam képeket készíteni, így hát nem a legjobbak.

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-11-27

Beszereltem végre a pollenszűrőt, érezni is a hatását, kevésbé párásodik az autó, még így is hogy még ereszt egy kicsit a fűtőradiátorom (holnap az is cserélve lesz).

Aztán rögzítettem a fűtő-ventillátor csokiját is, meg még rengeteg pepecselős apróságot.

Amivel viszont nem boldogulok, az továbbra is az ablakfűtés:
tehát a manual szerint az alábbiakat kell ellenőrizni:
1. relé megfelelően kapcsol-e (ezt mondjuk nem értem, mert ha nem kapcsol egyáltalán a fűtés, akkor hogy ellenőrizzem?? :) ) egyébként már a 3. relé van benne, tehát az 99% hogy nem rossz.
2. A bajuszkapcsolón ellenőrizni hogy megvan-e a test (0V) - ez nálam ok!
3. Benyomva tartva a gombot, ellenőrizni a folytonosságot a két vezeték között a bajuszkapcsolón - ezt nem egészen értem, de nem volt rajta mérhető fesz. Egyébként angolul így hangzik: Pressing the switch to engage the defroster function , check continuity between pins B4 and B9 of lever group B68.
Amiket még megnéztem ezzel kapcsolatban:
A bajuszkpcsoló a biztosítéktábláról kapja a testet, azt is leellenőriztem és OK (G1 - B4)
Ha hátul a "kalaptartó" alatt közvetlen összezárom a vezetékeit akkor kapcsol a fűtés, világít a piktogrammja is..
Ugyanígy bekapcsol ha elöl a biztosítéktáblánál zárom össze. (G1 - E4) szintén még a piktogram is világít.
Szintén bekapcsol ha a biztosítéktáblánál a bajuszkapcsolóra menő vezetéket zárom össze (G1 - B4-B9)
Egyenlőre ennyi, nem haladtam semmit.. :S

Mivel Marklar kolléga igen sokszor rémisztget a bontott 155ök hátsó lökős által takart sárvédőrészének rémképeivel, gondoltam rászánom magam megnézem mi lehet ott. Hát... azért ez a két karosszéria elem egymásra "vasalása" nem tűnik egy okos ötletnek...:( látható, h az alsó szépen el kezd korrodálni, és amire a felszínre ér addigra tképpen már mindegy. Pesze lekezeltem , amennyire tudtam (az eddig látott képekhez képest nem durva), de tartós megoldást csak egy komoly lakatolás nyújthat...

>> SzervizFerko // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-09-04

2009.09.04-én átestünk az első közös nagyszervízünkön.
Ami cserélve lett:
Termosztát
Vízpumpa
Levegőszűrő
Olajszűrő
Pollenszűrő (carbon)
Teljes vezérlés (vezérműszíj + feszítő + vezető; generátorszíj + feszítő + vezető, fogaskerék)
Olaj - Selenia WR/5W-40
Hátsó ablaktörlő motor
Kartergázszűrő

Km: 86398

>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-04-03

A Rosso proteo nagyon szép szín, és a 156-os Alfák keskeny hátsó lámpája is gyönyörű, csak épp egyáltalán nem látszik, beleolvad a környezetébe. Régóta gondolkoztam egy cserén, csak sötét színű változat érdekelt, mert a RP fényezésből ez tűnik ki leginkább. Tamás164-nek köszönhetően -aki épp megunta a design lámpáját-, lett egy remek alkalom, hogy megnézzem segít-e a kiemelésben. Szerintem igen! :)

Ezzel lezárult a lámpa projekt, az összes műanyag cserélve körben az autón. Előre kapott két új lámpatestet mielőtt 'xenononosítva lett', oldalra pedig még évekkel ezelőtt kerültek kristályindexek, azt hiszem az első dolgom volt vásárlás után a gyári narancssárgákat lecserélni.

>> Szervizzappali // Alfa 156 1.6TS // 2009-04-03

A műszaki előtti átvizsgálás derítette ki, hogy a hátsó fékeim eléggé gatya állapotban vannak. Az egyik oldalon a betét valahogy elmozdult és ferdén kopott, amitől az egyik felén már a vas karmolta a tárcsát. Elég szarul nézett ki. Végül mindkét oldali tárcsa és betét le lett cserélve, elég jó minőségű cuccokra. Kicsit drága is lett, de sürgetett az idő.

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-03-26

Most, hogy már végre itthon van a gép, neki tudtam állni felújítani a futóművet! Először a hátsónak „estem” neki, de előtte ugye le kellett vennem a kipuff. rendszert, meg a benzintankot is! A következő lépés az volt, hogy kiszivattyúztam a fékolajtartályból az összes olajat, hogy ne csöpögjön mind a nyakamba! Így is maradt elég a csövekben! Aztán leugrottak a helyükről a féknyergek, féktárcsák, lengéscsillapítók, rugók, lengőkarok, stab.rúd és végül a híd is! Persze, nem volt ennyire egyszerű, mert azért a csavarokkal meg kellett szenvedni, de végül én nyertem! És ez mind-mind újra cserélődik a híd kivételével, mert azt Marklartól vettem használtan! De ez is szépen le lett csiszolva, aztán festve és most úgy néz ki, mintha új lenne! Mehetnek a helyükre az új alkatrészek! A régi hídról átszereltem az újra a fékerőszabályozót, majd a lengőkarokat, de ezekben még a csapágyak is ki lettek cserélve! Helyükre kerültek az új kerékcsapágyak is az aggyal együtt! Aztán vissza a stab.rúd (szintén csiszolva és festve), és az ültetőrúgók mellé már a Bilstein sportgátlók kerültek (ez itt a tyuning helye) a gyáriak helyett! Kapott vadi zsír QH féktárcsákat, Textar betéteket, 16V féknyergeket (állítólag ezek kézifék része nem rohad be, mint a 8v-é) és gumi fékcsöveket is! Egy fém fékcsövet kellett csináltatnom (500,-) gyorsan, mert leszedéskor kitekerődött a nyaka! A többi fém fékcső már egy korábbi projektnél ki lett cserélve! Aztán már csak a kézifék bowdenek voltak vissza és a kézifék beállítása! De ha már úgy is lent volt a benzintank, kicseréltem a benzinszűrőt is! Ahogy elnéztem ez még soha nem volt cserélve, épp itt volt az ideje! Aztán tank vissza és jöhet az első futómű! Persze a csúnya lemezfelnik helyett már felkerültek az aluk a nyári gumikkal és az új kerékcsavarokkal (4800,-/16db)! A kipuff.-t még nem raktam vissza, mert az első részét is le kell majd szedni! :-)

Még mindig nem térek magamhoz. Vadiúj!!!....soha be nem épített!...első szériás!!!... hátsó lámpákat sikerült találnom...ráadásul olyan elképesztő véletlennek köszönhetően, hogy, hogy ááá....leírhatatlan.:)
Az összegről már nem is beszélve.:)
Tanulság: lehet, hogy a szomszédban van az a cucc, amiért akár sok száz km-t is utaznánk...:))

>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-09-25

Ma az utolsó gyenge láncszem is javítva lett - nevezetesen a belső GL-szem - Lenkeyék végezték el a munkát. Ezután a teljeskörű retus után elvihettem végre futómű állításra... Éppen ideje volt már, hogy befejezett legyen a munka, nagyon untam már a szervízbe járást, meg hát az anyagi vonzata sem kevés egy ilyen teljes felújításnak... :(
A gyári állapotú sem lehet jobb/csendesebb ennél. :)

Lenkeyék IS megállapították, hogy kifejezetten jó állapotú a verdám - ő aztán látott már jó néhány 166-ot alulról/szétszedve.

Az eleje egész rendben van, átnézettem azt is. Az majd csak később lesz anyagi csőd okozója...

>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-09-16

Egy jelentősebb összegbe került ma is a hátsó futómű rendbetétele - és még nincs vége...
Stabilizátor, kereszttartók, lengőkar-összekötők lettek átszilenteztetve. Sokkal erősebb gumit kapnak a gyárinál, így jó ideig nem lesz velük gond. Érezhetően masszívabb a hátulja, DE még kell rá költeni... :(
Valóban a hátsó futómű a leggyengébb láncszem a 166-nál, ezt tapasztalhatom a saját bőrömön/családi büdzsénken.

DE EGYSZER AZÉRT IS HIBÁTLAN LESZ!!! :)