Blog >> hátsó
Kapott egy új fa utánzatú váltó fejet, mivel ez tökéletesen passzol többi elemhez, a színét és mintáját tekintve. Régi fa váltó fej meg bekerül a TS-be.
Először is kupak le az aljáról, 12es fúróval felfúrni a belsejét, majd egy rossz váltó fej beáldozása (kopott), el vágni és rá helyezni az alját. Én itt rá is ragasztottam, bár szorosan fogta, és végül mehet fel a helyére.
Így a váltó szoknya is rögzíthető rá.
És még kettő dolog javítva.
Az egyik a kilométer óra és egyben a sebesség mérő nem mindig működött az utóbbi 2 hétben. Leginkább nem ment. A jeladó csatlakozóján volt egy kicsi sérülés, erre gondoltam a hiba okának, úgy hogy cserélve. Utána próba, de nem mozdult ki. Cseréltem jeladót is és újra próba. Most már működött, de így utólag belegondolva, lehet hogy az első próbán nem eléggé gyorsultam fel vele, csak nekem tűnt úgy a kis utcában és becsaptam saját magamat vele. Most már mindegy is :)
A hátsó ablak mosó csőve szétjött a csomagtartó csatlakozásánál, most kapott egy hosszabb csövet toldásképp hogy ne feszüljön.
Tervszerű karbantartás:
- Motorolaj (FUCHS Titan Supersyn 5W-40)
- Olajszűrő (Mann HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (Sofima S 7606 A SOF *GD)
- Pollenszűrő
Olajfolyás:
Az autó alatt a motortérnél olajfoltok jelentek meg. Mint kiderült két forrásból, amiket cserélni kellett:
- Vezérműdekli tömítés
- Vezérműlánc feszítő patron
+ szükséges lett még:
- Szelepfedél tömítés
Első futómű:
Bal oldalról erősödő kopogás volt hallható a kisebb úthibáknál. Szükséges volt cserélni:
- Lengőkar (első, felső, RUVILLE 35/18/AH, 41/18/AH)
Hátsó fék:
A hátsó féktárcsa már szépen kivállasodott, betétekkel együtt újakat kapott:
- Féktárcsa (hátsó, BOSCH 986 479 378)
- Fékbetét (hátsó, BOSCH 986 424 775)
Munka:
motorolaj+szűrők csere, hibakódkiolvasás, vezérlés javítás: láncfeszítő patron cseréje, tömítések cseréje, első futómű átvizsgálás, első fékek átvizsgálása, első felső lengőkarok csere, hátsó fékek átvizsgálása, hátsó féktárcsa+fékbetétek csere
Km óraállás: 121900
Szólt a bal hátsó, kicseréltem mindkettőt.
Album
Berohadt a tengely, szét kellett szedni. Csináltam ilyet 10 éve, olyan ez mint a biciklizés, nem lehet elfelejteni. Tengelyt meg kellett tisztítani a rozsdától, kapott friss zsírt és most jó.
Budapestre rendeltem a téli abroncsaim, így haza kellett azokat hoznom. Mivel 2 db nem fér be a csomagtartóba, a hátsó üléseket le kellett döntenem. A probléma akkor kezdődött, mikor kipakoltam és vissza akartam hajtani a háttámlákat. Csak a jobb oldali, rövidebb hátlapot sikerült, a hosszabbat (bal oldali és közép egyben) nem tudtam visszahajtani, mert a középső biztonsági öv fogta és nem engedett.
A probléma egyébként triviális volt. Annyi, hogy az a műanyag gomb, ami van a biztonsági övön, lepattant és ezért, mikor ledöntöttem, engedte teljesen visszacsévélni az övet. Viszont, a szerkezet úgy van kialakítva, hogy ha nem függőlegesen áll (azaz háttámla normál állásban), akkor blokkol, tehát az övet nem lehet kihúzni. Így szépen megfogta ott lent.
A javítás azonban nagy szívás volt, szét kellett borítani hátul mindent, háttámlát szétszedni, ülőlapot felvenni... El is tört az egyik bolha, amit majd pótolnak.
A szerelő visszaragasztotta a műanyag gombot és összerakott mindent. Azonban több órájába telt a dolog, ami 5 ezer forintos óradíj mellett nem csalt mosolyt az arcomra. De most már legalább jó.
Az 1-2. képen látható az említett műanyag gomb, a 3.-on pedig, hogy mennyire kell lazának lennie a háttámla előre döntött állapotában a középső biztonsági övnek.
Csereérett lett a két hátsó lengéscsillapító. Iszonyat hangja volt és lehetett érezni, hogy szinte elpattog a kocsi az úton. Cserélve lett mindkettő, plusz kicseréltül vele együtt a két hátsó toronyszilentet is. Ismét olyan feszes úttartása van a kocsinak, mint ahogy azt a gyárban megálmodták. :-) Lengéscsillapítóból Monroe Reflex ment bele, toronysziletből pedig TRW márkájú.
km állás: 200.895km
142.800 km
Megálltam a lámpánál, de még csak nem is hirtelen. Másodpercekkel később jött a combo, nagy szerencse volt, hogy egyedül álltam sor elején. Ahogy az is mák, hogy nem tudatosan leléptem a fék pedálról.
Igazából úgy tűnik semmi komoly, a lökhárító kapott csak, semmi más. Minden ki lesz cserélve márkaszervízben, eredeti állapotra. Csak a tudat zavar, hogy sérült ...
Update: A lökéstől az amúgy sem túl bika (bal) hátsó rugó eltört, pár centit lentebb csúszott a tányér mellé. Aztán néhány nappal később, városba hazaérve le is csattant a rugó teljesen. Így most kényszer pihenés van cseréig. Az új Eibach Pro-Kit szett (48K) megérkezett, időpont megvan... Aztán irány az Olaszautók Háza szervíz.
Update2: Beépítették a pro-kit rugókat és elöl kapott a már kicsit fáradt gyári gátlók helyére új Bilstein B4 gátlókat is. (28K) Nagyon stabil, feszes a futása, ránézésre picit az eleje lejjebb került talán, hátul szépen Ti magasságon.
Update3: A lökhárító és egy tolatóradar cserélve lett, fényezve illetve az autó körbe lett polírozva. Szép munkát végzett az OlaszAutók Háza. Most várom a biztosítótól a visszautalást a rugócsere munkadíjára. Meglátjuk.
Megesett a hátsó fékek cseréje is.Már éppen ideje volt. Lásd a képekenKristyon cartársnak innen is köszönöm a rengeteg segítségét! Brembo tárcsát kapott Galfer betétekkel.A balos kézifék kulcsával adódtak gondok alig akart valamit mozdulni,de a sok járatás tisztítás, zsírzás után teljesen helyre jött,most tökéletesen fog.Így megúsztam a féknyereg cseréjét.A fékvédő lemezeket is le kezeltük,így talán a következő cseréig ki bírják.
Eltört a bal hátsó rugó, még Decemberben, sokat nem használtam az autót, de aztán végül sor került a cserére, mielőtt nagyobb bajt okozna.