Blog >> hátsó
2013.04.25. 128.500km
Ma ki lett cserélve a hátsó betét plussz meg lett tisztítva az EGR.
A hátsó ablaktörlő kar nem bírta a márciusi hómennyiséget, és kettétört. Ma kicseréltem, Champion A380R ment rá, Unixtól (bepróbálkoztak, hogy csak gyári van 4-5 nap alatt 13ezerért, de szerencsére Csöri felvilágosított, melyik jó még rá, köszi még egyszer...).
A hátsó féktárcsa már régen megérett a cserére, ugyanis 7mm-re kopott a gyárilag engedélyezett 9mm helyett. Mivel elől már 330-as tárcsák lassítanak, kicsit ehhez alkalmazkodva, kicseréltem a hátsó nyergeket is a 2002 utáni évjáratokba épített darabokra, amikhez már 276mm-es tárcsák tartoznak. Brembo tárcsák kerültek fel Mintex betétekkel. A jobb hátsó hosszkitámasztó kar szilentjét is kicseréltem, ha már lebontottam a hátsó futóművet, mert elég rossz állapotban volt.
Végül felkerültek a 215/45R17 nyári gumik is a GTV felniken.
Mivel főleg azért regisztráltam ide Amorera hogy visszakövethető legyen valamennyire a 166om ezért most meg is ejtem első blogbejegyzésem.
Rendbe lett téve az autó alváza és a hátsó futóműve:
-Teljes alvázvédelem
-Hátsófutómű felújítás (új kutyacsontok új felső lengőkarok,felújítva az alsó lengőkar illetve híd poliuretán szilentekkel,új lengéscsillapító új rugók.Lehet valamit kihagytam a felsorolásból de a lényeg minden szilent cserélve.Így most a gyárinál feszesebb lett,ég és föld ahhoz képest amilyen volt.
update 2013.02.13
A hátsó lengéscsillapító-rugók ról illetve hátsó kutyacsontról kép feltöltve.
Az üzemanyagszintjelző is cserélve lett. Elhasználódott a tankban lévő ellenálláspályás szintjezlő,pontatlan volt
Következő hátsóhíd "projekt" a betétek,tárcsák cseréje illetve féknyereg felújítás. Ehhez minden megvan már,de most éppen más témában vagyok benne az autót illetően,ezt később megírom.
üdv
update 04.08.
Teljesen befejeződött a hátsó illetve az első futómű cseréje. Az elsőről külön posztot írok majd.
Hátul ami lényeges:
-új fékbetétek
-új féktárcsák
-jobb oldalon új abs jeladó
bal oldalon új (bontott) féknyereg,a régi alu nyereg el volt csavarodva szorul benne mindent munkahenger fogott a fék nem is kicsit.
-új fék bowden bal és jobb oldalon
-a visszaépített féknyergek teljes takarításon felújításon(tömítések) festésen estek át.
Volt vele munka de így már igazán élvezhető vele a járkálás.
Vezető oldali hátsó kerékcsapágy elf.sta magát már egy ideje, most volt időm pénzemblablabla szerelőhöz vinni. (főleg mert győrben nem szereltetek többet ennyi pénzért)
szóval kerékcsapágy
sebváltókulissza csere... (apám, ha nem én vettem volna a pótalkatrészt, azt hinném fémből van, mert úgy áll be a kar a helyére mint az atom) szval élvezem
komplett kézifékbovden csere, mert télen felfagyott mindig, mert mióta meg van soha nem volt ránézve... fő a biztonság, meg lesz mit télen rángatni ha para van :D
motor diag is meg volt, megnézte meg meghallgatta a szerelő. azt mondta minden szép, minden jó. már csak azt a fránya vezmódot kellene kicserélni VÉGRE és boldog lennék.
röviden ennyi, nekem ez ment most a fa alá, annak aki meg ezt olvassa, annak boldog karácsonyt! =)
...avagy legalább a visszapillantó-tükör maradhat a helyén...
A mai délután igen meghitten telt... Felfedeztem, hogy hogyan lehet leszedni a hátsó ülések melletti függőleges burkolatokat. Mert erre szükség van, ahhoz, hogy ki tudjam venni a csomagtartó két oldalán lévő kárpitokat, amik pedig a torony csavarjához való hozzáférést akadályozzák... (Nem tudom, miért nem lehetett volna egy szerelőablakot tenni oda...) Az az Alfa mellett szól azonban, hogy még a tornyok tetejére is tettek egy vastag hangelnyelő sapkát. Prémium, na.
Vicces az ABS-szenzorok kábelével való játék is... Mert ugye a szenzorok ilyen idős korban már nem hajlandóak kijönni a jól megszokott helyükről (vagy max. több darabban). Így az első csatlakozót kell megkeresni és végig kifűzni a kábelét...
Szerencsére a csatlakozók nincsenek túl messze, a csomagtartó hátsó-belső pereméhez vannak rögzítve és könnyedén bonthatóak. Egy gumi átvezetőgyűrűn keresztül megy ki a kábel "a külvilágba". Ezt a dugót kell kinyomni, így már kihúzható a kábel.
Picit szerelőbarátabban is meg lehetett volna ezeket oldani. :(
Apró adalék, hogy az eLearnban csak egy mórickábra mutatja, hogy hogyan kell levenni a kárpitot. Alul szerintük egy csavar fogja, ami függőlegesen áll. Majdnem... egy patent fogja és vízszintesen van. Amúgy minden stimmel. (Az e felismerés során elhangzott szöveges kommentárt inkább nem részletezném. ;)
Ha már így in-medias-res belevágtam a dologba, az előzmények: Kellemetlen puffanást lehetett hallani jobb oldalról, ha áthajtottam egy csatornafedőn, stb. Olyan volt, mintha finoman egy kartondobozra csapott volna valaki teljes tenyérrel. Ígyhát megrendeltem az összes cuccot hátra: A 4 db keresztlengőkart, a 2 db hosszlengőkart és a hátsó végükre a 2 db szilentet. A Triscan márka mellett döntöttem, az Alfistin jókat olvastam az általuk gyártott csomagolt dolgokról. Az új stabrudak Lemförder-ek. (A gyári TRW-vel ellentétben, nem műanyag, hanem fémpálca. Bár előbbi is tökéletesen megfelelt. De nem úr aki nem herdál... :)
Sajnos a szóló szilentekről kiderült, hogy nem a hátsó agyba valóak, hanem max. a keresztlengőkarok újraszilentezésére jók. Már ha vki erre érez késztetést...
Kis kereséssel kiderítettem, hogy melyik fajta való bele. Az ePER tanulsága szerint az Alfa eleinte biztos nem számított rá, hogy ezt majd valaki ki akarja az agyból sajtolni... Merthogy egyáltalán nem mutatja külön alkatrészként. Mindenesetre a 164 hasonló helyen használt szilentje passzol ide is. (32,1mm átmérő és 32mm hüvelyhossz.)
(Típusszámok: Febi 33010, Ruville 985844) Piriéknek a Ruville-el voltak jó tapasztalataik.
Rizzo cartárs is talált egy passzoló szilentet, ennek UNIX-os cikkszáma:10502069.
Pirinek amúgy nagy köszönet a telefonos segítségért és a hasznos tanácsokért. (Sajnos bizonyos támadások miatt, már nincs itt az Amorén.)
Lengéscsillapító cserére amúgy nem számítottam (na jó... megfordult a fejemben). Helyesebben inkább reméltem, hogy nem kellenek €€€. Rugókat mindenesetre beszereztem, hátha kelleni fognak. (Lesjöfors gyártmány, Made in Sweden, katalógus itt). Kb. 30kg-nyi csomag már avatott szem számára észrevehető volt a kerékívnél. A szétszedés azonban megmutatta: A lengéscsillapítók 200ekm-nél TELJESEN tönkrementek. NULLA gáz volt már bennük. (Vagyis nulla nyomás...) Egy ujjal is vissza lehetett nyomni a rudat. Amúgy olasz gyártmány, de a gyártó nem tette rá a logóját.
Mivel már régebben sem számítottam a cseréjükre, már volt favorizált típus: A Bilstein B4 széria megfelelő darabjai. Ezek kb. a gyári gátlók karakterisztikáját nyújtják. Ami a jelek szerint meglehetősen kemény volt anno. :) Én az autómat nem ilyennek ismertem. Visszagondolva amerikai autós feelingje volt. :) Most kb. kő kemény és tovább javult - az amúgy is átlag feletti - kanyarsebesség. Természetesen most feljebb hordja az orrát a hátulját az autó, de csak minimálisan. Valószínüleg az új rugók és a lcs-k "nyomóhatása" együttesen okozza. Emiatt ma este (a tegnapi út és a mai munkanap miatt elég fáradtan) képes voltam autózni egyet. B)
Az egészben az a pláne, hogy az "alapos gyanú" miatt már nyáron elvittem az Autóklubhoz lcs.mérésre az autót... (Beregszász utcai állomás.) Szerintük mindegyik lcs. rendben volt. Lehet, hogy náluk csak a lcs.-k hiánya okozna tűrésen kívüli értéket?? Ennyit erről...
A porvédőkrő annyit írnék, hogy nálam a gyáriak belső átmérője valamivel nagyobb volt, mint a Bilstein lcs-k rúda. A gyári lcs-kon volt a tengelyen egy kiszélesedés, erre volt ráhúzva az összeszűkülő belső részük, így nem vándorolt fel-le. Mivel a Bilsteinek rúdján nincs kiszélesedés pár menet (jó minőségű) power tape-pel orvosoltam ezt. Persze lehet venni új, Bilstein porvédőket is, de a gyáriak minősége szemmel láthatólag jó, így - szerintem - nem kell feltétlenül ezeket is cserélni.
Tapasztalatok: Megtettem kb. 3-4ekm-t, így tudok írni már valamit. Kezdem a rosszal: megszűnt az amerikai autós, komfortos rugózás. Legtöbbször szépen kisimította a csekély, megmaradt csillapítás az útegyenetlenségeket. Most sokkal jobban kövei az autó az út hullámosságát, nem annyira komfortos, cserébe sportos. Szerintem ennél keményebb futómű egy hétköznapi autóba nem kell. Nagyon pontos az irányítás, nincs vándorlás hullámos úton. Pályán is be lehet állítani az ívet és mintha sínen húznák az autót. Régen, a hosszlengőkar és a lcs-csere előtt ez érezhetően nem így volt. (A keresztlengőkarok valószínűleg nem voltak még csereérettek, ezért nem hiszem, hogy azok okozták a változást.) Sajnos kivételesen nem volt a beszerelés előtt mód arra, hogy a speciális festékemmel lefessem a lcs-kat. Itt-ott már látszik is, hogy nem konzerválták agyon a gyárban őket. Később majd orvoslom ezt a hiányosságot.
A bonyolult és ettől kifinomult futómű a 156 egyik legnagyobb előnye.
Felkerültek a téli kerekek, amiket Sotime cartárstól vásároltam.
Felszerelés közben találtunk még egy kopogást. A bal hátsó lengéscsillapító függőleges mozgásnál koppanik a toronynál.
Már említettem a 156 topicban is, hogy érdekes hangot hallani hátulról / jobb oldalról.
Akkor jelentkezik, mikor pl. egy nagyon enyhén mélyebben fekvő csatornafedélen áthajtok.
Olyan hang, mintha teljes tenyérrel ráütnék egy kartondobozra. (Ezt a hangot német fórumokon is többen így fogalmazták meg.)
Úgy tűnik igazából nem is "belehajtáskor", hanem éppen a csatornafedél elhagyásakor jön a puffanás. A lengéscsillapító a legvalószínűtlenebb, ezeket bemérettem, illetve cseréjük másnál sem hozott javulást.
Sokan emlegetik (szokás szerint német fórumokon) a kerékagy tartójába préselt szilentet. Szóba került még a toronycsapágy, de ez nem olyan valószínű.
Ha esetleg valakinek volt már ilyen problémája és tudja a megoldást, szóljon!
Hosszlengőkarokat és ezeket a szilenteket mindenképpen akarok cseréltetni. Azon viszont gondolkodom, hogy egyből keresztlengőkarokat is vegyek-e. (Illetve stabrudat is... Ez esetben komplett lenne a felújítás.)
A hátsó rugók cseréjén is gondolkozom. Van egy olyan érzésem, hogy minimálisan jobban ül az autó hátulja, mint kéne. (Ez további 15-20eFt-ot jelentene.)
Minden észrevételt és javaslatot szívesen fogadok!
Update: Megrendeltem hátulra a lengőkarokat és a szilenteket. Ennyit igazán megérdemel az autó 200K-nál.
Ezt a szépséget eléggé elhanyagolt állapotban vettem, jó ideje nem volt használva. Lehangoló látványt nyújtott, de én megláttam benne a szépet és a jót! :) Az első napját nálunk úgy kezdte, hogy majd' egy napig ganajoztuk belül... :S
A végcél ebben az esetben sem titok: ez az autó érdemes arra, hogy rendbe tegyem, és valaki más élvezze vele az utat a későbbiekben... Ergo: eladó lesz ez is.
Rövidesen megtörtént a bal első belső féltengely-csukló cseréje Zé-nél, majd nemrégen a "Jano-dob"-nál felhelyeztettem egy hátsó sportdobot. Igyekeztem megtartani a gyári kinézetet, szerintem gyönyörű lett. A nagy hang mellőzését kértem ( öregszem?! ). A rendszer többi része jó állapotú, még a katalizátor is 100 %-on dolgozik.
Általánosságban elmondható, hogy korához képest ragyogó állapotú az alja, az emelési pontok környéke is kiváló kondíciónak örvendenek.
Átírás. ( huhh... durva. )
Beszerzésre került egy komplett ABS, Zé fogja beszerelni más dolgokkal egyetemben.
Pár apróság ( ICS gombok pl. ) cserélve lettek belül.
Folyt. köv.
A bal hátsó kilincs már vételkor törött volt, de hanyagoltam a hátsó ajtó ritka használata okán. Most, hogy bővült a család a hátsó ajtót is gyakrabban kell nyitni, így a kilincs cseréje mellett döntöttem.
A helyi bontóban sikerült alkudnom egy jól működő darabra. Kissé kiszívta a nap a műanyagot és nagyon virított volna a fekete fényezés mellett, ezért lefújtam matt fekete festékkel.
A csere menete egyszerű volt és gyors. Ajtókárpit le, két imbuszt kiteker, rudazatot kiakaszt, cserekilincs beakaszt, imbuszt becsavar, ajtókárpi vissza a helyére. Egész jó lett.