Blog >> klíma
Nem működött a klíma, ami a hirtelen jött nyárban nem volt kellemes a fekete autóban. Egy gumicső engedte el magát, ki lett cserélve. Most hűt rendesen. Km. állás 208470.
Műszereket es a burkolatokat kiseréltem a crosswagonba talalható luxory gold verzióba, a klímapanel is ki lett cserélve, ami viszont felvan készítve a páaszenzorra. Így indokolttá vált a szenzoros tükör beszerzése, illetve a kormánykapcsoló cserére, ugyan is az automata ablaktörlős verzióba más az chip ami benne van. Szélvédőt majd tavasszal kap amibe van integrálva a szenzor helye. A kábel megvolt a lámpánál csak vissza volt szigszalagozva, kicsomóztam, bekötöttem, s működik. Kapott króm kupakokat az ajtónyitó is, krómkeretet a váltószoknya, az oldalvilágítás és az első is. Kiegészítő fűtés hibátlanul teszi a dolgát, kb 1.5 perc alatt meleget ont magából, miközbe a hűtővíz 10 fokos csak. Már csak a tetőablak projekt várat magára és a létező összes extra amit lehetett rendelni benne lesz. Ciao
Ma feltöltettem a klímát, illetve kicserélték a pollenszűrőt is. Gyári BOSCH került bele. A klímában csak 120 gramm gáz volt, az előírt 650 gramm helyett. A szerelő szerint elég gatya már a klímahűtő és a klíma kompresszor sem az igazi már, valamint a vízcsövek is eléggé el vannak öregedve. A közeljövőben (következő szezon) valószínűleg ezeket majd cserélni kell.
Ma ózonos klímatisztítás volt, plusz kicseréltem a pollenszűrőt, gyári karbonra.
Km.: 220004
A régi tulaj állítása szerint a nála töltött 3 év alatt egyszer sem töltetett utána, ez ma be is igazolódott. Elég gyengén fújta már a hideget, kevés volt benne a gáz. AC miatt egyébként is rá szerettem volna nézetni. A pollenszűrőt cserélni kell, a töltés után is elég gyengén fúj.
A kipufogó szerelés után elugrottunk a közeli klímáshoz, hogy töltse fel a klímát. Sajnos más bajt diagnosztizált mondván, hogy nem kap áramot a kompresszor... nézzük át.
Átnéztük. Vezetékek jók, áram van, de nem jut el a kompresszorhoz... további keresgélés, csatik, relék átmozgatása és lám, elindult a kompresszor is. Vissza a klímáshoz, aki nagyon rendes fickó és nagyon örült nekünk... hipp-hopp átnézte a rendszert... minden rendben, de nagyon koszos a hűtő... kitakarította és onnan már minden jól működött, mehetett a kellő mennyiségű gáz és jött is a jó hideg levegő a szellőző rácsok mögül... királyság! :)
Ha meleg van a kocsiban? Töltsd fel a a klímát!
Ha nem jön a hideg valamelyik oldalon? Töltsd fel a klímát!
Ha sziszeg a klíma? Töltsd fel a klímát!
Ha csörög a klíma? Töltsd fel a klímát!
Ha már letekerted a hőmérsékletet, de még az sem elég, akkor szintén töltsd fel a klímát....
Most minden szép és jó. Remélem nem engedi el a nagy pálásban sem. Mint, ahogy anno szívtam az 56al.
Új szárító szűrő (ára: 4.155,-) és bontott lámpa tartó. A régi lámpa tartó kicsit el volt deformálódva. Később majd szinre lesz fújva.
194500 km: első fékbetétek, tárcsa szabályzás, klíma tisztítás/javítás, kormánykapcsoló csere (nem kapcsolta le a helyzetjelzőt)