Blog >> klíma
Ha meleg van a kocsiban? Töltsd fel a a klímát!
Ha nem jön a hideg valamelyik oldalon? Töltsd fel a klímát!
Ha sziszeg a klíma? Töltsd fel a klímát!
Ha csörög a klíma? Töltsd fel a klímát!
Ha már letekerted a hőmérsékletet, de még az sem elég, akkor szintén töltsd fel a klímát....
Most minden szép és jó. Remélem nem engedi el a nagy pálásban sem. Mint, ahogy anno szívtam az 56al.
Új szárító szűrő (ára: 4.155,-) és bontott lámpa tartó. A régi lámpa tartó kicsit el volt deformálódva. Később majd szinre lesz fújva.
194500 km: első fékbetétek, tárcsa szabályzás, klíma tisztítás/javítás, kormánykapcsoló csere (nem kapcsolta le a helyzetjelzőt)
A klímát bekapcsoltam, és megcsapott az ismerős bűz. Ki is kapcsoltam gyorsan, majd felhívtam a Fékcentrumot, a múltkor kifigyeltem, hogy akciós náluk az ultrahangos, infrafényes, mikrohullámú atomtisztítás :-)
Na jó, szóval ózonnal fertőtlenítik az utasteret, majd ultrahanggal porlasztott fertőtlenítőszerrel a klíma hőcserélőt és a szellőző járatokat. Gondoltam most eltekintek a DIY befújós spray megoldástól (ami amúgy a 146-nál bevált), nézzük mit tud a kifinomult "Wynns" technika. Villogott kéken, az biztos, figyeltem az ablakon keresztül. Jó sokáig ketyegett alapjáraton az autó, mire egyszer kiírta, hogy ready.
Beszereltek egy új pollenszűrőt és ennyi. Sok melójuk nem volt vele, viszont úgy tűnik tényleg eltűnt a büdös mocsárszag.
Az utastér ózonos fertőtlenítését azért is kértem, mert az előző gazdinál volt kiskutyáknak is bejárása az autóba, én meg inkább gyerkőcöket fuvarozok. Legyen csak kipucolva minden.
Kapott egy ózonos klíma tisztítást.
Klímás rendszer be lett építve (a műszefal ki lett robbantva), még a kábelezés marad későbbre. Nem találtam hozzá bontott klíma csöveket ezért a Fiat Bravo klíma csöve lett beszerelve. Kellett némi igazítás, a vízhűtő hátrébb került a csövek végett illetve kapott szárító szűrőt mert ennek a rendszerében nem volt. Ezen kívül le lett cserélve a vezérmű szíj vezető és feszítő görgökkel együtt, volt még motor-váltó-szervó olaj csere, olaj szűrő - levegő szűrő-üzemanyag szűrő és a pollen szűrő cserélve, a motor tömítésések is ahol nem tömítet megfelelően.
Most, hogy volt egy kis időm, rászántam magam egy "tavaszi" nagytakarításra.
Kapott új izzókat a tompítottba, ablaktörlőket elöl-hátul, üzemanyagszűrőt, pollenszűrőt, klímatisztítást.
309000
Ma voltam klímát ellenőrizni Stipsits Dénesnél Győrújbaráton. 310g volt a rendszerben a 460 helyett. Tehát ráfért a csekkolás, ellenben ezt az elmúlt 8 évben hozta össze, így teljesen rendben van ennyi hiány. Az ár erős hátszéllel értendő...
A hibás klímacsövet sikerült kicserélni. Hosszabb művelet lett belőle, mert a lökhárítót le kellett venni.
Másnap irány klímatöltés. Feltöltés után közölték velem, hogy fel van töltve, nem szivárog, de nem is működik.
Na ilyenkor mivan?
Hazaértem, motorháztető felnyit. Nézegetem, fogdosom a dolgokat. Hozzáérek a klímakompresszor tetején lévő csatihoz, abban a pillanatban kattan a klímakompresszor és megy.
Csati szétszed, kitakarít, rendesen összerak. Boldogság - van klíma :)
Mivel már egy ideje nem működött, nem is használtam (1.év után elengedte a gázt), illetve közben a kompresszor csapágyas lett, időszerűvé vált ennek is a revíziója. Szükség volt egy bontott kompresszorra, klímahűtőre. A rendszerben volt egy lyukas klímacső, ebből rendelkezésemre állt cseredarab, illetve a tágulószelepnél eltömődött. Ez utóbbit tartalmazó cső megy a tűzfalhoz, a szervótartályt le kellett venni, hogy hozzá lehessen férni, így akkor már szervóolaj is ki lett cserélve. Ebből a csőből kellett csináltatni újat, illetve az alumínium részét forrasztani, mert ott is volt egy kis lyuk. Ezek rendbetétele után gázzal feltöltve, megfelelő csatlakozási helyeken tömítések cserélve, ismét jéghideg a klíma és végre a huzat nem viszi le a fejemet pályán.
km óra: 267500