Blog >> klíma

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2013-09-07

Cseréltem pollenszűrőt (TechnoFM aktív szenes) és ellőttem egy Prevent klíma tisztító aeroszolt.

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2013-09-01

Úgy látszik ebből már havi bontás lesz.. Nézzük az augusztusi történéseket.

A Forensistől kaptam egy hírlevelet, melyben egy AM Bomba nevű klímatisztító sprayt hirdettek 690 Ft-os akciós áron. Mivel általában én ezeket ezerötszáz körül láttam, így gondoltam beruházok egyre, tavaly és idén úgysem lett feltöltve, kitakarítva a klímám, így legalább egy tisztítás már ráférne. Megvásároltam a sprayt (0731), majd az első hétvégén (0803) neki is álltam a leírás alapján kitisztítani. (Negyed óra járatás, amíg a flakonból kifogy a cucc – becsukott ajtókkal, majd negyed óra további járatás nyitott ajtókkal. Még jó, hogy előtte tankoltam, mert már eléggé piros volt a visszajelző, amikor nekiálltam.:) km óra állás: 195.640 km

Télen írtam postot arról, hogy meg kellene nézetnem még nyár előtt az ablakemelős komfort elektronikát, mert nem húzza fel az ablakokat központi zár zárásakor. Erre nem került sor, viszont egyik nap (0806) észrevettem, hogy újra működik! Jobb később, mint soha alapon végre ez is jó és nem kell elvinnem egy autóvillamosági szervizbe. :) km óra állás: 195.668 km

Úgy néz ki az izzó gondoktól viszont nem szabadulok. Három évig nem volt az első lámpatestekben lévőkkel gondom, (Pl. mert nem cseréltem ki mindig, mikor kiégett. :) Most már a bal oldali Osram NBR H7-es tompított izzóm is kiégett (0810). Helyére (mint a másik oldalra) az Osramok előtt lévő noname(?) izzók kerültek vissza „ha ló nincs..” alapon. Ez volt kéznél, ha ezek közül valamelyik kiég, majd kap megint normálisabbakat.

Ezután elmentünk egy majd’ 700km-es túrára, melyet mindenféle gond nélkül ’vészeltünk át’. A csereérett lengőkarok és lengéscsillapítók, stab.rudak és pálcák jól bírták – pedig nem autópályán mentünk – mondjuk az út sem volt olyan rossz. És csak egyszer-kétszer hallottam azt a ropogást is jobb elölről. Mondjuk annyira nagyon meleg talán nem is volt. A városban araszolgatást meg megúsztuk. Mikor hazaértünk (0820), észrevettem, hogy a tavaly télen (2012) a neten vásárolt Goodyear gumik közül a bal oldali köpeny külső oldalfala szétszakadt.. Még jó, hogy nem lett belőle baj útközben. És még "jó", hogy a külső oldalon, így legalább észrevettem, hogy cserélni kell.. Ennek nem túlzottan örültem így a kuplung, fék és futómű csere (szerviz) ill. a műszaki vizsga előtt. De hát az ilyen váratlan kiadások sosem jönnek jókor.. Viszont az út során fogyasztott üzemanyag átlaga megint egész jól alakult. A hajdúszoboszlói utat ugyan nem múlta felül (7,2), de az itt produkált kevesebb mint 7,5-es átlaggal is egészen elégedett vagyok. :) Utánanéztem, az ilyen hosszabb utak során mért átlagfogyasztásaim ezek előtt 8,2-8,4-9,9 liter / 100 km körül alakultak. Szerintem ezek az "új" átlagok egészen elfogadhatóak. :) Örültem neki. Jó lenne, ha napi szinten is ennyit fogyasztana. :)

Huszadikán még csak azt észleltem, mintha a jobb oldali tompított izzóm nagyon lefelé világítana. Nem, vagy nagyon keveset mentem sötétben az utóbbi időben, így eddig nem tűnt fel. De a következő út előtt (0822) jobban megnéztem és nem ’nagyon lefelé’, hanem egyáltalán nem világított. Dejó.. Ezek az izzók lassan a sírba visznek.. :) Ez már egy, az Osram utáni noname izzó volt, de akkor is. A fura az volt, hogy a műszerfalon nem jelezte a hibát, viszont az izzó nem világított. Ezt a télen (1112) cseréltem vissza erre az izzóra, amikor kiégett a NBR több mint 3 év után.
Ennek az izzónak néztem utána ma (0901). Gondoltam, csak meg kell igazítani akkor (de hogy miért nem világít ilyenkor a hiba-visszajelzője a műszerfalon, azt még mindig nem értem), de nem csak igazítani kellett, hanem cserélni is.. Ugyanis el volt benne szakadva a szál. Hurrá. Nincs másik. És, hogy folytatódjon a „mizéria”, láss csodát, a bal oldali helyzetjelzőm se jó (pedig csütörtökön még biztosan, de talán még pénteken is jó volt..) Ezt már tényleg nem hiszem el.. Sosem fogok a végére érni? Legközelebb (kedden) veszek két új HELLA helyzetjelzőt (H6W) és két új HELLA (H7) tompított izzót, aztán kicserélem mindet és legalább egy évig hagyjanak békén most már.. :) Ha már úgyis ott szöszöltem az autónál (0901), kiporszívóztam az utasteret és a csomagtartót, ill. kitakarítottam a szőnyegeket is. A csomagtartó kárpitra ráfért egy alaposabb tisztítás is (Vanish Oxi Action szőnyeg- és kárpittisztító), mert virágföldtől kezdve a kristálycukorig minden volt már benne. Jobb lett, bár még egyszer majd meg kellene csinálni és olyan lenne mint az új. :) A folyadékszinteket is ellenőriztem - minden rendben volt most is. Kicsit letörölgettem a motortérben lévő műanyag burkolatokat, csöveket, hangcsillapító kárpitot, belső karosszéria elemeket, stb. Illetve az utastérben az ülések és a műszerfal is átestek egy kisebb tisztításon. Jöhet kedden az új izzó szett és a gumicsere, mert ezzel a gumival kevésbé merem használni az autót..

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2013-08-22

Az autó végre abban az állapotban van, ahol vételkor kellett volna lennie: működik a klíma... Nagy ára volt. Kiderült, a klímahűtője volt eldugulva. Csere. Drága. Most jó.

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2013-08-18

A ventilátor probléma folytatása nem várt problémákat hozott. Kiderült, hogy a hűtő szivárog, a csere mellett döntöttem. A klíma pedig megint nem működik, az átmeneti magára találsá mellett. Nyomáskapcsoló lehet a ludas, vagy valami dugulás talán. Ezt javítani majd egy következő alkalommal tudjuk, nem tudtam tovább ott hagyni az autót. A ventilátor viszont már jó, mindkét fokozat szépen működik.

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2013-07-30

A lötyögő jobb első lámpára rögzítő fül került, és tartóelem a kocsira. Most jó.
Megnézettem a ventilátor első fokozatot is, egyelőre a szétégett ellenállást cserélték ki, de ettől még nem javult meg, valami szakadás lehet valahol. Ezt kicsit hosszabb idő lesz felderíteni és javítani; nemsokára meglesz. Viszont a klíma most már megy legalább. Tök jó.

>> AutóápolásÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2013-07-25

Szokásos Wurth kis palack. Mondjuk a 155-tel szoktuk meg. Ennek ez az első, nálam.

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2013-07-25

Ma átvizsgáltattam az autót. Jobb később, mint soha... Talán jobb lett volna előtte... De ugyanitt lennénk akkor is. Az autó jó, de a pénzét talán nem érte meg. Majd bizonyíthat. Kiderült, sokat nem is csavartak vissza az óráján; az a 40 ezer km barátok között is csekélység... :( Pár apróságot javítanom kell, de egyik sem vészes. Viszont a klíma hol jó, hol nem jó; azt hiszem, a ventillátorral összefüggő, és éppen nem tökéletes elektronika hülyíti meg. Orvosolva lesz.

Hol máshol, mint Zé.-nél (is) praktizálgat egy ideje időnként Tibi, a klíma-guru. A nuvolát már nem működő klímával vettem még tavaly, azonban most jött csak el az idő, hogy rábízzam a hiba oknyomozását és esetleges rendberakását egy szimpatikus, hozzáértő emberre. Így is történt, szerencsére csak egy nyavalyás O-gyűrűt kellett cserélni a kompresszornál. :)

Mélyhűtőláda lett a verda, a 166 klímája - ha jó - brutálisan képes hűteni, ellenben a 156-tal.

Festékanyag is lett betöltve, ha esetleg valahol majd még szivárogna a rendszer ( nem fog ), nyomban meg is mutatja a gyengéjét.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-07-14

Már az autó megvételekor sem működött a klíma és most, így a nyár közepén azért már hiányzik. :)
Az első, már vásárláskor is szemmel látható probléma az, hogy az egyik alucső a raditátor csatlakozó konzolnál tőben el volt törve. A vízhűtő cserekor már nem is tettük vissza a klíma radiátort, mivel az meg kicsit meg volt vetemedve. Időközben Fater szépen vissza tudta hajlítani a radiátort, ezért elvittem egy nyomás próbára, hogy lássuk, van-e értelme foglalkozni vele vagy új kell. Szerencsére a radiátor rendben van. Most már csak csövet kell szerezni és jöhet a próba, hogy lássuk más gond is van-e.

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2013-07-04

AlfaCity-ről hazafelé az volt az érzésem hogy nem olyan jéghideg levegőt fúj be a klíma mint tavaly nyáron. Nem csoda mert csak 250 Gramm géz volt benne. Fel lett töltve 500g-al, UV adalékolva is lett a rendszer. Megint tökéletesen működött. Egy hét múlva arra lettem figyelmes hogy a klíma hűtő bal alsó sarkát megszínezte az UV adalékanyag. Ez egyet jelent: ott szivárgott el a klíma gáz. Ezután gáz lefejtés következett (még nem hiányzott semmi belőle), majd a légkondi hűtőjét kicseréltem. Holnap megyek és újra feltöltetem a rendszert. Német Wezel gyártmányú hűtő került bele a gyári Valeo helyett.
Végre a helyére került az első lökös bal oldali sarka is amit még az előző gazdánál nem sikerült valakinek rendesen visszaszerelnie (mellé volt téve, ezért elállt a sarka).
Mostanáig nem igazán kellett a motortérben matatnom, de most azért egy kicsit belenyúltam. Meg kell hogy állapítsam minden könnyen szerelhető, átgondolt mérnöki munka eredménye. Ja hogy 103 éve gyártanak autót!!! a névtelen lombardiai autógyárban :-)))