Blog >> klíma
Az autó végre abban az állapotban van, ahol vételkor kellett volna lennie: működik a klíma... Nagy ára volt. Kiderült, a klímahűtője volt eldugulva. Csere. Drága. Most jó.
A ventilátor probléma folytatása nem várt problémákat hozott. Kiderült, hogy a hűtő szivárog, a csere mellett döntöttem. A klíma pedig megint nem működik, az átmeneti magára találsá mellett. Nyomáskapcsoló lehet a ludas, vagy valami dugulás talán. Ezt javítani majd egy következő alkalommal tudjuk, nem tudtam tovább ott hagyni az autót. A ventilátor viszont már jó, mindkét fokozat szépen működik.
A lötyögő jobb első lámpára rögzítő fül került, és tartóelem a kocsira. Most jó.
Megnézettem a ventilátor első fokozatot is, egyelőre a szétégett ellenállást cserélték ki, de ettől még nem javult meg, valami szakadás lehet valahol. Ezt kicsit hosszabb idő lesz felderíteni és javítani; nemsokára meglesz. Viszont a klíma most már megy legalább. Tök jó.
Szokásos Wurth kis palack. Mondjuk a 155-tel szoktuk meg. Ennek ez az első, nálam.
Ma átvizsgáltattam az autót. Jobb később, mint soha... Talán jobb lett volna előtte... De ugyanitt lennénk akkor is. Az autó jó, de a pénzét talán nem érte meg. Majd bizonyíthat. Kiderült, sokat nem is csavartak vissza az óráján; az a 40 ezer km barátok között is csekélység... :( Pár apróságot javítanom kell, de egyik sem vészes. Viszont a klíma hol jó, hol nem jó; azt hiszem, a ventillátorral összefüggő, és éppen nem tökéletes elektronika hülyíti meg. Orvosolva lesz.
Hol máshol, mint Zé.-nél (is) praktizálgat egy ideje időnként Tibi, a klíma-guru. A nuvolát már nem működő klímával vettem még tavaly, azonban most jött csak el az idő, hogy rábízzam a hiba oknyomozását és esetleges rendberakását egy szimpatikus, hozzáértő emberre. Így is történt, szerencsére csak egy nyavalyás O-gyűrűt kellett cserélni a kompresszornál. :)
Mélyhűtőláda lett a verda, a 166 klímája - ha jó - brutálisan képes hűteni, ellenben a 156-tal.
Festékanyag is lett betöltve, ha esetleg valahol majd még szivárogna a rendszer ( nem fog ), nyomban meg is mutatja a gyengéjét.
Már az autó megvételekor sem működött a klíma és most, így a nyár közepén azért már hiányzik. :)
Az első, már vásárláskor is szemmel látható probléma az, hogy az egyik alucső a raditátor csatlakozó konzolnál tőben el volt törve. A vízhűtő cserekor már nem is tettük vissza a klíma radiátort, mivel az meg kicsit meg volt vetemedve. Időközben Fater szépen vissza tudta hajlítani a radiátort, ezért elvittem egy nyomás próbára, hogy lássuk, van-e értelme foglalkozni vele vagy új kell. Szerencsére a radiátor rendben van. Most már csak csövet kell szerezni és jöhet a próba, hogy lássuk más gond is van-e.
AlfaCity-ről hazafelé az volt az érzésem hogy nem olyan jéghideg levegőt fúj be a klíma mint tavaly nyáron. Nem csoda mert csak 250 Gramm géz volt benne. Fel lett töltve 500g-al, UV adalékolva is lett a rendszer. Megint tökéletesen működött. Egy hét múlva arra lettem figyelmes hogy a klíma hűtő bal alsó sarkát megszínezte az UV adalékanyag. Ez egyet jelent: ott szivárgott el a klíma gáz. Ezután gáz lefejtés következett (még nem hiányzott semmi belőle), majd a légkondi hűtőjét kicseréltem. Holnap megyek és újra feltöltetem a rendszert. Német Wezel gyártmányú hűtő került bele a gyári Valeo helyett.
Végre a helyére került az első lökös bal oldali sarka is amit még az előző gazdánál nem sikerült valakinek rendesen visszaszerelnie (mellé volt téve, ezért elállt a sarka).
Mostanáig nem igazán kellett a motortérben matatnom, de most azért egy kicsit belenyúltam. Meg kell hogy állapítsam minden könnyen szerelhető, átgondolt mérnöki munka eredménye. Ja hogy 103 éve gyártanak autót!!! a névtelen lombardiai autógyárban :-)))
Nem, nem AlfaCity bejegyzés jön most.
Még tavasszal amikor próbaképp bekapcsoltam a klímát világos lett, hogy meg se rezzen, elengedte a gázt. Leellenőriztük Pistinél aki klímaszervízzel is foglalkozik. Láthatóan nem tartotta a nyomást a rendszer próbagázzal "felfújva".
A diagnózis: kompresszor csere
A kompresszor tömítése már évek óta nem tökéletes, ezért minden nyár elején töltenem kellett már. Tömítés készlet ehhez a Denso kompresszorhoz nem elérhető sehol.
Az opciók:
1. új kompresszor 120e Ft (Denso)
2. új kompresszor a gyári leadásával 70e Ft (gyárinak mondott, de nem Denso)
3. bontott kompresszor by Ferke kíméletes összeg
Az utóbbi verzióval próbálkoztunk. Pisti előbb nem akarta feltenni a bontott kompresszort, mert UV lámpa alatt nagyon zöld volt mindenhol, azt mondta esélyes, hogy orrán száján ereszt.
Ferke megnyugtatott, hogy szétszedéskor került oda a színező, a kompresszor tartotta a nyomást az autóban amiből kijött. Hittem neki, és rávetem Pistit hogy tegyünk egy próbát.
A kompresszor felkerült, tartotta a nyomást, THX Ferke! Még két csövet kellett aluhegesztőnél rendbetenni mire tökéletes lett a rendszer.
Most jéghideget fúj, nem szuszog, nem szörcsög, működik ahogy kell.
Összeszítettem h mikor mi volt cserélve olajok terén. a helyzet a következő:
Motorolaj - Xado 10w60 4.6l - 100.895km-nél volt ->110.000km-nél kell
Fékolaj - Ate Super Blue DOT4 0.5l - 81.000km-nél volt ->110.000km-nél kell
Szervo olaj - Tutela GI/A 1.2l - 100.000km-nél volt ->140.000km-nél kell
Váltó olaj - Tutela ZC75 2l - 81.000km-nél volt ->140.000km-nél kell
Ma volt klímatöltés, mert nem volt olyan hatásos - 11 év alatt 300g maradt a rendszerbe, most már teljes mennyiség van benne 650g. :D jéghideg klíma.
Az olajokra elméletben ezek a szabályok lézetnek(vagy ekkor tennél jot az autónak):
motorolaj 10,000km vagy 1 év
váltó olaj 60,000km vagy 6 év
szervo olaj 40,000km vagy 4 év
félolaj 2 év -> növelt foráspontu fékolaj esetén 3év
klímatöltés 10 év
vezérlés 60,000km vagy 6 év
1
315
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Virtuális Romeo
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Erőforrás alternativák
- Selénia Rally - 2023. m...
- Építkezés
- Filmek
- Együnk-igyunk, amíg teh...