Blog >> klíma
A klímám indításkor automatikusan bekapcsolt és engem ez idegesített,így hát a kovetkező a megoldás:-))
- fordítsd a gyújtáskulcsot OFF állásba
- a hőfokszabályzót fordítsd max hőmérsékletre
- a középső kapcsolót fordítsd 0 állásba
- a jobb szélső kapcsolót fordítsd teljesen balra
- tedd rá a gyújtást
(- ha a klíma be van kapcsolva, akkor kapcsold ki)
- a középső kapcsolót fordítsd 0 helyzetből AUTO-0-AUTO-0 helyzetekbe
- vedd le a gyújtást
Visszaállítani ugyanígy kell.
Eljutottam végre a klímáshoz. Azt mondta nem sok gáz hiányzott a rendszerből, utántöltötte és most egyenlőre jónak tűnik...hűt rendesen :)
km állás: 155.418km
A nagy kánikulában a klíma elég halványan teljesített, úgyhogy feltöltettem gázzal, meg egy kis fertőtlenítést is kapott.
Miután a test probléma orvosolva lett, és a 12V hiányát már egyértelműen a gáznyomás okozta elvittem az autót klímáshoz, hogy csináljon nyomáspróbát és ha probléma van, nézze meg hol szökik a gáz és akkor megbeszéljük, hogy mi a teendő.
A nyomáspróba alatt egy szivárgásra derült fény, mégpedig a nyomásellenőrző szelepnél. Szerencsére ezen lehet állítani, és még nem is volt határra állítva, így egy kis állítással ez a probléma megoldódott. Más szivárgást nem talált, a nyomást megtartja a rendszer. Így fel lett töltve és azóta hűsölünk. :)
Júliusban végre volt időm foglalkozni a klíma problémával.
A kompresszor új, viszont nem húz be a kuplung a panel self-diagban sem.
Kezdődött a méregetés. 12V-t nem kap. Mivel a 12V kapcsolásához szükséges kábelek, relék rendben lévőnek tűntek így egyértelműnek tűnt, hogy a nyomáskapcsoló jel nem megléte okozza a problémát, vagyis nincs meg a gáznyomás a rendszerben.
Mivel viszont, azt mindenképpen ki akartam próbálni, hogy a kuplung működik-e, ezért direkt 12V-t adtam neki, és meglepődve tapasztaltam, hogy így sem húz be.
Itt már kezdtem kétségbe esni, hogy feleslegesen dobtam ki egy csomó pénzt az új kompresszorra, aztán jött az ötlet, hogy próbáljuk meg direkt 12V-tal ill. direkt testtel (akksi negatívot a kompresszor testre kötni). Lám, így behúz a kuplung. Akkor ez legalább jó.
Kis kutakodás, kérdezgetés, olvasgatás után kiderült, hogy a 8V-be a kompresszornak külön testkábelje van. Elkezdtem keresgélni, nem találtam felszerelt testkábelt, ez is elmaradt a kompresszor felszereléskor a "szerelőnél". ;)
Ismét jól jött, hogy anno Marklar kollégától elhoztam egy szép adag tyúkbelet, így találtam is megfelelő kábelt, a megfelelő sarukkal, de sajna csak pirosat (a feketék túl hosszúak és túl jó állapotúak voltak, ezért nem akartam szétvágni őket). :)
Így már direkt 12V-vel behúz, szóval lehet menni klímáshoz, hogy csináljon nyomáspróbát...
Még mindig töretlen lelkesedéssel gyűjtöm a kilométereket, egyszerűen nem tudom megunni. Azt hiszem az élményért, amit nyújt, igazán megérdemli néha, hogy a gazdája gondozza, rendben tartsa. Ezért ma, hogy végre jutott rá egy kis időm, nem sajnáltam az energiát, hogy néhány apró, kicsit bosszantó hibáját kijavítsam.
Elsőként a két hátsó ajtó határoló cseréjét tartottam legfontosabbnak, mert már zavaró volt, hogy nagyon erős kattogást hallottam minden nyitáskor-záráskor. Annyira biztos voltam a dolgomban hogy előre beszereztem mindkét oldalra az alkatrészt. Már javában benne voltam a melóban a jobb hátsó ajtón - az ajtókárpit levételével végeztem is - amikor azt vettem észre, hogy a határoló ajtó felőli oldalán mindkét csavar ki van lazulva. Egy ilyen miatt simán kattoghat nagyon csúnyán, ráadásul így utólag hogy a hangot fejben visszapörgettem, már kezdett összeállni a kép hogy valószínűleg eleve a csavarok ellenőrzésével kellett volna kezdeni, mert akkor most nem bontottam volna le ezt az egész ajtókárpitot.
Azért próbáltam a jó oldalát nézni a dolognak, hogy talán a bal oldalon is csak ez a helyzet. Hát igen, épp ott is a csavarok lógtak csak, úgyhogy minden ügyeskedés nélkül megjavítottam azt is.
Azért az autó összes zárját és ajtó határolóját befújtam WD 40-el ha már kézben volt. Most egy darabig a szokásosnál is finomabban fognak csukódni az ajtók.
A középkonzolt pedig azért bontottam szét, mert a benzin szintet jelző műszerben kiment a háttérvilágítás, a klímakezelőt meg cseréltem úgy egyben, mert kicsit szorulósabban járt a középső tekerője, illetve az újban volt 3 működő izzó ellentétben a régivel, amelyikben három nem működő volt.
Így hát megmaradtak a hátsó ajtó határolók. Most már eladók, illetve szintén eladásra van 4 darab gyári 16-os ötágú alufelnim majdnem karcmentes állapotban. Nagyon vigyáztam rájuk. Kép az oldalamon van róluk autóra szerelve. 55.000 Ft-ra van beárazva.
A múltkori vákuumos próba óta semmit nem engedett a rendszer, így végre nagy nehézségek árán sikerült feltölteni gázzal (8000,-)! Mivel full üres volt, ezért a teljes feltöltési mennyiség ment bele, ami 700g! Először el sem akart indulni a klíma a kérdéses csatlakozók miatt (2 csatit több helyre is lehet csatlakoztatni)! Aztán hasra ütés szerűen próbálkoztunk a klímással ide-oda dugdozni a csatikat és egyszer csak elindult! Viszont csak a kompresszor, a venti nem! Ezért ki-be kapcsolt a kompresszor, mert alapjáraton nem volt ami hűtse a gázt és amikor megnőtt a nyomás a nyomásérzékelő lekapcsolta a kompresszort! Aztán amikor meg visszaesett a nyomás, akkor meg újra bekapcsolt! Sőt, addig járattuk alapjáraton, amíg a víz hőmérséklete 90 fok fölé emelkedett, ilyenkor ugye alapból bekapcsol a venti és amíg ment, addig a kompresszor sem kapcsolt ki! Aztán kipróbáltuk menet közben is és mivel a menetszél már hűtötte a gázt, így a kompresszor is ment végig kikapcsolás nélkül! Ezalatt teljesen tökéletesen működött és működik is, fújja a hideget rendesen! Egyedül erre a venti bibire kell még rájönni, hogy miért nem indulhat el a klíma bekapcsolásakor! Annyit azért már tudok, hogy nem a hűtőben lévő előtét ellenállás a ludas! Természetesen a szellőzőrendszer tisztítása és fertőtlenítése is megtörtént (2000,-)! :-) (A töltésről csak vacak telós képeket tudtam csinálni.)
2012.07.28.
Ma elvittem egy villanyász zsenihez (utólag kiderült tényleg az) a vasat, aki megoldotta a venti problémámat! Most már a klíma bekapcsolása után el is indul a venti! Azt mondta, hogy egyrészt nem jól voltak összedugva a csatik (ezt ugye sejtettem), másrészt meg kicserélt néhány érintkező sarut és megszüntette a kontakt hibákat! Így végre tökéletesen működik a klímám minden eleme! Viszont ahhoz képest, hogy mennyire csekély volt a probléma, elég borsos lett az ár (6000,-)! :-/
Ismét működik a klímám! :)
Múlt évben töltötték fel gázzal, csak a kapcsolónál eleresztette.
18e az új B16A2-nek köszönhetően 12e volt csak.
Gariban újratöltötték. (adtam 2e a korrektségükért)
A Marso-hoz vittem klímát tisztítani és feltölteni. Alapvetően nem volt vele gond, csupán szerettem volna kitisztíttatni, mivel már évek óta nem volt hozzányúlva.
Asszem nálam ez kötelező opció a 166-nál, nyiszogás nélkül már-már valahogy nem az igazi. :) Ezt a verdát azonban már így vettem, eddig hallgattam a csodálatos szimfóniát - Zé mesternél ma hallgatásra ítéltetett ez is, és cserélve lettek egyúttal a hátsó stab. pálcák is. Úgy tűnik, megvan a klíma nyígjának is az oka ( expander-szelep ), a jövő héten remélem már hűsíteni is fog a vas.