Blog >> klíma
A nyári felni eladását követően belekezdtem az autó általános állapotának rendberakásába.
Az időjárás miatt adott volt, hogy a klímával kezdjük.
Pár héttel ezelőtt már kiderült, hogy valahol elereszti a nyomást, tömítetlen a rendszer, töltésre vittem, de a töltés előtti vákuum teszt sikertelen volt. Most újra szervízbe került, a gáz festése és feltöltés után megállapították, hogy valahol a műszerfal alatt lesz a probléma.
A műszerfal alatt megy egy (ha jól értettem) alumínium főnyomócső, aminek egy szakasza elrepedt.
Az új darab 64ezer forint lett volna így a szervízesek az alumínium hegesztés mellett döntöttek. Ezt hegesztés után a műhely ahol csinálták le is nyomáspróbázta, Reméljük egy jó darabig nem lesz vele gond.
Tételesen a költség:
- műszerfal fel-le 3óra munkadíj bruttó 13500
- alu cső hegesztése nyomáspróbával bruttó 10000
- klíma töltés bruttó 6000FT
A klímatöltés meglehetősen olcsó itt ugyhogy K-Mo-i illetve debreceni cartásaknak javaslom a Drei-Cargo Kft-t korrektek, kedvesek, eddig csak futómű miatt hordtam oda az autóimat mostmár a klímát is bizton bízom rájuk.
Egyelőre nem jelentkezett a mostanában többeknél előforduló túltöltöttség és a nyomásszabályzó miatt ki-bekapcsoló klíma jelenség pedig jártam vele üzemmeleg körülmények között is.
Elvittem az autómat leszervizeltetni.
Kapott:
- Selenia 20K olaj,
- gyári olajszűrő és levegőszűrő,
- utángyártott pollenszűrő.
Egyéb munkafolyamat:
- fényszóró állítás
- futóműbeállítás
- klímafertőtlenítés.
km: 86.689
Kihasználtam az általános Alfa/Lancia/Fiat/Jeep akciót, kértem egy klímatisztítást és egy tavaszi átvizsgálást.
Cserélni kellett a pollenszűrőket, illetve lógott az egyik kipufogótartó, vissza kellett hegeszteni.
Ki kell cserélni a kézifék bowdent is, illetve a hátsó fékbetéteket, a következő hónapban az olajcserével együtt ez következik.
Sajnos a klímám már csak meleg levegőt fújt, így elvittem feltöltetni.
Hétvégén klímatisztítóval befújtam a szellőzőknél ameddig a kis cső elért.
Betettem az új pollenszűrőt, aztán hétfő reggel irány a klímás.
250g volt a rendszerben, a gép szerint 700g kell bele.
Töltés, nyomáspróba rendben, 8.6 fokot tud a rendszer.
Hazafelé kb 2-3km után egyszer csak nagy füst, szúrós szag......ejj itt baj van.
Félreálltam a kocsival, motorháztető fel akkor látom, hogy az "alien-vér" csöpög az aszfaltra.
Vissza a klímáshoz.
Mint kiderült 150g ment el belőle 550g maradt. Fogták a fejüket, hogy ezt hogy csinálta? Ilyet még nem láttak. Egy része elszökik, a többi marad??!
(A "Kicsi" jelezte, hogy neki bizony ennyi is elég :D )
Tisztogatás, nézegetés után klíma bekapcsolás.....működik.
Feltöltötték 600g-ra aztán jött a meglepi:
12°C 11°C 10°C 9-8-7-6 majd 5.6°C-nál a szerelő kihúzta a hőmérőt mivel megfelelően működik......sőt az eddigieknél is jobban!
Azóta mentem vele és érezhetően jobb mint régebben.
Csak remélni tudom, hogy ez így is marad legalább 1-2 évig.
"a kevesebb néha több"
Nem a szokásos kis palack, de remélem, a szokásos hatás.
Klíma feltöltve Zé.-nél Tibi, a klímás szaki jóvoltából. Nem kellet semmit javítani, vagy cserélni a rendszerben - elég volt a gáz. Na, ez a nem gáz egy ilyen korú autónál. Szeretem. Nagyon. Hűt. Nagyon. :)
Picit hűtött csak a klíma. Elvittem a klímát feltöltetni. Most már megint jól működik.
Klímacsőjavítás és feltöltés gázzal
Hibajelenség ütötte fel magát. Előfűtő gyertyára panaszkodik a computer. Kivizsgálva, 4-ből kettő cserélve (1 már korábban megvolt). Emellett Klíma szűrő és gombairtás elvégezve, készülvén a nyárra.