Blog >> klíma

>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2016-08-15

Bontóból beszerezve (Olaszautóbontó).
Megért egy kirándulást Tatára.

>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2016-08-13

Klímásnál nyomáspróbáztattam a rendszert. kiderült egy alu cső kidörzsölődött, és lyukas :(

>> Szervizpeto147 // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2016-07-29

A történet úgy kezdődött ,hogy bejöttek a melegek olyan május körül...klíma benyom hideg semmi...jó elviszem feltöltetni.Fel is töltötték vákum próba nyomáspróba minden jó.Öröm ,hogy végre hideg van a kocsiba kb. olyan 2 napig elvittem egy klímáshoz ,hogy mi lehet a baj megállapítottuk ,hogy a magas nyomású kör feltölőszepje rossz...csere nyomáspróba vákum próba minden ok mehet bele a gáz kb 1 hétig hideg is volt majd megint elment a gáz és megint csak a meleg maradt visszavittem átnézünk mindent megint semmi jó akkor klímahűtő le megnyomatni hátha az ereszt az sem ereszt...most kicseréltek minden tömítést és szelepet remélem jó mert ezek után már csak a kompresszornál ereszthet.



Első töltés:12000 Huf
Második töltés+szelep csere:14000 Huf
Harmadik javítás:24500 HUf

>> AutóápolásÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2016-06-25

Eljött a klímaszezon, eljött az ideje a fertőtlenítésnek. Most sem Wurth, de tetszett az előző években használt könnyen hozzáférhető töltet. Fincsi Illat, nyugodt lelkiismeret.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2016-06-08

Elég ritkán klímázok (inkább csak pályán szoktam), jobb szeretem a lehúzott ablakot. Aminek egy hátránya van, városban a zaj. Úgyhogy a minap is inkább kicsit ablak fel, klíma be amíg a hangos teherautók közül kiérek. Na lett olyan büdös az autóban, hogy ihaj. Úgyhogy azzal a lendülettel hazafelé beugrottam az autósboltba, rendeltem egy pollenszűrőt és egy klíma fertőtlenítőt (a hosszúcsövű fajtából).
Egyébként pont egy éve cseréltem pollenszűrőt, úgyhogy ideje is volt. Ahogy kinézett, az pedig nem semmi. Pedig rajta volt a geotextil réteg is, amit ráapplikáltam kísérletileg. Az is megfogott egy tisztességes pormennyiséget, volt értelme szerintem.

Na lényeg, hogy nekiálltam kiböngészni, hogy hol a klíma hőcserélője és a vízkifolyó (alias Whisky folyó). Gondoltam bedugom oda a csövet, aztán direktben fújom rá a fertőtlenítőt. Bő 40 perc burkolatok leszedése és zseblámpával nézelődés után feladtam. Én a műszerfalat le nem szedem, anélkül meg nagyjából esélytelennek tűnt. Talán megtaláltam a klíma hőcserélőjét és talán a tűzfal felől 1 imbusz csavar fogja, de talánra én nem szivatom magam. Szóval hagytam a címben szereplő francba az egészet.

Így végül szépen a leírás szerint a befúvó motor felől jól megkínáltam a fertőtlenítővel. Aztán bekapcsoltam a befúvó ventit, úgy is nyomtam bele egy kis szert, hogy nyomja rá a hőcserélő felületekre is.

15 perc várakozás után bekapcsoltam a légkeringetést és kiszellőztettem. Ennyi. Egyelőre olyan műcitrom illat van, hogy csak egy pici fokkal jobb, mint a mocsárszag ami előtte volt :-) Remélem a célt elértük és nem lesz egy darabig büdös, és nem keringenek bacik meg spórák és hasonlók a levegőben.

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2016-06-07

Klíma feltöltés, fele hiányzott.
Körülnéztem a bónusz brigádon és náluk akciósan elvégezve.

Tescoban vettem egy klíma bombát egy ezresért. Job done!

Kis tudásanyag mentés:
Ha inditásnál automatikusan bekapcsol a klíma...


Kikapcsolásának, bekapcsolásának menete:

- fordítsd a gyújtáskulcsot OFF állásba
- a hőfokszabályzót fordítsd max hőmérsékletre
- a középső kapcsolót fordítsd 0 állásba
- a jobb szélső kapcsolót fordítsd teljesen balra
- tedd rá a gyújtást (- ha a klíma be van kapcsolva, akkor kapcsold ki)
- a középső kapcsolót fordítsd 0 helyzetből AUTO-0-AUTO-0 helyzetekbe
- vedd le a gyújtást

>> Autóápolásystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2016-05-23

Facebookon találtam a Magic Car Wash nevű csapatot. Közel vannak a munkahelyemhez, meló előtt elvittem hozzájuk az autót, délután munka után mentem érte. Rendszeresen vannak náluk akciók, minden autóra egyedileg adnak árat. Ebben a hónapban több akciójuk is van, amiket össze is lehet vonni, így végül egy elég jó árat sikerült kikalkulálni. Kívül, belül hatalmas puceválás zajlott. Komplett bőrtisztítás, valamint ajtó, tető, szőnyeg, beltér takarítás, nano bevonatos külső tisztítás felnivel és gumiápolással, motortér takarítás illetve egy ózonos klímatisztítás.
Az első képen látható az autó ülése takarítás közben. Fele már kész, a másik fele még koszos. A fotó magáért beszél. Amúgy rendszeresen takarítom az autót, és mégis hogy be tud koszolódni... Állítólag ha egy autó bőrbelsője nagyon koszos, akkor 3 db rongyot használnak el a tisztításra. Mindent elmond, hogy itt 6 db-ra volt szükség...

>> Eseménylion1983 // Alfa 159 1.9 JTDM Sportwagon // 2016-05-09

Tavaszodtával észrevettük, hogy nem hűt a klíma.
Klímacső eresztett, javítás majd töltés.
A megviselt motortakaró lemez is cserélésre került.

>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2015-04-18

A klíma megint eleresztette egy kicsit a gázt, nem volt tökéletes, így fel lett töltve, továbbá fertőtlenítettem a rendszert, és cseréltem pollenszűrőt.

>> EgyébShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-13

Totálisan semmi értelme nem volt egy jól kitalált klíma vezérlést így elcseszni :-(

Adott a logika, a "régi" rendszerben, ahol van Full AUTO és AUTO üzemmód. Az elsőt nem kell magyarázni, a második akkor lép életbe, ha kompresszort kikapcsoljuk. És ez így volt jó!!! AUTO üzemmódban is teszi szépen a dolgát ha tudja, sárgával jelezve a 2-es képen a szöveg. Továbbá volt lehetőség MONO üzembe is kapcsolni a klímát ami szerintem jó dolog (volt).

Olasz barátaink fejenként egy vagy több palack Chianti Classico (bocs Krisztián) elfogyasztása után úgy döntenek, hogy változtatni kell ezen, mert túl jó volt!!!

Megszülták az új logikát miszerint felesleges a Full AUTO üzemmód. Eredmény, ha ki akarom kapcsolni a kompresszort, akkor többé már AUTO sem tud lenni, nem működik semmi normálisan, pl. nem kapcsolgat az AQS, stb...

DE! Végre van egy OFF gombunk. Miért is? A jó fene sem tudja, mert korábban is ki lehetett kapcsolni a ventillátor letekerésével és lehetett MONO üzemben egy gombbal tekerni mindkét oldalt!!!

De biztos én vagyok a hülye :-(