Blog >> klíma
Kikapcsolásának, bekapcsolásának menete:
- fordítsd a gyújtáskulcsot OFF állásba
- a hőfokszabályzót fordítsd max hőmérsékletre
- a középső kapcsolót fordítsd 0 állásba
- a jobb szélső kapcsolót fordítsd teljesen balra
- tedd rá a gyújtást (- ha a klíma be van kapcsolva, akkor kapcsold ki)
- a középső kapcsolót fordítsd 0 helyzetből AUTO-0-AUTO-0 helyzetekbe
- vedd le a gyújtást
klíma nagyon alultáplált volt
feltöltettem, vákum, gáz meg olaj meg miegyéb ami ilyenkor menni szokott
hűvös nyár
Klíma feltöltve. Nem volt semmi a palackban. Nem kezdtem el dörzsölni. :-)
Nyomáspróba, vákuumteszt minden volt, olaj...semmi baja sincs, csak nem tudom megunta magát és eltávozott a palackból. Majd kiderül, hogy meddig bírja.
Mivel Brigi átlépte a 100.000 kilométert, esedékessé vált a gyújtógyertyák cseréje, amit összekötöttünk az olajcserével.
Kapott hát új olajat, olaj-, pollen- és levegőszűrőket is és kitisztították a klímát. A kipufogó tartó gumi felett is eljárt az idő így az is megújult. Kitisztították a fékeket és az indítómotort (bendixet) is.
Km: 112.625
A pajzs és ezzel együtt a problémás tőcsavar cserére is Largékhoz vittem vissza Brigit. Ehhez pedig biztos, ami biztos alapon a vezérműszíjat is ismét kicserélték.
Ha már ott voltam a klímát is kértem, hogy tisztítsák ki, ezért a pollenszűrő is cserére került. Előre pedig felcsavarozták a hivatalos rendszámot, amit eddig egy általam szabályosnak gondolt matrica rendszám helyettesített.
Km: 90.321
A fedélzeti computer azt mondta, hogy menjek a dealer-hez, mert igényli a törődést. Így is történt, meglátogattam Alfater műhelyét.
Az 5db izzítógyertyából egy már teljesen kuka volt, kettő pedig haldoklott. Ki lett cserélve az összes, valamint az EGR szelep ismét egy nagytakarításon esett át. Ezek miatt volt a hibaüzenet.
Ezeken kívül a klíma kapott egy fertőtlenítést és feltöltést. Valamint észrevettem, hogy a xenon nem szintez. Ennek oka az volt, hogy a kis bizbaz, ami figyeli a rugózást, állandóan leesett a kis gömbfejről, kikopott. Mivel ilyen nem volt a bontóban (na meg ha lett volna, nagy eséllyel szintén kikopva), valamint tekintve, hogy az új ára eléggé horror szerintem, Alfater 2db faudi fejjel orvosolta a problémát. :-)
A hátsó lengéscsillapító a következő project, eléggé gatya már, jövő hónapra van tervezve a rendberakása.
Kuponvilágon fedeztem fel őket----> Toob autómosó
7500 huf volt egy klímafertőtlenítés és gáz feltöltés. Mert kellett bele. 300g volt a lefejtett, 550g a visszatöltött gáz mennyisége. Plusz ajándék kéderápolás.
A klímám indításkor automatikusan bekapcsolt és engem ez idegesített,így hát a kovetkező a megoldás:-))
- fordítsd a gyújtáskulcsot OFF állásba
- a hőfokszabályzót fordítsd max hőmérsékletre
- a középső kapcsolót fordítsd 0 állásba
- a jobb szélső kapcsolót fordítsd teljesen balra
- tedd rá a gyújtást
(- ha a klíma be van kapcsolva, akkor kapcsold ki)
- a középső kapcsolót fordítsd 0 helyzetből AUTO-0-AUTO-0 helyzetekbe
- vedd le a gyújtást
Visszaállítani ugyanígy kell.
Eljutottam végre a klímáshoz. Azt mondta nem sok gáz hiányzott a rendszerből, utántöltötte és most egyenlőre jónak tűnik...hűt rendesen :)
km állás: 155.418km
A nagy kánikulában a klíma elég halványan teljesített, úgyhogy feltöltettem gázzal, meg egy kis fertőtlenítést is kapott.