Blog >> klíma
Megvettem a szokásos klímafertőtlenítőt; évről évre megy le az ára (most 1840 volt).
Plusz töltettem bele némi gázt, hogy kiváló legyen (6000).
Ideje volt!
Nincs szivárgás a klímacső cseréje óta. grande banditól vásárolt klímacső tökéletes volt.
Feltöltés, fertőtlenítés...meg, ami ilyenkor benne van abba a kb 30 percbe 13 pénzbe került. Megérte. Ááááh már hétvégén begyúltam a kocsiba.
Töltés közben természetesen a hőmérőt figyeltük. 32 fokról indult el és állt meg a 6-osnál.
Nincs garázsos kép. :-D
Bíró Hűtő-és Klímatechnika Kft Polgár
Na végre ismét egy olyan ember, akit tudok ajánlani...
Ma át lett ellenőrizve a klíma. Hűt rendesen, csak az egyik oldalon egy kicsit kisebb volt a nyomás, de majd később mikor már rendesen melegek lesznek, akkor egy újabb ellenőrzés lesz a rendszeren.
Illetve a fertőtlenítés is meg lett ejtve...
Nagynehezen kihalásztam ma a pollenfilter(jeim)et...ugyanis 2 van belőle egymás melett. Elég siralmas állapotban voltak, cigángyereken kívül szinte minden elképzelhető dolog volt benne...sajnálom, hogy nem volt nálam fényképezőgép :(
Cseredarab híjján kiporoltam őket, majd jó alaposan kiporszívóztam mindkettőt. Átmeneti megoldásként ez is megfelel...
Találtam fotókat a pollenfilter kiemeléséről (lentebb)
Lecsekkoltam a légkondit is...jelentem működik (kop-kop-kop), de lehet nem ártana elgurulni egy légkondi szervízbe, hogy leellenőrizzék a gáz mennyiségét és ha szükséges, utántölteni.
Befújkáltam WD-40-el az ajtók zsanérjait, meg a motortérben a motorháznyitó mezhanikát.
Átnéztem a kerékcsavarokat, nem lazultak-e meg a múlt hét óta, 60km után szerintem ha akartak volna, meglazultak volna, de NEM :)
Amióta nálam van az autó, a 3 darab tekergethető fűtés/klíma szabályzó közül az egyikben ki volt égve a világítás, ami eléggé zavart, főleg hogy télen a sötétben nem világított. Mivel hogy tudtam, hogy az egész középkonzolt szét kell szedni a művelethez, nem siettem el a dolgot. Azonban egyszer csak kiégett a fordulatszámmérő egyik izzója, nem volt zavaró de gondoltam akkor rászánom magam a dologra. Vettem kb. 20 darab rizsszem izzót, hogyha már ennyire szét kell szedni a dolgokat, kicserélem az összes izzót, nem csak a rosszakat.
A fordulatszámmérővel kezdtem, elképesztően egyszerű és komplikáció mentes az izzócsere ennél a műszernél, sok más autótípus megirigyelhetné. Persze az is igaz, hogy a cső/henger kialakítás miatt ilyen egyszerű. Gyorsan megvolt.
A középkonzol szétszedésem sem bonyolult, főleg ha az ember nem elsőre csinálja (elsőre azért eltart egy ideig mire mindenre rájön az ember). A lényegre térve, a tekergetős gombok egy fehér dobozhoz tartoznak, amit nem könnyű kiszedni (el kell forgatni jobb kéz felé, majd óvatosan kihúzni). Aztán a dobozt kell szétszedni, itt ért a meglepetés. A dobozban lévő izzók egyrészt nem szabványos rizsszem izzó méretűek, hanem kicsit kisebbek, másrészt foglalatban vannak (mindenhol máshol csak simán foglalt nélkül vannak). Szóval a foglalatba még bele se nagyon lehet passzítani a kicsit nagyobb izzókat, valami áthidaló megoldást kellett találni. Tudom, hogy sokan beleforrasztják valahogy, én azonban a ragasztás mellett döntöttem. Szerencsére a rizsszem izzóknak szabadon van a 2 db lába, amit széthúztam, méretre vágtam, belehelyeztem a lyukba, hogy érintkezzenek a lábak, majd egy kis cellux darabbal rögzítettem. Ezután kipróbáltam a kocsiban, hogy működnek-e. Miután láttam hogy igen, ragasztó pisztollyal leragasztottam a lábakat. A foglalatokat beleragasztottam a doboz tetejébe, hogyha kellenének meglegyenek. Összességében elég masszív, működő megoldásnak tűnik a ragasztás, remélem hosszútávon is beválik :)
Ezek után összeraktam a középkonzolt, ha már szétszedtem alaposan kitisztítottam mindent. Pl lemostam a műanyag borítást, és kitisztítottam sűrített levegővel a hőmérőt (állati poros volt).
Ha már benne voltam, kicseréltem a hátsó rendszámtábla világítást is, mert az egyik izzó nem égett. Mostmár szerencsére kint, és bent is minden szépen világít :)
Update (2011.11.20): a ragasztó nem vált be, sorra kialudtak az izzók pár hét után. A ragasztót leszedtem, és ezúttal forrasztással rögzítettem az izzókat. Jó masszívak lettek, minden szépen világít ismét, remélem ez már végre tartós marad. Új képet raktam be.
Na, az előrejelzett klímakompresszor beszarás megtörtént. Elég kalandosan sikerült kicserélni, a nyaralni indulás napján délre lett kész. Emellett még az első féktárcsák és betétek is kicserélődtek.
Elég slendrián volt már a klíma. Most megint 8 fokos levegőt fúj ki. Újratöltés, nyomáspróba, minden frankó.
És egy kis mellékes: Konrád Péternél csináltattam Budafokon, 200 százalékig meg voltam elégedve vele, no1 szakember. Én önnek csak ajánlani tudom :)
Végre nekiláttam kicserélni a klímakompresszort az R134-esre. Számítottam rá hogy nem lesz meg 2 nap alatt de külsö körülmények miatt egészen 5 napig húzódott. Persze ezt egybekötöttem a generátor szíjfeszítő cseréjével is.
Nos maga a kompresszornak a leszerelése sem lesz egyszerű ezt tudtam, és így is lett. A hely szűkössége miatt ( fölötte fekszik a generátor, előtte meg a hűtő) egy hosszú átmenő csavart vágni kellett máshogy nem lehetett kifűzni, de sebaj, úgyis rozsdamentesre cseréltem, és így tettem a görgő felfogató csavarjával is.
Miután len volt a régi kompresszor, mehetett fel az új, csakhogy elsőre nem látszódott hogy van köztük eltérés. Ez csak akkor kezdett feltűnni, mikor próbáltam a helyére tenni. Ahogy a képen látható le kellett köszörülni a kiálló kis fülecskéket, és ahol találkozik a generátorral, ott egy kis éket kellett belevágni hogy odaférjenek egymás alá-fölé.
Miután ez megvolt először megcsináltam az elektromos csatlakozók cseréjét, mivel azok is mások természetesen, majd elkezdtem bekötni a klímacsöveket, és már a másnapi nyomáspróbán gondolkodtam. Bekötöttem a csövet a hűtőbe, majd elkezdtem lehúzni a hollandereket a szárító szűrőn. Erről tudni kell hogy kis fika alumínium menetes része van, nagyon könnyű félre kapatni, főleg hogy a másik oldalon 14 éves hollanderek vannak a csöveken, szintén aluból, csak már az idő vasfoga által megrágva.
Az egyik hollandit sikerült szépen lehúzni, a második viszont nagyon nehezen ment, valószínű félre kapatódott pedig nagyon figyeltünk, úgyhogy mire teljesen megszorítottuk volna, már nagyon nehezen lehetett tekerni a meneten. Még kb. egy fordulat kellett volna mikor tőben eltört a cső a hollandi előtt.. erről ennyit, sok hűhó semmiért.
Fontosabbnak tartottam a klímást, mint a futómű beállítást. :-) Ezért hamarabb jutottam el oda. Sajnos az egyik csatlakozónál engedi a gázt. Ezt majd le kell műtenem és visszavinnem. Megpróbálják javítani. Ha nem sikerül, akkor vásárolnom kell egy olyat. 3000 péz lenne egy ilyen hibakeresés, de majd a végén összeadja és úgy fizetek. :-)
Cserélve lett a klímahűtő,klímahűtőközeg,klímatöltés,klíma-UV.Klíma hűtő csere,klíma nyomáspróba volt még.
Km óra állás: 208106