Blog >> klíma

>> AutóápolásÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2011-06-25

Megvettem a szokásos klímafertőtlenítőt; évről évre megy le az ára (most 1840 volt).
Plusz töltettem bele némi gázt, hogy kiváló legyen (6000).

>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2011-05-23

Ideje volt!
Nincs szivárgás a klímacső cseréje óta. grande banditól vásárolt klímacső tökéletes volt.
Feltöltés, fertőtlenítés...meg, ami ilyenkor benne van abba a kb 30 percbe 13 pénzbe került. Megérte. Ááááh már hétvégén begyúltam a kocsiba.
Töltés közben természetesen a hőmérőt figyeltük. 32 fokról indult el és állt meg a 6-osnál.
Nincs garázsos kép. :-D
Bíró Hűtő-és Klímatechnika Kft Polgár
Na végre ismét egy olyan ember, akit tudok ajánlani...

>> AutóápolásKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2011-04-07

Ma át lett ellenőrizve a klíma. Hűt rendesen, csak az egyik oldalon egy kicsit kisebb volt a nyomás, de majd később mikor már rendesen melegek lesznek, akkor egy újabb ellenőrzés lesz a rendszeren.
Illetve a fertőtlenítés is meg lett ejtve...

Nagynehezen kihalásztam ma a pollenfilter(jeim)et...ugyanis 2 van belőle egymás melett. Elég siralmas állapotban voltak, cigángyereken kívül szinte minden elképzelhető dolog volt benne...sajnálom, hogy nem volt nálam fényképezőgép :(
Cseredarab híjján kiporoltam őket, majd jó alaposan kiporszívóztam mindkettőt. Átmeneti megoldásként ez is megfelel...
Találtam fotókat a pollenfilter kiemeléséről (lentebb)

Lecsekkoltam a légkondit is...jelentem működik (kop-kop-kop), de lehet nem ártana elgurulni egy légkondi szervízbe, hogy leellenőrizzék a gáz mennyiségét és ha szükséges, utántölteni.

Befújkáltam WD-40-el az ajtók zsanérjait, meg a motortérben a motorháznyitó mezhanikát.

Átnéztem a kerékcsavarokat, nem lazultak-e meg a múlt hét óta, 60km után szerintem ha akartak volna, meglazultak volna, de NEM :)

>> AutóápolásNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2011-03-26

Amióta nálam van az autó, a 3 darab tekergethető fűtés/klíma szabályzó közül az egyikben ki volt égve a világítás, ami eléggé zavart, főleg hogy télen a sötétben nem világított. Mivel hogy tudtam, hogy az egész középkonzolt szét kell szedni a művelethez, nem siettem el a dolgot. Azonban egyszer csak kiégett a fordulatszámmérő egyik izzója, nem volt zavaró de gondoltam akkor rászánom magam a dologra. Vettem kb. 20 darab rizsszem izzót, hogyha már ennyire szét kell szedni a dolgokat, kicserélem az összes izzót, nem csak a rosszakat.

A fordulatszámmérővel kezdtem, elképesztően egyszerű és komplikáció mentes az izzócsere ennél a műszernél, sok más autótípus megirigyelhetné. Persze az is igaz, hogy a cső/henger kialakítás miatt ilyen egyszerű. Gyorsan megvolt.

A középkonzol szétszedésem sem bonyolult, főleg ha az ember nem elsőre csinálja (elsőre azért eltart egy ideig mire mindenre rájön az ember). A lényegre térve, a tekergetős gombok egy fehér dobozhoz tartoznak, amit nem könnyű kiszedni (el kell forgatni jobb kéz felé, majd óvatosan kihúzni). Aztán a dobozt kell szétszedni, itt ért a meglepetés. A dobozban lévő izzók egyrészt nem szabványos rizsszem izzó méretűek, hanem kicsit kisebbek, másrészt foglalatban vannak (mindenhol máshol csak simán foglalt nélkül vannak). Szóval a foglalatba még bele se nagyon lehet passzítani a kicsit nagyobb izzókat, valami áthidaló megoldást kellett találni. Tudom, hogy sokan beleforrasztják valahogy, én azonban a ragasztás mellett döntöttem. Szerencsére a rizsszem izzóknak szabadon van a 2 db lába, amit széthúztam, méretre vágtam, belehelyeztem a lyukba, hogy érintkezzenek a lábak, majd egy kis cellux darabbal rögzítettem. Ezután kipróbáltam a kocsiban, hogy működnek-e. Miután láttam hogy igen, ragasztó pisztollyal leragasztottam a lábakat. A foglalatokat beleragasztottam a doboz tetejébe, hogyha kellenének meglegyenek. Összességében elég masszív, működő megoldásnak tűnik a ragasztás, remélem hosszútávon is beválik :)

Ezek után összeraktam a középkonzolt, ha már szétszedtem alaposan kitisztítottam mindent. Pl lemostam a műanyag borítást, és kitisztítottam sűrített levegővel a hőmérőt (állati poros volt).

Ha már benne voltam, kicseréltem a hátsó rendszámtábla világítást is, mert az egyik izzó nem égett. Mostmár szerencsére kint, és bent is minden szépen világít :)

Update (2011.11.20): a ragasztó nem vált be, sorra kialudtak az izzók pár hét után. A ragasztót leszedtem, és ezúttal forrasztással rögzítettem az izzókat. Jó masszívak lettek, minden szépen világít ismét, remélem ez már végre tartós marad. Új képet raktam be.

>> Szervizzappali // Alfa 156 1.6TS // 2010-08-31

Na, az előrejelzett klímakompresszor beszarás megtörtént. Elég kalandosan sikerült kicserélni, a nyaralni indulás napján délre lett kész. Emellett még az első féktárcsák és betétek is kicserélődtek.

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2010-08-26

Elég slendrián volt már a klíma. Most megint 8 fokos levegőt fúj ki. Újratöltés, nyomáspróba, minden frankó.

És egy kis mellékes: Konrád Péternél csináltattam Budafokon, 200 százalékig meg voltam elégedve vele, no1 szakember. Én önnek csak ajánlani tudom :)

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-08-10

Végre nekiláttam kicserélni a klímakompresszort az R134-esre. Számítottam rá hogy nem lesz meg 2 nap alatt de külsö körülmények miatt egészen 5 napig húzódott. Persze ezt egybekötöttem a generátor szíjfeszítő cseréjével is.
Nos maga a kompresszornak a leszerelése sem lesz egyszerű ezt tudtam, és így is lett. A hely szűkössége miatt ( fölötte fekszik a generátor, előtte meg a hűtő) egy hosszú átmenő csavart vágni kellett máshogy nem lehetett kifűzni, de sebaj, úgyis rozsdamentesre cseréltem, és így tettem a görgő felfogató csavarjával is.
Miután len volt a régi kompresszor, mehetett fel az új, csakhogy elsőre nem látszódott hogy van köztük eltérés. Ez csak akkor kezdett feltűnni, mikor próbáltam a helyére tenni. Ahogy a képen látható le kellett köszörülni a kiálló kis fülecskéket, és ahol találkozik a generátorral, ott egy kis éket kellett belevágni hogy odaférjenek egymás alá-fölé.
Miután ez megvolt először megcsináltam az elektromos csatlakozók cseréjét, mivel azok is mások természetesen, majd elkezdtem bekötni a klímacsöveket, és már a másnapi nyomáspróbán gondolkodtam. Bekötöttem a csövet a hűtőbe, majd elkezdtem lehúzni a hollandereket a szárító szűrőn. Erről tudni kell hogy kis fika alumínium menetes része van, nagyon könnyű félre kapatni, főleg hogy a másik oldalon 14 éves hollanderek vannak a csöveken, szintén aluból, csak már az idő vasfoga által megrágva.
Az egyik hollandit sikerült szépen lehúzni, a második viszont nagyon nehezen ment, valószínű félre kapatódott pedig nagyon figyeltünk, úgyhogy mire teljesen megszorítottuk volna, már nagyon nehezen lehetett tekerni a meneten. Még kb. egy fordulat kellett volna mikor tőben eltört a cső a hollandi előtt.. erről ennyit, sok hűhó semmiért.

>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2010-08-06

Fontosabbnak tartottam a klímást, mint a futómű beállítást. :-) Ezért hamarabb jutottam el oda. Sajnos az egyik csatlakozónál engedi a gázt. Ezt majd le kell műtenem és visszavinnem. Megpróbálják javítani. Ha nem sikerül, akkor vásárolnom kell egy olyat. 3000 péz lenne egy ilyen hibakeresés, de majd a végén összeadja és úgy fizetek. :-)

>> Szervizgstup // Alfa 156 1.6 16V TS // 2010-07-31

Cserélve lett a klímahűtő,klímahűtőközeg,klímatöltés,klíma-UV.Klíma hűtő csere,klíma nyomáspróba volt még.

Km óra állás: 208106