Blog >> 155

>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2012-05-12

Eljött az olaj csere ideje is:
Selenia 20K motor olaj
Tutela váltó olaj
Szervó olaj
Fékolaj

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2012-06-15

Egyik napom átnézésre áldoztam amikor a hátsó fékcsövekhez értem észere vettem hogy feladta a szolgálatot a baloldali rész .Pár bolt után rátalál a megfelelőre ahol kizárólag ezzel foglalkoznak és kicseréltem mind2 oldalon az egészet.+kilett cserélve a könnyező benzi szűrő is.

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2012-06-15

Éppen haza felé tartottam amikor az 1ik piros után elkezdett rángatni a motor picit meg lepődtem mivel épp félig volt a tank. 1 kis kutatás, átnézés után rájöttem hogy a gyertyák már elfáradtak, szerencsére baráti áron meg tudtam venni a zsír új 8 gyertyát

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2012-04-10

Mikor meg vettem már ültettet volt, ami jól is nézett ki, csak úgy suhant a kanyarokban imádta az autópályákat. Viszont volt hátránya is volt :( nem szerette a jó kis hazai utakat, fekvő rendőröket, földutakat (ha valaki már járt Nézsán akkor annak meg kár is folytatnom) tehát az ültetésnek mennie kellett. Szerencsére Marklarnál pont volt 1-2 tonna rugó :) igy hát megis vettem és ki is lettek cserélve.

 

Olyan sikeresek voltunk szombaton (156 hátsó toronyszilent csere, 155 JH fék javítás), hogy vasárnapra már gondolkodnom kellett azon, hogy mivel üssem el az időt.. :)
Az ablaktörlő gyakran darabosan mozgott és már olvastam több helyen, hogy ezt az okozza általában, hogy a motor csúszóérintkezői elzsírosodnak. Hát, gondoltam nekiállok..
Nem volt nagy ördőngősség kiszedni, még manual sem kellett hozzá.. :P
- ablaktörlő karok le (13as)
- a por- és víz ellen védő műanyag burkolat le (torx)
- a motort és a rudazatot tartó konzol 4db csavarját kiszedni (10es)

Így most már ki tudjuk emelni az egész cuccot annyira, amennyire a kábel engedi. A motor csatiját viszont nem lehet lehúzni anélkül, hogy a motoron lévő műanyag burkolatot leszednénk, ez utóbbit, pedig csak akkor lehet leszedni, ha a rudazatot leszedjük a motorról.
Arra érdemes figyelni, hogy a rudak végénél lévő műanyag perselyeket ne törjük el jobban, mint amennyire már valószínűleg el vannak törve. Ezek a babafejekre vannak ráppattintva gyárilag, de úgy, hogy roncsolás nélkül nem lehet leszedni őket, viszont az idő és mozgás miatt nálam kettő már el volt törve. Ez önmagában még nem gond, csak annyit jelent, hogy a műa persely felső részét (így törötten gyakorlatilag egy kupak) le lehet pattintani a babafejről, de vissza is lehet tenni úgy, hogy a rudazat működik rendesen, csak kicsit kottyanósabb. A gond akkor van, ha az ember fia pl. a visszaszereléskor szükséges pontos motorpozicínálás által kiváltott feszültség hevében kicsit határozottabban helyezi le a rudazatot oda, ahova éppen szeretné lehelyezni és ennek következtében ez a kupak eltörik, mégpedig úgy, hogy ugyan vissza lehet tenni a helyére még, de mikor mozog a rudazat lepattatnik a helyéről és szétugrik a rudazat. ;). Ilyenkor szerencse, ha az ember apjának van otthon műanyag hengere, amiből lehet esztergálni ilyen perselyt (utolsó kép) :)

- rudazatot úgy kell fordítani, hogy a motor tengelyén lévő anyát leszedhessük (13)
- a motort a konzolhoz rögzítő 3db csavart kitekerjük (10es), így a konzol a rudazattal leszedhető a motorról
- a motor műanyag burkolatát vegyük le
- csatlakozót húzzuk le a motorról, így már kis is lehet venni a motort.

A motoron lévő fehér műanyag burkolatokat könnyen le lehet venni és már hozzá is férünk a problémás részhez.
Az a gond, hogy a csúszkák egy légtérben vannak a tengelyvéggel, az pedig zsírozva van, és ez a zsír az évek során átszivárog-folyik a csúszkákra. Szóval ez a rész kell megtisztítani és lehet visszatenni az egészet.

Nekem egyben, összeszerelt állapotban (motor + rudazat) nem sikerült visszatennem az cuccot, mert nem tudtam úgy fordítani a szerkezetet, hogy a motor beférjen a helyére (ekkor tört el a műa persely:) ), a motor műanyag burkolata miatt.
Szóval javaslom, hogy először a motort tegyük be kb. a helyére (csati rádugva, műa burkolat rajta) és úgy betenni a rudazatot. Ez sem egyszerű, mert pozicíonálni kell a motort a műa burkolattal együtt ill. tartani kell a rudazatot. :)

A téli kerekek felszerelésekor tűnt fel, hogy a jobb hátulját egyáltalán nem fogja meg a kézifék. Már korábban elég soványnak tűnt a kézifék, valószínűleg ezért.. :)
Mivel a bowden decemberben lett cserélve, ezért gyanítottam, hogy nem azzal lesz a gond. Ez be is igazolódott. Aláfekve az látszott, hogy a bowden vége egyátalán nem reagál arra, hogy a kézifék be van húzva vagy ki van engedve. Először azt gondoltam, hogy a végén lévő záró anya akadt el a nyeregbe, mert a bal oldalon történt már ilyen.
De, nem ez volt a probléma, hanem maga a kengyel (amit a bowden meghúz és ami mozdítja a fékdugattyút) nem akart megmozdulni, a spirál rugó nem tudta visszahúzni, fogóval is elég nehéz volt elfordítani.
Nem szedtem még szét ilyet és nem is akartam erőltetni, anélkül, hogy utánanézek, ezért, csak annyira húztuk, amennyire lehet. Így is látszott, hogy a tengely bezony korrodált. Megnyomattam tiszítóspray-vel, majd megcsiszoltuk a tengelyt, majd megint tisztító spray végül zsírspray. A kitartó mozgatásnak köszönhetően egész jól mozgott végül.
Összeraktuk és most jó. De sajnos szerintem nem lesz tartós megoldás, gyanítom, hogy a téli latyak + só megint haza fogja vágni.
Jótanács: a kengyel tekergetés közben figyeljünk a dugattyúra. Annyira belemerültünk a kengyel oda-vissza tekergetésbe, hogy nem vettük észre, hogy elég szépen kitoltuk a dugattyút, de még időben észrevettük. Visszatekerni ezt a dugattyút meg nem egyszerű ugye, mert orsós, tehát tekerni is kell visszanyomás közben.. :)

A JE e-ablak már egy ideje esetlegesen működik, ami a felhúzást illeti. Lefele szépen megy, de felfele néha egyáltalán nem.
Lebontottuk a jobb első ajtó kárpitot és méregettünk, próbálkoztunk.
Gyújtáson az ablakemelő motor mindkét érintkezőjén folyamatos 12V-t kap a kapcsolón keresztül (fehér-lila [F-L] és fehér-piros [F-P] kábelek). Két pozitív érkezik a kapcsolóba (zöld-fekete[Z-F], ami a F-P-ra továbbítja a 12V-t ill. világoskék[VK], ami a F-L-ra adja a 12V-t) valamint egy negatív (fekete[F]). A kapcsoló (B21a) világítása a VK (12V)-F(negatív) érintkezőkről működik gyújtás alatt. A B21a vagy a F-P vagy a F-L kábelre kapcsol negatívot a F kábelről
A Z-F és F kábelek között kb. 2V-ot mértünk csak, ezért a Z-F kábel mentén indultunk el, gondoltuk az ajtónál lévő gégecsőben tört meg. A kesztyűtartó alsó része mögött találtható a G21[B] csati, amiből érkezik a Z-F, VK ill. F kábel a B21a-ba. Így ezek között mértünk rövidzárat: nincs szakadás, annak ellenére, hogy továbbra is csak 2V-t mérhető a Z-F és F érintkezők között.
A G21[B] csatiba a G23[C] csatiból érkeznek a vezetékek. A G23[C] csati a vezetőoldalon, bal lábnál a kárpit alatt fellelhető. A G21[B] és G23[C] között nincs szakadás.
A következő szakasz a balos ajtóban lévő, a jobbos ablakot vezérlő kapcsoló (B21b) és a G23[C] csati között található. Itt már szakadás gyanús a dolog a Z-F kábelen.
Így balos ajtókárpit le, Z-F kábel nyisszantás a B21b-nél ill. a G23[C]-nél, hogy ki lehessen fűzni. Nem igazán akart mozdulni a kábel a G23[C] csati és az ajtó gégecső között. Aláfeküdtem, hogy megnézzem mibe akad el.. nem akadt el semmibe, csak ez a szakasz meg van szakítva és bele van kötve az utólagosan beépített riasztó-kp zár elektronikája, mivel beriasztáskor automatikusan felhúzza az abalakokat. Ehhez le kellett bontani a kormány alatti bukolatot is, hogy lássuk merre van elvezetve a kábel.
Sok fejfájást okozott már ez a riasztó kábelezés, most sem volt másképp. Még nemtom hány méter kábelen, meg (valószínűleg) forrasztáson keresztül fut a delej, amíg visszajut a G23[C] csatiba. Érdemes volt elcsípni a kábelt.. f@szom.. :) Már csak a azért is, mert a B21b kapcsolótól a gégecső utastér felőli oldaláig a Z-F kábelen nincs szakadás, vagyis a szakadás valahol a riasztó miatt elvezetett kábelrengetegben van. Ennek kibontására időszűke miatt már nem vállalkoztunk, most legalább már tudjuk, hova kell nyúlni legközelebb, ha meg akarjuk csinálni. Az is lehet, hogy az ablak vezérlő egységben van a probléma, de erre kicsi esélyt látok.
Mindenesetre az elnyisszantott kábeleket összeforraszottuk és a JE ablak kapcsolóra nem tettük vissza a csatit, nehogy véltetlenül vki lehúzza az ablakot. Így, a télhez közeledve, kellemetlen meglepetéseket okozhatna. ;)

Már egy ideje nem tartották meg a telók a csomagtér ajtót. Szerencsére Farilane cartárstól beszereztem sok egyéb cuccal egyetemben egy jó adag csomagtér ajtó teleszkópot is, így, volt mire kicserélni. :)

Selenia 20K for AR, 10W-40 és szűrő.
Óraállás: 287653km

Miután a test probléma orvosolva lett, és a 12V hiányát már egyértelműen a gáznyomás okozta elvittem az autót klímáshoz, hogy csináljon nyomáspróbát és ha probléma van, nézze meg hol szökik a gáz és akkor megbeszéljük, hogy mi a teendő.
A nyomáspróba alatt egy szivárgásra derült fény, mégpedig a nyomásellenőrző szelepnél. Szerencsére ezen lehet állítani, és még nem is volt határra állítva, így egy kis állítással ez a probléma megoldódott. Más szivárgást nem talált, a nyomást megtartja a rendszer. Így fel lett töltve és azóta hűsölünk. :)