Blog >> 155
Egy ideje utas térdzúzóvá vált a kesztyűtartó ajtó, mivel bizonyos úthibáknál kinyílt az utas legnagyobb örömére. Legalábbis gondolom, mivel néha könnyet csalt a szemükbe. :)
A rögzítőpöckök már vásárláskor sem voltak százasok. Ebből az egyiket anno egy csavar betekerésével orvosoltuk, de az még így is elég esetlegesen talált be a helyére, így gyakorlatilag mindig csak egy pöcök tartotta a helyén (1. és 2. kép)
Emlékeztem, hogy valamikor bugáztam már Marklartól ilyen ajtót. Kis keresgélés után meg is találtam. Ennek viszont az volt a bibije, hogy a hátsó támasztó fülekből (amiken nyitott állapotban támaszkodik) az egyik már hiányzott. Ezt orvosoltuk egy kis saválló lemezzel és szegeccsel.
Mostmár a helyén marad szépen, de nekem úgy tűnik, hogy továbbra is csak egy pöcök tartja zárt állapotban, mégpedig azért, mert sajnos a pöcök lukjának a széle van letörve. Erre majd ki kell találni vmit...
A tavalyi próbálkozás óta elmaradt a benzinszűrő csere, pedig már jóval több van benne, mint ami elő van írva.
Nekiláttam hát újra. A szűrő ugyanolyan, mint tavaly, tehát hosszabb ill. nagyobb átmérőjű, mint ami benne van, de próba alapján el kell férnie.
A visszaszerelés során ugyanaz a szopás. A bemenő oldalon enged, hiába húzom meg rendesen, pedig lecseréltem a rézgyűrűket újra. Fater tanácsára a bemenő oldalra alumínium tömítőgyűrűket tettem. Láss csodát egyből nem enged. :)
A szűrő felett az autó alján volt pár (egyelőre csak) felületi rozsdafolt, ezeket is lekezeltem (felcsiszolás, higítós tisztítás, rozsdamaró, tisztítás, cink spray, két réteg rücsi)
Még tavaly sikerült kideríteni, hogy a jobb első ablak működési problémáját az utólag beépített riasztó okozza, merthogy a riasztó beriasztáskor felhúzza az ablakot és így mindkét elektromos ablak normál vezérlése a is egy külön elektronikán keresztül történik és ebben az elektronikában valami elfáradt. Mivel nem gyári a cucc, valamint a jobbos ablakot nem lehetett felhúzni csak lefele működött, ezért inkább szerettem volna a gyári vezérlést visszaállítani.
A jobbos ablakot gyorsan sikerült is megoldani. Ha már ez megvan, akkor gondoltam állítsuk vissza a balos ablakot is, mert
1. ennél könnyen lehet, hogy nemsokára ez is problémás lesz
2. a riasztónak köszönhetően olyan kábelrengeteg van a kormány alatti burkolat alatt,
amit szerettem volna redukálni.
Szerencsére a balos ablakot is sikerült visszaalakítani viszonylag könnyen.
Eztán a még 1-2 forrasztást szétszedtünk, hogy a szigszalag helyett zsugorcsövet tegyünk rá. Ez meg is volt, gyorsan próba, hogy működik-e minden. Indításgátló nem old.. hmm.. riasztó működik, beriaszt, kp zárakat zárja, nyitni is lehet.
Keresgéltünk-keresgéltünk mígnem találtunk egy szabad kábelvéget, amin látszott, hogy a forrasztásnál eltörött. No, már "csak" azt kell kitalálni, hogy honnan tört ki. :) Na, ezzel együtt vagy egy órát szívtunk, mire a riasztó nem túl informatív leírásából sikerült megtalálni, hogy a riasztó egyik modulcsatlakozájából tört ki a kábel.
Ezt orvosoltuk, és végre sikerült értelmesebben elrendezni a kábeldzsungelt. :)
Az utolsó képen látható a fejfájást okozó modul és a hozzátartozó "minőségi" kötések ill. megcsapolási helyek. Kábelek színhelyességére természetesen sok hangsúlyt nem fektetett a "szaki". :)
Meguntam az automatikus tankajtót (fékezésnél kinyílott, gázadásnál becsukódott) Úgy is terveztem 1 Érdi utat a lökös miatt egyúttal beszereztem a többi apróságot is jobb hátsó díszléc, párban olcsóbb és hamár kettőt veszek akk még olcsóbb a hátsó lámpa is, ami kicsit megrepedt a tologatás miatt mivel többet toltam idáig a pici kocsim mint vezettem, na jó azért nem :) de lassan újra rajtra kész lesz :)
Semmi extra csak 1 kis Tiszta hangzású zene :) nincs erősítő, nincs mélynyomó és a szomszéd utcában se hallani :) talán majd később vagy nem
Hidrotőke csere után megszűnt a kopogás :) aztán be indítottuk, be melegedet -> újra kopácsolt :( Motor ki, főtengely elgörbülve, köszörülés, hajtókar csere, tömítések, Selenia olaj, csavarok, stb stb... +Pénz, Pénz,Pénz :/ 2013. 04. 21.én kész lett :) Újra a régi :) Újra Szaggat :D
A kábelről készült képek alapján kértem véleményt a BmS-től:
"A kábelek gyenge minőségű utángyártott kábelek, már jól látható
áthúzási nyomokkal. Célszerű lenne cserélni őket, de gyárira."
Alexék pedig ajánlottak egy szakit (Kugler Károly) Szentendrén, akivel már gyártattak gyújtókábelt és meg voltak vele elégedve. Neki is elküldtem a képeket. Az ő véleménye:
"A fotón látható foltok valószínű hogy áthúzási nyomok. A közeli csavarokra és a fedélre húzhat át a nagyfeszültség. A kábel szerkezetét így nem tudom megállapítani, de az utángyártó cégek szeretnek "szénszálas" kábelből dolgozni, mert az olcsó. Az látható hogy ez az ISO 3808 szabvány szerint C osztályú kábel ami közép kategóriának számít. Én kizárólag F osztályú kábeleket használok. (az A a leggyengébb és az F a legmagasabb osztály) "
Persze az 1 éves garancia időszakból egy héttel csúsztam ki.. :)
Megrendeltem Kugler Úrtól a szettet (3 év garanciát ad rá) és lecseréltem. Áthúzási nyomok nincsenek egyelőre, fogyasztást majd számolok.
Update: első tank után a fogyasztás visszaállt (8,6l )