Blog >> 155
1. a motor is erősödött
2-4. a kipufogó cserélődött rozsdamentesre
5. a leömlő és a hűtő között nem maradt sok hely
6-7. a wastegate már kívül van és kint is megy el
1. felkerült a 4 dugattyús brembo fék előre
2. a fekete speedline-ok alá 21mm-es pogácsa kellett volna, igy alapkészlet lett az integrale felni és új gumik is kellettek (205/45R16 Michelin Pilot Sport3)
3. hátul is fent vannak végre a gtv nyergek
4. a fékcsövek "megteflonosodtak" mindenhol
5-6. piros lett a szívócsonk és a szelepfedél
7. bekerült a zagato kormány és az extra órák
Újabb két év, mindenféle okosság nélkül, piros matricával.. Az első futóművön kellett állítani picit.
Mint ahogy már páran tudják nem volt nagy életű a "szörny" nálam. Nem azért mert széthajtottam, mindent betartottam a bejáratással kapcsolatban, a gondok ott kezdődtek, mikor már vége volt a bejáratásnak és lehetett nyomni neki. Igaz DFG tanárúr felhívta a figyelmem, hogy szerinte nem hasít a gép úgy ahogy illene, már akkor jobban kellett volna foglalkoznom ezzel és a tanárúr tanácsával, hogy vigyem el Levihez átnézni. Egy szomorú estén (2011. augusztus 18.-án) késő este olyan 22:30 körül beadta a kulcsot a verda. Erről már írtam egy korábbi bejegyzésben.
2012.05.16.-án egyik barátommal szétszedtük a kocsit, szörnyű látvány fogadott. Mint azt már előző blogomban leírtam és képpekkel tüzdeltem. Akkor megfogadtam, hogy csak úgy lesz szerelve a gép, hogy jelen vagyok én is. Igy vélhetőleg kilehet szűrni a nemkivánatos alkatrészeket, amik nem a kocsiba valók (pl.: gondolok itt a nem belevaló kuplungra)......
Most nem ez a lényeg, DFG barátomnak köszönhetően egy új barátra leltem akivel közösen vettük kezelésbe a gépet.
A motor kiszerelése után tüzetesen szétszedtük a gépet.
Részletek:
- sajnos a dugattyúk elolvadtak (nem mind egyformán, a legszebben a 4. hengeré), ennek oka is meg lett állapítva: a motor felfúrásánál az illető szerelő valamiért nem vette észre, hogy 8 tizedre van furva, pedig 8 századnak kéne lennie a dugó és a hengerfala között a távolságnak, így a láng körbeölelte a dugattyút, csoda, hogy elolvadtak...ja bocs az előző szerelő azt mondta, hogy én vagyok a hibás mert szar volt a chip , de kérdem én a chip furta fel rosszul a motort, vagy mind a négy dugattyú összement volna? Ez összeszerelési hiba!!!!!! A komplett motor megvan úgy ahogy ki lett szerelve a katasztrófa után, meg lehet nézni, lehet eme csodálatok szakértelemben gyönyörködni..........
- a vezérműtengelyeknél a korongok használtak voltak és nem voltak beállítva
- a kábelköteg sajnálatos módon úgy szét volt vagdosva és félre volt kötözgetve, hogy csoda, hogy a kocsi álltam megtett 7641 km alatt nem gyulladt ki, vezérműtengely jeladó félrekötve, főtengely jeladó félrekötve....sorolhatnám még....
A kocsi szíve, amire egy valag pénzt ráköltöttem elltünt a ködbe....
A motor teljesen kuka, pár kép látható is majd a kiszerelt motorrol lejjebb.
A munkálatok megkezdődtek 2012. Június végén.
Levivel egy Fiat Coupe 2.0 16V Turbo Abarth változat motorját raktuk bele.A motorról majd későbbiekben írok részletesen, de annyit már elárulok, hogy kb 280 LE lesz és 4 ágú szinterkuplongot kap. A végeredmény már majdnem tökéletes volt, ekkor bukkant elő a kábelköteg probléma. Honnan jöttünk rá? A moci előző testével tökéletesen működött (olyan motor volt ami ki volt probálva). Jelenleg kábelköteget gyártatunk hozzá, mert mint feljebb is említettem össze volt kuszálva, de rendesen (Levi szerint direkt volt egy csomó vezeték félrekötözgetve, hogy átverje a computert a hibákról....), van benne valami, mivel a átkötözgetések szépen el voltak rejtve a kábelkötegbe és csak a kábelköteg kibontása után derült ki. Sejtettem, hogy kuka a kábelköteg, mivel villamos problémák tömkelege volt az autóval amióta elhoztam előző szerelőtöl....
A kábelköteg már gyártás alatt van, amint megérkezik befűzzük és indulnak a beállítások, tesztelések. Tesztelve eddig is volt, eközben derült ki a káblköteg probléma, motorikusan kezd összeállni.
Egyenlőre ennyit akartam leírni, felrakok pár képet csemegézni az új motorról! :)
Hogy mikor lesz kész, azt még nem tudom, de amint fejlemények vannak és érdemlegesnek találom, megírom.
Már korábban beszereltem egy rendőr szirénát duda helyett de most vettem 1 hangosbeszélöst is több hangzással ( mentő tűzoltó stb..) 7500+ posta 2000
Eljött a lakatolás ideje, nem sokára itt a vizsga és eléggé Frédi-Bénis szóval nem sűrűn menne át ilyen állapotban. Marklartól sikerült szereznem 1 jó állapotú jobb hátsó sárvédőt, doblemezt + Dedra padló lemezt. A doblemez és a sárvédő már a helyén van ami piros színű, ezért lakatolás után mehet is a fényezőhöz. 2012 12 29.-én teljesen kész lett. Teljesen kilakatolva, le alváz védve
Nézegettem a Sport csomagos 155-öket és a fekete belsőtér nagyon meg tetszett igy hát bele is vágtam az átalakításba megvettem az elemeket 1-2 délután alat kész is lett de a faberakás elengedhetetlen számomra így az maradt a helyén majd mikor már az egész kész volt akkor döbbentem rá hogy hogy ez így ritka rusnya látvány,elkezdem az elektromos ablak beszerelését is ami viszont úgy sikerült ahogy terveztem. Majd 2-3 nap múlva minden belsötér elemet vissza raktam ahogy gyárilag volt azaz vissza került a Superes belsötér :/
Használt felni keresőn sikerült rátalálnom a 4Db gyári Alfa Romeo Speedline 16 os felnikre 205/45R16 os nyári gumikkal, A Felniket sajnos görgőztetni kellet mert nagyon ütöttek + 16Db A csavar