Blog >> 155
A mai napon megérkezett Szaggató!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂
Köszönet Belus155nek !
És bekaphatja az a nagy Alfas szerviz akivel szerettem volna össze rakatni az autót...
Egy héttel az érkezés előtt felkerestem a közelemben lévő nagy Alfa tunig szervizt. Elmondtam részletesen mit kéne csinálni az autón, aztán kifaggatak hogy kitől veszem az autót... Naivan válaszoltam a kérdésekre...
Pár napra rá hívott Belus155 hogy most akkor mivan? Nem kell nekem az Alfa? Mondom miért ne kéne?! Várom a percet hogy végre elhozhassam, kértem 1 hét szabadságot a melóhelyen, hívtam egy autószallítót az átvétel napjára és már egy Alfa szervizt is felkerestem ahová vinni fogom...
Felhivta őt egy csávó:" bejött egy srác a műhelyembe és mondta hogy tud egy eladó 155 q4-et a te neved adta meg..."
Mondom én voltam az a srác aki ment hozzá, de én velük akartam szervízelni. Sosem mondtam olyat hogy tudok egy eladó q4-et, nem ajánlgattam senkinek... 2 dolog biztos... Kell nekem az autó és a közelükbe se viszem...
2014.05.01 átvettem a kulcsot
szállítás 30e
Km 170720
A jobb hátsó sárvédőnél is hagytak utómunkának valót a szakik, de mondjuk ott árnyaltabb a helyzet. Amikor elvittem hozzájuk, akkor mutattam, hogy az ajtó által takart élnél belül levált a védőréteg és rozsdás, ezért kezeljék le. Meg is tették, de ugyanolyan minőségben, mint a bal oldalt. Igaz, felcsiszolás után látszott csak, hogy itt nagyobb a baj, mivel itt két lemez van egymáson és a belső belülről rohad, ezt ki kell vágni és cserélni kell. Ezt nyilván nem oldja meg a felületi kezelés, amit csináltak, csak azt nem értem, hogy miért nem lehetett szólni, hogy figyu, az ott nagyon oda van... No, mindegy..
Találtam a környéken még pár helyet, ami aggasztó (ez nem a szakik hibája) és, amire sajnos ez a kezelés nem fog tudni tartós megoldást nyújtani, de legalább láttam mi a helyzet és, hogy ezen a részen mekkora a probléma, amit orvosolni kell.
A bal oldal pedig megkapta a 2. réteg alvázvédőt.
Feltűnt a bal hátsó kerékdobon, ahol novemberben karosszériázás történt, hogy néhány apró barna folt képződött. Először gondoltam és bíztam benne, hogy csak valami barna kosz rakódott oda, de természetesen nem az volt.
Hát.. nem tudom mit mondjak, tényleg nincs új a nap alatt. A behegesztett fémlemezt természetesen semmivel nem kezelték le mielőtt a védőréteget felvitték, aminek köszönhetően főként a varrat elkezdett korrodálni. Nem értem, komolyan,. Meddig tart letisztítani és pl. cinkromátossal (vagy akámri más ennek megfelelő alapozóval) lekenni? Tudom, hogy ha lekezeli, akkor is csak töredéke lesz az élettartama a gyári, eredeti megoldásnak, de miért jó, hogy 4 hónap után a javított területen átüt a rozsda? Gondolja, hogy majd visszaviszem megcsináltalni? Meg a tököm... Max hegesztésre. De a kezelést, azt tuti, hogy többet nem bízom karosszériásra. Bár már beszerződött egy CO hegesztő, egyenes csiszoló valamint van kompresszor is, amivel az alvázvédőt fel lehet vinni, szóval a jövőben inkább rászánjuk otthon az időt és normálisan megcsináljuk magunknak, akármelyik családbeli autót, mert ez így csak pénzkidobás, rajtam ne gazdagodjonak a kóklerek.
Leszedtem a védőréteget, letisztítottam a felületet (csiszoló, CR majd nitro), majd kapott cinkromátos alapozót, majd kompresszorral felhordtam az alvázvédőt (kap majd még egy réteget).
S a helyzet ugyanez a másik oldalon a kerékdobban... és gondolom, hogy a sárvédő javított része is ilyen, szóval lesz még nagyobb utómunka, de abban azért bízom, hogy a fényezett részeket lealapozták...
Sajnos nem folytatom tovább a terveimet. így ahogy van ál már 1-2hete. az összes kedvem elment az egésztől. sok elemet kéne fenyezni.Talán 1x vissza jön a kedvem vagy nem
Most, hogy végre van időm kicsit blogolni jöjjön a fekete leves, még pedig a lakatolás... A probléma adott volt, már csak egy jó lakatos kellett, manapság sajnos nem szívesen vállal senki sem ilyen munkát, de hála egy kollégámnak sikerült találni egy lelkiismeretes szakit. Körül kérdeztem, hogy mire számíthatok és mondjuk úgy, hogy nem ért váratlanul, amit a lemezek alatt találtunk, de azért kellemetlen volt látni. Most hétvégén nagyjából elkészült a bal oldal, a következő etapban a jobb oldalt vesszük kezelésbe aztán a végső simítások és alvázvédelem. Szerencsére a jobb oldal közel sem ennyire vészes, de azért ott is lesz munka :(
A héten levágjuk egy másik bontásra ítélt 155ről az elekromos tető ablakot ami majd az Én pici autóm fogja díszíteni.
a mainap leszedtem a jh sarvedot bal hatso ablak be kabelezve
Mh tető fent, je ajtó fel le ,jh ajtó fel le , csomagtér ajtó fel ill le , régóta nem működött a távirányítós ajtó nyitás ha már ugyis szét szedtem , meg csináltam . sok munka van még.. a munka könnyebb része a fel rakás, másik le szedése, de a kábelok behuzasa át építése ... na az cumi. Sok idő igény...