Blog >> ti
Vettem egy gyári új tetőcsomagtartót, hogy tudjuk a síléceinket szállítani. A 156-ra kb. 3 perc volt felrakni a gyári tartót, ott a gumik mögött el volt rejte egy akasztó, amire szépen felpattant és nem ezer darabból kellett összelegózni, ezt valahogy nem 3 percig tart felrakni, pláne nem elsőre. Giovanni fejébe beépíteném a tartóját! :)
Kapott az autó új olajat, szűrőket, vízcsövet (50518111) és cserélve lett a fék vákumszivattyújának a tömítése is. Nem tudom, hogy Svájcban ilyen tiszta a levegő vagy tényleg 5000 kilométerrel ezelőtt volt cserélve a levegőszűrő, ahogy a szervizkönyvben benne van, de olyan volt, mintha új lenne.
Liqui Molly 5W40 Top Tec 4100 6 liter 15290 Ft
Olajszűrő 2800 Ft
Levegőszűrő 3900 Ft
Vízcső 6900 Ft
Tömítés 5500 Ft
Olajteknő zárócsavar + tömítés 2900 Ft
Munkadíj 6000 Ft
Km: 140880
Betettem egy két másodperces késleltetést a fényszórómosó elektronikába, így nem pacsálja el állandóan az összes vizet. Normál esetben, ha fel van kapcsolva a világítás, akkor az ablakmosó használatával egy időben a fényszórót is mossa a rendszer. A módosítás után már lehet impulzusokkal fröcskölni az ablakot és kézzel működtetni a lapátokat, ill, ha egy másodpercig húzom a kart akkor az ablaktörlő magától is elindul, de a fényszórót még nem mossa, csak ha ezt követően tovább húzom a kart 1mp-ig. Ez az érték állítható.
A kapcsolóról jövő vezetékben nincs elég delej az elektronika működtetéséhez, ezért kicsit bele kellett nyúlni. Az infók ebben az albumban találhatók a képaláírásokban:
Google Photos
Eredeti termék:
Banggood
Az autóm Svájcból jött, emiatt a Blue&me németül beszélt hozzám, nem igazán értettük meg egymást. A problémámra a választ ismét Shadintól kaptam meg (Köszi!), a szükséges fájlokkal együtt. (English)
A fájlokat fel kell rakni egy maximum 512MB-os (egyes leírások, weboldalak szerint lehet nagyobb is) pendrive-ra, ami FAT fájlrendszerű, az autót gyújtásra kell tenni, berakni a pendrive-ot, óracsoportok között kiírja, hogy "Language update in progress" majd, ha kész van akkor "Language update complete", ezután gyújtást levenni pendrive-ot kihúzni és készen is van, innentől már angolul beszél. Ezután már könnyen megértettük egymást és sikerült beállítanom, ehhez csak a kormányon lévő gomb kell és a settings valamint pairing szavak, ezután pedig megmutatja a pin kódot, amivel a telefon tud csatlakozni hozzá.
-Bal hátsó féknyereg csere (Delco Remy) 30000 Ft
-Jobb hátsó kerékcsapágy csere (Starline) 15000 Ft
-Olajcsere+szűrő (Motul 8100 X-power 10w60, gyári szűrő) 30000 Ft
-Fékfolyadek csere (Tutela) 4000 Ft
-Üzemanyag szűrő csere (UFI) 3000 Ft
-Központi zár vezérlő csere (Exad) 5000 Ft
-Hátsó spirálrugók is cserések (KYB) 30000 Ft
-Új univerzális katalizátor (Novak)+ flexi cső (Bosal) csere+
egyedi leömlőt kap 50000 Ft
-Jobbos lengőkar csere+stab rudak cseréje (Lemfölder+TRW) 35 000 Ft
-Jobb oldali belső+külső féltengely gumiharang csere (Starline) 10000Ft
- Futómű állitás 8000 Ft
-Váltó olaj csere (Fuchs Titan 75w80) 6000 Ft
-Olajnívó pálca gumipersely csere (Gyári FCA) 1000 Ft
2016. December 31-én vettem az autót, Cartárstól, nos azért a költségmentes állapottól messze volt, de már közelebb van hozzá... :D
Tehát a következő dolgok lettek cserélve az elmúlt közel egy évben:
-Futómű állitás 8000 Ft
-Termosztát (EPS-FACET) 25000 Ft
-Ülésszett 30000 Ft
-Téli gumik 4db(Maxtrex 195/55 R15) 40000 Ft
-Nyári gumik (Kormoran) és 4db szépséges Alessio felni 100000 Ft
-Vezető oldali zár+hátsó ablaktörlő motor karral és gumival 10000 Ft
-Komplett kipuffogó rendszer (egyedileg gyártott sor tömités, felújitott leömlő, cserélt katalizátor, tömitések, gumi tartók, egyedileg gyártott sport kipuffogó dob) 200000 Ft
-Olaj csere (Selenia Racing 10w60), szűrők+ szelepfedél, szelepfedél tömités+olajhűtő csere+fagyálló csere 60000 Ft
-Ablaktörlő lapátok+gumik+tetőkárpit csere 15000 Ft
- Komplett fékek cseréje (összes betét és tárcsa, elől Textar, hátul Optimal) 80000 Ft
-Vezérlés komplett+gyertyák+vizpumpa 120000 Ft
- Hangszórók cseréje 6db JBL 40000 Ft
-Alapjárati motor, légtömegmérő (BOSCH) , hátsó ablakemelő kapcsoló 15000 Ft
Már a vásárlás napján szemet szúrt, hogy a termosztátom nincs a helyzet magaslatán, mert korábban nyit, mint kéne. Így ma elgurultam szerelőhöz és kicseréltettem. Mahle került bele, leírás alapján 88 fokon nyit. Szerviz után kipróbáltam, és bármit csináltam a kocsival oda volt szegezve 90 fokra a vízhőfok mutatója. :)
Anyagdíj: 20000 Ft
Munkadíj: 5000 Ft
Kicseréltem a termosztátot, Rendesen működik a diagramok szerint.
Levegő nyomócsövet ki kell szabadítani, hogy hozzáférjünk a termosztáthoz.
A hátsó két cső gyorscsatival van megoldva, a fém biztosítókat a csövek feléig szükséges (vagy tovább) kihúzni az oldáshoz.
Bemelegítés alapjáraton történt, kb. 88 foknál kezdett nyitni, ott kezdett melegedni a felső cső. AlfaOBD-vel mértem, 80 fokos víznél a műszerfali mérőke már 90-en állt.
Fűtés ill. üzemállapottól függően a mutató 90 fokon áll miközben a vízhőfok a diagramon láthatóan változik.
Ha valaki ugyan olyan perverz mint én, hogy télen cserél fagypont közelében szabad ég alatt termosztátot, javaslom hogy előtte melegítse meg kicsit a vizet így a csöveket is a könnyebb oldhatóság érdekében.
Reggel termosztátvizsgálat volt.
Mutató szerint ~82-89 között mocorog a vízhőfok, MES szerint viszont csak ~76-81 között.
07:17 - 07:25 között autópályán 1-es kép.
07:36 - 07:40 között a városi araszolásban 2-es kép.
A termosztát nyitási értéke tényleg 88 fok kellene legyen, mutató szerint nálam 80 foknál kinyit, viszont ez MES szerint csak ~75 fok.
Ebből következtetve működik a termosztát, de nem jó értéken, így hűvösebben jár a motor mint kellene.