Blog >> ti
Hosszú vajúdás után végül elengedtem a kis 146-om kezét. Fáj érte a szívem nagyon, mert az több mint egy gép, de itt volt az ideje. Hogy miért is?
Tegnap lett ez tiszta számomra. Mondhatni évek óta napirenden van az autócsere. Kerestem a méltó utódot, ami fürge, könnyed, elég direkt és agresszív, szóval valamit ami olyan mint a 146.
Hetente egyszer biztos felnéztem az autoscout-ra, mobile-re, használtautóra. És nem, és nem akart jönni az a szikra, ahogy Alfát vesz az ember. Az, ahogy képről megérzed, hogy EZ lesz az autód. És ez egész hétfőig így volt.
Az nem egyszerű történet, hogy végül hogy lelt rám az autóm, egy Cartárs sokat segített ebben. Ha majd szeretné, írok róla. Köszönet neki. Egy éjszakám volt átgondolni. Nagyjából erre is fordítottam, nem mondom, hogy jól aludtam :-) Kaptam pár képet egy fekete TI-ről, ami ha azt nézzük fekete Ti, mint a többi. És ez megérintett.
Másnap ott voltunk megnézni... kipróbálni.
Mondanom sem kell, hazahoztam. Nem bocsánat, hazahozott :-) Ott abban az autóban a próbaúton fogtam fel, hogy nem azt kerestem, amit a neten mindenáron ki akartam túrni. Nem feltétlenül a könnyed, teszem-veszem autó az ami nekem kell.
Hazáig nem bántottak, nem piszkáltak, nem akadályoztak, pedig volt forgalom.
Én meg nem az órát néztem, hogy mikor érünk haza, hanem piszkáltam a navit, kapcsolgattam a rádiót, próbálgattam a tempomatot és pihentem. Az autó meg hozott. És a városban sem volt bennem az a mindenáron tépjünk haza feeling. Persze haladtam, soroltam, elértem a zöldet, de jóval szolidabban.
Valahogy leért az autó üzenete, hogy ebben a dugóban araszolni is jó. Egyszerűen annyira kellemes környezet, hogy nincs hova rohanni. Ott benne jó. Nem kell a gyerekekkel rohanni haza és majd otthon beszélgetünk, játszunk. Már ott benne annyira más az atmoszféra. És ehhez az automata "must have".
Szóval így lett, van egy 5 éves autóm 125000km-rel.
Egy nagyobb út után vagyok és szeretném megosztani fogyasztási tapasztalataimat, mivel autóvásárlás előtt én is sokat kutakodtam a 159es alfák fogyasztásával kapcsolatban, remélem tudok segíteni másoknak.
Budapest-Olaszország-Budapest távot egy siklóernyőt túra kapcsán abszolváltam a kocsival, 3 fő +120kg csomagok, telepakolva, 2,4 210LE motor, nagy szerviz után, 19"os 235/40es kerekeken, a sebesség adatok GPS szerint értendőek (mondjuk nálam nincs különbség az órán mutatott és a GPS között)
Az odafele úton társasággal mentünk, több autóval, kisbusz, átlag 95-100-as tempó. 650km 5,8L/100km (óra szerint 5,4)
Ezek után jött egy 200kmes 130-as etap majd Olaszországban 4 napot töltöttünk, többször mentünk hegyi szerpentineken, 1500m szintkülönbségeket, kb 200km autóztunk így.
200km város, piroslámpákkal, falvak között 70-80 tempó.
Hazafele dinamikus 140-150 között, néha beleszaladva egy egy 170-be is.
Végeredmény:
1684km 6,85L/km átlagfogyasztás (óra szerint 6,5L)
Nagyjából ezekből:
95-100km/h 5,8L / 100km (óra szerint 5,4L)
140-150km/h 6,8L / 100km (óra szerint 6,4L)
A fentiektől függetlenül városi fogyasztás sem vészes, csak ha dugóba araszolós, itt simán lehet 11L is.

Mindig is nagy fétisem volt a fém pedál, mielőtt megvettem az autót már tudtam, hogy ezzel mindenképp fel akarom szerelni. Ahogy megismerkedtem a 159-cel, megtanultam, hogy ez a Ti felszereltség része és ebbe a szettbe többek közt a matt króm tükörburkolat is beletartozik. Ez utóbbi is nagyon megtetszett és lévén, hogy bontott alkatrész vadászgatása nem igazán a stílusom, valamint bontottan is nagyon ritka kincs, berendeltem ezeket az Alfisti-ről.
Küldtek hozzájuk felszerelési útmutatót is. A tükörburkolatok felszereléséhez a tükörlapot le kellett pattintani, így a burkolat rögzítése hozzáférhető volt és el lehetett távolítani. A másik burkolatot felhelyezése után a tükröt visszapattintva kész is volt a művelet.
A pedálok már kicsit nagyobb bosszúságot okoztak. A fém pedállapokat rá kellett fúrni a kocsi pedáljaira, ami nem volt annyira egyszerű művelet a kis helynek és az íves pedáloknak köszönhetően. A kuplung és a fék a helyén lett fúrva, de a gázpedál inkább ki lett szedve előtte a könnyebb hozzáférés végett. 3 csavar fogta, de abból a felső kettő olyan szerencsétlen helyen van, hogy nagy kínlódás volt mind a kiszedés, mind a visszarakás. A fékpedálnál az adott plusz munkát, hogy fémből van, amivel kicsit többet kellett dolgozni, hogy át legyen fúrva, de meg lehetett oldani ezt is. A kuplung volt talán a legegyszerűbb, műanyag pedál, helyén fúrva.
A végeredménnyel teljes mértékben elégedett vagyok.
Pedálok: 95 €
Lábtartó: 82 €
Tükörburkolatok: 63 €
Szállítás: 15 €
Ehhez jött még hozzá 2500 Ft, amit a külföldi utalás miatt felszámított a bank.










Megjöttek a gumik,vasárnap rendelve kedd délelőtt kiszállítva.A gumik Nexen N8000 esek lettek.Utánaolvastam a gumiknak mindenhol pozitív értékelésekez kapott.Gumis cimborám is csk megerősítette ezen infóimat.Mivel sikerült még viszonylag jó árat is kifogni igy nem volt kérdés.Áprilisban felugranak a frissen fényezett ti felnik.



Felragasztottam a rendszámot kétoldalú ragasztóval. Így igazodott az SW is az eddigi trendhez! :)
Mától rendszámkeret nélkül gurul! Nekem így jobban tetszik, meg hamár elől sincs keret......


Megtörtént az első takarítás ma, igaz "nehezített" körülmények voltak :) Műszerfal- és bőrápolással egybekötve.
Még van mit csinálni rajta, mire megfelel az elvárásomnak, de azt majd legközelebb!
Múltheti mosásnak nyoma sincs...... :(
Ismét az Autoglym termékek voltak a befutók.....


Felkerültek a frissen vásárolt újszerű téli kerekek. Görgőzött, festett felnik, szinte új gumikkal került hozzánk, mondjuk nem is volt olcsó. :)
Ami rajta volt felni, azt el kell majd adnom ha lesz rá idő.

Alfa147 eladta Nekem a TI felniszettjét, ráadásul még egy-két nyárra elegendő gumival. Nagyon hálás vagyok érte. :)

Ma mentem egy laza 950 km-t. 0-190km/h között leteszteltem a gumit /természetesen német autópályán ;) / A tapasztalatok kedvezőek .Amíg be nem melegszik kicsit addig zajosabb ,utána halkul .Nem üt ,nem ráz . Az úthibákat természetesen jobban lehet érezni ,mint a ballonos télivel.Viszont ez kanyarban nem nyúlik el oldalra mint az .Eszméletlen kanyarsebességet lehet elérni zokszó nélkül.Kíváncsi vagyok vizes úton milyen lehet. A hosszbordák eléggé megvezetik .Az autó teljesítményét is vissza fogta ,érezni kicsit .Muszáj leszek megcsippeltetni :) A fogyasztás nőtt ,ilyen átlagsebességnél eddig 6.7 litert mutatott a kijelző ,most 7.1 lett. Szerintem nem vészes.
A szépségnek ára van :) A pihenőknél több ember is nézegette milyen szép kerekek ,a pályán is néztek át fele szomszéd kocsikből ,úgyhogy tetszetős :)

