Fórum >> Típusok >> Giulia

Piritu - 1.000.0002021-11-06 19:17:59 // 22933
Érdekes máshol nem tévesztik össze...
...vagy csak a véda nem tudja megkülönböztetni?
Erhard 242 (Pure Energy)2021-11-06 18:54:38 // 22932
Hát a TBi inkább JTS alapokon, 1.6JTDM főtengellyel kombinált hibrid 🤣
aranytl2021-11-06 18:50:12 // 22931
A minap olvastam egy cikket az új rendszámok kapcsán. Ott is írták, hogy Q, O, I nem lehet a betűk között a könnyű összetéveszthetőség miatt. Képzeld, amikor RomeoOne-t 250-nel lekapják a Q-s rendszámmal és a bírságot az O-s rendszámú Marika néni kapja. Ez mégsem lenne helyénvaló :)
Piritu - 1.000.0002021-11-06 18:41:01 // 22930
Akkor a TBi egy TS - királyság van :-)))
RomeoOne2021-11-06 18:33:31 // 22929
Nem. A kormányablakban az ügyintézőn még átcsúszott, de aztán kaptam egy végzést a fővárosi kormányhivataltól, hogy kérjek mást, mert Q nem lehet.
326/2011 (XII. 28.) kormányrendelet, 11. mellékletének 10. ábráján vannak rajta az alkalmazható karakterek. A "Q" nincs köztük. Úgy tűnik most már figyelnek erre, nem lehet ilyet kikérni.
Piritu - 1.000.0002021-11-06 18:29:01 // 22928
Mert valahonnan csak jött a több ló...
Anno nagyon furcsálltam hogy csak a Giuliettába került be a 159-be meg nem. Emiatt lett végül 2.0 .
Nem nagyon hiszem hogy ilyen egyszerű lett volna a dolog hogy csak hengerfejet cseréltek. Más a köbcenti, innentől más a henger, a főtengely, a dugattyú és még sok minden.
cspbravo2021-11-06 17:26:53 // 22927
Háát! Ahogy szaladnak bele a kilóméterek nekem is kicsit lesz több 3 évesnél mikor elérem a 75 ezret….
G-MANN🍀2021-11-06 16:29:47 // 22926
És mi lett a Q betűvel? Végül nem engedték?
RomeoOne2021-11-06 15:22:06 // 22925
Jajj, erről most hirtelen ez jutott eszembe xD

WarbiRunner (Gyuri)2021-11-06 14:12:12 // 22924
Ennyi erővel egyben egy TS motor is. A TS, jtd, TBi ugyanaz a blokk család, hasonló alkatrészek. De pl. a furat sem azonos (kis TS és jtd 82mm, nagy TS és TBI 83mm, 2.0 jts 84mm) , a blokk magassága sem azonos, és a főtengelyeket sem tudod csereberélni. Mellesleg a 2.0 Multiair furata, lökete full megegyezik a 8v TS-el :-) Ami meg a régi négyhengeres Busso twincam motor származéka. Azok is alu blokkosok voltak! Szóval itt egyik a másikból alakult ki, fejlődött.
RomeoOne2021-11-06 13:57:00 // 22923
Ja, igen, az még a másik nagyon jó ajánlat. Csak én nem néztem olyan hosszú távra, mrt 4 év a 100%, amíg megvan a kocsi, viszont a 4 év - 60e km-es szerződés nem éri meg annyira 300k-ért.
cspbravo2021-11-06 13:50:20 // 22922
316 ezer volt az 5év 75 ezer. Ezzel 63 ezerre jön ki egy szervíz.
RomeoOne2021-11-06 11:34:36 // 22921
Nagy kínlódás volt ez is, de lassan ezt is kipipálhatom :)

RomeoOne2021-11-06 00:34:23 // 22920
Én nyáron 200k-ért vettem a 3 év - 45e km-es easy care-t. Nem tudom pontosan mennyi egy éves szerviz a kocsimon, de sztem simán 150k felett van, szóval kb. 1,2 szerviz áráért vettem 3-at. Ez volt a legjob ár-érték arányú, amit néztem.
leopop32021-11-06 00:17:08 // 22919
Ezt en sem értettem amúgy.
De utólag bárki ráteheti csak plug and play az egész 😉
leopop32021-11-06 00:14:33 // 22918
Nem! Miért lenne az?
A 200 Lovas Tbi egy 2.0 jtd csak mondom annyi hogy benzines hengerfej van rajta de az olajteknő és majdnem minden ugyanaz, konkrétan a 2.0 jtd-ből lett a Tbi.
A 240 illetve 235 lovas Tbi attól más csak hogy a K04 nevű turbó van rajta.
Remélem tudtam segíteni 😉✌🍀
Piritu - 1.000.0002021-11-05 12:11:41 // 22917
Így még inkább nem értem hogy a 159-be miért nem tudták rátenni a nagyobb turbót.
Azért az a 35 LE nagyott dobott volna a vonzerején...
Piritu - 1.000.0002021-11-05 12:10:13 // 22916
Kormányfűtés is automatikus, legalábbis az az érzésem.
Eddig max 1 órás úton mentem vele, de egy idő után már nem melegszik tovább. Olyan mintha lenne benne egy "termosztát".
cspbravo2021-11-05 11:58:17 // 22915
Addig tart amelyiket előbb eléred! A gyári előírású kötelező szervízeket tartalmazza melyek évente vagy 15 ezer km-ként esedékesek! Tehát így vagy úgy de 5 szervíz benne van! Pappasnál úgy számolták, hogy nagyjából 2,5 szervíz áráért kapsz ötöt. Ez mai árakon! Ezzel az áremelkedéseket is kivéded előre!
Erhard 242 (Pure Energy)2021-11-05 11:51:43 // 22914
nem, ráakasztottak egy nagyobb turbót
denil12021-11-05 11:45:21 // 22913
Valószínűleg megtaláltam a választ a fűtés dologra.
Abban igazatok van, hogy biztosan a belső levegőt nézi és nem a külsőt, anno a 159-ben látni is lehetett hol van az érzékelő, illetve valóban minden olaszban van a napsütésérzékelő kis gomba is a műszerfal felső részén ( úgy néz ki ez nagyon bejött nekik mert a Bravoban is volt ).

Szóval leírás szerint:
"A levegőáramlás irányítása a műszerfali középső/oldalsó levegőnyílások felé a felsőtest és az arc hűtésére a meleg évszakokban.

A levegőáramlás irányítása az elsőés hátsó lábtér felé. Ez alevegőelosztási mód lehetővé tesziaz utastér legrövidebb idő alattifelfűtését, és azonnal melegérzetetbiztosít.

A levegőáramlás megosztása alábtérbe irányuló (melegebblevegő), a műszerfali középső ésoldalsó (hűvösebb levegő)levegőnyílások között. Ez alevegőelosztás a köztesévszakokban hasznos (tavasszal ésősszel), napsütés esetén."

Tehát azért jött a kezemre hidegebb mert ez gyárilag ilyen. Ezzel csak az a bajom,h nekem alapból állandóan jéghideg a kezem és fázós is vagyok, szóval jobb lett volna ha ott is jön melegebb levegő. Tudom, használjam a kormányfűtést, de nem akarom állandóan bekapcsolva tartani hosszabb menetek alatt. Mind1, ez ilyen, ettől még szerelem :)
denil12021-11-05 11:41:56 // 22912
Közben megtaláltam, de továbbra is van benne némi marketingduma.
Szóval akkor az 5 év 75k km mit jelent?
Amelyiket előbb eléred akkor jár le?
Azon belül bármennyiszer viheted szervízbe?
Tehát ha én 5000-ként akarnám vinni időszakosra, az is benne van, vagy csak a 15k-s intervallummal számolnak?
Piritu - 1.000.0002021-11-05 11:37:54 // 22911
A 235 lovas Tibi se multiair?
Erhard 242 (Pure Energy)2021-11-05 11:29:26 // 22910
jah ok, akkor bocsesz :)... azért írtam Warbinak az EU5-ös cseréje nem olyan egyszerű, újra kell tanítani stb, stb...az 1.8as az nem multiair de ott is a Sportig nekem nem vált be a Selenia ... az az érdekes mind az 1.4-nél, mind a 2.0-nál gyújtáshibaként jelenik meg csak az 1.4nél melegen motorféken a Stelvionál meg csak hidegen első indításnál olajcsere előtt ... most egyiken sem végre, aztán persze lehet a digitech-kel is jó ha valaki 8000e-ként cserél olajat...mind1 most teszt aztán írok úgy is, ha nem vált be :DDD
Jimmi T.2021-11-05 11:04:16 // 22909
Az uccsó nem tudom hogy hívjáknak szól az autóméry-ben Nyíregyházán .Aki saját bevallása szerint riportokat ír a gyártóknak ( röhej a pali ) a tapasztalatairól , de a multiairt nem tudta rendesen lelégteleníteni . Szóval egy "márkaszervíz" vezető szerelőjéről van szó.
Az 1750 tibi az nem multiair ha jól tudom . Én nem rá vagy lebeszélni akarok senkit. Nem kereskedem egyikkel sem . Nem láttál gondolom Te sem tőlem áttételesen sem Hörmann kapu hirdetést , pedig nekem az a kenyérkeresetem .
Erhard 242 (Pure Energy)2021-11-05 10:48:51 // 22908
eu5-nél azért kicsit bonyolultabb a helyzet Shadin tud róla mesélni :DDD Eu6-nál nincs extra ... a 2.0-át meg nem tudom igaz annak bontható az egysége oda van már mindenféle szelepcsere lehetőség... Szlovákoknál már foglalkoznak a felújításával, mint ha valaki mondta volna ott is átmosással kezdik...
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-05 10:44:03 // 22907
Akkor végülis melyik az az olaj ami bevált? C1-es azt értem. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2021-11-05 10:38:32 // 22906
Igaz nekem nincs 10 éves tapasztalatom multiar témában (bár EU6os csak 5 éve létezik), a saját tapasztalatomat írtam le amivel működik már mind a két multiar hiba nélkül, nekem mind1 ki mit töltöget az autójába, de szerencsére másnak is van Fiat specifikus olaja, amit bizony elfogadnak...ez a motorhoz fejlesztett olajra a legjobb példa az 1.8Tbi aminek az első olaja a Star volt aztán hirtelen váltottak a Sportra és végül már a Qaudrifoglio kell igaz már nem gyártják az 1.8Tbi-t de biztos még kísérletznek vele valahol a gyárban, aztán majd lesz 4. olaj is ami éppen a gyári ... aztán meg ha megszűnik, mint az Alfa 20K akkor meg mindenki dobja ki az autóját, mert nincs hozzá Selenia... ugye elég életképtelen...
Az 1.4-nél a multiair cserét a hivatalos szerviz végezte gondolom csak van szakértelem ha kedvük nincs is... az uccsó nem tudom kinek szól, ha nekem lett egy derűs napom :DDDDDDD
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-05 10:30:54 // 22905
Pista A110S videója. kész vagyok teljesen. Minden szava arany, fantasztikus vágás, elképesztő autó. Szégyen, nem szégyen, EZ kéne. Azonnal, kérdés nélkül tenném le érte az árát, ha éppen lenne a fiókban annyi :-)
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-05 10:27:52 // 22904
Annyira pedig nem bonyolult dolog az a csere, végignéztem a mikéntjét. Meg merném csinálni itthon magamnak :-) De szerencsére jó szerelőt is tudok, akinek ez biztosan nem okoz problémát. Be van kalkulálva az évek során egy csere, ennyit nekünk megér az a plusz amit ad. Kétévente mikrofilter csere és szezononként olajcsere (8e km), ez az alap hozzáállás. Meglátjuk hogy bírja, egyelőre szépen muzsikál :-)
Jimmi T.2021-11-05 09:33:04 // 22903
Én tulajdonképpen a 10 év alatt gyűjtött tapasztalataimat osztom meg multiair tárgyban . A második csere után rájöttem hogy néhány szerelő képtelen és emberileg is alkalmatlan a cserére, valamint az első széria gyári ajánlásos 5w40 Star-ját önhatalmúlag cseréltem Digitekre és láss csodát tovább bírja ! Nem elég csak elvállalni a valahol beszerzett modul cseréjét. Kell hozzá egy kis plusz szakértelem és kedv , ami nem minden , a tutit megmondó "zseni"-nél van meg !
Fornitore2021-11-04 21:21:56 // 22902
Okos gépezet😀!
Piritu - 1.000.0002021-11-04 20:31:58 // 22901
Így van! Alapvetően lábhoz fűt, mert onnan felfelé fog jönni a meleg levegő.
Nyáron a hideget meg felül fújja, mert az meg lefelé megy.
cspbravo2021-11-04 20:19:33 // 22900
Kezdetben én is így éreztem! Aztán rájöttem, hogy tök jól működik! Úgy vettem észre, hogy a meleget legtöbbször lábra fújja miközben középen friss levegőt is tőle be!
cspbravo2021-11-04 20:15:05 // 22899
Üdv!

Easy Care a neve. Lépj be a configurátorba és menj teljesen az aljára! Ott vannak különböző ajánlatok. Én az 5 év 75.000 km-t vettem. Ez az én használatom esetén kb 4 évet jelent, tehát 5 db kötelező szervízt tartalmaz! Munkadíj és alkatrész kivéve kopó alkatrészek.
Piritu - 1.000.0002021-11-04 20:08:48 // 22898
A Giulietta is így működött, a belső hőmérsékletet szabályozta. Igaz a nagyobb utastér és üvegfelület miatt kicsit hevesebben reagált.
Fornitore2021-11-04 20:04:15 // 22897
Ez szerintem is így van csak akkor tolja a meleget ha a benti levegőhöz képest akarsz hirtelen nagy hőmérséklet különbséget csinálni . Én így értelmezem a műnködését.
Piritu - 1.000.0002021-11-04 20:03:06 // 22896
Automata klímánál sose az a kérdés hogy milyen hőmérsékletű levegőt fúj be, hanem hogy hány fok van az utastérben. Ha a tényleges és a beállított között nincs nagy különbség sose fog forró (vagy nyáron jéghideg) levegőt fújni.

A műszerfalon van a hőmérő ahhoz szabályoz és még a napsütés érzékelő alapján is korrigál.
Ha 21 fokot állítasz be 21 fok kell hogy legyen az utastérben, ez a célja a rendszernek. Ha annyi van akkor jól működik.
G-MANN🍀2021-11-04 19:23:43 // 22895
Lehet, hogy bent nem 10 fok volt amikor fűteni akartál. Én garázsból állok ki és 21 fok nekem is langyosat fúj, mert nem olyan hideg az autó beltéri, de, ha sokat állok az utcán, a 21 melegebbet fúj, mert bent is áthült az autó. A 21 fok alapvetően nem meleg, és ő nem a kintihez képest fűt sztm, hanem ami bent van.
GiuliaVeloce210AT8Q42021-11-04 17:37:47 // 22894
Ez nem jó így szerintem sem. Nekem egyik Giuliámban sem volt ilyen gond. Meg kell nézetni szerintem.
denil12021-11-04 17:13:33 // 22893
Valaki segítsen megértenem, mert nem jövök rá, hogy ez normális vagy sem.
Fűtés.

Anno a 159-ben ha néhány fokkal magasabbra vettem a fűtést mint a kinti levegő, akkor már nagyon jó meleget fújt, jellemzően sosem állítottam 21-22 fok fölé mert elég volt.
Ennél az autónál észrevettem, hogy akkor sem fúj meleget ha a kinti hőmérséklet 10 fok körül van és benn 21-re állítom. Elkezdtem kísérletezgetni és azt láttam, hogy 26 fok alatt végig alig langyos levegőt fúj.

Most jöttem haza, kinn 16 fok van, most egészen 27-ig kellett csavarnom, hogy rendes meleget fújjon. Ahogy visszavettem 26-ra már szinte hideget fújt. Nyilván üzemmeleg volt az autó tehát ez nem lehet hiba.

Anno a Bravoban volt ennek egy ismert gyerekbetegsége, ott a terelőlapátok el tudtak törni és akkor az egyik oldalon hideget míg a másik oldalon meleget fújt. Ez az 500Ft-os alkatrész miatt tűzfalig kellett bontani minden cartársnak az autóját.

Itt mi a megoldás?Baj lehet vagy másnak sem fúj szinte semennyire meleget az autó?
Nem hiszem, hogy az a normális, hogy szinte maxra kell tekernem ahhoz, hogy értelmezhető meleget fújjon.
denil12021-11-04 15:50:24 // 22892
Pappas árajánlat: 60k
Szerintem kihagyom.
denil12021-11-04 15:49:56 // 22891
Sziasztok!
cspbrabo kolléga említette, hogy létezik egy szervízcsomag amit ha megveszek, akkor egy ideig ingyen van az időszakos szervíz.
Kérdeztem a szervízvezetőt, a honlapra mutogatott, de ott nem találtam.
Találtam easy care csomagot ami nem teljes pontos,h micsoda mert egy 2018-as árlistán pl. az autóhoz adták, de egy mostani árlistán már nem.

Találtam MOPAR Vehicle Protection csomagot, ami már talán hasonlít erre, de továbbra sem találok róla pontos és egyértelmű leírást.
Van valakinek ilyen csomagja?Ha igen mit tud?
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-04 09:03:02 // 22890
Francba, de kár :-(
Zselé2021-11-03 22:53:27 // 22889
Foglalózva van :( pont jó lenne…
Erhard 242 (Pure Energy)2021-11-03 21:01:59 // 22888
Jah az autóban 68e km lakik 🤣🤣🤣
Erhard 242 (Pure Energy)2021-11-03 21:00:35 // 22887
Az 1.4en 2500 eurót locsoltak rá, új multiair, olajpumpa, vezérlés, gyertya stb...mind ezt 9e km ezelőtt, nekem furcsa volt a gyújtás kimaradás hiba, 3as hengernél gyertya kiszed tiszta olajsár, új gyertya volt benne és csak ott már bosch trafó szóval ezzel szoptak a multiair csere óta..ugye az új modul nem megy tönkre 7-8e km alatt, de ez nem is gyújtás hiba ha új a trafó és a gyertya, a hiba hogy néha nem nyit ki a szelep nincs levegő...na és mi mozgatja hát az olajnyomás ...mióta C1es olaj van benne nincs hiba... szervizes mondta mennyi multiair modult cserélnek az olajsár miatt...pedig csak olajat kell váltani..
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-03 20:49:11 // 22886
Az igaz. :-) A Giuliánal új kora óta néha ingadozik egyet az alapjárat. Olajcsere óta mintha jobb lenne.
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-03 20:35:54 // 22884
Nekem az 1.4 sosem rángatott, másfél év napi indításai alatt, Selénia olajjal.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.