Szerintem ez a belsőégésű motor ne forogjon 1500-2000 alatt, régi tapasztalatok / szokások berögződése. Főleg az olasz szívó benzinesek, amelyek fölül éltek (a Lada is ide tartozott) és amúgy sem voltak túlzottan erősek, alakították ki ezt a szemléletet.
Azóta számtalan dolog változott, és a legfontosabb, hogy a Giuliánál bőven megvan a nyomaték, ami az autó mozgatásához kell. Ezen kívül számos paramétert állít (turbonyomás, szelepnyitás, benzin mennyiség, előgyújtás) amivel optimalizálja a motor működését.
Mi lehet a legnagyobb gond a motor működése közben? Ha megszakad az olajfilm. Ez bekövetkezik 1500-as fordulaton, vagy alatta? Bebaszna. Akkor miért ne használhatnád így autópályán. Az a nyomaték ami az autó haladásához szükséges, rendelkezésre áll. Ha emelkedő jön, elképzelhető hogy vissza kell kapcsolni, mert ahhoz már több nyomaték fog kelleni.
A bármikor rendelkezésre álló nyomatékot csak az elektromos hajtás tudja, a belsőégésű meg kapcsolgatja a fokozatokat (egy nagy köbcentis szívó azért odabasz :D).
A környezetvédelmi normák betartásának hozadéka ez az alacsony fordulaton üzemelés, de műszakilag biztosítható, csak szokatlan.
Szóval bízz a mérnökökben :)
aranytl2022-12-01 22:34:07 // 27709
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-01 22:14:24 // 27708
Wow, meg huhh, meg yeah az van bőven.
de gyorsan menni fog e? 😂 Nem jött át mitől alélt el.
de gyorsan menni fog e? 😂 Nem jött át mitől alélt el.
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-01 22:11:46 // 27707
Nálam pont ezért első mozdulat Dynamicba tenni. Képtelen vagyok elviselni ahogy elvált Normalban. D-ben viszont pont jó, 2000 körül tartja a fordulatot, és visszakapcsol. Engem jobban zavar ha nem kapcsol vissza, szóval nekem így jó, hogy a legkisebb emelkedőre is visszagangol, vagy akár a fék határozott érintésére. Nekem az a benyomásom, hogy az N mód emissziós elvárásokkal túlzottan terhelt üzemmód, a D pedig a műszakilag indokolt, egyben autószerű élményt adó mód :-)
Úgy általában igaz, hogy 2000 alatt nem használom a motort, pláne nem gyorsítok alacsony fordulatról. D-ben magától is kb hozza ezt, szerintem teljesen okés. A többi mód részemről kuka, kifejezetten motogyilkos feeling.
Úgy általában igaz, hogy 2000 alatt nem használom a motort, pláne nem gyorsítok alacsony fordulatról. D-ben magától is kb hozza ezt, szerintem teljesen okés. A többi mód részemről kuka, kifejezetten motogyilkos feeling.
DKori2022-12-01 21:45:34 // 27706
Már több kép alapján megfogalmazódott bennem: műszakilag "indokolt"/helyénvaló ez amúgy? Tudom, hogy finoman szólva se alulmotorizált a 200 lovas 2.0 turbo se, de mennyire hozadéka mindennek, hogy már a legkisebb emelkedő gondolatára is visszagangolgat mondjuk az autópályán (és ha igen akkor mennyire "zavaró"?)?
Persze az egyik énem (és talán ez az erősebb :) ) nekem is azt mondja, hogy a mérnökök nem hülyék, biztosan okkal találták ki így (meg nyilván az AT programja is ehhez megfelelően van írva), az automatának pont az (is) lenne a lényege, hogy amellett, hogy "kényelmes" a kétpedálos vezetés, a sofőr helyett ő tényleg próbálja az üzemi körülményekhez (motorhőmérséklet, terhelés, sebesség stb-stb.) képest a motor számára ideális tartományban tartani a fordulatot, meg nem véletlen pakoltak bele 8 fokozatot stb. aztán a másik énem nehezen hiszi, hogy egy közvetlen befecsis turbós benzinesnek annyira jó az ha órákon át 2000 alatt ketyegve zúzol le vele az Adriára (ha meg állandóan visszagangol akkor minek?) és ez sokkal inkább csak a fogyasztásnak/emissziónak alárendelt szemfényvesztés (tpms, start-stop, 0W-s olajok stb.), mint műszakilag megfelelő irány.
Szerintem Gyuri Te pont érteni fogod miért kérdem... :) ...én is úgy vagyok (ismerős :) ), hogy az 1.9 MultiJet 8v-t se esik jól 1500on nyektetni, na de a dízelt nyilván nem a 2500-3000-4000 tartományban lépegetem ha csak úgy közlekedünk, mégis már itt is a (számomra) elcseszetten furán áttételezett 6.-os M32es kéziváltóval is azon kapom magam, hogy sokszor a választott sebességtartományomban "A fokozat" már-már sok, "A+1" meg túl sokat ejt fordulatban..megoldás >>> gyorsabban menni :D :) (és nem flamelni akarok, kíváncsi vagyok mit gondoltok)
Persze az egyik énem (és talán ez az erősebb :) ) nekem is azt mondja, hogy a mérnökök nem hülyék, biztosan okkal találták ki így (meg nyilván az AT programja is ehhez megfelelően van írva), az automatának pont az (is) lenne a lényege, hogy amellett, hogy "kényelmes" a kétpedálos vezetés, a sofőr helyett ő tényleg próbálja az üzemi körülményekhez (motorhőmérséklet, terhelés, sebesség stb-stb.) képest a motor számára ideális tartományban tartani a fordulatot, meg nem véletlen pakoltak bele 8 fokozatot stb. aztán a másik énem nehezen hiszi, hogy egy közvetlen befecsis turbós benzinesnek annyira jó az ha órákon át 2000 alatt ketyegve zúzol le vele az Adriára (ha meg állandóan visszagangol akkor minek?) és ez sokkal inkább csak a fogyasztásnak/emissziónak alárendelt szemfényvesztés (tpms, start-stop, 0W-s olajok stb.), mint műszakilag megfelelő irány.
Szerintem Gyuri Te pont érteni fogod miért kérdem... :) ...én is úgy vagyok (ismerős :) ), hogy az 1.9 MultiJet 8v-t se esik jól 1500on nyektetni, na de a dízelt nyilván nem a 2500-3000-4000 tartományban lépegetem ha csak úgy közlekedünk, mégis már itt is a (számomra) elcseszetten furán áttételezett 6.-os M32es kéziváltóval is azon kapom magam, hogy sokszor a választott sebességtartományomban "A fokozat" már-már sok, "A+1" meg túl sokat ejt fordulatban..megoldás >>> gyorsabban menni :D :) (és nem flamelni akarok, kíváncsi vagyok mit gondoltok)
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-01 20:51:33 // 27705
Ezen a fordulaton nekem 180 fölötti a tempó. Akkor facelifttel hosszabb lett a 8-as.
quash2022-12-01 20:17:52 // 27704
Elvileg igen, ezért nem is értem mi nem tetszett neki mosás közben.
Mondjuk járó motornál mostam, de és akkor?
Hova tudok egy sima külső mosásnál bevetni vizet, amitől meghülyül egy "kamera"? :D
Mondjuk járó motornál mostam, de és akkor?
Hova tudok egy sima külső mosásnál bevetni vizet, amitől meghülyül egy "kamera"? :D
Fornitore2022-12-01 20:07:26 // 27703
SD2022-12-01 18:48:15 // 27702
A BMW-s tanítás az autópályán:D:D:D
SD2022-12-01 18:34:59 // 27701
RomeoOne2022-12-01 18:21:01 // 27700
Alfa Romeo Giulia QV | Michelin Pilot Sport 4S POV Drive
Ezt a videót még én sem láttam, de régebben az volt a vélemény, hogy majdnem olyan jó melegen, mint a P Zero Corsa, cserében más helyzetekben is használható. R33Z is használta a Michelin-t, szerinte se volt rossz, de azt mondta, hogy nagyon kemény hajtásnál azért elmarad a Corsa-tól.
Ezt a videót még én sem láttam, de régebben az volt a vélemény, hogy majdnem olyan jó melegen, mint a P Zero Corsa, cserében más helyzetekben is használható. R33Z is használta a Michelin-t, szerinte se volt rossz, de azt mondta, hogy nagyon kemény hajtásnál azért elmarad a Corsa-tól.
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-01 18:04:44 // 27699
Fogalmam sincs mit mondjak.. :-) Megmelegítve amúgy tényleg tapad. Ha csak elszaladgálok vele itt a városban, akkor viszont szálldogál összevissza mint az őszi falevél. Száraz melegben igazából tényleg lehet vele gyorsan is kanyarodni, autópályán stabil nagy tempókon is. Vizes aszfalton, országúton viszont akár egy autópályás szakasz után is hajlamos elengedni magát. Állatira szélsőséges. Ha nem lenne esp, a Goodyear-el szerelt Giuliák 99%-a árokban kötne ki.
aranytl2022-12-01 17:53:07 // 27698
Az adac szerint szárazon jobb a Michelin PS4-nél, lehet hogy elírták :)
Az erőmérőben szereplő Q-n PS4 volt, arra kíváncsi lennék milyennek érzi a Corsa után. Ismeri valaki a csávót?
Az erőmérőben szereplő Q-n PS4 volt, arra kíváncsi lennék milyennek érzi a Corsa után. Ismeri valaki a csávót?
SD2022-12-01 17:05:25 // 27697
az az üveg mögött van csak a cseppeket figyeli a szélvédőn nem?
quash2022-12-01 16:49:53 // 27696
Liquid2022-12-01 15:17:32 // 27695
ilyen szép képem nincs róla, de megfigyeltem, hogy alacsony a fordulat :)
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-01 14:57:55 // 27694
Óhh, nem kerestem, adták :-) Gyári gumija. Csak ránéztem, hogy mégis mit mondanak erről mások. És mások szerint jó gumi. Akinek Giulián van, az csak azt érzi, hogy tapadás az nem sok. Bemelegítve már ez is dolgozik, na de na..
Az esp annyira nem barátságos, inkább megszoktam. Durván belekorrigál. Vagy elatalálom a határát, vagy erősen túldobom azt, hogy hiába dolgozzon. Nálam kikapcsolni nem lehet, de egyelőre ezt nem tartom nagy bajnak XD
Az esp annyira nem barátságos, inkább megszoktam. Durván belekorrigál. Vagy elatalálom a határát, vagy erősen túldobom azt, hogy hiába dolgozzon. Nálam kikapcsolni nem lehet, de egyelőre ezt nem tartom nagy bajnak XD
aranytl2022-12-01 14:50:42 // 27693
Én jobb szeretem ha tapad az a gumi. Kiszámíthatóbb. Ez a melegítősdi a Q-nál megbocsátható, mert cserébe durván jó lesz. Viszont hidegen még egy trabantot is küzdelem megelőzni. Az esp-jé nem olyan barátságos, ahogy a Tiedet leírod. Úgy tudnám lejobban jellemezni hogy rángat, üt, vág, kellemetlen. Legjobb kikapcsolni :D de azt is csak meleg guminál.
Ha élményautózáshoz keresel gumit, nem az adac teszteket kell olvasni, hanem az autós fórumokat.
Ha élményautózáshoz keresel gumit, nem az adac teszteket kell olvasni, hanem az autós fórumokat.
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-01 14:43:30 // 27692
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-01 14:40:08 // 27691
Nem hinném. Szerintem Alfában a karbis 75-ökben lehetett ilyen mechanikus pumpa. Felszívta az üzemanyagot az úszóházba és onnan a levegő vitte be a fúvókán keresztül a motorba. Aztán jöttek az elektromos üzemanyag szivattyúk, amik 5Bar körüli nyomást tudtak, ezek kellettek a befecskendezős motorokhoz, ahol már nem a beszívott levegő "húzta" be az üzenmanyagot, hanem nyomással kellett betolni. Aztán kevés lett ez az 5-10Bar amikor eljött a közvetlen befecskendezős korszak, így vissza kellett nyúlni a régi mechanikus meghajtási módhoz. Egy elektromos pumpa felszívja az üzemanyagot, elnyomja a nagynyomású pumpáig, ami 200Bar körül is tud kb. Ez nyomja az injektorokhoz.
Nagy előnye a vez.tengelyről hajtásnak, hogy a motor fordulattal együtt nő a pumpa szállító teljesítménye is.
A régi mechanikus pumpákban egy membrán szivattyú volt. A tolórúd egy membránt nyomogatott. Összenyomáskor kinyomta az üzemanyagot magából, széthúzáskor egy visszacsapó szelep lezárt, ilyenkor pedig szívta a tankból.
A modern gdi pumpákban egy dugattyú van, az elv hasonló, csak nagyobb a nyomás, és egy mágnesszelep képes az átfolyást szabályozni (elengedni a felesleget).
Nagy előnye a vez.tengelyről hajtásnak, hogy a motor fordulattal együtt nő a pumpa szállító teljesítménye is.
A régi mechanikus pumpákban egy membrán szivattyú volt. A tolórúd egy membránt nyomogatott. Összenyomáskor kinyomta az üzemanyagot magából, széthúzáskor egy visszacsapó szelep lezárt, ilyenkor pedig szívta a tankból.
A modern gdi pumpákban egy dugattyú van, az elv hasonló, csak nagyobb a nyomás, és egy mágnesszelep képes az átfolyást szabályozni (elengedni a felesleget).
Zoli222022-12-01 14:28:13 // 27690
Az igaz :) Szerencsére nem sokat vagyok dugóban, max heti egyszer keveredek bele. De az biztos, hogy nyugis tempóban egész jó tud lenni a fogyasztása viszont, ha átrakom D-be és elkezdem tolni neki, akkor zabál rendesen. De az élmény mindent megér :)
SD2022-12-01 13:58:34 // 27689
Visszatérve erre, hondolom ilyen a TS-ben is volt nem? Akkor csak én vagyok tájékozatlan, hogy ez kell a injektor-hoz.. :D elmondásod alapján nem mai találmány:)
Liquid2022-12-01 13:39:53 // 27688
A 8 sebességes automata végáttétele alapvetően elég nagy (legalábbis a 156 / 159-ben megszokotthoz képest) ha nyugodtság van akkor felkapcsolgat és nagyon keveset forog.
Zselé2022-12-01 13:32:30 // 27687
Ez 90km/h tempomattal 8-ikban... ez ennyi :D 130-nál forog 1800 körül.
SD2022-12-01 12:27:29 // 27686
ez akkor lenne releváns ha mutatná hozzá a gázpedál állást is, valószínüleg épp gurult vele, max tartotta a sebességet, nem hiszem hogy épp füstölő kerékkel indult 1200-as fordulaton és közben még fényképezett is:))))
leopop32022-12-01 11:43:45 // 27685
Csak azt nem értem miért kell ilyen alacsony fordulaton döcögtetni egy benzinest 🤣🤣
SD2022-12-01 11:09:41 // 27684
lehet még bejáratós:)
SD2022-12-01 11:09:22 // 27683
viszont ha ez ilyen "Csikós féle" plastic gumi akkor soha nem fog elkopni:D
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-01 11:03:06 // 27682
Oké, de ha 13e km alatt nem sikerült neki jobban tapadni, szerintem már nem fog XD
Mondom, igazából meglepően nem zavar, viszont kontrasztos hogy feltettem a téli Vredesteint és azzal ragad az úthoz mint az állat. Plusz sokkal halkabb is.
Mondom, igazából meglepően nem zavar, viszont kontrasztos hogy feltettem a téli Vredesteint és azzal ragad az úthoz mint az állat. Plusz sokkal halkabb is.
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-01 10:59:23 // 27681
De van, én is erre jutottam :-) Mert amúgy veszélyes helyzetet nem okozott (meglepetést azért de), a tapadásmentes gumi + esp tökéletesen tette eddig a dolgát. Esőben pont úgy érzed, mintha tipikus Porschés pályán tesztelős videóban szerepelnél éppen XDD Csak fele annyival :-) Az utcákból lazán úgy kanyarodsz ki, mint a Piedone filmekben.. Mi más kell? ..csába a tapadással XD
SD2022-12-01 10:50:09 // 27680
Gyere el reggel a balatoni út M1-M7 bevezetőre sorbanállni:))) alapjáraton meg lesz a 12:D
SD2022-12-01 10:49:04 // 27679
nekem mindkét új gumi rettenetes volt azt hittem az autó ilyen erős:D indulásnál kanyarban mindenhol.
kb. mindkettőnek kellett 200-500km kiképzés pár satufék, és jó lett... a Continental nyári is az autópályán össze vissza kolbászolt utána meg tuti jó lett:)
A téli Bridgestone annyira csúszott hogy nagypapásan kezdtem vezetni:D Aztán mostanra nyilván időjárásfüggő de szerintem jó lett.
Amit nagyon élevzek hogy a tapadás határt nagyon jól lehet érezni az autóval, ez nagyon játékossá teszi, volt hogy már azért mentem rakpart helyett inkább hegyen kersztül hátha lehet valahol kicsit bohóckodni..
De alapjában véve én szerintem kb .30-50%-át autózom ki annak ami benne van:D:D:D
kb. mindkettőnek kellett 200-500km kiképzés pár satufék, és jó lett... a Continental nyári is az autópályán össze vissza kolbászolt utána meg tuti jó lett:)
A téli Bridgestone annyira csúszott hogy nagypapásan kezdtem vezetni:D Aztán mostanra nyilván időjárásfüggő de szerintem jó lett.
Amit nagyon élevzek hogy a tapadás határt nagyon jól lehet érezni az autóval, ez nagyon játékossá teszi, volt hogy már azért mentem rakpart helyett inkább hegyen kersztül hátha lehet valahol kicsit bohóckodni..
De alapjában véve én szerintem kb .30-50%-át autózom ki annak ami benne van:D:D:D
RomeoOne2022-12-01 10:28:22 // 27678
Nincs azokon a Eagle F1-eken AR jelölés? Lehet kimondottan az Alfának gyártanak nem tapadó gumikat, hogy a Giuliások el tudják rakni a seggét :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-01 09:45:29 // 27677
Feltettem a téli kerekeket és fordított az élmény. Most azt érzem, hogy száraz úton kevés a 200 ló, kb 400 kéne hogy úgy lehessen tenni-venni, mint a nyáriakkal (nyáron). Így már jöhetne a sperr is, és kb fáj ha mégis elfordul alatta a kerék, szinte hallom hogy hrsssh jön le a minta XD A túl sok tapadás nem jó ide, négyévszakos kell erre XDDD
Egyébként innentől nem értem a gumi teszteket és véleményeket. Utána olvastam az Eagle F1 Assymetric 5-nek. Csupa jókat írnak róla, hogy mennyire tapad, mennyire kezelhető. És még egy ADAC teszten is első háromban volt 2020-ban. Most akkor a Giuliások élnek más bolygón?
Egyébként innentől nem értem a gumi teszteket és véleményeket. Utána olvastam az Eagle F1 Assymetric 5-nek. Csupa jókat írnak róla, hogy mennyire tapad, mennyire kezelhető. És még egy ADAC teszten is első háromban volt 2020-ban. Most akkor a Giuliások élnek más bolygón?
Zoli222022-11-30 23:04:58 // 27676
Én is így kezdtem :) Most 40 ezernél 11.3, de innen már nem nagyon megy feljebb. 11.2 és 11.3 között eltelt kb. 4-5 hónap pedig nyomtam neki rendesen.
aranytl2022-11-30 22:57:02 // 27675
Maximum a port csapatom le, ami a garázsban rárakódott :D
Csapatás Q-val ilyenkor vakmerőség szerintem. A Pirelliket 10 fok alatt meg sem lehet melegíteni, ha meg belefutsz egy páralecsapódásba nincs az az esp ami megfogja.
Amúgy jó lenne, hiányzik :)
Csapatás Q-val ilyenkor vakmerőség szerintem. A Pirelliket 10 fok alatt meg sem lehet melegíteni, ha meg belefutsz egy páralecsapódásba nincs az az esp ami megfogja.
Amúgy jó lenne, hiányzik :)
Halesz2022-11-30 22:39:34 // 27674
Mindenki tudja, hogy A-ban mentél a mosóig :)
Liquid2022-11-30 22:28:43 // 27673
Ezt mind vágom, meg tapasztaltam meg minden, de pont ugyanolyan hatékonysággal lehet megsaccolni az 50km alatti értéket mint az afelettit, pont ezért nem értem miért jó ez.
A range-nek amúgy is csak autópályán dugó nélkül, meg vendégmunkás hullámon kívül van értelme :)
A range-nek amúgy is csak autópályán dugó nélkül, meg vendégmunkás hullámon kívül van értelme :)
VeloceTB2022-11-30 22:19:23 // 27672
WarbiRunner (Gyuri)2022-11-30 22:09:22 // 27671
SD2022-11-30 21:20:44 // 27670
Igen ez a verseny technika addig néz ki jól míg nem üzemórás:D
WarbiRunner (Gyuri)2022-11-30 21:19:14 // 27669
Tudom :-) Azért sima ügy, mert nem kell elbontani a fél autót a cseréhez. Ha tényleg cserés lesz, akkor gondolom 5 év alatt kiadja. Amúgy hasonlít a Giulietta 1.8 tbi pumpájára. :-) Ami szintén egy kisebb vagyon, és néha szeret elromlani.
SD2022-11-30 20:23:02 // 27668
na a sima üa pumpa 36k ez a magasnyomású 350k:P
SD2022-11-30 20:02:58 // 27667
Z csak tartalék:D
SD2022-11-30 20:01:58 // 27666
Ez csinál nyomást az injektornak?
Kéne már az a Giuia EPER CD....
de Giuliette, 4C a legutóbbi amit láttam ...
Kéne már az a Giuia EPER CD....
de Giuliette, 4C a legutóbbi amit láttam ...
WarbiRunner (Gyuri)2022-11-30 19:59:14 // 27665
WarbiRunner (Gyuri)2022-11-30 19:53:42 // 27663
Röviden? Egyrészt mert pontatlan. :-) Másrészt hamarabb kell hogy pánikoltasson mint hogy valóban kifogy, az alja user színvonalhoz alkalmazkodva.
Nekem 22km még rémlik, aztán átvált ''--"-ra. És így van benne még bő 6l.
Nekem 22km még rémlik, aztán átvált ''--"-ra. És így van benne még bő 6l.
SD2022-11-30 19:44:39 // 27662
Hát elvileg ugye hogy el bírj vergődni még egy kútig.. dízelben ha kifogy az üa. az azonnali meghibásodást is eredményez... nem csak a rendszer ürül le.. hanem a szivattyút az dízel olaj keni, ezért nem annyira szeretnék hogy kifogyaszd:)
DKori2022-11-30 19:43:18 // 27661
Szia!
OFF fórumon pont pár hete tárgyaltuk a jelenséget:
"Nem korrigálható, szándékosan csinálja ezt. Ettől még megértem azt a nézetet, hogy valójában pont akkor (az utolsó ~7-10 liternél) nem segít a megtehető távolsággal amikor igazán lenne értelme. Okkal van így...ugye a Range-t nem a fedcomp 0-zása óta fennáló átlagfogyasztás (+tartályban lévő üzemanyag) viszonyából számolja, hanem csak az utolsó X (talán 20 vagy 50) km átlagfogyasztása alapján saccolja meg, hogy ugyanilyen körülmények közt még mennyit tudsz elmenni szerinte. Ha megfigyeled hidegindítás után az első km-eken 1km alatt több km-t csökken rajta a Range, majd ha beállsz egy stabil tempóra akkor akár növekedhet is a Range által kijelzett érték (épp azért mert az utolsó X km-t figyeli). Nálam pl munkába menet télen hidegindításkor nyilván rendre erősen csökkent az első km-eken, majd elhagyva a várost ~110re beállva elkezdett visszanőni a szám majd lassan csökkent. Namost: ha belátod, hogy fenti logika szerint mutat, akkor érthető, hogy túl bátor dolog lenne ha az utolsó ~7L-re kiírja Neked, hogy mehetsz még ~130km-t (mert tempomat 100ozol) majd hirtelen beérsz BP-re a dugóba és elkezd 8L-t enni az autó. A magyarázat tudtommal az, hogy vannak gyártók akik nem merik bevállalni, hogy a Range-re hagyatkozva centizd ki az utolsó litereket a tankból (és "amerikai mintára" esetleg pereld érte őket), ezért szándékosan (!) nem mutatnak a végén semmit (ilyen a Suzuki, itt asszem amikor felvillan a tartalékjelző onnan vált szisztematikusan -- értékre a Range, vagy pl az olaszok az utolsó saccolt 50km-ig mennek le, az alatt írnak -- értéket...), míg vannak bevállalósabbak :) akik végig számolnak (emlékem szerint pl a Vw konszern teszi...). :) Szóval ez ilyen és kész.
Ui.: ettől független magadra tudsz hagyatkozni, mint bármilyen autónál...pl idővel kitapasztaltam, hogy általában az én stílusommal S-Cross olyan 550km környékén villantotta a tartalékjelző lámpácskát és tudtam, hogy innentől óvatos ráhagyással még kb 100km-em van ha muszáj kicentizni (nem szeretem ennyire kitolni a tankolást amúgy...), szóval ha kiismered az autód akkor úgyis tudod idővel fedélzeti computer nélkül a választ :)"
Sorry az idevágó OFF-ert...
OFF fórumon pont pár hete tárgyaltuk a jelenséget:
"Nem korrigálható, szándékosan csinálja ezt. Ettől még megértem azt a nézetet, hogy valójában pont akkor (az utolsó ~7-10 liternél) nem segít a megtehető távolsággal amikor igazán lenne értelme. Okkal van így...ugye a Range-t nem a fedcomp 0-zása óta fennáló átlagfogyasztás (+tartályban lévő üzemanyag) viszonyából számolja, hanem csak az utolsó X (talán 20 vagy 50) km átlagfogyasztása alapján saccolja meg, hogy ugyanilyen körülmények közt még mennyit tudsz elmenni szerinte. Ha megfigyeled hidegindítás után az első km-eken 1km alatt több km-t csökken rajta a Range, majd ha beállsz egy stabil tempóra akkor akár növekedhet is a Range által kijelzett érték (épp azért mert az utolsó X km-t figyeli). Nálam pl munkába menet télen hidegindításkor nyilván rendre erősen csökkent az első km-eken, majd elhagyva a várost ~110re beállva elkezdett visszanőni a szám majd lassan csökkent. Namost: ha belátod, hogy fenti logika szerint mutat, akkor érthető, hogy túl bátor dolog lenne ha az utolsó ~7L-re kiírja Neked, hogy mehetsz még ~130km-t (mert tempomat 100ozol) majd hirtelen beérsz BP-re a dugóba és elkezd 8L-t enni az autó. A magyarázat tudtommal az, hogy vannak gyártók akik nem merik bevállalni, hogy a Range-re hagyatkozva centizd ki az utolsó litereket a tankból (és "amerikai mintára" esetleg pereld érte őket), ezért szándékosan (!) nem mutatnak a végén semmit (ilyen a Suzuki, itt asszem amikor felvillan a tartalékjelző onnan vált szisztematikusan -- értékre a Range, vagy pl az olaszok az utolsó saccolt 50km-ig mennek le, az alatt írnak -- értéket...), míg vannak bevállalósabbak :) akik végig számolnak (emlékem szerint pl a Vw konszern teszi...). :) Szóval ez ilyen és kész.
Ui.: ettől független magadra tudsz hagyatkozni, mint bármilyen autónál...pl idővel kitapasztaltam, hogy általában az én stílusommal S-Cross olyan 550km környékén villantotta a tartalékjelző lámpácskát és tudtam, hogy innentől óvatos ráhagyással még kb 100km-em van ha muszáj kicentizni (nem szeretem ennyire kitolni a tankolást amúgy...), szóval ha kiismered az autód akkor úgyis tudod idővel fedélzeti computer nélkül a választ :)"
Sorry az idevágó OFF-ert...
Piritu - 1.000.0002022-11-30 19:43:10 // 27660
ott, akkor ettől jóval cizelláltabban fogalmaztam :-DD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.