Fórum >> Típusok >> Giulia

SD2024-02-12 09:15:33 // 34094
Azt magyarázd el nekem mitől fogja kidobni egy 159 a seggét a körforgalomban?:D Fizikai képtelenség. Bármelyik autó ami kidobja a seggét aktív elektronikával komoly műszaki hibával küzd.

Ha minden elektronika ki van kapcsolva akkor minimum user error, magyarul kanyar közben csinált olyat amit nem kellett volna.

Szándékosan van minden autó orrtolósra hangolva, mert az átlag sofőr ezt tudja kezelni, és ha bármi más történik az azonnali bukó.

Ha ha bármelyik autóval túl gyorsan mész be egy kanyarba lecsúszik az ívről.
Ha bármelyik autóban elkezdesz a gázon ugrálni kanyarban meg fog csúszni.

Innen érdekes hogy melyik vége.. mert az orr tolás nem korrigálható, a hátsó tapadásvesztés még bizonyos keretek közt igen.

Mindenki tudja hogy a 159 kicsit nehéz, cserében más minőség és biztonsági szint mint mondjuk egy 156.. az hogy a Giulia egy majd 10 évvel későbbi konstrukció más technikai színvonalat képvisel miért kéne hogy bárkit megbotránkoztasson.

A videó arról szól hogy sok ember azt gondolja egy sportautót vett a cicásított skodával:)
Mi meg meg vagyunk győződve hogy sportautónk van a cicásított fiatunkkal:D

De tudjuk hogy nekünk van igazunk:D Mindeg hány és melyik végén hajt:)

A giulia egy új korszak is lehetett volna, csak közben a világ megbuzult.. de még gyártják:)
droberto2024-02-11 22:33:00 // 34093
Hogy merül fel ez itt?
Te hoztad be.
"Az, hogy a körforgalomban a 159 is ugyanazt csinálta volna mint a kékeres, az azért teljesen biztos."
Ha szabadulni akarsz a rossz emléktől, akkor szerintem nem a legjobb út ha folyton emlegeted.
Én semmiről nem akarlak téged meggyőzni, csak ezt az egy álításodat tartom nagyon-nagyon igazságtalannak és a valóságtól elrugaszkodottnak.
Vizes körpályán meg gyantás kanyarban. Hát naná, hogy az orrát tolja. Mi nem az orrát tolná?
De te az idézet szövegben nem erről beszélsz. Nem ezt látjuk a videóban. Tudom, hogy marhára sok összetevős, de amiről én beszélek, az egy nagy ívű 50 km/h feletti körforgalom. Persze ezen kívül is millió összetevő van tudom. De pont azért írtam, hogy nézzük már meg együtt. Nem bántásból vagy ilyesmi, csak, hogy pontot tegyünk rá.
Nem akarlak meggyőzni, hogy neked a 159 jó autó volt, csak amikor mindig írod, hogy orrtolós akkor én arra gondolok, hogy egy nagyon kisarkított körülményt veszel alapnak és ez nem igazságos. 😀
Piritu - 1.000.0002024-02-11 21:34:44 // 34092
A lehajtónál is volt két körforgó, ott nem csinálta, pedig a másodikba már a szokásosnál is bátrabban érkeztem...
Piritu - 1.000.0002024-02-11 21:33:21 // 34091
Pont ma mutatta meg a Q4 a valódi énjét.
Győrből jövet az M1-nél van két körforgó az M86 felé. Azokon áthajtva olyan szépen semlegesen, 4 kerékkel sodródva jöttünk át hogy csak na.
Se orrtolás, se hátsó kitörés.
Mondjuk azt nem igazán értem hogy mitől, mert 10 fok volt és esett. Ettől már gyorsabban is átkeltünk itt ilyen körülmények közt. Lehet hogy valami trutyi lehetett az úton?
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-11 21:13:21 // 34090
Az a vicc, hogy megint vakon beleállsz. Olvass vissza. Én védtem meg, hogy ne hasonlítsuk az Octaviához. Erről ennyit. Konkrétan nem értem, hogy ez hogy merült itt föl egyáltalán, és miért lett élből párhuzamba állítva. Tényszerűen én mindig csak azt irtam amit tapasztaltam, és hidd el, már semennyire sem érdekel. Megszabadultam az autótól, és remélem végre a rossz emlékétől is ennek az egész témának. Voltam vizes körpályán, gyantás kanyarban és gyantás szlalomon Zen-nel, nem nem és nem az volt ami engem boldoggá tesz.
droberto2024-02-11 20:50:41 // 34089
Tök egyszerű volt.
Sok kanyar van, ahol mész tempomattal és a közepénél érzed, hogy elindul a feneke.
Szinte minden körforgalomba ha gyorsítok is ez van.
Persze sok lasabb kanyar, törés van ahol az orrát tolja igen kényelmetlenül. Egy Berlinánál még több, berlina nagy motorosnál annál is több. 😀 De a karakter, a jelleg ua.
Megmutatom szívesen majd újra.
droberto2024-02-11 20:43:51 // 34088
Én megértek mindent amit írsz, el is fogadom.
Ezerszer megbeszéltük.
Nyílván vannak olyan helyzetek, amikor az elejét tolja. Mint minden autó.
De a konstans tempó, nagy sebességű kanyar nem ilyen.
Semmilyen különbséget nem vitatok, semmivel, csak azt amit tényszerűen teljesen biztosnak leírtál.
Azt meg, hogy egy octaviához hasonlítod az hagyjuk is.
Jópár 159-el mentem nem keveset az elmúlt 13 évben, nem mondanám ha nem így lenne.
De ezért írtam, hogy ezt csak úgy dönthető el, ha együtt próbáljuk.
Tuti, hogy konszenzusra jutnánk. 😀
RomeoOne2024-02-11 20:38:39 // 34087
Na majd akkor elviszel még egyszer :D
Tudom, hogy egyszer régen, amikor vittél vele, akkor repült a feneke jobbra-balra, de a részleteket már nem tudom felidézni.
Én is meg tudtam indítani a fenekét, ha nagyon akartam, de nekem sem az maradt meg a 159-ből, hogy folyton attól kellett volna félni, hogy keresztbeáll.
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-11 20:27:29 // 34086
Szerintem ebbe ne menjünk bele, voltam a sajátommal vez. tech.
tréningen, tudom mit beszélek. De mindegy is, a különbség leírhatatlan. Számomra biztosan, és biztos önző dolog, de engem csupán ez érdekel. Az én 159-em számomra tompa, lassú és nehézkes volt. Hiába bizonygattátok hogy de milyen jó, ha mást éreztem, és a kanyarokban vigyorgás helyett bosszús voltam. Hidd el, akartam, hogy élvezzem, de áhh..Nagyon nem, sehogy sem. Vegyük úgy, hogy az én hibám, nagyon távol állt az ízlésemtől. A Giulietta szamomra sokkal jobb, az első alkalommal amikor megküldtem a kis Chilit, még meg is könnyeztem..Iszonyat jól esett. Sajnálom, ezen én nem is tudok és nem is akarok változtatni. A Giulia pedig leírhatatlan. Számomra A tökéletes autó. Pontosan azt csinálja amit szeretnék.
droberto2024-02-11 20:18:55 // 34085
Feri, én is láttam a műsort.
NEM a gázelvételről beszélek.
😀
RomeoOne2024-02-11 20:14:52 // 34084
Gázelvétellel meg lehet indítani, de itt az volt az alap felállás, hogy köröznek a körforgalomban és fokozatosan növeli a sebességét gázadással. Nincs átterhelés, az első guminak kanyarodást és a gyorsítást is tudnia kell tapadásból, míg a gyorsítás miatt kissé jobban terhel hátra, mint egyensúlyban. Gázelvételnél, főleg egy dízelnél, aminek jó combos motorfékje is, ami megfékezi az első tengelyt, könnyül a hátulja és el lehet dobni. Még a Bravoval is előfordul, pedig ott elég sovány a motorfék :D
VKG231!!! (156+75)2024-02-11 20:12:29 // 34083
A 156 60 kilóval könnyebb a 155nél :)
droberto2024-02-11 19:56:23 // 34082
A létező legorrnehezebb 159 is a fenekét dobja a körforgalomban és nem az orrát tolja.
😀
A kevésbé orrnehezeket meg már meg sem említem.
Kész vagyok neked ezt bármikor prezentálni.
😀
Kazes☻2024-02-11 14:31:25 // 34081
Liquid2024-02-11 12:30:02 // 34080
nincs hát, ezért írtam hogy nem a súly a különbség hanem a hangolás, meg nyilván az hogy a Giulia egy saját padlón ül, ahhoz lett minden tervezve, tök más.
Giuntini2024-02-11 12:24:53 // 34079
Természetesen úgy értettem hogy Meloniék, mint az olasz állam tulajdonhányadot akar vásárolni a Stellantisba.
Giuntini2024-02-11 11:59:18 // 34078
A MiTo is hasonló😊
Giuntini2024-02-11 11:55:29 // 34077
Ahogy nézem, hamarosan a 3-as és az 5-ös BMW sorsa is ez lesz, csak azért tudják még elhúzni mert hibrid modellek is vannak.
A másik része amit írtam, az viszont undorító. Tavares a semmilyen Agnelli származékkel tönkre akarják tenni az olasz autóipart. Az FCA ugyanolyan tulajdonhányadban van a Stellentisban mint a PSA, mégis mindenben az történik amit a Peugeot vezér böfög. Az Opel egy tönkretett semmilyen márka lett, Pure Tech motorokkal. Persze hogy Franciaországot nem tudják kizárni mert a Francia állam tulajdon részt vásárolt a Stellentisba, ha jól tudom, 6,3%-ot. Olaszországban áll a bál, hogy Mirafiori és ha jól tudom valamelyik déli üzemet, talán Pomiglianót be akarja zárni Tavares. Meloniék ezt mindenképpen meg akarják akadályozni, hogy az Olasz állam befektet a Stellantisba.
Én nagyon remélem, hogy az olasz autóipar megmarad.
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-11 11:12:38 // 34076
Akkor sincs semmi közük egymáshoz, ezt azért el kéne fogadni. Az elsőkerekeseknél igen, számít a hangolás. A motor tömege, az autó tömege. De a motor akkor is az első tengely előtt van, és az első kerék a hajtott.
Van itthon egy 1350 kilós elsőkerekes is, jóval könnyebb mint egy TBi. Itt már majd 400 kilóval könnyebb autóról beszélünk. Az első 100 méteren jobban szerettem mint tonna donnát, egyszerűen sokkal jobb. Könnyű az orra, kiegyensúlyozottabb az egész. Én sokkal, de sokkal gyorsabb voltam vele kanyarokban , mint a Ti-vel. Ugyanolyan típusú gumikon. A mai napig szeretem nagyon, a kicsi tömege miatt és a hangolása miatt nagyon gyorsan reagál. De a Giuliához totálisan semmi köze.
Ugyanis ha levesszük az iszonyatosan zavaró súlyt az orrából, az én lelkem is megkönnyebbül, majd pár kanyar után konstatálja, hogy baszki így meg elindulni alig lehet, mert nincs elöl tapadás. XD Nyilvánvalóan minden fwd autó orral fog megindulni kifelé amint tapadás határ körül játszol vele. A különbség tényleg hangolásban van. Zen vissza se jött onnan, csak fél óra múlva és kurvára bosszantott. Chili meg a gázelvétel leghalványabb gondolatára vágja magát keresztbe. Imádni való agresszív kis dög. Én szeretem a fwd küzdős hajlamát, abban a formában nem zavar az orrtolás, hogy ha eszközként használható. Picit megtolom, gáz el, és már megy is keresztbe. Na de a Giulia az egészen de egészen más. A két élmény két különböző univerzum. Nincs mit hasonlítani. Nekem sokkal jobb, más meg eldönti hogy neki mi a jobb.
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-11 10:57:01 // 34075
Szerintem a Stellantis vezetői pontosan tudják mit csinálnak üzletileg. Erre lehetett számítani, be kell hogy álljanak a sorba, olcsó platform technikát kell normális haszonnal eladni konszern szinten. Azt, hogy legyenek belsőégésű motoros sportos szedánok, max a rajongó tábor követeli meg. A Giulia most sem fogy, pedig mára nyilvánvaló, hogy kiemelkedő műszaki minőségű termék. A Tonale fogy, holott egy elavult platform termék, bármerről nézem. Egy Porsche megteheti, hogy nem áll át teljesen villanyra. A kiemelkedő minőségű termékeiken haszon is van, mellesleg darabszám is van. Egyszerűen ennyivel többet ér a neve. Az Alfa Romeo ezt nem tudja megtenni, látszik az általad beszúrt táblázaton is. Lehet küzdeni, de egy Giulia szintű tömegtermék olyan drága kellene hogy legyen, amit nem fizet meg senki. Max néhányan Maserati néven, mint látszik is a táblázatban. Az Alfa Romeo útja ki van kövezve az elektromos platform termékek felé. Egy hatalmas konszern része lett, amiben hasznot kell termelnie. Beáll szépen a sorba, és nem gyárt különleges és drágán előállítható dolgokat, hanem megy, amerre a többi nagy konszern márka. Egyen műszaki alapokra próbál stílust varázsolni és egyedi márkajegyeket megjeleníteni a lehető legolcsóbban. Igen, a valódi Alfa Romeo értékeket szerető rajongótábor ezt hangosan kiröhögi, és közben kicsit szomorú, mert ez valóban ennyi volt..
Három éve, hogy a Stellantis létrejött, akkor aki figyelt, tudhatta, hogy a Giulia egy korszak utolsó csillaga.
Liquid2024-02-11 10:55:33 // 34074
Igen a fejlődés volt. De az se feledd hogy az egy 5 hengeres dízel volt ez meg egy kisebb motors benzines... :) A TBI pont annyi volt mint a teszben szereplő Giulia.
Inkább a "hangolás" számít.
Giuntini2024-02-11 06:45:17 // 34073

Szerintem az USA eladásokin el kellene gondolkoznia a Stellentis vezetőségének, hogy hova van pozicionálva az Alfa Romeo. Ott is fej-fej mellett van az eladásokban. Ezt kéne szem előtt tartani, mindig is egy réteg márka volt. A Jaguárnak is hektikus volt a történelme, majdnem csőd és tulajdonos váltások. A Stellentison belül kihoznak egy ilyen modellt mint a 33 Stradale és a tervezőasztalról elkapkodják, azt csak Alfa Romeo márkanévvel lehet eladni. Citroen vagy Peugeot néven nem.
Az lenne a jó, hogy még idejében észrevennék hogy ez egy sportkocsi vagy sportos autók márkája. Persze csináljanak elektromos Giuliát vagy Stelviót, hiszen ezt követeli ma a politika. De legyenek még igazi sportkocsik, sportos szedánok mint a jelenlegi Giulia, mert előbb-utóbb az emberek egy része végleg kiábrándul az elektromos autókból. Csináljanak kabriót, kupét, Tavares meg ne azon mesterkedjen, hogy miképp vigye el az olasz autógyártást külföldre, mint ahogy most akarja elvinni az új Ypsilon gyártását Mirafioriból Spanyolországba, a Milanót meg Tychy-ben gyártják. Lehet hogy ezt a Jövő Alfái topicba kellett volna küldenem, de inkább ide Pistáék videója láttán, ahogy szinte elsiratták az utolsó igazi sportszedánt.
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-10 19:04:09 // 34072
Azért most majdnem 300 kilóval könnyebb az autóm. .. óriási a különbség.
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-10 18:57:40 // 34071
A 159-nek igényes futóműve volt, elöl, hátul. Szerintem rosszul vonjátok a párhuzamot a kékeres és a 159 közt, de ne én védjem már meg XD
A 159 kettős lengőkaros első felfüggesztése az jó volt. Azt a finomságot egy mcpherson nem fogja tudni. A kékeres az pedig mcpherson. Meg lehet azt is sportosra csinálni, de az akkor üt, ver, ráz. A 159 azért elég szépen kimozogta a rossz utakat, azt az egyet biztosan nem lehet rásütni, hogy kényelmetlenül rázott. Még a Ti sem.
Az, hogy a körforgalomban a 159 is ugyanazt csinálta volna mint a kékeres, az azért teljesen biztos.
Liquid2024-02-10 18:32:45 // 34070
Szerintem már meg volt cáfolva bőven, de beégett mint a szarolaszozás. A fészliftes 159 gyakorlatilag egy súlyban volt konkurenseivel.
zgi5212024-02-10 18:24:05 // 34069
vhol kepmutatas ez a nem vennek dizelt szoveg.
ha Pista megtudna engedni maganak megvenne sztem.😀

en 6 ev utan sem dontenek maskepp, mert nyomatekbol szeretek autozni
es a ZF8 ebben finom partner.
Kazes☻2024-02-10 17:55:08 // 34068
Azzal, hogy a gyár is fogyókúrára fogta? :) Mondjuk talán a Giuliát is kellett, igaz a GTAm-hez. :D
RomeoOne2024-02-10 17:46:38 // 34067
Egyébként ez a súly téma nem lett már megcáfolva? Nem volt különösebben nehezebb a versenytársainál, úgy emlékszem. Inkább az egész autó hangolása volt másabb, németesen tankos, amitől súlyosabbnak érződött. Meg persze a 156-höz képest lehet nehezebb is volt, de nem amiatt volt ez a "túlsúly" dolog, hisz biztosan a 156 is nehezebb volt, mint az elődök.
Amúgy a Giulia Q a maga közel 17 mázsájával is elég nehéz, csak nem érződik ebből szinte semmi.
Kazes☻2024-02-10 17:42:23 // 34066
Csak éppen annyira nem lehet továbblépni (159 súly) rajta, mint a Giulia kombiatlanságán. :)
Giuntini2024-02-10 17:35:31 // 34065
Nagysuerű vppt ez a teszt, szétröhögtem magam!
Valahol azért Pistáék kimondták a 159 és a Giulia közt a lényeges különbséget. Az első egy utazóautó, amivel lehet baromi gyorsan is kanyarodni, csak nem érzed benne a játékosságot, mindent nagyon keményen csinál, amit kinézete is sugall. A Giuliában már kinézetben is benne van a játékosság, a könnyedség.
Valahol akaratlanul is kimondták, hogy dízelmotorral nem vennének Giuliát. Viszont a 159 meg valójában dízelnek is készült. Kár hogy ezen a súlykérdésen nem lehet továbblépni. Azok más idők voltak. De szenzációs amit az Alfa Romeo a Giuliával hozott. Valóban az igazi és utolsó sportszedán. Biztos hogy igazat mondott Pista, szerintem sem kerestek sokat a Giuliával. A Skoda valóban egy mosógépszállító. Itt tévedett hatalmasat az Alfa, hogy nem csinált belőle kombit! Sohasem lett volna belőle mosógépszállító, de mégis sokkal jobban fogyott volna.
RomeoOne2024-02-10 16:50:41 // 34064
Na, a jó időre tekintettel elővettem kicsit az autót. Október óta először hosszabb útra. Még mindig álom©.


RomeoOne2024-02-10 16:35:53 // 34063
Nem azt mondom, hogy "hiba van benned", csak mondtad, hogy olyan érzés, a billenés miatt, mint ha le akarna esni az ívről. De nem. Én amúgy várom, hogy keményebb rugókat tegyél bele. Voltak ilyen projektek AlfaOwneren is. Nagyon komoly sportkocsit ki lehet hozni a Superből. Fordulékonyabb is, mint a Q a könnyebb orra miatt.
Piritu - 1.000.0002024-02-10 16:05:13 // 34062
Az a kormányrángatás nagyon durva! :-))
G-MANN🍀2024-02-10 15:11:42 // 34061
Próbáld ki +3 fővel a Giuliat, akkor igazán Álom a futómű😉
Shadin2024-02-10 14:28:33 // 34060
Készséggel elfogadtam, hogy a hiba bennem van, nem az autóban.
DE! Ami miatt fikázza a sportosnak látszó tárgyat kemény futóművel stb, pont az volt a 159 amiből volt 3 és aminek a futóműve etalon (volt?)
SD2024-02-10 13:36:55 // 34059
Csak leloptam a prosche fékét, az elsőt hátra is:D
SD2024-02-10 13:35:01 // 34058
Még az egyik Amore video-hoz vettük Halesszal, de az QV volt, át nem QV-sítettem, a hátsó lököst még nem:D

A porschet-t meg a Google 3d warehouse, ból annak csak leszedtem a kerekét:D

polygonos modell csak, most épp C4D
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-10 13:29:19 // 34057
Honnan pattintottál hirtelen 3D modellt ehhez? 😳😃
Illetve milyen formátumban? Iges, step? Vagy sketchup?
zgi5212024-02-10 11:51:16 // 34056
🤌😀
SD2024-02-10 11:10:57 // 34055
Igen ha a végén begurult volna egy Q, hogy ebből ez a csúcs:D
VKG231!!! (156+75)2024-02-10 10:29:01 // 34054
Brutál leépülés az előző generációhoz képest.
Klasszik beesett kerekű kisautó fíling, hiába van alatta a nagykerék meg a véreres motor.
RomeoOne2024-02-10 10:24:11 // 34053
Sztem pont ez volt a lényeg, hogy Skoda-ból egy csúcsváltozat kellett, hogy valamennyire pariban legyen egy "alap" Giuliával.
zgi5212024-02-10 10:22:25 // 34052
sztem nem volt pariban az autok kivalasztasa. min. egy 280 veloce kellett volna, vagy basic skoda..
amugy konnyesre rohogtem magam.
zgi5212024-02-10 10:19:34 // 34051
volt Octaviam (ceges kombi) , az rs sem tud felizgatni 🧐
jo a jellemzese, h “mosogepszallito” 🤪
Zselé2024-02-10 09:59:07 // 34050


Ahogy mondani szokták: ezt csak úgy itthagyom.. :) Ha valaki jönne, bővebb infó nálam! ;)
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-10 09:41:29 // 34049
Ez jó volt! Levi autója híres lett 😄
Az elején kocsit gyanakodva nézte m, mert Csik teljesen szerep idegen volt a skodával, de jól játszotta. Szerencsére sikerült úgy megcsinálniuk, hogy mindketten hitelesek maradtak, és Csik is kibújt a szerepéből a végére.
RomeoOne2024-02-09 23:08:57 // 34048
47:38-tól 10 mp, ez tényleg Neked szól, Shadin :D
RomeoOne2024-02-09 23:01:16 // 34047
45:12-től, ahogy rángatja a kormányt... Ezt nem biztos, hogy sokan meg merték tenni a Giuliá-jukkal közúton, de brutál mit tud még az "alap" is. Odébb rakja az orrát egy pillanat alatt a legkisebb bizonytalanság nélkül... És ezt keveselled, Shadin??? :D
RomeoOne2024-02-09 22:22:20 // 34046
Amúgy esküszöm, ez a Skoda sem csúnya. Alapvetően mégis csak jó látni, hogy ha egy márka előre tart és nem csak pusztul lefelé és a Skoda azért szépen felfejlődött az elmúlt bő 2 évtizedben.

Amúgy ez az autó a példája, hogy miért vetettem el anno a Misano kéket. Melléállsz a Misano kék Giuliával és nem mondod meg, hogy más a színe... Aztán csak ne Skoda színű autóm legyen már :DDD (Ettől függetlenül gyönyörű a misano)
RomeoOne2024-02-09 22:17:33 // 34045
Nem lenne ez rossz amúgy, csak nem annyira digó. Látom a hátsó fékek modellezésére már nem jutott annyi idő :P

Egyébként egy ilyen high-end Porsche felninél amúgy sem a kinézete, a lényeg. Hanem az anyaga, hogy kétharmada csak a tömege az átlag felniknek.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.