Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
pb_2014-04-29 21:25:24 // 48392
Ismerek valakit, aki kilöki a fotelt a garázsba, vixi a notebookot is, mayd úgy TSinál, mintha nagyon dolgozna, közben pedig az igét hinti a weben. Aztán megy panaxkodni 1 bizonyos helyre, hogy így, + úgy.DDD Már veheted is az itókát.DD
pb_2014-04-29 21:20:22 // 48391
Mondom, hogy mind1.) A sosemkopeles yeladót direkt nem Mlítettem. Amúgy a yeladók lényege ugyanaz.
Benz2014-04-29 21:19:48 // 48390
Üdv!
Lenne egy kis problémám... 1.6 TS motor alapjáraton eléggé ingadozik és durrog is... kipróbáltam egy garantáltan jó másik LMM el és azzal még durvábban csinálja. Az én LMM em beraktuk abba a kocsiba amiből kipróbáltam a másikat és brutál jól működött... :/ Visszaraktam ugyan ez... Nemtudjátok mi lehet a probléma? Ja és új Bosch Lambdaszonda van benne.
Lenne egy kis problémám... 1.6 TS motor alapjáraton eléggé ingadozik és durrog is... kipróbáltam egy garantáltan jó másik LMM el és azzal még durvábban csinálja. Az én LMM em beraktuk abba a kocsiba amiből kipróbáltam a másikat és brutál jól működött... :/ Visszaraktam ugyan ez... Nemtudjátok mi lehet a probléma? Ja és új Bosch Lambdaszonda van benne.
Mr. Z2014-04-29 20:28:06 // 48389
úgy árulják, na csak azt akartam mondani , hogy sok esetben elég a csapágynak egy jó minőségű szilikonolaj vagy lítiumzsír.
[k i z z o]2014-04-29 20:14:07 // 48388
Arra figyelj, hogy a WD40 nem kenőanyag!
Buddha2014-04-29 20:06:46 // 48387
Mindent lehet rajta javítani, akár külön is! Én ide szoktam vinni: Palya János
Alfa GT-Csaba2014-04-29 19:41:28 // 48386
engem fél évig szopatott az üzemanyag nyomás szabályzó!!hiba kód nem volt ,de 3ezer fölött rángatott a kocsi!Már még a turbót is szétszedtem ,a chipet is levetettem róla mire kiderült a hiba oka!!
Mr. Z2014-04-29 19:28:38 // 48384
de nálad JTD esetén magasnyomású az üzemanyag szivattyú nem? Nálam elég ha van lötyi a csőbe :) Illetve nekem melegen pöc-re indul.
gecsa2014-04-29 19:21:13 // 48383
Mr. Z2014-04-29 19:20:04 // 48382
lehet csapágyat cseréltetni, de egyszer talán Tipo-ból szedtem ki generátort, és letettem az asztalra a szíjjtárcsával lefelé megpörgetem akadt is morogtt is, mondom kuka a csapágy, Haver mondja á WD40 fújjam be hogy szinte csöpögjön belőle, ennek már fél éve a generátor pótalkatrésznek el van tével és még fél év múlva is zajtalan és megpörgetem 10percig pörög.
Aky1662014-04-29 18:58:19 // 48381
Sziasztok!
Vélhetően a generátor csapágya kezd fura hangokat adni.... Először szíjakra gyanakodtam,de nem csúszó szíj hangja van (meg kb 25e km óta lett kicserélve minden szíj + görgő). Ha a generátor csapágya kuka, akkor komplett generátor csere kell? Gondolom csak csapágyat nem igazán lehet cserélni... Bár én nem értek annyira hozzá :)
Jövő hét csütörtökön kapjuk szét a kocsit, hogy honnan jöhet a zaj pontosan.
Vélhetően a generátor csapágya kezd fura hangokat adni.... Először szíjakra gyanakodtam,de nem csúszó szíj hangja van (meg kb 25e km óta lett kicserélve minden szíj + görgő). Ha a generátor csapágya kuka, akkor komplett generátor csere kell? Gondolom csak csapágyat nem igazán lehet cserélni... Bár én nem értek annyira hozzá :)
Jövő hét csütörtökön kapjuk szét a kocsit, hogy honnan jöhet a zaj pontosan.
Mr. Z2014-04-29 18:47:54 // 48380
fordulat tuti megvan üzemanyagnyomásra én is gondoltam , de egyik nap van nyomás elég másik nap nincs? mitől lehet? Meg melegen miért indul el?
gecsa2014-04-29 18:40:38 // 48379
nekem a -20ban kellett köszörülni kb 1-2mp-t, de egyébként röffen simán, most meg főleg nincs reggel sem hideg már... még mindig állítom, hogy más a hiba.. nézz rá mes-el, van-e elég fordulat, meg üa nyomás..
Mr. Z2014-04-29 18:16:10 // 48378
gecsa2014-04-29 18:02:07 // 48377
nem árt, de nem az miatt van.. nekem 2 éve nem izzít, télen-nyáron pöcc..
Mr. Z2014-04-29 17:07:22 // 48376
az létezik , hogy pont ilyen jó időben az izzító relé miatt alig indul az autó, egyik reggel nem akart indulni , csak nagyon nehezen kapta le, nézem az izzító relé ikon nem villan fel. Kéne neki izzítás ilyen jó időben is?
Tomi1452014-04-29 16:23:42 // 48375
Valoszinüleg csak nyár végén vagy ősszel láthatjátok mert addig németben leszek és lehet hogy hozok egy jtd-t magammal. :D
G-Burt2014-04-29 15:10:45 // 48374
el van kanaszodva a jarasi betmen :D
gecsa2014-04-29 15:04:21 // 48373
elvonnád tőle az életet adó nedűt? :D
Ferke2014-04-29 14:44:59 // 48372
Megint a fotelből fizikázol?:) Nálad kezd az autó, ha felhozza Tomi, de ha nincs kész aznapra, akkor 1 hónapig nemihacc!:)))
Ferke2014-04-29 14:43:44 // 48371
Kvára nem így van, én is azt hittem. A nem immos verziónál a 16v boxi 039es végűboch jeladója van, ez ment 94-ben 10 hónapig, majd jött a teljes GM verzió, ovál csati, GM trafó, stb....
De ez csak egy plusz info, a lényegen nem váloztat, miszerint nem a jeladó a fos...zémájsztróval egyetértésben innentől már vége az ötletelésnek, látni kéne azt az autót...:P
De ez csak egy plusz info, a lényegen nem váloztat, miszerint nem a jeladó a fos...zémájsztróval egyetértésben innentől már vége az ötletelésnek, látni kéne azt az autót...:P
[k i z z o]2014-04-28 22:40:34 // 48369
Nem érzi, hogy forog a motor. Nincs szikra, AC, stb.
G-Burt2014-04-28 22:05:29 // 48368
A veztetőülés alatt a boruláskapcsolót néztétek? :)
Tomi1452014-04-28 21:46:43 // 48367
mondta ott a dolgokat, de nem igazán vágom az elektronikai részt, persze szerelő sem vagyok. XD
pb_2014-04-28 21:40:24 // 48365
Ha értene hozzá, akkor gyorsan ráyön, hogy ez nem lehet ftengely yeladó. Sőt, nettel még Lőrébb is yut6ott volna.)
Tomi1452014-04-28 21:33:55 // 48364
Lehet, Ferke mondta hogy az jó bele mert a stekker csatija szögletes és 900 ómos kell bele.
Lassan elvonási tüneteim lesznek hogy nem mehetek vele, és nem hallhatom a hangját XD
Lassan elvonási tüneteim lesznek hogy nem mehetek vele, és nem hallhatom a hangját XD
Tomi1452014-04-28 21:29:41 // 48363
a villanyász a kapcs ábra szerint nézte. ő a főteng. jeladóra vagy a vezérlőegységre tippelt. mivel a jeladó cserélve lett lehet a vezérlő halt be. csak ilyet meg honnan fogok szerezni azt nem tudom. (Bosch motronic féle van benne) pontosan nemtudom melyik számú azt nem néztem.
pb_2014-04-28 21:27:01 // 48362
A főtengely yeladónál tök 8, hogy 16v, vagy sem.
pb_2014-04-28 21:25:16 // 48361
1xű a történet, nem a sosemkopel cucc van benne. + kell nézni a kapTS ábrát. Több hónapig gyártották, párhuzamosan 1 másik típussal.
Tomi1452014-04-28 21:05:07 // 48360
nincs benne immo XD
Ferkével és Zével már napok óta telefonos kapcsolatban vagyok, ugy mond zaklatom egy kicsit Őket (ezúton is elnézést érte)
nekem a vezérlóegységem is egy hosszú,fehér stekkerből áll, a trafóm is bosch ami nem olyan amit Ferke adott, a vezérműtengely jeladója is 1,7 16V féle való bele. Szóval nem egyszerű az eset.
Valószínűleg ez a leges legelső darabok között készült, mert ezt a fajtát csak 1-2 hónapig csinálták '94-ben.
Ferkével és Zével már napok óta telefonos kapcsolatban vagyok, ugy mond zaklatom egy kicsit Őket (ezúton is elnézést érte)
nekem a vezérlóegységem is egy hosszú,fehér stekkerből áll, a trafóm is bosch ami nem olyan amit Ferke adott, a vezérműtengely jeladója is 1,7 16V féle való bele. Szóval nem egyszerű az eset.
Valószínűleg ez a leges legelső darabok között készült, mert ezt a fajtát csak 1-2 hónapig csinálták '94-ben.
WarbiRunner (Gyuri)2014-04-28 20:28:10 // 48359
Csak ötlet : immobiliser nem tilthatja az ac-t és a gyújtást?
Tomi1452014-04-28 20:15:26 // 48358
nézte már villanyász. a relé helyére is kötött vezetéket direktbe akkor még gyújtás nélkül is ment az ac de mivel nincs szikra nem indult be. géppel meg nem hajlandó szóba állni a komp.
Tomi1452014-04-28 20:13:17 // 48357
de akkor szikra miért nincs a gyertyáknál. már teljesen kivagyok. vasárnap már németben kellett volna lennem.
Buddha2014-04-28 19:49:06 // 48356
Ezt így távolról nagyon nehéz megoldani. Szerintem keress egy villanyászt aki odamegy vagy odaviszed és megcsinálja.
Buddha2014-04-28 19:46:42 // 48355
Létezhet, ha a relében csak a vezérlőáramkör működik, a vezéreltnek meg pl. nincs tápja! Azért van a relé, hogy ne a gyújtáskapcsolón vagy bármilyen kapcsolón menjen át a terhelt áramkör, mert akkor szétégne vagy olvadna a kapcsoló. Tehát hiába kattan a relé, ha nincs áram aminek zárná az áramkörét!
Ezt ellenőrizted?
Ezt ellenőrizted?
Tomi1452014-04-28 19:41:31 // 48354
Az lehet egyébként hogy csak valami hibakód miatt tiltja le az egészet a vezérlő?
Tomi1452014-04-28 19:26:29 // 48353
A relet csereltuk, az act kivettuk mukodik, meg szikra sincs a gyergyaknal.
.......................2014-04-28 17:19:22 // 48352
rossz a relé
vagy az AC pumpa
ha direktben megy az AC
vagy az AC pumpa
ha direktben megy az AC
Tomi1452014-04-28 16:45:02 // 48351
ez az 5.-ik nap ami ideggel és méreggel telt. a kocsi még mindig nem jó. kicseréltem a főtengely jeladó (köszönet Ferkének) de nem aza baja!! ugyan ugy nem megy az ac csak kattan a relé. a vezetéket meg néztük az oké. direktbe kötve zug az ac.
Kérdésem az lenne hogy ha rossz lenne a relé de még is kattan csak nem viszi tovább az áramot hogy ilyen létezhet?
De ha direktbe van kötve a relé és zug az ac akkor meg mi a búbánatért nem akar indulni?
Zé cartárstól már telefonos segítséget kaptam amit köszönök, és még trafóra gyanakodott vagy pedig vezérlőegységre.
Vélemények így látatlanban? XD (szét vet az ideg már, fölöslegesen elszórtam egy csomó zsetont.)
Kérdésem az lenne hogy ha rossz lenne a relé de még is kattan csak nem viszi tovább az áramot hogy ilyen létezhet?
De ha direktbe van kötve a relé és zug az ac akkor meg mi a búbánatért nem akar indulni?
Zé cartárstól már telefonos segítséget kaptam amit köszönök, és még trafóra gyanakodott vagy pedig vezérlőegységre.
Vélemények így látatlanban? XD (szét vet az ideg már, fölöslegesen elszórtam egy csomó zsetont.)
WarbiRunner (Gyuri)2014-04-27 21:08:37 // 48350
Mostanra arra jutottam, hogy hivatalosan a Luk és a Valeo szerint is ez a 235-ös kell bele, de nem ez volt benne gyárilag. Nekem gyanús, hogy nem tökéletes ezen a motoron ez a lendkerék. Fes szerint 10% fölött korrigál alapjáraton fordulatonként, valószínűleg a lendkerék miatt. A felújítottal és a mostanival is. Szerintem ez sok.
Más ötletem nincs erre a mindig jelen lévő egyenetlenségre.
És kezd gyanús lenni, hogy bizony az csattog gyorsításkor
Más ötletem nincs erre a mindig jelen lévő egyenetlenségre.
És kezd gyanús lenni, hogy bizony az csattog gyorsításkor
GTPeti2014-04-27 20:11:52 // 48349
"Lehet ez attól, hogy nem rávaló a lendkerék? 150 lovasé van benne." SZVSZ nem.
GTPeti2014-04-27 20:03:09 // 48348
A kipuf. témához: A pár hónapja a 156-ra feltett MTS végdob kapcsán megtanultam, hogy ezeket felrakás előtt érdemes cink-sprayvel és ezüst festékkel lefesteni. A gyári bevonat meglehetősen jelzésértékű... (A végdobom máris rozsdás itt-ott. Világos, hogy csak optika, de zavar...)
Ferke2014-04-27 19:50:03 // 48347
Jaja, megegyezik, van egész jó univerzális, de van kimondottan 145/146-hoz is (ugyanannyiért), aminél a fülek is teljesen stimmelnek, csak fel kell akasztani, és kész.
Mr. Z2014-04-26 14:25:25 // 48346
a 145 és a 155 TD kipufogó megegyezik vajon? elvileg mindkettő ugyan az a padlólemez , 145/146/155/tipo stb, vagy rosszul tudom?
Tomi1452014-04-25 21:43:42 // 48345
145 1.6 boxiban a motor téren és a kormány alatt lévő reléken van még valahol eldugva? mert valami végett nem jut áram a motor térben lévőhöz rendesen és nem indul sem az ac, sem az auto. direktre kötve az ac-t sem indul a motor.
WarbiRunner (Gyuri)2014-04-25 21:39:22 // 48344
Ja..a lendkereket egy hónapja tettük bele, használt, de bőven megadott tűrésen belül volt a lógása minden irányban.
Ami benne volt, azzal is éreztem ezt az ütést, pedig annak nulla kottyanása volt. Az is ugyanaz a cikkszámú volt, 235-ös kuplunggal. Annak a fő baja az volt, hogy felújított volt, állandóan beremegett és csúszott.
Ami benne volt, azzal is éreztem ezt az ütést, pedig annak nulla kottyanása volt. Az is ugyanaz a cikkszámú volt, 235-ös kuplunggal. Annak a fő baja az volt, hogy felújított volt, állandóan beremegett és csúszott.
WarbiRunner (Gyuri)2014-04-25 21:21:50 // 48343
Hozzáértők, hilfe! Ma jutottunk odáig, hogy levegyük a hosszbordás szíjat. Gondoltam bebizonyosodik hogy a főtengely szíjtárcsa csörög, rendelek egyet és minden megoldva.
Nos a szíjtárcsának kutya baja. Hogy mi csörög nem derült ki, ám fura dolgot tapasztaltunk.
Levett szíjjal beindítottam, és alapjáraton erős bubogó hangot adott, az utastérben is jól hallhatóan.
A motortérben hallgatózva a kettőstömegűtől jött a hang. Kuplung kinyomásra nem változott. Kb olyan hang, mikor már halálán van a lendkerék. A szíjat visszatéve eltűnt hang. Én régóta érzem, hogy valami mintha ütne, most lett bizonyíték, de nincs megoldás.
Lehet ez attól, hogy nem rávaló a lendkerék? 150 lovasé van benne.
Nos a szíjtárcsának kutya baja. Hogy mi csörög nem derült ki, ám fura dolgot tapasztaltunk.
Levett szíjjal beindítottam, és alapjáraton erős bubogó hangot adott, az utastérben is jól hallhatóan.
A motortérben hallgatózva a kettőstömegűtől jött a hang. Kuplung kinyomásra nem változott. Kb olyan hang, mikor már halálán van a lendkerék. A szíjat visszatéve eltűnt hang. Én régóta érzem, hogy valami mintha ütne, most lett bizonyíték, de nincs megoldás.
Lehet ez attól, hogy nem rávaló a lendkerék? 150 lovasé van benne.