Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Wickey2005-02-23 20:42:22 // 2713
icuka.
Robi2005-02-23 19:57:59 // 2712
Sajnos... Bár anyagi okokból valószínűleg még jó darabig így fog maradni. Amióta kicseréltem az izzítógyertyákat, az akksit, és felújíttattam az önindítót, még a legnagyobb hidegben is indul. De csak két henger. Az 1-es és a 4-es kicsit várat magára. De lehet, hogy a következő télnek már nem fogok tudni így nekifutni. :(
ALFA75td2005-02-23 19:51:12 // 2711
Hát az nagyon gépműhely szagu
Robi2005-02-23 19:41:01 // 2710
Nálam a mutató szépen mutat, de a lámpa indításkor kb fél percig világít, aztán villog. De van, hogy kialszik. Engem is baromira idegesít, ráadásul még azt is el tudnám képzelni, hogy igaz, amit mutat. Ugyanis a mutatós műszer az olajszivattyúnál mér, a lámpa pedig a főtengely másik végéről mutat info-t. Azért bízom benne, hogy nem csapágyas a motor. Ma nagy nehezen rávettem magam, és kiszedtem a porlasztócsúcsokat. Megnéztem, tökéletes a szórásképük, és mindegyik 150 és 155 bar között nyit. (155 bar-on nyit egy új, 140 a min.) A kompresszió végnyomást is megmértem, és ezzel meg is tudtam, hogy miért indul két hengeresen a motor, és miért jár olyan nyugtalanul. 1. henger: 16 bar 2. henger: 21,5 bar 3. henger: 21,5 bar 4. henger: 17 bar Elég lesújtó. A 21,5 még elmegy, de a 16 és a 17 baromi kevés. Csoda, hogy megy az autó.
Paco2005-02-23 19:30:17 // 2709
Majdnem igaz. :) Van amit elfelejt a compi, van amit soha. Kategóriától függ. Egy "Lambda szar" jel messze nem képviseli azt a prioritást, mint az "Üzem közben majdnem leállt a motor" :)
ALFA75td2005-02-23 19:10:04 // 2708
Hit nélkül lehetetlen élni:-))))
Csöri2005-02-23 18:58:36 // 2707
Hinni kell benne.:))
ALFA75td2005-02-23 18:35:58 // 2706
Na most tényleg milyenek ezek a autós potenciálnövelők
Csöri2005-02-23 18:20:04 // 2705
Nálam olyan az olaj Metabond nélkül, mint a Dallas Jockey nélkül.:))))))))
granturismo2005-02-23 18:13:54 // 2704
Azért ez már elég szigorúan meg lehet adalékolva.:-) Bajnokom, nálad azért még beleugrana egy kis Metabond:-))))
Csöri2005-02-23 18:08:13 // 2703
Teccik a doboza. Ja , ez már nem is doboz, hanem vödör.:)))
ALFA75td2005-02-23 18:06:43 // 2702
Nem biztos hogy jól járnál vele
ALFA75td2005-02-23 18:04:43 // 2701
azt ne felejtsük el hogy 7000-15000es motorokról beszélünk
Csöri2005-02-23 18:01:38 // 2700
Ilyet veszek majd az uj kocsimba.:)))
ALFA75td2005-02-23 18:01:12 // 2699
Ugy hogy a fedélzeti számitógép állandoan ellenőrzi az olajszintet ami természetes ami viszont nem ellenörzi az olaj minőségét és ha nem felel meg már küld is az első szervizbe
granturismo2005-02-23 17:59:40 // 2698
Van abba való FL olaj is. Tudom ajánlani az Urania 100K 10W40-et. 100ekm-es csereperiódus.:-) Vazz azé ez má durva.:-)
ALFA75td2005-02-23 17:58:04 // 2697
Igen de azt 40 tonnával a hátán ami azert megdolgoztatja azt a motort arrol nem is beszélve hogy ezek a gépek olyan körülmények között dolgozna hogy mi az autóinkat csak az életünk árán engednénk oda
Csöri2005-02-23 17:54:55 // 2696
Az is igaz, kell bele vagy 30-50 litykó.:)
granturismo2005-02-23 17:53:58 // 2695
Ja, meg van akkora karter alatta mint egy fürdőkád.
someq-1472005-02-23 17:52:01 // 2694
Én mindig csodálkoztam hogy birhat ki egy olaj 70000 km-t????
Csöri2005-02-23 17:50:12 // 2693
Egy kamion nem is "használja" úgy az olajat, mint egy személykocsi. Pörög max. 1500-at.:)
ALFA75td2005-02-23 17:49:09 // 2692
Bocs akkor lemaradtam egy kicsit de milyen szép lenne ha elérnénk a TG M.A.N csereperiodusát 70 000 km
Csöri2005-02-23 17:45:24 // 2691
Ha új autót veszek, én mindig 1000km-nél cserélek olajat, utána pedig szigoruan 10.000 km után mindig. Meghálálja a motor. A JTD-be csak is Selenia WR!!
someq-1472005-02-23 17:42:42 // 2690
A szervizperiódus az új alfa dieseleknél 20.000 km!!!
ALFA75td2005-02-23 17:37:50 // 2689
Valóban a legujjab dieselek is csak 15 000 km mehetnek két olajcsere között ugyhogy a régebbi tipusoknál az a 7000 7500 km az kell
András bácsi2005-02-23 17:32:10 // 2688
Megint egyet kell, hogy értsek granturismo mesterrel. A 20e valóban egy kicsit eltúlzott csereciklus, főleg dízelnél. Az ajánlott Selénia pedig igen jó olaj. Egy megjegyzés a dízel olajcserékhez: az off-os Golf-3 TD motorjához a gyár 7500km-es csereperiódust adott meg, valószínű nem véletlenül.
granturismo2005-02-23 17:26:30 // 2687
Petike Ez valóban termosztát gyanús. Mennyit eszeget a sárkányod? someq Szerintem jól teszed. Ha esetleg ajánlhatok egy olajat: az FL Selenia WR-Diesel 5W40 olajat használhatod hozzá amelyet kimondottan ezekbe a JTD motorokba fejlesztettek ki.
ALFA75td2005-02-23 17:23:16 // 2686
Sziasztok látom ez a probléma nem csak engem sujt mióta kikellet szednem az indítómotort amit nagyon utálok azután az olajnyomás mérőm kifeküdt attol félek hogy az a kütyü amibe a gomba betekeredik az ment tönkre mivel az inditómotor eltávolításánál meg lett egy kicsit tekergetve de határozottan idegesít a dolog
KisP2005-02-23 17:23:01 // 2685
Hali! Szerény véleményem szerint felesleges.Főleg dízelnél,azok sokáig bírják az olajat. Cseréld 20e-nél az olajat,de az jó olaj legyen!:)) Üdv
someq-1472005-02-23 17:19:38 // 2684
Hali mindenkinek! Kíváncsi lennék a véleményetekre. Idén januárban cseréltem le a gépemet, egy 1,9 JTD M-Jet-re. Nagyon jól akarok vele bánni és úgy gondoltam, hogy az első olajcserével nem várok a 20.000-es szervizig, hanem lecserélem már 10.000 km-nél. Jelenleg 6.000 km-nél tartok. A kérdés hogy szerintetek van e értelme (szerintem igen), vagy teljesen felesleges??? Előre is köszike!!!!
KisP2005-02-23 16:30:33 // 2683
Sziasztok! Nekem a hőfokmérőm sose éri el a 80-at, na jó max. városba de ott is csak akkor ha nagyon dugó van és csak lépésben haladok. Vmi gáz van nálam? Termosztát?
Saughassy2005-02-23 15:32:38 // 2682
Engem mindig azzal nyugtattak, ha nem kapott léket a rendszer és nincs minden szarrákopva, akkor vagy van nyomás, vagy egyáltalán nincs. Köztes állapot nem igazán létezik.
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2005-02-23 14:56:49 // 2681
Nah végre! Jó látni, volt értelme az oldalamnak ;) 75 dizelnél hogy lehet egyszerűen ellenőrizni az oljnyomást? Asszem meghalt a gomba vagy műszer:( Az olajnyomás minimum műkodik, szal nagy baj nem lehet, de azért nem ártana tudni mi a kotta. Thanx
krisz332005-02-23 11:49:58 // 2680
mégegyszer kössz Scott le jött az egész 378 oldal csak majd ird át nekem magyara légyszi :))
giovanni2005-02-23 11:43:46 // 2679
Köszike...
giovanni2005-02-23 11:35:57 // 2677
Úgy van a jobb hátsó, de még hétvégén rámérek..... (hátha bár tudom csodák nincsenek) Hát azt megkösszönném mindenesetre a pénzt akkor azért még előtte eljuttatnám neked vagy neki.... Ő mégegy lammaság meglelem valhol hogy rádió gyári ISO csatiján melyik kábel micsoda...
granturismo2005-02-23 11:25:55 // 2676
Alafabu megy le 5-én és felhozza. Neki is kell. Melyik is kell neked jobb hátsó? Nekem is hoz cuccokat. SZVSZ addig kibírja.
giovanni2005-02-23 11:20:50 // 2675
Hmmm jól hangzik.... Mész le? vagy neked esetleg elküldi postán mert akkor esetleg adnék neked pénzt ha nem teher.....
granturismo2005-02-23 11:04:05 // 2674
Giovanni testvér. 5pénz a kerékérzékelő Agostyánban.
krisz332005-02-23 10:53:51 // 2673
Kösszi Scott kinyomtatom az egészet :))
giovanni2005-02-23 10:29:43 // 2672
:))) Igen igen már pont vllant föl az összes lámpa jelezve hogy leállta a 'morori boxer' :)) amikor villámsebesen ráléptem a kupplungra és úgyfest egy esetben gyorsabb voltam a compóternél :)).. Monnyuk nem bánom hogy nincs baja a befecsi-nek...
granturismo2005-02-23 09:04:23 // 2671
Szia Giovanni testvér! Az álatalad leírt jelenség teljesen természetes és ha úgy vesszük valóban a "lammaságodnak" köszönhető.:-) A motor fordulatszám érzékelő jele alapján a vezérlés úgy érzékelte, hogy a motor leállt. Valójában viszont nem állt le. Ezért ráfogta, hogy hibás a jeladó. Azért sokat kéne gyakorolnod hogy újra megcsináld:-)) Nekem is sikerült már egyszer ez a "mutatvány".
giovanni2005-02-23 07:59:37 // 2670
Paco Gyújás ki be 20*-or és már el is felejti :))) egyébként meg akor majd letestelem a kompjutercsatit és kiiratom vele műszerfalra mi volt a bánata. Banya Nem már állt egy darabja az autó és ráadtam a gyújtást hogy le tudjam fényképezni.... Ne a aggódj melegszik a boxer télen nyáron ha kell ha se :))
Barni1472005-02-23 00:12:42 // 2669
üzemmelegen itt szokott tanyázni a hőfokmérőd? Nem kell parázni már nekem is produkált hibát menet közben, kikapcs bekapcs és uzsgyi tovább. -10 fok alatt felváltva világít az Abs meg a lufi visszajelző. A lufi az néha el-el alszik.
Paco2005-02-22 20:13:45 // 2668
Attól még a compi eltárolta.... :)
giovanni2005-02-22 19:39:33 // 2667
Nem lehet hogy csak a mai lammaságomnak köszönhető hogy meggyulladt a lámpa? Ugyanis álltam a dugóban és elgondolkodtam kicsit, mindhiába :)))dugtam egy egyest majd mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, leléptem a kupplungról gáz nélkül. Még az utolsó pillanatban mielőtt lefulladt volna, újra kinyomtam a kupplungot , ekkor gyulladt fel a lámpa.- egy darabig néztem hogy némá mijez?- nemismerem..... majd leállít, újraindít, soxor és azóta egyszer se prezentlta a jelenséget....
Paco2005-02-22 19:29:54 // 2666
Így igaz. Go to service és dugjátok fel a computerre, hogy megmondja mi a bibi... :(
giovanni2005-02-22 19:17:24 // 2665
Ugy=Ugye
giovanni2005-02-22 19:16:56 // 2664
Köszcsi tehát ha menet közben kigyullad akkor az nem jóaz ugy? :)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak