Marklar mestertől a következő apróságokat sikerült megszereznem egy akciós csomagáron:
- belső relétábla majdnem összes reléje
- 1-2 egyéb relé
- egy halom biztosíték
- fél flakon festék + lakk
- órapanel
Ezekből a festék és az óra akutan votl szükséges, a reléket tartalékba,a biztiket ő adta ráadásnak.
Jön a meleg, fel kellett megint tölteni a rendszert a régi gázzal. Lehet, hogy nyár közepén majd cserélünk még egy csövet, és talán azzal megszűnik a szivárgás.
A jobb első féltengely gumiharang is megadta magát. Csere jött, egyidőben a rugók cseréjével.
A GEORGE által beszerelt ültető rugókon 5 éven át autóztunk. Remek volt, kiváló, csodaszép, de már nem volt fenntartható, mert a teherbírás kevesebb volt, mint amit a családi csomag megkövetelt.
Jött a rugók cseréje, Buksi úr régi rugóit vettem át (6000), amiket jó drágán beszerelték a Szamosi műhelyben (22000).
Egy másik autó lett belőle...
Az első szőnyegek szarrá mocskolódtak, muszáj volt már cserélni, így beruháztam erősen...
Jellemző, hogy nem lehet kapni csak első szőnyegeket, hanem meg kell venni a hátsókat is készletben, pedig azoknak kutya bajuk, olyannyira, hogy azok még az 5 évvel ezelőttiek, újszerű állapotban, még az előző készletből. Most már van hátsó 4 darab tartalékban...
Nos, az elmúlt pár hónapban a hűtő-fűtő rendszer fő elemeire mind sor került. KEdődött a fűtéscsappal, azzal két kör is volt sajnos, aztán vízpumpa, most pedig kicseréltettem a hűtőt is. Nagyjából a termosztát van hátra meg a csövek. de ne fessük az ördögöt a falra! Mondjuk a termosztátot meg lehetne nézetni, mer tmintha nem zárna teljesen, de most úgyis jön a nyár, nem érdekel. Majd ősszel, ha úgy alakul...
Végre sikerült időt szakítanom, hogy felrakassam a Yoyotól vásárolt szép állapotú jobb első sárvédőt, és így lecserélhettem azt a csúnya gittezett szart. Ráadásul kicseréltük a dobtakarót is, így remélem esőben nem fog nyifogni az ékszíj.
Ezzel együtt pedig a szuper szerelő srác haver rendbe tette a jobb első ajtó zárját is, ahol eléggé szétment a zár és a bovden, de megfikszálta ügyesen. Sajna közben beszereztem jó bonottt zárat, ami most feleslegfes kiadás lett így. De ha már megvettem, hamarosan beszereljük azt. De addig is minden tökéletes, újra szuperál a központi zár is.
A jobb első sárvédő elég gáz volt már egy ideje, vettem Yoyotól egy bontott sárvédőt és az alá való kerékjárati ívet is.
A vízpumpa 16 év és 200 ezer km után elfáradt. Folyni kezdett szegény, ki kellett cserélni.
Most jó, így a kocsi szépen hűt és fűt és virgoncan szalad az úton.
A motor elkezdett nagyon melegedőssé válni, és egyszercsak a ventillátor sem kapcsolt be. Ugyanakkor az utasteret meg nem fűtötte. Összetett volt tehát a probléma, így szervízbe vittem.
Kiderült, hogy a múltkori fűtéscsap szerelés után valami titokzatos okból szétmállott a tömítés, elfolyt némi víz is, közben pedig kontakthibás lett egy relé-csatlakozó. Mindent orvosoltak.
ezen kívül megtörtént a rendes olajcsere, olajszűrő és légszűrő cserével.