A ventilátor probléma folytatása nem várt problémákat hozott. Kiderült, hogy a hűtő szivárog, a csere mellett döntöttem. A klíma pedig megint nem működik, az átmeneti magára találsá mellett. Nyomáskapcsoló lehet a ludas, vagy valami dugulás talán. Ezt javítani majd egy következő alkalommal tudjuk, nem tudtam tovább ott hagyni az autót. A ventilátor viszont már jó, mindkét fokozat szépen működik.
2013.augusztus 3-án az autót elvittem jogos tulajdonosának, ezzel a bő 10 éves "tartós bérletnek" vége lett. Összesen nagyjából 114 ezer km-t tettünk meg a közösen eltöltött mintegy 3770 nap alatt. A fakormányt kivettem emlékbe... Nem tudom, lesz-e még ennyire nagyszerű autóm életemben. Nyilván, ha majd nyerek a lottón, és befigyel egy maserati... De az sem lesz ilyen jó! A döntés nem volt könnyű, az elválás még nehezebb, de valahogy eljött a pont, amikor biztos voltam benne, hogy ez a helyes választás. Sajnos hobbiautót nem tudok jelenleg fenntartani, márpedig úgy tűnt, 22 éves korára leginkább annak volna jó.
Az utolsó 58543 km-ről van meg minden adatom, ezek alapján egy km autózás költsége 88,3 Ft volt.
Remélem, mégsem bontóban végzi hamarosan, hanem méltó képviselője marad típusának. Én ezt nem tudtam vállalni, drukkolok, hogy a régi/új tulajdonosával sikerüljön neki!
Átvizsgáláskor derült ki, hogy az egyik tartófül repedt, egy másik pedig hiányzik. Vicces volt, ahogy 4 perc alatt javították ezt a klinikán. Az óradíjuk így nem rossz...
A lötyögő jobb első lámpára rögzítő fül került, és tartóelem a kocsira. Most jó.
Megnézettem a ventilátor első fokozatot is, egyelőre a szétégett ellenállást cserélték ki, de ettől még nem javult meg, valami szakadás lehet valahol. Ezt kicsit hosszabb idő lesz felderíteni és javítani; nemsokára meglesz. Viszont a klíma most már megy legalább. Tök jó.
Szokásos Wurth kis palack. Mondjuk a 155-tel szoktuk meg. Ennek ez az első, nálam.
Ez flottul ment. Ennyi pénzért naná. Mondjuk itt most örültem a szerény 120 lóerőnek...
A költség tartalmazza a törzskönyv és forgalmi árát is.
Ma átvizsgáltattam az autót. Jobb később, mint soha... Talán jobb lett volna előtte... De ugyanitt lennénk akkor is. Az autó jó, de a pénzét talán nem érte meg. Majd bizonyíthat. Kiderült, sokat nem is csavartak vissza az óráján; az a 40 ezer km barátok között is csekélység... :( Pár apróságot javítanom kell, de egyik sem vészes. Viszont a klíma hol jó, hol nem jó; azt hiszem, a ventillátorral összefüggő, és éppen nem tökéletes elektronika hülyíti meg. Orvosolva lesz.
Reggel egy rövid út után teljesen szerencsésen észrevettem, hogy folyik a hűtővíz a kocsiból. Teljesen szerencsésen el is tudtam kanyarodni azonnal a szervízig. Termosztát szétnyílt... ÉS több cső is a végét járta (vagy azon túl voltak...) Párat cseréltek, tákoltak, de több akna most is maradt a rendszerben.
10 év után először elhangzott: öreg már ez az autó, le kéne cserélnem... Az igaz, hogy a 22. évében van, de ha megy, semmi baja, és csodás. ÉS megy is. Sajnos elértük azt az állapotot, hogy bármikro bármi olyan történhet vele, ami miatt otthagy az úton. Tavaly volt a szerencsés váltólyukads, most meg ez a hűtőrendszer zavar.
Azt gondolom, méltóbb marad az emléke a kocsinak, ha most lecserélem, mintha megvárom, hogy rossz élményeink legyenek együtt. Az idő kegyetlen...
Sok év után új helyen töltettem fel a klímát, Csepelen. Profin és gyorsan dolgoztak a helyettesítő gázzal. :-) Nyomáspróbat is végeztek elötte. Remélem, pár hónapig kitart a gáz...