szemét fűtéscsap megint megadta magát. Úgy tűnik, ezek legfeljebb két évet bírnak. Ezúttal teljesen eláztatta a kárpitot, fogalmam sincs, hogyan fogom kiszárítani.
Műhely hamar rendbe tette, és pótoltak még pár folyadékot is (fék, motorolaj).
Minden újra szép; kérdés, meddig lesz így...
Utólagos kiegészítés: Norbi tanácsára a kárpitot elkezdtem újságpapírral kezelni. Gyakori cserélgetéssel valóban egyre szárazabb.
Esemény is lehetne egy műszaki vizsga, de mivel ez egy lassan 17 éves autó, sajna általában szervizként bejegyzendő...
Szóval a vizsga előtt hátsó fékeknél kellett fékerő-szabályozót szerelni, némi berohadást megszüntetni, kéziféket rendbe tenni.
Az ékszíjat cserélték, azt jeleztem előre, hogy furcsán zajong már. Mint kiderült, hiányzott már belőle, épp idejében jött a csere.
Volt olajcsere is szűrőkkel együtt, na nem a vizsga miatt, csak mostanra jött ki, egyben megvolt hát.
Mielőtt a vizsgaállomásra gurultak vele, még a GEORGE idejéből maradt piros rendszámtábla világítást is rendbe tették (újra gyári és szabályos fehér).
Vizsga így rendben volt, főleg, hogy lecsúszott némi kenőanyag is a sötétített ablakok miatt...
Összességében így végül baromi drága lett, az autó értékének kb. ötöde ráment, de ez ezzel jár. A fék baromi jó lett, és összességében most minden nagyon klappol. Már csak el kén elindulni vele valahová jó messzire...
Majdnem 3 év szünet után végre újra működik az ABS. rászántam magam, pénzt és időt, és megjavíttattam. Főleg azért, mert jövő héten vizsga, aztán emiatt ne piszkálódjanak megint. Meg így nincs piros fény sem a műszerfalon. És mellesleg nem blokkol a kerék. :)
Ezúttal Zsámbékon szereltettem, mert ott sikerült bontott jeladót találnom. Helyben össze is rakták.
És bónuszként sikerült megjavítani a műszarfalat is. Egy csatlakozó volt rossz, egy bontottat ráforrasztottak szépen, most újra megbízható, és nem lesz több elveszett kilométer! Szerencsére összesen kb. 40 esett csak ki. A 206 ezerhez képest igazán elhanyagolható. :)
Az utóbbi pár hétben többször előfordult, hogy a műszerfal lehalt. Csak 1-2 percre maximum. Ez azzal jár, hogy a műszerek nem jeleznek, világítás nincsen, csupán a töltés vészjelző világít. Egy vezeték lehet sérült...
Pár napja ismét jelentkezett a dolog, de most ez azzal járt, hogy kimaradt vagy 30-40 km az órából. Ez nagyon bosszant, pláne, hogy így a precíz könyvelési rendszeremben fals adatok szerepelnek majd. Mindegy, ez van, a hibát meg megpróbálom kideríteni és javítani. Manualt már megnéztem, gyanakszom is az egyik fekete zsinegre. ;-)
Kedvenc gumisomnál sikerült jó áron hozzájutni egy teljes garnitúra alig használt Good Year Ultragrip téli gumihoz. Esőben próbáltam először, és már gyenge tempónál is érezhetően biztonságot adott.
Egyik felnim állítólag kicsit ütött lett, így elvittem görgőztetni. Most meg állítólag jó...
Nem túl látványos költségelem ez a móka.
Elfelejtettem beírni, de kb 3 hete végre elvégeztem a foltocskák (rozsda, kopás, nagypapai nekem jött, stb.) befestését.
A sárvédők szélein pár rozsdapihe volt, azt frankón lecsiszoltam, festés, lakk. Egyik oldalon leragasztottam szorosan, ott mókásan látszik a festés határa. Másik oldalon votl hely szórni, ott rendes átmenet lett a régi réteggel.
A hátsó lökhárító 2 sarka is újra makulátlan lett.
Maszatoltam még a tető közepén is, ahol valami kő leverte anno a lakkot. Az nem lett elég szép, de azért jobb mint előtte.
Sebességváltó nyikorgott kettesbe tétel közben. Valmai berozsdált, 10 perc alatt javították.
Kapott még fél liter Seleniat is a motor.
Elvégeztem az évi rendes klíma fertőtlenítést. Kétszer jobb lenne, de nálam ez általában évi 1 alkalom marad. Remélem minden baci kezdemény kipusztult. Ráadás: friss citrom illat az utastérben.
Az órát hamar be is szereltem.
Amit vettem Marklartól panelt, az egy újabb típus volt, úgyhogy szét kellett szedni azt is meg a sajátot is, és csak az óra érszt átszerelni benne. Gond nélkül megvolt az egész 10 perc alatt, szerencsére az óra alakja és típusa ugyanaz mindkét verzióban.
Végre újra rendesen látom, hány óra van. :-)