Az ablaktörlő mindig esőben romlik el. Velünk is ez történt, ráadásul autópályán, és éjszaka. Nem volt kellemes élmény.
Vettem egy bontott motort. Remélem, a vas szerkezet nem állt be, és nem az cseszte szét. Mert akkro vehetek majd azt is, és újra szét kell szedni.
Nem is írtam még be, hogy 2 hete kettős defektem volt. Szerencsére városban mentem, nem gyorsan, hamar le is álltam. Akkor még csak a jobb hátsót láttam luykasnak. Később kiderüólt, elfáradt teljesen a gumi, és szétfeslett, szétrobbant az oldala. Kuka. A jobb elősvel pedig felszedtem egy szöget, szerintem épp akkor, amikor leparkoltam Békás tetéjén a hátsó defekt miatt. mindegy, mert olyan régiek voltak a gumik (8 év), hogy kidobtma mindet.
Most az elég jó good year télik vannak rajta, aztán tavasszal veszek 4 nyárit hozzá.
Az egész esemény érdekessége egyébként az volt, hogy hajnal volt, és a reptérre mentem; végül taxival értem el a gépet.
Újra felgyulladt a felkiáltójel. Újra szervízbe vonultunk.
A múltkor nem cserélték a bal hátsó nyerget, próbálták megtatani a régit. Kiderült, muszáj cserélni. Megtörtént. Most minden jó.
Két hete kigyulladt a felkiáltójel. Az nem jó hír. Nem is volt még ilyen. És éreztem is, hogy nem az iagzi a fék. De aztán még félelmetesebbet csinált: időnként bekapcsolt az ABS és nem tudtam fékezni...
Amint lehetett, szervízbe vonultunk.
A bal hátsó volt szétmenve, folyt a fékolaj, szét votl rohadva a munkahenger, betét kampó. Hamar megcsináltak mindent amit kell. rég éreztem ilyen jónak a lassító hatást. Szuper.
Egy kavics rápattant a bal első lámpaburára. Nem törte be teljesen, szét sem repedt, csak lett rajta egy elég nagy ronda kavicsnyom. Beszereztem a BKV bontóban egy másikat 10 ezerért, majd a kiváló Szamosi szervizben grátisz beszerelték gyorsan.
Megvettem a szokásos klímafertőtlenítőt; évről évre megy le az ára (most 1840 volt).
Plusz töltettem bele némi gázt, hogy kiváló legyen (6000).
Pár hete hidegen kedvetlenül indult a motor, és időnként egyenetlenül húzott; vagy inkább nem húzott. Gondoltam, gyertyákat kéne cserélni. Hiszen mikro is voltak legutoljára cserélve? Nem is emlékeztem. Az biztos, hogy 4 éven túl.
És valóban: a kiváló Szamosi szervíz komputeréből kiderült, hogy majdnem 60 ezer km-t szolgált egy a nyolcas.
Hamar kaptam újakat, a különbség azonnal érezhető.
Nem kell ennyit várni egy cserével, de jó tudni, hogy a rendes twin spark alfa belevaló gyertyákkal elmegy akár ennyit is.
Már megint csak egyre jobban szeretem ezt a gépet. :)
Nyiszorogni kezdett pár hete, tudtam, valamelyik szíjat kell cserélni, mégpedig idejében. Elvittem, úgy lett. Most csendes megint.
Mióta nálam a kocsi, lassan 100 ezer km óta, még nem cseréltük a féltengelyeket. Eléggé kopogtak már, úgyhogy kértem egy időpontot a műhelyben. Ahogy szétszedték, kiderült, csuklókat is cserélni kell. És ha már ott volt, még kértem nézzék át a kéziféket is; kicserélték az egész kötelet, fék rendben.
Sajnálatos mellékterméke a napnak, hogy az ABS kijelző elkezdett felvillanni. Valami vagy kilazult ott szerelés közben, netán meg is sérült az egyik jeladó, bár ez nem valószínű, mert akkor sosem működne, meg azt elvileg nem is bántották. Majd egyszer visszakanyarodom vele, megnézik. Amúgy sem vagyok ABS függő, csak zavar a piros fény a műszerfalon...
Megvolt a rendes olajcsere, 10 ezer km után. Olajszűrő, légszűrő csere is.
Féltengelyeket megnézték, mindkettőt cserélni kell. Hamarosan...