10 ezer megint eltelt (most több, mint 1 év alatt...), ismét olajcsere.
A Nyár óta kopogó jobb első toronycsapágyat is cserélték, és a bal oldalit megkenték jól, hogy még bírja.
Előírányoztunk egy komplett fékcsőcsere hadműveletet is; majd ha kedvem lesz, és már nagyon unom, hogy nem harap mérgesen a fék.
Eszembe jutott, hogy nyáron nem rögzítettem itt, hogy a tavaly vett festékből még maradt, így pár karcolást sikerült szépen javítanom a lökhárítókon. Fene tudja, hogyan keletkeznek, talán ágak, talán más potyogó dolgok teszik ezeket a pici sérüléseket. Jó, volt egy nagyobb folt az elsőn bal oldalt, azt én húztam meg a garázsban. Szépen befedtem azt is. És még mindig maradt egy pici festék. :)
Ma lecseréltettem a gumikat. Idén sem jött össze, hogy vegyek egy garnitúra felnit a téliek alá, így maradt a csere. De legalább nézegethetem a szép AWS-t fagyban is.
Amennyit használom, úgysem lesz semmi baja.
Tegnap reggel Fertődön ébredtünk. Bepakoltuk a családot, bicikliket e tetőre meg hátra, aztán hazajöttünk Pestre. Este leszaladtam Mátrafüredre, pontosabban a fölötte lévő Sástóhoz. Ott töltöttem az éjszakét, majd hajnalban keltem, és onnan megállás nélkül, az M0-os át átmentem Fehérvárra. Ott felmarkoltam egy szajrét, és jöttem vissza Pestre.
Jólesett ez az intenzív autókázás végre. Összesen bő 600 km volt, tehát nem olyan sok, de több részletben, és sokfelé, szerte az országban.
A klíma kiváló, könnyen hűt, semmi jele gyengülésnek; úgy tűnik, egyelőre nincsen újabb lyuk a rendszeren.
Akkora a klíma kifejezés túlsúlya a blogom szófelhőjében, hogy az már elképesztő. Ez van...
Az történt tehát, hogy nagyon nehezen kiszerelték a nehezen hozzáférhető és rendesen berohadt hibás csövet. Aztán a helyére beforrasztottak egy új csövet; nem gyári, de jópár évig tuti kitart, ameddig a kocsi is még talán.
Aztán jött a próba, meg a kompresszor olajjal feltöltése. Ekkor derült ki, hogy az addigi szerelések alatt az egyik elektromos csatlakozó sérülhetett, mert a kompresszor nem akart bekapcsolni. Hibakeresés, és kiderült: a minimum nyomáskapcsoló csatlakozója sérült. Nem csoda, szét van az is rohadva, mit minden egyéb: ha hozzáérsz, szétesik. Még jó, hogy nem kell gyakran hozzányúlni... Forrasztás, miegymás, összerakás.
Újabb próba, a rendszer láthatóan nem ereszt. Ekkor olaj töltés, csúnya régi gáz töltés (rémes nevét le sem írom, bocs, Föld...), és minden frankó.
A kiszedett cső még gyári volt, rajta a dátum: 1992. 02.18. Mondjuk elég jól bírta a szar olasz. :)
A klímásnak ment mindennel együtt a 20-as, a szervízbe a sok macerárért a 15.
Végül elvégeztem a fertőtlenítést is, még a múltkor megvett cuccal.
Egy öreg autó leharcolt klímája az szívás. De mivel az öreg autó az én alfám, a klímáját is rendben kell tartani. Ráadásul meleg van, és a csöppségek ezt nehezen tolerálják 3 órás utakon.
Meglett a lyuk a rendszerben. Kedvenc klímás szaki addig keresgélt, míg megtalálta: a szívó oldali betöltő cső mindkét végén szivárog a cső "feje", tehát ahol a csövön rajta van a szelep meg a csatlakozó.
A gond annyi, hogy egyelőre nem találjuk a pótlás mikéntjét. de meglesz; érzem...
Nos, bekövetkezett, ami évek óta ott lebegett a fejünk felett: a klíma rendszer megadta magát.
Az a kis lyuk, ami éveken át csak éppen annyira szivárgott, hoyg egy nyáron át azért biztosan hűtött a kocsi, most, a feltöltés után nem sokkal annyira kitágulhatott, hogy az összes gáz elillant. Elnézést, Föld, majd törlesztek.
Viszont olyan cseles ez a lyuk, hogy egyelőre, első keresésre nem mutatkozott meg.
Most úgy döntöttem, hogy kap még egy lehetőséget a rendszer, kocsistul, mindenestül, szóval megkeressük a lyukat vagy lyukakat, minden cserélendőt felírunk, beszerzünk, mindent cserélünk, és egyben átállunk a környezetkímélőbb új gázra.
Nem lesz olcsó, de akkor már erre tényleg nem kell többet költeni abban a pár évben, ameddig szolgál minket ez az autó.
Tök mázli, hogy a fertőtlenítőt nem fújtam bele a múltkor.
Talán mire készen lesz, itt is az ősz. :)
Megvettem az évi rendes klíma fertőtlenítéshez a cuccot.
A bevetést még elhalasztottam, mert mintha gyengülne a hűtés, lehet, úgyis szerelni kell nemsokára... :(
A fertőtlenítő cuccot akcióban kaptam, ez valamit javít a kedvemen.
Tavaly, amikor feltöltöttem nyár elején a rendszert, attól tartottam, majd cserélni kell még egy csövet. De nem kellett, egész nyáron szépen hűtött.
Persze tavaszra már kevés maradt benne, úgyhogy a nagy melegek előtt megint tölteni kellett. R12 még mindig hozzáférhető, csak drágább...
Remélem, idén is legalább úgy teljesít majd, mint tavaly.
Pár hete kopogás hallatszik a jobb első kerék tájáról. Csak álló helyzetben csinálja, ha tekerem a kormányt, vagy nagyon lassú gurulásnál, jellemzően beparkolás közben, amikor tekergetem a kormányt. Menet közben nem hallatszik semmi, és semmi nem érződik a menettulajdonságokon sem.
Elvittem szervizbe, nézzék meg, de igazán nem találták meg a hiba okát. Épp nem voltak elég lelkesek, szerintem, én meg nem voltam ott, hogy megmutassam a hangot. De átnézték rendesen, pár elkopott dolgot kicseréltek a futómű táján, meg volt fék-igazítás is.
A kopogás maradt. Majd ha jobban erősödik, újra elviszem.
No, aztán csak megmutattam a hangot rendesen nekik, és kiderült, hogy a toronycsapágy szorul cserére. Majd egyszer...