Kicseréltem végre a kuplung munkahengert, picit szalonképesebbé tettem a környékét, és a bal oldali nyúlvány belső falát.
Kicseréltem a motorhőfok jeladót (BO 028 0130 026) reményeim szerint ez megszünteti a torpanást hideg motornál.
Kipróbálni nem tudtam mert az 1.-es injektor O gyűrűje megadta magát és az így keletkező tömítetlenség miatt folyt a benzin.
A munkahenger cseréhez kellett 1L fékfolyadék.
185 000 km. vezérműszíj, görgők, vízpumpa, hosszbordás szíj, feszítő görgő, termosztát, hátsó fék, kézifékkötél
Elkeltek a 17" felnik, és az is biztos hogy a képen látható 15"-os Zender Sportok lesznek helyette.
A dizájn valami hasonló lesz, megspékelve kis meglepivel is. A gumik még kérdésesek.
Nos végül sikerült ma befejezni, de menjünk sorjában
Először is készítettem tömítéseket, így össze lehetett véglegesre szerelni a katalizátorig a rendszert.
Erre azért volt szükség, hogy a hátulját be lehessen állítani.
Sajnos a végdob háza nem lett felpolírozva, de nem tettem szóvá, mert Imre már így is többet tett mint.. nah mindegy. :)
Ha rátekintünk a lenti képekre, a 3. és 4. képen látható hogy az első leömlőről érkező csőnek alig van helye, mivel balra a diffi ház, középen a tartó bak, jobbra a teknő. Éppenhogy elfér..
A hátsó dob ugyan középen áll, de nem elég magasan, azon még állítani kell..
És a tapasztalatok:
A középdob ellenére elég mély alapjáraton a hangja, nem lett "hangtalan". Viszont fordulaton, állandó fordulaton elég csendes, tehát nem zavaró a hangja egyáltalán. Ha nyomom neki akkor fenomenális! Szóval minden tekintetben hibátlan lett!
Biztos az új benzinszűrő is felelős ezért, de a teljesítménye is visszajött, főleg 2000RPM alatt érezhetően nyomatékosabb mint volt.
És végre mehetek árkon-bokron, nem ér le az alja!!!! :)
Kis üröm az örömben:
Az egyik olajcsövem meg van törve, azt javíttatni kellesz, csak sajnos le kell hozzá szedni, ahhoz olajat le kell engedni, stb, stb..
Az első leömlő tömítetlen valahol még sajnos, ezt sejtettem, tehát ezt is le kell szedni. A baj az hogy qrva sok mindent le kell hozzá bontani hogy hozzáférjek és le is jöjjön. Többek között a klíma kompresszort, ami ultra brutális szopás.
A főtengely ékszíjtárcsám sajnos 8ast ír.
Ma folytatódott a munka. Összeszerelésre került a hátsó dob, és véglegesen lehegesztették az első csöveket.
Megcsiszoltam az összetételek talpait, hogy rendesen illeszkedjenek a tömítések.
Az első csövek és a katalizátor (szépen lefestve) fel is kerültek a helyükre. A leömlőkhöz sikerült tömítést venni, de a katalizátorhoz nem kapható oda gyártok majd holnap.
Holnap végleges összeszerelés is lesz, elméletileg. Állítólag innen már gyerekjáték.
Imi szerint a hátsó dob állapota miatt volt már nagyon hangos, szerinte nem is kellene a középdob. Szerintem viszont igen, bár már kicsit tartok tőle hogy semmi hangja sem lesz.
Hamarosan kiderül..
Ma is haladtunk az autóval. Először is, készen lettek a tartókonzolok galvanizálása, és megvettem a csavarokat is.
Minden csavar helyére amit kitekertem új került. A kipufogó összetételei kivételével mindenhová saválló. Ezek javarészt 8-asok, 3 db 6os.
Az összetételekhez 8.8-as kerül, önzáró anyával, rugós alátéttel.
Ezeket fel is szereltem.
Sajnos fél időben lemerült a fényképező akksija, így nem tudtam mindent megörökíteni.
"Csöves Imi" is haladt, bár elég lassan, nagyon szöszmötölős munka az első csövek pontos leméretezése, beállítása.
Estére készen lett gyakorlatilag a katalizátorig mindkét cső, flexibilis elemekkel, talpakkal, mindennel. Csak készre kell őket varrni.
Elkészült a középső dob is, illetve ahogy az utolsó képen látszik a hátsó dob rezonátor csöve is félig. Azzal még lesz munka.
A hétre sajnos ennyi idő hiány miatt, szóval csak jövőhéten folytatódik a munka..
Kell még vennem tömítéseket, gumi bakokat, tűzkarikát.
Megvettem az autóhoz az üzemanyagszűrőt és a kuplung munkahengert, az előbbit egyúttal be is építettem.
Tehát 1,5 - mivel a munkahenger csak később építem be - dolog teljesült a listámból.
Ha már én mostanában kevesebbet foglalkozom a géppel, azért "ő" úgy tűnik folyamatosan résen van. A beépített szervízesedékesség jelző újra működésbe lépett. :)
A kipufogóval kapcsolatban azt monda elég, ne tovább! Így úgy döntött hogy inkább végre szét esik!
Így is lett, Vasárnap este 2 utcával a lakhelyemtől a katalizátor mögötti összetételnél leszakadt a cső. Megálltam az utcában és otthagytam a kocsit.
Másnap szóltam Vittorio pajátsnak hogy levinném a műhelybe a kocsit, és riasztani kéne a kipufogós ismerősünket, azaz "Csöves Imit".
Kedden be is indult a munka.
"Csöves Imiről" tudni kell hogy saválló dolgokat hegeszt AWI-val, meglehetősen magas színvonalon. Gyakorlatilag bármit elkészít, csöveket, kipufogó dobokat, végeket, mindent. Természetesen nem ez a fő profilja, ez csak kiegészítés.
A terv az volt már régen, hogy újra kell tervezni a leömlők és a katlizátor közti csöveket, mert túl alacsonyan futottak, pótolni kell a hiányzó felfüggesztéseket, be kell építeni egy kzépső dobot mert inkább szerényebb hangot szeretnék, és akkor már egy új hátsó dob is illő lenne.
Nos ebből az első rész a bonyolult, ugyanis nagyon passzentos a hely, sokat kell számolgatni, méricskélni hogy kiadja. De a mesternek ez nem akadály.
Miután leszereltem a renszert, döbbenetes látvány fogadott, sokkal több helyen küszködött hiányosságokkal az egész mint gondoltam. Lukak mindenütt, gányolt varratok, kilapult cső, rozsda és sorolhatnám, de beszéljenek a képek helyettem.
Miután mára végztek én még maradtam és leküszködtem az összes tartó konzolt beleértve az üzemanyag szűrőjét is hogy elvihessem galvanizátatni őket.
Folyt. köv
Újra eltelt egy év, ill. egy fél amióta az utolsó terv összefoglalót leírtam.
Mit lehet ilyenkor év elején tenni, összegezni az elmúlt évet, és megtervezni az elkövetkezőt. :)
Elképzelések azok vannak bőven, de jelenleg semmi feleslegesre nem akarok költeni, ez az autó kérdés igencsak másodlagos most. Mármint az „úri huncutságokra” gondolok, mint például a teli fény, amiből egyhamar nem lesz semmi. Őszintén szólva sajnálom rá a pénzt és az időt, hiszen gyakorlatilag magam csinálnám Vittorio barátom segítségével, tehát ugyan töredék áron lenne mintha odaadnám egy fényező műhelynek, hogy akkor itt van, tessék csináljátok, mikor jöhetek érte?,de akkor sem érzem szükségességét. Se kedvem, se időm ezzel foglalkozni.
Viszont műszakilag patentnak kell lennie, minden tekintetben. Szeretnék vele sok helyet bejárni 2011ben, ami eddig elmaradt.
Lássuk mik a legfontosabb dolgok:
1. Km-óra bekötése végre, már megvan a hiba oka is, van új műszeregységem is, csak idő és kedv kellene hogy beüzemeljem, és végre tudjam mennyit megyek pontosan. A sebesség már nem számít, megtanultam a fordulatszámról hogy épp mennyivel megyek.. :)
2. Kuplung munkahenger csere kell.
3. Jelenleg valami baj van autóval, mert sokat eszik (15-18L városban), és 2000 RPM-nél erőtlenné válik. Alatta és fölötte +-200RPM-el már minden rendben. A lambda szondában van kb. 16.000 km, és Bosch, nem univerzális. Kipufogó szaga normális, nem rángat, nem torpan, látszólag minden OK. Tehát egy diagnosztikára mindenképp elviszem hamarosan.
Két dologra tudok gondolni, a benzinszűrőre, ami még nem volt cserélve, illetve a szétesőben lévő kipufogómra. Tehát a diagnosztikát mindenképp meg kell előznie egy szűrő cserének és az 5. pontnak.
4. Hátsó féknyereg csere, mivel szeretnék még az éven állatkodni vele egy keveset, biztos lesz még hó, és ez eddig kimaradt mivel a hátsó fék nincs a topon, a felújítás ellenére. A megoldás GTV hátsó nyergek, amit csak le kellene szerelni Vittorio egyik gépéről, de hát még ehhez is lusta voltam.
5. Kipufogó csere: 2 lépésből áll, egyszer le kell kötni az elejét, és hátsó dobot, majd az ezektől különálló csövön kialakítani további felfüggesztési pontokat és megfelelő magasságba emelni, majd hozzátervezni az első csöveket amik a leömlőtől jönnek, hogy azok mind magasságban, mind irányban jól álljanak, ne húzzam a földön. Ezen kívül beépítésre kell kerüljön egy új közép,- és végdob is. Ez már egy jó ideje az autó leggyengébb pontja egyébként.
6. Tavasszal lakatos munka! Nem várhat tovább, a főbb pontok a küszöbök első sarkai, melyek szerintem nem 100%osan voltak javítva, bár látszólag nincs bajuk, de akkor lennék nyugodt, ha szépen le lenne ott tisztítva lemezig minden, és úgy újra építeni.
A másik része a hátulja amelyhez hozzá kell nyúlni, tipikus 155 betegség. Viszont ehhez már át kellene építeni a hátulját széles kasznisra egyúttal. Csak úgy érdemes belevágni. És pótolni kell azt a néhány doblemezt védő műanyagot amik jelenleg még hiányoznak onnan (ezért is rohadt szét 2 év alatt)
7. Klíma beüzemelése még a nyár előtt. Tavaly már majdnem megvoltam, mikor is összeszereléskor eltört az egyik cső, és már nem volt lelki erőm foglalkozni vele tovább. Viszont találtam egy alumíniumot hegeszteni tudó emberkét, aki nagyon szépen dolgozik, majd ő megcsinálja nekem, új hollanderekkel együtt. És megint kell egy új szárító szűrő is. Remélem ezek után már nem lesz gond vele.
8. Váltórudazat kiszerelése és felújítása. Elsőre nem tűnhet nagy feladatnak, de félek borzasztó nehéz hozzáférni viszont nagyon jó lenne, mert jó feszessé tehetném a váltókar mozgását. Ha kint lenne, egyúttal rövidíteni is lehetne a váltóúton (Short Shifter)
9. Elgondolkodtam hogy lecserélem a 17” kerék garnitúrámat 15”-osra, ez ugyan visszalépés, tehát csak úgy gondolnám hogy valamilyen különleges és viszonylag ritka, klasszikus 15” lenne jó. Zender, BBS, Borbet, stb.. Persze jól ráengedném a kasznit, legalsó állásba az FK-val..!! :)
10. Ha kész lenne a hátuljának lakatolása, biztosan elővenném a 4 éve porosodó, még az előző 155ben szolgált hifi rendszert is.
11. Ősszel műszaki vizsga.
Hát nagyjából ez a 10 pont lenne (emellett persze vannak apróságok is), a vicc az, hogy ez egyben max. 200.000 Ft amit felsoroltam. Tehát nem egy nagy összeg, csak úgy vagyok vele, hogy inkább megveszem a Berik-et, meg elmegyek egy 7végére Ausztriába motorozni belőle.. :)
Új szelek fújnak..
Ezen kívül az év végén szeretnék venni egy 166-ost is..