Mire lenne alkalmasabb egy szabad Szombat délelőtt, mint hogy lekapjam az első lököst (persze csakis emelőn a benti műhelyben) és bekössem rendesen a fényszórómosót és a ködlámpákat. Az utóbbihoz is kellett farigcsálni egy sort, de nem volt vészes.
Aztán kapott már egy alapos takarítást és mosást is, mert már hónapok óta nem foglakoztam vele. Íme.
Nos ez a történet végképp lezárható, bár már eddig sem volt bajom vele, most viszont végső megállapítást nyert hogy minden rendben.
Szóval ami még nem volt 100%-os, az az első fejezetekben említett vízhőfokmérő pontatlansága.
Nagyon nem izgatott a dolog csak a 164-esben olyan megnyugtató volt hogy ugye az óra megállt 80 foknál csak nagyobb melegben, sokat állva nyalt bele a 90-be.
Nos a múltkor mikor a termosztátnak készíttettem a tartó konzolt, utána teljesen behalt a jelenlegi szenzor nem mutatott semmit.. Idegesített a dolog, és már majdnem rendeltem Marklártól egyet, de ugye megataláltam a múltkori leltárból egy ilyen jeladót, anno azt hittem rossz. Mindenesetre kicseréltem, és ezzel működik tökéletesen, és mostmár végképp megnyugodtam az autónak tökéletes a vízháztartása. 80 fok. :)
Csináltam a pincében egy leltárt, és olyan sok apróság van amire azt mondtam hogy majd akkor kerül bele az autóba ha a végső stádiumban lesz (fényezés).
Ez viszont egyre távolabbi álomnak látszik, ellenben a teljes lakatoláson szertném ha szeptember végén, legkésőbb október elején átesne. Viszont akkor már műszakilag legyen minden a helyén a legjelentéktelenebb dolgok is. Persze ezektől lesz teljes az autó, így elsőre hozzáláttam a fényszórómosóhoz, ami nincs még 100%osan kész, ahhoz még le kell venni a lökhárítót is. Viszont akkor a ködlámpát is beszerelem majd..
Készítettem egy kis videot, bemutatandó az autó jelenlegi hangját, ami remélem már nem sokáig lesz ilyen, teljes átalakuláson esik át.. :)
Íme :)
Végre nekiláttam kicserélni a klímakompresszort az R134-esre. Számítottam rá hogy nem lesz meg 2 nap alatt de külsö körülmények miatt egészen 5 napig húzódott. Persze ezt egybekötöttem a generátor szíjfeszítő cseréjével is.
Nos maga a kompresszornak a leszerelése sem lesz egyszerű ezt tudtam, és így is lett. A hely szűkössége miatt ( fölötte fekszik a generátor, előtte meg a hűtő) egy hosszú átmenő csavart vágni kellett máshogy nem lehetett kifűzni, de sebaj, úgyis rozsdamentesre cseréltem, és így tettem a görgő felfogató csavarjával is.
Miután len volt a régi kompresszor, mehetett fel az új, csakhogy elsőre nem látszódott hogy van köztük eltérés. Ez csak akkor kezdett feltűnni, mikor próbáltam a helyére tenni. Ahogy a képen látható le kellett köszörülni a kiálló kis fülecskéket, és ahol találkozik a generátorral, ott egy kis éket kellett belevágni hogy odaférjenek egymás alá-fölé.
Miután ez megvolt először megcsináltam az elektromos csatlakozók cseréjét, mivel azok is mások természetesen, majd elkezdtem bekötni a klímacsöveket, és már a másnapi nyomáspróbán gondolkodtam. Bekötöttem a csövet a hűtőbe, majd elkezdtem lehúzni a hollandereket a szárító szűrőn. Erről tudni kell hogy kis fika alumínium menetes része van, nagyon könnyű félre kapatni, főleg hogy a másik oldalon 14 éves hollanderek vannak a csöveken, szintén aluból, csak már az idő vasfoga által megrágva.
Az egyik hollandit sikerült szépen lehúzni, a második viszont nagyon nehezen ment, valószínű félre kapatódott pedig nagyon figyeltünk, úgyhogy mire teljesen megszorítottuk volna, már nagyon nehezen lehetett tekerni a meneten. Még kb. egy fordulat kellett volna mikor tőben eltört a cső a hollandi előtt.. erről ennyit, sok hűhó semmiért.
Elérkezett végre! Minden tökéletes volt, szuperül megcsinálta. Van ám előnye az FK futőműnek: állítható vele a kerékdőlés is.. :)
Csak ajánlani tudom: Farkas Zsolt, Itálgáz Kft.
Megrendeltem a kormányösszekötőket, melyek meg is érkeztek, de persze nem a jó méretűek, így megint csúszott 1 napot.. :)
Mindegy kész lett, és kicseréltem a vízcsöveket is végre..
Bepróbáltam a szárítószűrőt is.
Jöhet a futóműállítás!
A lengéscsillapítók beszerelése után persze szükség volt egy futóműállításra, így bejelentkeztem egy igen korrektül dolgozó sráchoz, Farkas Zsolthoz, aki most a miskolci Itálgáznál dolgozik.
Persze futóműállítás nem volt, mert a ribancnak nem adtunk elő rituális táncokat, nem volt emberáldozat sem, úgyhogy megharagudott a kicsi érzékeny lelke.. :))
Szóval megemelte az autót, nézi a jobb kereket, OK, néz a bal kereket hoppá lóg..Kormányösszekötő? Nade tavaly szeptemberben cseréltem, le is vizsgázott vele.
Akkor kerék le. Igen, hát ez a kormányösszekötő nem fasza. Igancsak bele is van süllyedve a csonkállványba. Az anya nem jön le róla, elforog a szár. Levágjuk. Kiütjük az összekötöt. Mérünk. Ez bezony véknyabb mint a "fészke", azért ül benne annyira, és azért nem tudta az anya sem megfogni. Valószínüleg nem belevaló..
Akkor kell venni 2 db jó kormányösszekötőt, utána vissza..
Megérkeztek egy kedves ismerősöm jóvoltából a szilikon csövek a repedezettek helyére. Ingyen volt, köszi MÁV! :)
Egy 45x45ös hosszabb darab a termosztát és a hűtő közé, 30*15 a hfej és a termosztát közé, 35*15 szintén oda.
Nem tom mikor fogom még cserélni, de ha már leengedem a vizet, akkor szerintem egyúttal kicserélem a fűtéscsapot is.