Nos a műanyag hegesztés 1 napig bírta, úgyhogy lépni kellett. Az autót sajnos erre az 1-2 napra le kellett tenni. Pont Budapestre vezetett utam a cégtől, úgyhogy hoztam Maklártól ilyen pöcköket, illetve a biztonság kedvéért szintjelzőt is. Beépítve hibátlan lett a cucc.. :)
A szintjelző problémája miatt ugye belemélyedtem kicsit a csomagtartóba. Sajnos észrevettem hogy az AC környékét eddig nem vettem kezelésbe, és ez meg is látszik rajta. Elég ratyi állapotban voltak a csövek, és a szorító bilincsek. Vettem is ezekból újat, majd nekiláttam a nagytakarításnak. Eközben vettem észre, hogy a nyomó oldali benzinvezeték csatlakozója (kis műanyag 'pöcök') a tetején ki van kopva - ugyanis valami barom valamikor, valamiért rátett egy szorító bilincset, ami kikoptatta, és a tetején szivárgott a benzin.. Szerintem -1L/100 km. Mivel a kis pöcköt beszerezni elég nehéz, ezért megheggesztették a tetejét, átmeneti megoldásként. Persze próbálok bontóból ilyen pöcköt szerezni. Vagy ha kell a bontott szintmérő mégis, majd küldetek Maklárral ilyet is.. :) Addig marad így.
Tankolás után a műszer fekve maradt (azaz üres tankot mutat). A szintmérő megfáradt. Nagy nehezen sikerült kivenni, mintha le lett volna tapadva, és kicsit érdekesen állt a vezetéke a "majré lámpának" is. Ezeket megigazítottam, és visszaszereltem de gyújtás ráadása után ugyanúgy fekszik a mutató. Mivel még nem raktam össze teljesen azt a részt, így megigazítom mégegyszer, illetve kimérem az ellenállását. Vagy marad a bontott 2000-ért, bár még kábelezési probléma is lehet szerintem.
Lassan egy éve hogy használom az autót, elég mozgalmas volt ez az év szervizelés szempontjából :P És még mindig nincs vége.. :)
A fűtéscső csere kapcsán elkezdtem turkálni a motortéri elektromos vezetékek (Motronic) és más csövek között, elég sokminden változott ezek elrendezése között a szervizelések során, és nem a leglogikusabb rend uralkodott itt. Rászántam a napot és sokmindent rendberaktam, így már sokkal jobb! :)
Kicseréltem a lukas fűtéscsövet, és rájöttem hogy fordítva is volt bekötve.. (mármint rossz sorrendben)
Azóta lassabban melegszik be, szerintem így már jó lesz. Azért a fűtésbox csere még hátravan, de ha nem lesz nagyon égető, akkor csak dec.11 után lesz cserélve.
A vízcsövek cseréje közben beiktattam egy általános vezetékelés átnézést és logikusabbá/rendezettebbé tételt, és eközben leszaggattam a generátorról a gerjesztő kábelt (lsd. töltés lámpa vezetékét) Elég gyengécske saru tartotta ott, kicseréltem hát egyúttal egy erősebbre, és jól meg is húztam. Megigazítottam rajta a fő tápkábelt is, bár nem volt lelazulva..
Azóta felkapcsolt lámpával, fűtéssel 14,0 volt a töltésem alapjáraton. Igaz nem ment nagyobb fogyasztó pl. a hűtőventillátor, vagy ablakfűtés, de ez azért biztatóbb mint a 13,5V. Pláne hogy megtudtam hogy 13,6-14,4 közötti töltés a jó. Lehet hogy az a kábel szívatott? Át fogom nézni az önindító kábeleit is, aztán meglátjuk. Mindenesetre most nincsenek indítási problémák egyenlőre. (Igaz nem is megy 10 fok fölé a külső hőmérséklet)
Nos a megpróbáltatások nem értek véget!
Hétvégen szép napos idő volt elmentünk hát kirándulni egyet a Bükkbe, a párom barátnője és párja is velünk jött, egyértelmű volt hát hogy lesz valami baj, ez egy igazi geci ez az "autó", mindig engem akar beégetni! Odafelé semmi baj nem volt, hazafelé ahogy ereszkedtünk lefelé viszont már éreztem a fagyállót. Elhesegettem a gondolatot hogy baj lenne, nyilván megint nyomott ki magából egy kis vizet a radiátor. -----
--- Erről jut eszembe, eltűnt a folt a lábtérből, mintha most nem szivárogna a csapnál a víz, én ezt nem értem már. Illetve van egy összeesküvés elméletem... :D Nyáron észrevettem hogy nagyobb terhelés után átmelegszik a középboxom, a váltókar, a készifékkar, stb. Gondoltam a kipufogótól jön. Csináltattam is egy szép hőterelő részt oda, nagyon baba lett. Viszont mostmár azt gondolom hogy nem a kipufftól melegszik az, hanem a fűtőradiátorhoz lehet köze. Azt még nem tudom hogyan lehet ez, de rá fogok jönni!! ---------------------------------------------------------------------------------
Szóval jöttünk lefelé, megálltam egy kereszteződésnél, éééés dőlt a gőz a kocsiból, na mondom fasza, a vízhőmérő szerint nem melegedett, de néha visszaesett a mutató 70 fokra, ebből nyilvánvaló volt hogy levegős valahol, viszont vízcsíkot nem húztam. "Gyorsan" legurultam a hegyről be egy parkolóba, ahogy megálltam már jött a gőz, le is állítottam. A tűzfaltól gőzölgött, meg hagyott egy kis tócsát. El nem bírtam képzelni honnan gőzölöghet. Hát a fűtéscsövektől. Ráöntöttem 2 L vizet, és nem csöpögött, megtöröltem a csövet, nem vizesedett. Elindultunk, ugyanaz a tünet!!! Na mindegy valahogy haza hoztam, túl sok víz nem is ment el, csak ugye pont a leömlőre ment egy része, így rögtön füstölt. Nagynehezen rájöttem hogy valószínüleg a gumiscső hozzáért a leömlőhöz, ezért kilukadt. Holnap szétszedem, aztán csere.
Fagyálló 1,5 L - 1.800 HUF
Fagyálló 1,5 L - 0 HUF (ajándék)
Gumicső + bilincs - 2.200 HUF
Ion víz - ?
Nos mint írtam ha meleg a motor akkor az önindító nagyon lassan forgat, mintha az akksi megmerült volna. Egyértelműen az önindítót hibáztattam, és beszereztem egy pót-önindítót is amit felújítattnék.
Azért csak rámértem, mert pont a múltkor a 155 topicban erről volt szó hogy alapjáraton felkapcsolt fogyasztókkal is 14,4V nak kell lennie. Nos nekem van 13,55!! Sőt ahogy tartottam úgy ment lefelé. Aztán rájöttem azért, mert beindult a ventillátor! Ez arra engedett következtetni, hogy meleg motornál azért nem indul mert annyira megmakkan az akksi hisz megy egy nagyfogyasztó (ventillátor), viszont töltés nincs! Úgyhogy ez GENERÁTOR FELÚJÍTÁS!!
Egyébként kitaláltam egy új költségnemet: szopóág költség! Mit jelent, hát azt hogy ez a generátor felújítás már benne van 5995 Forintomban, mert 1x megvettem az önindítót, 2x mert megbüntettek tilosban parkolásért, mert nem indult a dög és otthagytam.
Budapesten jártunk, majd hazafelé megcsodáltuk az őszi színekben pompázó Mátrát, és a Bükköt!
Nos, a legutóbbi megfigyelésem alapján a következőkre jutottam:
1. Első megállapítás - csal az óra + 10 fokot.
A megállapítás bebizonyosodott többszöri megfigyelés szerint is 60 fokról indul az óra.. Így ha 90-et mutat akkor 890 fokos, ha 100-at akkor 90. No para.. :)
2. Második megállapítás - fogy a víz. (egyben a 3. megállapításra is válasz)
Péntek reggel megzavartam a kicsikét, hátha látok valamit. Láttam.. Jött a gőz, de mire felnyitottam a motortetőt, meg is szűnt..
Viszont csöpögött a víz, megkerestem hát honnan! Az egyik hengerfejről a termosztátba menő gumicső bilincse nem volt ráhúzva mert megugrott rajta a menet.. Kicseréltem, és lehúztam, meg persze a többit is. Elég lazák voltak. + észrevettem hogy a legtöbb utólagos vízcsövön hajszálrepedések vannak. Ennyit ezekről, muszáj lesz valami minőségibb vízcsőkészletet beszereznem.
Nos ezek után rátöltöttem egy kis vizet is, 100km-re belement 1,5 L víz. Utántöltöttem és reménykedtem hogy mostmár jobb lesz a helyzet.
Ezután megjártam BP-et, a belvárosban 1 órás dugóval, majd Érden rátöltöttem a vízre. 280km-re elfogyasztott 2 dl-t!!! Ez már jó!
Viszont azt is észrevettem hogy a fűtőradiátor engedi a vizet, pedig ez már a hekkelt verzió.. :(