Megjöttek a kicsi finomságok! Nyamm, nyamm.. FK Highsport.
Most ezek a felnik vannak porondon. Előnye hogy olcsó :), hátránya hogy nem tom hogy igazán jól állna-e.. Lehet túl sötét.
Az álmom az utóbbi lenne, de csak ötcsavaros kivitelben létezik..
Egy véletlen folytán sikerült egy komplett 164 3.0 V6 24V autót szerezni. Potom 100.000 Ft volt.( a kaszni elment 50.000-ért) Így nem foglalkozom a 2.5-ösökkel.. Ez a motor nagyon jó állapotú, 220.000 km van benne. Alakítani kellesz majd, van egy pár nyitott kérdés.
1. Klímakompresszor elhelyezése, mérete (jó-e a 2.5-ösé ehhez vagy sem)
2. A 3.0-án a termosztát a vezérlés oldalán van. Így viszont nem fér el a 155 ben.
3. Féltengelyek egyeznek-e a 155 kerékcsapágyával. (vagy a 164 váltójába belemegy-e a 155 féltengely)
03.28-án végre megmozdult. Igaz nem a saját lábán, csak udvarrendezés volt így áttoltuk a kert egyik végéből a másikba... :)))
Az eredeti műszeregység nekem nem tetszik csak ez az újabb fajta "sportcsomagos". 2.Ebay-es rendelésem.
Elsdő Ebay-es rendelésem. Az eslő 155-ömben is ilyen volt, és én balga eladtam vele. Akkor még nem tudtam mekkora kincs ez.
A hengerfejek lekerültek a "hengerfejeshez" átnézésre, rendbetételre.
Sajnos nem bírt vele. A vez.tengelyek végén lévő tárcsák nem akarnak lejönni. 3 db lehúzót eltörtek neki, szénne melegített, lefagyasztotta, de egyszerűen nem jönnek le. Visszavittem a műhelybe hátha ott többre jutnak de nem. Egyszerüen nem jönnek le. Most megálltunk.. Lehet kénytelen leszek bevetnia a tartalék motort..
Felpróbáltam a felniket. Őszintén szólva nem tetszik. Pontosabban tetszik, csak annyira nem, hogy azt a sok átalakítást megérje amit az autón kellene elvégezni hogy rendesen elférjen. 215/40ZR18
Amik kritikus pontok:
1. Elöl a rugótányér - ez a legnagyobb gond. Kb. 0,5-1 cm hely marad a gumi és a tányér közt. Tehát mindenképp valami "tuning" lengéscsillapító kellene aminek nincsen ilyen rugóalátétje.. Bár tervben van, de csak későbbre, ha már kész a többi rész.
2. Elöl a küszöb - sajnos befordulni befordul, de kifelé már nem. Ütni kellene a küszöbön.
3. Hátsó lökhárító - a lökös alja hozzáér a gumihoz.
Hát ennyi. Inkább maradok a 17"-nál, ezt meg átveszi a szerelőm a Suzukijára. :)
Meglepett a szerelőm!
Lebontotta a hűtőt, és kivette az első hengerfejet. Végülis semmi baja. Tehát a csörgést eddig 100% hogy annak a hidraulikus vezetőgörgőnek a kenéshiánya okozta. Persze ez azt is jelenti hogy a szelepek bele is érhettek volan a dugóba. Ami sajna meg is történt, de szerencsére csak éppenhogy, semmilyen gondot nem okozott, a szelepek épek, a dugón látszik kicsit a nyoma, de jelentéktelen.. Ha a másik hfejjel is ez a gond, akkor hurrá! Lenyomáspróbázzuk őket, szelepfészkeket becsiszolom, kap szelepszárszimmeringeket és kész, a másik motort meg sem bontom! De jó is lenne.. :)
2008.02.09-én elkezdtem szétbontani a műszerfal alját 2 okból:
1. Fűtőradiátor cserés
2. Vezetékelést átnézni, klíma bekötését rendbetenni.
Nem hittem hogy ekkora idegbajt kapok ettől a fűtőradiátortól. Bebizonyosodott hogy valóban fossa a vizet. És nagyon nagy szopás kiszedni. Ráment a napom..
A klíma problémára végképp rájöttem, mint kiderül hiányszik belőle a ventillátor sebesség szabályzója. Lesz még vele gond, mire összeáll. A biztonság kedvéért intéztem egy másik vezérlőpanelt is. Sajnos úgy érzem a történet még nem ért véget..