A December végi olajcsere óta sajnos hideg motorral nagyon csörögtek-kopogtak a hidrotőkék. Mivel azelőtt nem csinált ilyet, kicsit bepánikoltam, aztán elgondolkodtam és arra jutottam hogy előfordulhat-e hogy az olaj miatt csinálja. Ezt pár alkatrészes ismerős is megerősítette hogy nem én vagyok az első akinek kopognak a hidrotőkéi a Castrol GTX 10W40 olajtól. Egyyszerűen nem való többszelepes, hidrotőkés motorba az az olaj.
Örültem is meg nem is, újra olajat kellett cserélnem, mostmár a bevált Castrol GTX Magnatec 10W40 került bele ismét..
A motor elhalkult! :)
A hosszú távú tervekben mindenképp szerepelt az autó teljes Faceliftesítése, azaz az olyan külső-belső átalakítása amely a '95 utáni modellévűeknek volt.
Ennek legszembetűnőbb jellemzői a széles kasznielemek, avagy a wide body kitt.
Ehhez az első és hátsó sárvédőelemek és hátsó ajtók kellenek.
Ezeket a karosszériaelemeket jópár hónapja beszereztem már, de a terv úgy nézett ki hogy majd akkor kerülnek fel, ha telibe is fényeztetem/fényezem az autót . Nos sajnos a telifény egyre távolabbi terv, viszont tavaszra biztosan szét kell majd bombázni az autó hátulját a típushibának számító korrodálás miatt. És ha már szét van szedve, eszem ágában sem lesz a régi elemeket visszatenni ha vannak szélesek! :) (titkon reménykedem hogy össze tudom hozni mellé az elejét is, lökhárítókkal, maszkkal, motorháztetővel együtt - az mellé meg már csak a tető hiányzik! :) )
Tehát ma szépen nekikezdtem az elemek előkészítéséhez Vittorio segítségével. A hátsó sárvédőkkel kezdem, mert rozsda szempontjából ezek a kritikusak. Sajnos egyik elem sem tökéletes. Az egyiknek (bézs) a külseje viszonylag hibátlan, szinte gitt sem kell rá, a belseje viszont elég ramaty ahogy a képeken már csiszolva de még rozsdamaró kezelés előtt látható.
A másiknak (szürke) a belseje nevezhető hibátlannak, a külseje viszont elég szakszerűtlenül volt valaha javítva, az alsó él alatti rész végig volt sérülve, nem kalapálták, csak vastagon gittelték, majd fújták. Szóval azt szépen meg kellett tisztítani, majd kikalapáltuk, most így néz ki. De ezt füllerezni is kell majd.
Úgyhogy elkezdődött ez is.. :)
Na ma érdekes összefüggést fedeztem fel ebben a témában.
Ugyanis megint pár napja/hete tünetmentes az autó. Viszont ma ahogy a cég mosójában átnéztem a beázásban érintett helyeket, gondoltam utána csak végigcsapatom az autót, hogy lehozza a kavicsokat, sarat, sót.
Nos ez azzal járt, hogy szemből is adtam neki az ipari magasnyomásúval. A motorháztető fel sem nyitottam.
Nos innentől kezdve ismét megbolondult, nem kicsit.
Aztán egész nap zuhogott az eső, így folyamatossá vált ismét.
Így mostmár az jutott eszembe hogy vagy magát a direktszűrőt nem szereti, vagy sok vizet tud beszívni rajta alapbóll, vagy maga a szűrő van rossz helyen.
Mindenesetre mostmár sürgősen szerzek egy gyári légszűrőhűzat és visszaalakítom.
+ vészforgatókönyv, kedves Vittorio barátomnak az egyik V6 TB motorjáról kölcsönkérem az üzemanyagnyomásszabályzót..
Nos ma unalmas perceimben kicsit átvizslattam a vizesedő részeket.
Elöl felhajtottam a szőnyeget és megláttam a bűnöst, ahogy a képen is látszik az élben szétnyílt, talán rossz helyen lett megemelve. Egyébként itt volt már foltozva szóval lehet nem lett rendesen lekezelve a felület azért rohadt tovább. Na mindegy ezt gyorsan orvosolni kell..
A másik a csomagtartó. Nehezebb ügy, mondjuk ez a rész is volt javítva, egy régebbi blog bejegyzésben látható is. Szóval ami itt a képen látható az csak felületi rozsda, viszont egyértelműen jön be a víz. Én őszintén szólva nem látok sem repedést, sem semmit, és ahogy megmozgattam az a vízzáró "szellőző" sem engedheti.
Erre meg azt találtam ki, hogy rendesen passziválás után egyenlőre kikenem karosszéria tömítő pasztával, és után meglátjuk..
Nos a múltkori javítgatás után még egy darabig szarkodott az autó, és most megint beállt abba a stádiumba, hogy nagyon sokáig teljesen jó, aztán minden előzmény nélkül rángatózik menet közben. Jelenleg az üresben történő alapjárat ingadozás nem áll fent, csak menet közben produkálja, azt is nagyritkán. Ez összeköthető azzal hogy a múltkor újratömítettem az alapjárati csatlakozását a szívócsonkhoz. De ennél jobban már azt sem lehet, ráadásul még a gyári gumiágya ami alapvetően a tömítést szolgálja, az is teljesen hibátlan állapotú, szóval itt már nem kellene falsot szívnia. Mégis a tünetek erre engednek következtetni.
Vagy a másik jelöltem még a nyomásszabályzó, amit nemsokára ellenőrizni fogok.
Lehetőségként gondoltam még a rossz benzinszűrőre is, de állítólag az nem ilyet produkál.
Vagy, ne adj Isten magán a szívócsonkon lehet hajszálrepedés, ami még előfordulhat.
Kupléung munkahenger felújító készlet beszerlése, ha megint erszt majd, sajnos cserélni kell a házát..
Ma túl voltam az olajcserén, de ezen az autón az sem gyerekjáték..
1. Ahogy kijött a leeresztő csavar, a 7,5 L olaj szinte kirobbant az autóból, kb. 1,5m-re sugárban, ekkora nyomásra nem voltam felkészülve, persze minden tiszta olaj lett, magamat is beleértve.
2. Mivel a teknő picit előre felé lejt külön meg kell emelni az elejét az autónak amíg kifolyik belőle rendesen.
3. Az olajszűrő lehetetlen helyen van, ugyan a letekeréshez hozzáfértem, kivenni viszont csak úgy lehet ha leszedem az olajhűtő felé menő olajvezetéket is.
KM óra állás: ?
Olaj: Castrol SLX Professional 10W40, 7.5Liter
Szűrő: Gyári
Nos,gondoltam kutakodok már egy kicsit ebben rángatózós, fordulat ingadozás témában.
Mert még az olajcsere előtt ahogy járattam alapjáraton magától elkezdte a rángatózást.
Szűkítettem a lehetséges hibaokokat a nyomásszabályzóra és az alapjáratira, ill. az ezekhez kapcsolódó csövekre. (volt ott egy mérnök Úr is, pont az Audiján cseréltek olajat, nézegette az autómat, és ő is ezt a 2 okot mondta rögtön)
Kicseréltem hát a szívócsonk és a nyomásszabályzó közti vákumcsövet. Nem lett az igazi még azután most sem, de jobb lett mint volt. Megigazítottam a párologtató szelep és a szívócsonk közti csövet is.
Erre beindítom, és azonnal kezdte a szarakodást, meg sem állt, 1100-2200 között izgatta magát.. Na mondom fasza, de mivel folyamatosan csinálja, így hiába mozgattam a csöveket nem tudtam egyértelműen kiszűrni hogy amiatt csinálja-e vagy sem.
Elkezdtem már hát az összes csövet átnézegetni és érdekes felfedezést tettem: a szívócsőről az alapjáratira menő csövet ha összenyomom, az összenyomás mértékétől függően stabilizálja az adott fordulaton az alapjáratot. És nem kicsit érezni benne a nyomást sem, és a sziszegés is onnan jön, de nem azért mert ereszt, hanem mert ekkora nyomás van benne. Nem tudom hogy ez normális szerintetek?
Nocsak , lehet valami szűkítő kellene bele, ami hiányzik esetleg? Applikáltam bele egy rögtönzött szűkítőt, de pár másodperc után megszokta, és folytatta a produkcióját.. :S
Na mindegy szarakodtam még vele egy ideig, persze mindig csak egyre rosszabb lett, a leállítások után nem akart elsőre beindulni, ahogy szokta, mint mikor a karbis autó megszívja magát, sőt olyan is volt hogy padlógázra "leröfögött"
Azért még megrángattam magát az alapjáratit is, és bizonyos mozgásokra abbahagyta a jelenséget. Na fasza, mert a rögzítésével már sokat szoptam.. És most megint ez a hiba? Nem hittem benne, mert körül is volt masszázva meg minden, de azért szétszedtem és újratömítettem, és a felfogató bilincsén is alakítottam hogy szorosabban fogja.
Első indításra ezután teljesen stabil volt az alapjárat, már azt hittem OK, de mikor megmozdult az autó újrakezdte persze.. Nem tudom azért, mert a massza még nem kötött meg vagy ilyesmi, de végig hazaúton ezt csinálta.
Szóval sokra nem jutottam, de az biztos hogy errefelé kell keresni a hibát!
Csak má baromira unom.. :S
De legalább a leengedett olajomra azt mondták a szerelő kollégák hogy nagyon szép színű, biztos hogy hibátlan a motor! :)
Megint előjött a régi jáccópajtásunk, a fordulatszám ingadozás. :(
Pedig vagy 2-3hétig nyugi volt, aztán most megint előjött.
Gyakorlatilag olyan mintha valami nyitogatná a pill. szelepet.
3 eset létezik:
1. megyek vele és ha "bekattan" akkor ha elveszem a gázt, nincs motorfék pár másodpercig (magyarul mintha nyitva maradna a pill.szelep),
2. aztán van olyan hogy tartok egy adott tempót (fordulatszámot), vagy enyhén gyorsítok, akkor ránt egyet-egyet mintha pumpálnám a gázpedált.
Majd a 3. variáció, mikor üresben van az autó és akkor túráztatja magát 1000 és 2500 között, mikor hogy. Előfordul hogy ha lábbal visszahúzom a gázt, akkor megjavul, de nem mindig..
Illetve ez az egész jelenség is olyan hogy nem mindig jön elő.
Falsot már 90% hogy nem szív, minden bilincs/csavar lehúzva, már nem sok mindenre tudok gondolni.
Nyilván azért olyan mintha nyitogatná (úgy tudom ez még nem olyan intelligens hogy a bármi vezérelje a pill.szelepet a gázbowdenen kívül, hanem csak a jeladó közli az ECU-nak a helyzetét) a pill szelepet, mert vagy sokat/keveset kap levegőből, vagy üzemanyagból, vagy a gyújtás hagy ki, ezért reagál az adott hibára így.
Mondjuk az biztos hogy henger nem megy el, teljesítmény nem csökken, stb, stb. Csak ez a qrva fordulat ugrálás. Most az lesz hogy áttisztogatom az összes Motronic csatlakozót, bár nem hiszem hogy segít majd..
Sajnos ismét vizes
1. A bal lábtér. És nem a radiátor enged, kifejezetten esős kocsikázás után vettem észre. Sajnos valahogy rá kell jönni honnan jön a víz.
2. A csomagtartó jobb oldala is megint vizes, most vagy a sebtiben történt foltozás adta meg magát vagy nagyobb ráfordítás nélkül sajnos ez van.
Mindenesetre hamarosan felveszem rendesen a kárpitot és megpróbálom helyretenni rendesen!