Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2014-04-13

- életkor: 1.193 nap
- km óra állás: 132.465 km
- össz. menetidő: 1.888,52 óra (78,69 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 8.941,62 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,70 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 28,60 Ft/km
- átlagos napi futás: 111,03 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,59%

Összesen saját autóval megtett távolság: 996.203 km
...ebből Alfával megtéve: 713.798 km
Az 1.000.000 km-ig hátravan: 3.242 km

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-04-12

Az idő szép, menni kéne valahová. A múltkori túrából tanulva a sógorék felé, mert ott legalább jók az utak.
Némi keresgélés után Liszt Ferenc szülőháza került képbe. Nincs is messze, zenészként érint is a dolog. A látogatás után azt mondom, hogy aki teheti nézze meg. Lehetőséget ad egy kicsit közelebb kerülni hozzá, egy kicsit jobban megismerni az embert, a művészt. Ráadásul magyarul is rendelkezésre áll minden információ.
Szóval Kópházánál átléptük a határt, és eltöltöttünk egy kis időt Raiding-ben. Az 56-os úton délre mentünk a határ mentén, valahol egy ebéd, majd Jákot érintve haza.
220 km végig nyitott tetővel. Szép nap volt.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-04-11

Nekiálltam a szelepfedél tömítés cseréjének. A feladat nem túl bonyolult:
- felső fedél le,
- trafósor ki,
- kartergáz csöveket lehúz,
- fedelet leszed,
- fedelet kitakarít,
- új tömítést felrak (én a fedélre tettem, mert a vágatban szépen megáll).
- Fedelet visszacsavaroz. A szervizkönyv alapján a meghúzási nyomaték: 10-13 Nm. 10-re állítottam be a kulcsot, de ez is soknak tűnt, úgyhogy csak érzéssel húztam meg, mert mindenhol azt hallottam, hogy könnyen törik a fedél.
- Most várok egy napot, hogy után húzhassam a csavarokat.
- Másnap csavarokat utánhúz (egyet lehetett)
- Trafósor visszarak.
- Fedél vissza.
- Sört bont :-)

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2014-04-09

Felkerültek az új gumik: Continental Sportcontact 5
Mentünk is egy 50 km-es kört.
Az első meglepetés volt a csend. A kopott Michelineknek már volt rendesen hangjuk, főleg a pofont kapott jobb elsőnek. (vub-vub-vub) Bár tuti, hogy sokkal halkabb a jó Michelinnél is. Újra hallani a turbó finom hangját :-)
Tapad ahogy kell.
Szóval eddig tetszik.
Óra állás: 132.151 km

Az előző Michelinek 30.888 km-t mentek.
A gyárban felszerelt Michelinek 45.340 km-t.

update 2014.04.10.
Ma mentünk 100km-t, nagyrészt szakadó esőben. Továbbra se lehet panaszom.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-04-03

Elgurultunk Csörihez pár dologért:
- új benzinszint mérő
- gyári szelepfedél tömítés (érdekes, hogy két cikkszámon ment a külső és a belső rész)
- szelepfedél csavar Csöri gyűjteményéből, mert csak 20 db-ot lehet rendelni belőle.

Hazaérve első dolgom a szintmérő beszerelése volt. Negyed óra az egész művelet. Furcsa, hogy rámérve 0-350 ohmot tudtam mérni a benne lévő 0-300 ohm-ja helyett. A belesütött embléma szerint ez is gyári. Lehet, hogy ennyit kopott, és emiatt hihetetlen a mutatott érték?
Most már hihető értéket mutat.
Második lépésként a szelepfedél csavarjait cseréltem, mert 3 helyen nem az eredeti volt benne. Az utolsó képen a középső az eredeti, a két szélső nem. A hosszú csavarból kettő is volt a 6 között.
A tömítés csere későbbre maradt.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-04-02

Ki kellene próbálni az új gumikat. Az idő jó, lehet nagy kört is tenni. Gyors tervezés a Celldömölk - Győr - Medve - Gabcikovo - Pozsony - Podersdorf am See - Celldömölk útvonalat dobta.
Összesen 307 km.
A guminyomást beállítottam elöl-hátul 2,4-re, ahogy a 156 könyve írja.
Az összbenyomás nagyon jó. Ami tetszik:
- teljesen hangtalanul gurul,
- tapadás jobb, mint a régi gumival,
- tökéletes a kiegyensúlyozás, nem üt, nem ráz,
- az utazás sokkal kényelmesebb lett, az apró úthibák nem ráznak,
- ez a kényelem nem ment a fékezés és a kanyarodás rovására.
Ami nem:
- kanyarban egy kicsit tolja az orrát, de szerintem az első gumikat 2,5-2,6-ra fújva ez megszűnik.
Szóval nem bántam meg, hogy a Nokian Line mellett döntöttem.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-03-28

Az UNIROYAL RALLY 550 helyett ma felkerültek az új gumik: Nokian Line 205/55R16
Made in Finland
DOT 0414
Üzemanyag-hatékonyság: C
Fékezés nedves úton: A
Gördülési zaj: 71 dB
Számláló: 166.568 km

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-03-23

Miután az ébresztésnél feltűnt, hogy a szintmérő nem áll a helyzet magaslatán ma nekiálltam, hogy utána nézzek a dolognak.
Maga a mérő a tetőt rejtő üreg alatt található, a szivattyúval egy fedél alatt.
A mérőt kiemelve feltűnt, hogy 16 év után is milyen tiszta az üzemanyag tartály alja. Semmit sem látni benne.
A mérő maga nagyon érdekes, mert az úszó csak pár centis úton jár. A tartály meg vagy 20 centi magas. A két végén lévő rugóval van úgy belőve, hogy ez a pár centi leképezze a teljes tartályt.
Rámérve 0-300 ohm közötti értéket tudtam mérni.
A szétszedés az alsó végén található műanyag karika leszedésével kezdődik. A kés pengéjét alácsúsztatva finoman átemelhető a rögzítő pöckökön. Innentől széesik az egész. Vigyázni kell, hogy ne csavargassuk, mert a pályán csúszó érintkezők elhajolhatnak!!
Az ellenállás pálya kissé megviseltnek tűnik, főleg az üres tartályhoz kapcsolódó rész. Némi koszt sikerült is leoldani róla.
Összerakás után a korábbi fél jelzés helyett a már inkább hihető negyed felettit mutatta.
Kell helyette egy másik.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-03-22

Celldömölk - Sümeg - Tapolca - Badacsony - Balatonfüred - Siófok - Szántód - Tihany - Tapolca - Celldömölk útvonalon megjártuk az idei első Balaton kört.
Sajna beleszaladtunk az idei Balaton maratonba, így vagy háromnegyed órát álltunk a 71-esen. Végül is nem nagy gáz, jó idő volt, és nem siettünk sehová. A futókat nézegetve, és zenét hallgatva eltelt az idő. Ellenben voltak, akik nem igazán tolerálták a dolgot, és kerülték a komplett álló sort. Engem jobban zavart, hogy a forgalmat irányító rendőr nem állította félre őket, mint ahogy a belső sávban tötymörgőt jobbról kikerülő Alfás cartársat Siófokon.
Először meglátogattuk a 2014-es Alfa City helyszínét. Szerintem legalább olyan jó hely lesz, mint Komárom.
Balatonfüreden ettünk egy jót, majd megkerültük a Balcsit.
Szántódnál kompra szálltunk, majd Tihanyban leparkoltunk a visszhang kilátó mellett. Egy jó presszókávé/süti/gesztenyepüré után tovább indultunk.
Sümegig kitartott a nap, de ott a lámpánál be kellett csukni a tetőt, mert kezdett hűvös lenni. (Elbújt a nap.)
Végül egy fürdés a kézi mosóban.
Összesen 308 km, amiből kb. 270-et nyitott tetővel tettünk meg.
Remélem a szezon többi kirándulása is legalább ilyen kellemesen telik.

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2014-03-16

Lassan 130ezer lesz a Párducban, ideje ellenőrizni a futóművet. Főleg gumivétel előtt.
A gondolatot tett követte és elgurultunk Rieglerékhez Győrbe. Oda, ahol anno először beleültem.
Eddigi csak ott tudták rendesen beállítani a futóművet. Egy kis beszélgetést is megért a régi ismerősökkel. Az alábbiakat tudtam meg:
- A futómű rendben, minden érték középen van. Állításuk szerint általában jól bírja a 159 futóműve.
- Miután említettem, hogy a főtengely jeladó miatt fekve maradtam No-ban, kicsit meglepődött a szerelő. Ilyen problémával még 159-nél nem találkoztak.
- EGR hűtőburkolatot is elmondtam. Cseréltek már ők is párat. Az újonnan berakott sem jobb, mert a gyár nem változtatott rajta. Nem marad más, mint a cserélgetés.
- A kereskedő (akitől anno vettem a Párducot) is tanácstalan, hogy mit lehetne a 159 után venni.

update 2014.03.16.
Felmerült bennem, hogy mi van, ha a magas nyomás miatt pattog a hátulja?
Nos igen. A gyári értékre állítva megszűnt a jelenség.