Piritu - 1.000.000 - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-03-13

Utoljára a 2013-as túrára készülődve néztem rá a gyertyákra. Ma újra megnéztem őket.
Nos, a helyzet változatlan. A két jobb oldali most is olajban állt.
Kipucoltam, de ezen csak a szelepfedél tömítésének cseréje segít.
Holnap rendelek egyet.

>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2014-03-10

Felkerültek a nyári kerekek.
Kettő lassan csere érett lesz. Kezdődhet a dilemma, hogy mi legyen. Vegyek kettőt most, vagy koptassam még, és akkor egyszerre a négyet?
129.520 km

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-03-09

Miután megérkezett a cucc, ma nekiálltam, hogy beszereljem. A menete nagyon egyszerű:
1. A rajta lévő vezeték túl hosszú, lerövidítettem.
2. Kerestem a polcon két csatlakozót, ami passzol a gyári belépőfény csatlakozójába.
3. Ráforrasztottam a vezetékre. Maga a vezeték nagyon vékony, így a csatlakozó eredeti szorítós megoldása szóba se jöhetett. Zsugorcső szigetel.
4. Elég az ajtózsebet leszedni, két csavar tartja.
5. Az ajtón lévő lyuk bőven elég a szereléshez. (Eredetileg az ablaküveget lehet itt állítani.)
6. A projektorhoz adott fúróval pikk-pakk ki lehet fúrni a helyét. Mivel az anyag elég vastag és a menet a projektoron nem ér át, ezért magával az anyában lévő csavarral rögzítettem a cuccot. Csatlakozót összedug, leszigetel.
7. A csatlakozó - leszigetelve és egy kis szivacsba csomagolva - prímán elfér a visszapattintott eredeti lámpa külső oldalán.
8. Az eredmény.
Maga a projektor is érdekes:
9. Három darabból áll, szétcsavarozható.
10. Maga a projektortest, a rögzítő csavarral.
11. A LED
12. A projektortestben lévő tulajdonképpeni projektor. Két lencse a két végén és ebben van a logo is. Ha az ember fordítva teszi vissza a tükörképet vetíti.
Fókusztáv állítására lehetőséget nem találtam.

Végezetül a légszűrőt is kicseréltem, természetesen gyári ment bele.

>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-03-05

Ma olajcserére megyünk Csörihez, úgyhogy kicsomagoltam a Pókot.
Kapott egy külső mosást a tél pora ellen. A kerekeket felpumpáltam, a gumis szerint is lassan csere érettek. Átnéztem a motorteret, folyadékokat, majd teletankoltunk.
Belső tisztítás majd a hét végén.
110 km kocsikázás után megérkeztünk Várpalotára, ahol a szokott színvonalon megtörtént az olajcsere. (Selenia Racing 10W60 + gyári szűrő) Egyedül Pista nem volt barátkozó kedvében, de a végén kiderült, hogy csak azért, mert a kajáját várta. Evés után helyreállt a barátkozó kedve.
A csere közben átvizsgálásra került a Pók alja, csak a kézifék kötél volt kiugorva a tartóból. Visszakerült. Az első futómű is átesett egy rángató pados vizsgálaton. Minden rendben.
Az olajszivárgás olyan minimális, hogy nem érdemes vele foglalkozni. A váltó illesztésénél látszik, hogy izzad, de ennyiért nem érdemes szétszedni.
A levegőszűrőt elhoztam, majd itthon teszem be, mert a környezetével terveim vannak.
Km óra állás: 166.153
Odafelé pár percre kisütött a nap. Gyorsan megálltam tetőt nyitni, így kb. 5 km-t sikerült is megtennem.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-03-03

Ma 1.699 napja élünk együtt a Pókkal...
A fene gondolná, mintha tegnap hoztam volna haza...
Ennyi ideig még egy Alfám se volt meg, de az is igaz, hogy egyikkel se mentem ilyen keveset...

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-03-03

Anno a felnik ET eltérését pogácsákkal állítottam helyre. Az első kerekeknél ez egy kicsit túl jól sikerült, mert elkezdte enni a gumi külső felét. Mielőtt meglesznek az új gumik ezt helyre kell hozni.
A 20 mm-es pogácsákból - hála a szerszámlakatos ismerősnek - ma 15 mm-esek lettek. A visszaszereléssel viszont meggyűlt a bajom, mert a hosszú kerékcsavarok így beleérnek hátul a kerékagyba. Holnap rövidíteni kell őket.
update 2014.03.04.:
65 mm lett a csavarok hossza, még így is kilóg hátul vagy fél centi.
Pogácsák visszakerültek, próbaüzem holnap Várpalotára menet.
Egy dolog viszont feltűnt. Alul eléggé olajos minden. Nem cseppen, de nem tetszik. Olajcserekor majd megvizsgáljuk, hogy mi az oka. Balansztengely és főtengely szimering elvileg nem lehet, mert az már cserélve lett.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-03-02

Egyre jobb az idő, ideje felébreszteni a Pókot a 112 napja tartó téli álmából.
Vittem 5 liter benzint, mert elég kevéssel tettem el, és a feltöltött akkut. (Nagyon kellett figyelnem, hogy ne a gázolajas pisztolyt vegyem le a kútról.)
Folyadékok, kerekek rendben, akku beszerelve, benzin betöltve, indulás.
Nem tudom, hogy kétszer körbefordította-e az önindító a motort, már brummogott is a TS. Mintha tegnap este állítottam volna le.
Némi melegítés után elindultunk haza.

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2014-02-26

- életkor: 1.147 nap
- km óra állás: 128.903 km
- össz. menetidő: 1.829,42 óra (76,23 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 8.713,92 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,71 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 28,60 Ft/km
- átlagos napi futás: 112,4 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,64%

Összesen saját autóval megtett távolság: 992.168 km
...ebből Alfával megtéve: 709.208 km
Az 1.000.000 km-ig hátravan: 7.832 km

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-02-24

Ma a munkatársammal az ebay-t nézegettük és megtaláltuk az egyik leghaszontalanabb extrát. Egy kilépőfényt, ami Alfa logót vetít az ajtó aljából a földre.
Mivel semmi értelme, ezért kell. Gyorsan két garnitúrát is rendeltünk 7.500 Ft-ért. Pár hét, és itt is van.
update 2014.03.07.:
Ma megérkezett a cucc. Egy borítékban. Semmi papír. Viszont működik :-)

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-02-09

Ma meglátogattam a Pókot a téli szállásán.
Alánézve megelégedéssel állapítottam meg, hogy semmi sem csöppent belőle. Türelmesen várja a tavaszt.
Még egy hónap, és újra gurulunk!