Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Part I.
- Futómű csavarjainak után húzása,
- Teljes alsó átnézés,
- Gyertyák ellenőrzése (nem olajosak),
- Folyadékszintek ellenőrzése.
Part II.
- Kiolvasás: "READING ERROR CODES: Nincs hibakod",
- Kocsimosás,
- Tankolás,
- Naviba az összes megtekintendő POI-ként,
- 4 GB zene az USB-re,
...
Holnap indulunk :-)
A korábbi hagyományokkal ellentétben úgy döntöttem, hogy konvojmentesen közelítjük meg az új helyszínt Balatonfüreden.
8-kor útra kelve még kávézással is korán értünk oda, ezért mentünk egy kört Tihanyban és a félszigeten.
Háromnegyed 10 körül érkeztünk meg, így a fedett helyen kaptunk helyet.
Néhány gondolat az új helyszínről:
Ami tetszett:
- profi beléptetés,
- ajándéktárgyak a belépésnél (a nagy igyekezetben elfelejtettem megállni kulcstartóért, de később szó nélkül kaptam),
- fedett helyek,
- sok árnyékos hely a beszélgetésekhez,
- sok "itató" hely,
- szpíker a fedett részen (pl. a részeg szemüveges közvetítés)
- bepillantás a cirkusz műsorába,
- a sok különleges autó az épületek közt,
-
Ami nem:
- nagy területen volt szétszórva a rendezvény, az egyes területek erősen el voltak szigetelve egymástól,
- a fedett részen nem lehetett tudni, hogy mi megy a színpadon,
- egyes büfékben szólt a zene, holott a színpadon is,
- nem találtam fagyizási lehetőséget (lehet, hogy csak én voltam ügyetlen),
- nem volt típus szerinti parkolás, így nehéz is volt megtalálni a cartársakat,
- kicsi volt a hely, Alfához méltatlan volt, hogy a füvön is parkoltak.
+ nagyon fájó volt látni a régi 156SW-met törött orral...
Kajálni kiugrottunk a Halászkert étterembe egy bécsi szeletre.
Fél öt körül elindultunk haza az északi parton.
Badacsonyban elfogyasztottuk a szokásos lángost.
Jó nap volt. Köszönet a szervezőknek!



Mióta megvan a Pók gond van a klímával. A gáz nagyon hamar elment. Tavaly Csörinél sikerült egy potenciális hibaforrást felderíteni. Meglepetés is volt, hogy tavasszal működött a klíma. A "Nagy Túra 2014"-re való készülés jegyében ma megnéztük, hogy mennyi illant el.
Lefejteni 320 grammot sikerült, a teljes 650-ből. A különbség távozott.
Mivel volt hely a kézi mosóban kapott még egy külső mosást is.
Majd egy wax jött, és a belső tér. Bőrápolás, porszívózás, habos szőnyeg tisztítás, műszerfal ápolás.
Holnap AlfaCity :-)
Már régóta keresgélek valami rádiót a régi helyett. Nem mintha nem végezné jól a munkáját, de csak CD-t fogad. Arra meg nem fér elég zene egy nagyobb túrához. A keresés sokáig tartott, mert a mostani gyártók egyre mütyürebb gombokat raknak a készülékekre. Nekem valahogy ez nem jön be.
Aztán végül megtaláltam a megfelelőt: JVC KD-X210. Ma bekerült a Pókba.
A rádió sokkal jobb vételt produkál mint a régi, sok olyan adó is bejön, ami eddig nem. Az USB-n könnyű navigálni. A hangja szellősebb, mint a régié.
Szóval eddig minden rendben. Indul a tartósteszt.
update 2014.07.05.
Alfacity-be menet nagyon nem tetszett a hangja. Menet közben a "szellős" hang nagyon csinn-bummosnak tűnt. Kicsit játszva az EQ-val és a végfok beállításaival visszaállt a rend. (Igaz közben sikerült kihúznom az egyik RCA aljazot a végfokból.)




Hogy ne csak kocsikázzunk, mára egy hegyvidéki sétával összekötött útra indultunk. Mönichkirchner-t választottuk újra célként. 2010-ben már jártunk itt, anno fel is és le is libegővel mentünk. Most csak fel. A szokásos "Wienerschnitzel" és a"Apfelstrudel" és némi nézelődés után a lefele utat az erdőben sétálva tettük meg. Kellemes séta 200 méteres szintkülönbséggel.
Az Alfi 1004 méterre jutott fel, mi 1174-re.




Az idő optimális, 20-25 fok várható, tehát menni kell. A legnehezebb eldönteni, hogy hová?
Régi tervem, hogy felüljek a bécsi óriáskerékre. Itt a lehetőség, hogy kivitelezzük. Irány Bécs! Természetesen a legrövidebb úton át a sógorékhoz, és az ottani jó minőségű hegyi utakon a fővárosba.
Bécs előtt elkapott minket egy igazi nyári zápor, de még időben bezártuk a tetőt.
A Práter mellett a kiépített parkoló házban jó helyet találtunk a Póknak. Miután mentük egy kört e kerékkel és sétáltunk egyet, felmentünk a Kahlenberg kilátóba. Megcsodáltuk a panorámát, majd irány haza. A várost keresztül szelve megtaláltuk a Votivkirche tempolomot. Majd a legközelebb megnézzük ezt is.
380 km majdnem végig nyitott tetővel. Jó nap volt.












Már régóta halogatom, ma megcsináltam:
1. A csomagtartó fedélbe vezető vezetékeket még valaki az előző tulajoknál eléggé primitív módon toldotta meg. (Kérdés, hogy miért vágták el?) Sorkapoccsal volt összetoldva és Powertape szalaggal "leszigetelve". A ragasztót elég nehéz volt leszedni a vezetékekről, csak féktisztítóval jött le. Forrasztás után kapott zsugorcsövet és szigetelő szalagot.
2. Anno a motoros antenna beszerelésekor be kellett tennem az antennához adott teljes kábelt, mert csak így stimmeltek a csatlakozók. Ez kb. másfél méter plusz antennakábelt jelentett. Ma átszereltem a csatlakozót, így elvileg jobb lesz a vétel. Majd kiderül.












Nekiálltam a nagy műveletnek, ami végül nem is lett olyan nagy...
A rámpára felállva kényelmesen aláfértem. Az első dob utáni rész szétszedését némi küzdelem után flexel fejeztem be.
A hátsó toldás már simán szétjött, itt már volt párszor szétszedve.
A felrakás simán ment, a két dob precízen passzolt össze. A hátsó dob új függesztő elemeket is kapott.
Végül jött a próba. Elsőre kicsit dörmögősebb a hangja alapjáraton. Másutt nem éreztem változást a pár km-es próba során.
A hőálló festék viszont kissé büdös, de majd elhagyja...












A frissen vásárolt dobokat jó hosszú száradási időket hagyva lefestettem. A fém részeket és a hegesztéseket először cink sprével, aztán az egészet ezüsttel. Jól mutat.











A VTT2.0 keretében egy próbakör erejéig bekerült a Párducba egy Novitec Powerrail 5. Köszönet droberto Cartársnak!
Egy rövid próbaút tapasztalatai:
- Gyakorlatilag megszűnt vele a dízeles kerregés, menet közben egy benzines hangját lehetett hallani.
- Az első "sokk" elmaradt, nincs akkora különbség, mint a 156-nál volt a boxal, DE
- 3 személlyel is cefetül ment a Párduc, jobban, mint amúgy eggyel,
- érezhetően továbbra is nagy légfelesleggel jár a motor,
- a 0-100 érzésre legalább egy mp-el jobb lett (3 megtermett személlyel),
- a 3500-nál érezhető "ráteszek még egy lapáttal" effektus nem érezhető, folyamatosan húz,
- általában a turbólyuk érezhetően kisebb,
- A Conti gumik bírtak a megnövelt teljesítménnyel, nem kapartak el.
Miután kivettük visszatért a kerregés...