Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-09-17

Tavaly felfedeztem, hogy van egy érintetlen kulcs a Pókhoz. Még anno az is feltűnt, hogy a csomagtartót nem nyitotta, de arra gondoltam, hogy még nyers, majd bejáródik.
Nos, nem.
A téli leállás miatti olajcsere miatt előkerestem az eredeti használati utasítást. Ma "kiolvastam" a kis könyvet, és érdekes dolgot találtam:
A kocsihoz négy kulcs jár, és négyet is kaptam:
- Barna/bordó szögletes: mesterkulcs a többi programozásához.
- 2 db színes Alfa emblémás kulcs a hétköznapi használathoz.
- 1 db nyomott emblémás piros kulcs, DE ez csak az ajtókat nyitja, és indítja az autót. Arra az esetre van, ha ott hagyjuk valahol, mondjuk a szervizben a kocsit. A csomagtartót, a kesztyűtartót, és az ülések mögötti rekeszt nem nyitja.

Még így négy év után is tudhatok meg újat a Pókról :-))

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2013-08-27

Megérkezett a rendelt ELM 327 a színes csatlakozókkal együtt.
Csináltam egy gyors tesztet. Mindenhová rácsatlakozik. Működik, ahogy kell.

READING PARAMETERS:
Akkumulátor feszültség : 12,395 V
Kilométer számláló: 106015,3 km
Km-óra utolsó íráskor: 0,0 km
Túlpörgések száma: 0
Max. motor ford.szám számláló: 0,00 sec
Írások száma: 1
EGR szelep nyitás : 128 %
Részecskeszûrõ állapot: normál eldugulás
Részecskeszûrõ eldugult: 53,82 %
Regenerálási idõ százaléka: 0,000 %
Erõltetett regenerálás állapota: Nem aktív
Utolsó DPF csere km-száml.: 105910 km
Távolság az utolsó regenerálás óta: 249,5 km
Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 883 km
Utolsó 5 regenerálás idõtartama: 542 sec
Utolsó 5 regen. átlaghõmérséklete: 628,66 °C
Regenerálások teljes száma: 176
Olajcserék száma: 5
Utolsó olajcsere km-száml.: 101424,0 km


Most már mindegyik vasnak van saját kábele, mehet a pótkerék mellé. Ha kell ott legyen.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-08-20

Egy három napos túrát tettünk a hegyekbe.
Elsődleges cél a motorosok által annyira kedvelt 69-es út bejárása Ausztriában. Már régóta szemezgetek vele, mert sok jót hallottam róla. Az első nap ragyogó napsütésben odafelé meg is volt. Annyira klassz a terep, hogy még fényképezni is elfelejtettem. a legjobb benne, hogy nem igazán szerpentin, hanem mindenféle út van. Sok motorossal találkoztunk. Az út minősége pár helyen nem éri el az Ausztriában megszokottat, de még ezeken a részeken is messze a magyar átlag feletti. (A 84-es csak szeretne ilyen lenni.)
A szállás majdnem a túlsó végén Lavamünd előtt egy szerpentinkanyarban volt a Harrach Hotelben. A belinkelt videón 4:07-kor megy ell a motoros előtte. Ez a videó meg gyakorlatilag onnan indul.
A kilátás csodás, a tulaj nagyon barátságos.
Szombaton a Goldeck csúcsot céloztuk meg gyalogosan. Kb 160 km-nyi nyitott tetős kocsikázás után felszálltunk a felvonóba. Egy jó ebéd és némi hegymászás után elértük a csúcsot. 2.142 méter.
Miután lejöttünk a Spideren volt a sor, hogy a másik oldalon megmássza a Goldeck Panoramastrasse-t.
Hazafelé a Wörth-i tó partján gurultunk végig a szállás felé. Az út kifogástalan minőségű!
Sajnos éjjel szinte viharos széllel megjött az eső, így elindultunk hazafelé. Újra végig a 69-en. Megálló a 69-es büfénél, de még nem volt nyitva.
Összesen 877 km-t mentünk, a hazautat kivéve végig nyitott tetővel.
Király volt, ajánlom mindenkinek a 69-est!

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-08-11

Mivel mára sem volt nagy hőség kilátásban, a szokásos győri túrára a Spiderrel mentünk.
Ami beárnyékolta a napot, és ami miatt feladtam a reményt, hogy Mo-n valaha is kulturáltan lehessen közlekedni:
- Az út minősége kritikán aluli! (Celldömölk-Pápa-Győr) Az egy dolog, hogy a fele "bogárhátú" és leér az alja, de ennyi lyukkal, úthibával az eddigi össze "Nagy Túrán" (összesen 6.500 km) sem találkoztam! Gyakorlatilag az elmúlt években csak romlott a helyzet!
- A kedves trágyaszállítóról lapátnyi adagok potyogtak Takácsiban. Az anyagból kiszálló szalma kondenzcsíkként száll mögötte. A falu végén sikerült megelőzni, de szerintem nem értette a sofőr, hogy miért jeleztem a kezemmel...
- Minden harmadik autó 70-el megy. Faluban és azon kívül is. Valahogy nem értem a koncepciót. Most siet, vagy nem?
- A német autók 60%-án (Golftól felfelé) nincs irányjelző. Hol a német precizitás?
- Többen is mm-re az út szélén mennek. Persze néha le is mennek róla, ilyenkor a frászt hozzák az emberre, hogy szedhetem ki őket az árokból. Jó néhány padkázás után sem megy 5 centivel se beljebb. Nem tűnik fel neki, hogy hatalmas kátyúk vannak? Vagy csak szarnak a futóműre?
- Akinek telefonja van, az a fülénél tartja. A kocsi mozgásán is jól látni. Nem tilos az ilyesmi már pár éve?

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-08-10

Az éjjel hatalmas vihar volt, de reggelre elvonult. Tehát elindultunk. A gond csak az volt, hogy egy idő után be kellett csukni a tetőt, mert utolértük a vihart. Veszprém előtt kiadós nyári záport kaptunk...
Aztán a Balcsi északi végét megkerülve, már vízmentes időben érkeztünk Siófokra, a szokásos közlekedési káoszba. Jó fél óráig araszoltunk az utolsó pár lámpán keresztül a helyszínre. Már évek óta ez van, nem értem miért nem tesznek semmit??? A kirándulókban - öten, pakkokkal a kocsiban - vajon milyen emléket hagy??
Szóval háromnegyed órás késéssel érkeztünk, már csak kint jutott hely.
A tali a szokásos volt, hamar elment az idő. Sok Cartárssal tudtam beszélgetni, több kocsit sikerült megnézni.
Az ellátás király volt. A szenyó, a Civas Regal, a pezsgő, az üdítők, a jégkrémek, a jeges sütik, a kávé, a pizza, a zene....
Szóval igazi mediterrán sziesztás hangulat.
Minderre jöttek az vetélkedők, és a tombola.
Aki nem érezte jól magát magára vessen...
Meg az is, aki nem jött el!

Hazafelé a Balcsit délről kerültük meg, jobb időt a fedetlen autózáshoz kívánni sem lehetett. Valahol a déli parton túlléptük a 163.000 km-t is.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-07-25

A Pók ma 1.478 napja van meg, ez idő alatt:
- Megtett út: 29.543 km
- Napi átlag: 19,99 km/nap
- Tankolt üzemanyag: 2.485,43 liter
- Tankolt üzemanyag ára: 929.958 Ft
- Átlagfogyasztás: 8,41 liter/100km
- A legnagyobb fogyasztás: 12,32 liter/100km (a téli leállás alatti szerelések miatt)
- A legnagyobb úton mért fogyasztás: 10,00 liter/100 km
- A legkisebb fogyasztás: 7,00 liter/100 km
- Átlagos üzemanyagköltség: 31,49 Ft/km

>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-07-20

Hazaértünk a 2013-as Nagy Túráról a Spiderrel.
- 11 nap
- Salzburg és környéke
- Attersee
- Chimsee
- Hochalpenstrasse (2.500 m)
- Edelweissspitze (2.571 m)
- Grossglockner
- Heiligenblut (aranymosás is)
- Diga del Vajont
- San Boldo
- Caorle (0 m)
- 2.103 km
- 164,61 liter üzemanyag
- 2.292 fénykép

A Pók hibamentesen tette meg az utat :-)

>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-07-19

Hazafelé indultunk.
Rövid pihenőt tartottunk Tarvisioban. Vettünk néhány bőrcuccot: aktatáska, pénztárca, szíj, asszonynak bőrtáska. (Jókat lehet alkudozni.)
Az út kényelmes kocsikázással telt. Végig olasz zenéket hallgattunk.
A hangulatot csak az árnyékolta be, hogy este már otthon alszunk. Ennyi volt a "Nagy Túra 2013", folytatás jövőre...

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-07-18

Caorle - két nap a strand-étterem-fagyizó háromszögben.
Közben a Pók egy fedett parkolóban pihent.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-07-16

A hegyeket hátra hagyva a tenger felé vettük az irányt. Cél: Caorle. Az útvonalról csak annyit, hogy a lehető legkacskaringósabbat választottuk. Nem csalódtunk. A negyedik képen érdemes megnézni, hogy a trakesz szélvédője milyen fincsin van tisztán tartva.
Első megálló egy 262 méter magas völgyzáró gát volt: Diga del Vajon (kép) A gátat 1960-ban építették. 1963-ban viszont belecsúszott a hegyoldal a felduzzasztott vízbe, és pár falunak annyi lett. Azóta nincs benne víz. A 487 gyermekáldozat mindegyikének egy kis zászló állít emléket.
A következő megálló egy híres San Baldo átjáró, és a hozzá kapcsolódó szerpentin. Ilyet még sosem láttam. A szerpentinhez tartozó visszafordító kanyarok a sziklába vájt alagútban vannak. Nincs messze az Adriától, kis kitérővel elérhető. Ajánlom mindenkinek.