Piritu - 1.000.000 - főkép
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2014-05-02

2013.12.21.-én cseréltem a jobb oldali tompítottat. Nos, a bal eddig bírta.
Kb. 13 ezer km-el ment többet, ez nagyjából plusz 185 órát jelent. Vagy a jobbos volt gyári hibás, vagy ez sikerült túl jól a gyártáskor.

 
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-04-27

Eddig halogattam, de ma nekiálltam:
- a kocsi kipakolása (egy mosógépnyi ruha, ill. kismillió cucc, a CD-től a távcsőig),
- porszívózás,
- szőnyeg takarítás habbal,
- műszerfal ápolás,
- bőrápolás (a két ülés beivott egy flakon viaszos cuccot, hihetetlen a változás),
- gumik ápolása,
- ablaktisztítás,
- műanyag elemek áttörlése a motortérben,
- cuccok rendszerezése, visszapakolása,
- szerszámkészlet, pótalkatrészek rendszerezése, csomagolása,
- akkutöltés CTEK-kel.
Már csak kívülről kellene megmosni.

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2014-04-21

Ma először mentünk a Párduccal 1.000 km felett két tankolás közt!
1.019,5 km után érkeztünk meg a kúthoz, ahol is 62,82 litert tankoltunk. A fedélzeti már nem írt ki még megtehető távolságot, illetve hangos sípolással jelezte, hogy gond lesz/van...
Érdekes, mert még volt vagy 7 liter a tankban...
(Átvételkor 66,63 liter ment bele, tehát már tankoltam ennél többet is.)
Átlagsebesség 61 km/ó.

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2014-04-13

- életkor: 1.193 nap
- km óra állás: 132.465 km
- össz. menetidő: 1.888,52 óra (78,69 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 8.941,62 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,70 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 28,60 Ft/km
- átlagos napi futás: 111,03 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,59%

Összesen saját autóval megtett távolság: 996.203 km
...ebből Alfával megtéve: 713.798 km
Az 1.000.000 km-ig hátravan: 3.242 km

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-04-12

Az idő szép, menni kéne valahová. A múltkori túrából tanulva a sógorék felé, mert ott legalább jók az utak.
Némi keresgélés után Liszt Ferenc szülőháza került képbe. Nincs is messze, zenészként érint is a dolog. A látogatás után azt mondom, hogy aki teheti nézze meg. Lehetőséget ad egy kicsit közelebb kerülni hozzá, egy kicsit jobban megismerni az embert, a művészt. Ráadásul magyarul is rendelkezésre áll minden információ.
Szóval Kópházánál átléptük a határt, és eltöltöttünk egy kis időt Raiding-ben. Az 56-os úton délre mentünk a határ mentén, valahol egy ebéd, majd Jákot érintve haza.
220 km végig nyitott tetővel. Szép nap volt.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-04-11

Nekiálltam a szelepfedél tömítés cseréjének. A feladat nem túl bonyolult:
- felső fedél le,
- trafósor ki,
- kartergáz csöveket lehúz,
- fedelet leszed,
- fedelet kitakarít,
- új tömítést felrak (én a fedélre tettem, mert a vágatban szépen megáll).
- Fedelet visszacsavaroz. A szervizkönyv alapján a meghúzási nyomaték: 10-13 Nm. 10-re állítottam be a kulcsot, de ez is soknak tűnt, úgyhogy csak érzéssel húztam meg, mert mindenhol azt hallottam, hogy könnyen törik a fedél.
- Most várok egy napot, hogy után húzhassam a csavarokat.
- Másnap csavarokat utánhúz (egyet lehetett)
- Trafósor visszarak.
- Fedél vissza.
- Sört bont :-)

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2014-04-09

Felkerültek az új gumik: Continental Sportcontact 5
Mentünk is egy 50 km-es kört.
Az első meglepetés volt a csend. A kopott Michelineknek már volt rendesen hangjuk, főleg a pofont kapott jobb elsőnek. (vub-vub-vub) Bár tuti, hogy sokkal halkabb a jó Michelinnél is. Újra hallani a turbó finom hangját :-)
Tapad ahogy kell.
Szóval eddig tetszik.
Óra állás: 132.151 km

Az előző Michelinek 30.888 km-t mentek.
A gyárban felszerelt Michelinek 45.340 km-t.

update 2014.04.10.
Ma mentünk 100km-t, nagyrészt szakadó esőben. Továbbra se lehet panaszom.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-04-03

Elgurultunk Csörihez pár dologért:
- új benzinszint mérő
- gyári szelepfedél tömítés (érdekes, hogy két cikkszámon ment a külső és a belső rész)
- szelepfedél csavar Csöri gyűjteményéből, mert csak 20 db-ot lehet rendelni belőle.

Hazaérve első dolgom a szintmérő beszerelése volt. Negyed óra az egész művelet. Furcsa, hogy rámérve 0-350 ohmot tudtam mérni a benne lévő 0-300 ohm-ja helyett. A belesütött embléma szerint ez is gyári. Lehet, hogy ennyit kopott, és emiatt hihetetlen a mutatott érték?
Most már hihető értéket mutat.
Második lépésként a szelepfedél csavarjait cseréltem, mert 3 helyen nem az eredeti volt benne. Az utolsó képen a középső az eredeti, a két szélső nem. A hosszú csavarból kettő is volt a 6 között.
A tömítés csere későbbre maradt.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-04-02

Ki kellene próbálni az új gumikat. Az idő jó, lehet nagy kört is tenni. Gyors tervezés a Celldömölk - Győr - Medve - Gabcikovo - Pozsony - Podersdorf am See - Celldömölk útvonalat dobta.
Összesen 307 km.
A guminyomást beállítottam elöl-hátul 2,4-re, ahogy a 156 könyve írja.
Az összbenyomás nagyon jó. Ami tetszik:
- teljesen hangtalanul gurul,
- tapadás jobb, mint a régi gumival,
- tökéletes a kiegyensúlyozás, nem üt, nem ráz,
- az utazás sokkal kényelmesebb lett, az apró úthibák nem ráznak,
- ez a kényelem nem ment a fékezés és a kanyarodás rovására.
Ami nem:
- kanyarban egy kicsit tolja az orrát, de szerintem az első gumikat 2,5-2,6-ra fújva ez megszűnik.
Szóval nem bántam meg, hogy a Nokian Line mellett döntöttem.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-03-28

Az UNIROYAL RALLY 550 helyett ma felkerültek az új gumik: Nokian Line 205/55R16
Made in Finland
DOT 0414
Üzemanyag-hatékonyság: C
Fékezés nedves úton: A
Gördülési zaj: 71 dB
Számláló: 166.568 km