Piritu - 1.000.000 - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-06-13

Remélve, hogy a gázelillanás problémakör végére pontot tudok tenni, tavaly vettem egy új klímakompresszort. Akkor úgy tűnt, hogy megoldódott a klíma kérdés.
Nos, nem.
Vasárnap a nagy melegben megpróbáltam elindítani, és nem sikerült, nem is kattant a mágnes. Minden valószínűség szerint elment a gáz...

Ma megkértem Csörit, hogy vessenek már rá egy pillantást. A csatlakozó kupakját letekerve, az apjának rögtön feltűnt, hogy szisszen egyet.
Pillanatok alatt előkerült a szimatoló eszköz, és elindult a nyomozás. Mint kiderült, a szelepnél ereszt. A kupak közepe kicsit megnyomja a szelepet, és az nyit. (Az ok egyszerű, a sok le- és felrakástól elkopott a belseje.)

Szóval gázt leszív (kb. 285 gramm még volt benne), majd feltölt 650 grammal. A klíma máris működik! :-)

A kupakok nem lettek visszarakva, majd itthon keresek valami megoldást helyette, hogy ne koszolódjon a szelep.

>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-06-13

Ma másodszor is nekifutott Csöri a generátor projektnek.
A munka rutinos mozdulatokkal, mondhatni becsukott szemmel ment. Nem hiába gyakorlat teszi a Mestert.
A csere utáni próbakör 5,5 km-es lett, már ekkor is 0,4 km-el túlteljesítette az előző generátort.
Projekt lezárva, indulhatunk haza.
Tesztelés közben Csörinek feltűnt, hogy nem működik az egyik rendszámtábla világítás. Mire kimásztam a kocsiból, hogy némi ütögetéssel megjavítsam, már bele is került egy új izzó grátiszban.

u.i.
Hazaérve még mindig működik a generátor. Megtartjuk :-)

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-06-10

Tegnap tettünk egy nyitott tetős kirándulást az osztrák hegyekbe. 160 km oda, és ugyanannyi vissza. Királyság.
Hazafelé feltűnt egy finom kattogó hang, és mintha a padlólemezen is éreztem volna valamit.
Olyan volt, mint a stabszilent, csak fémesebb.
Ma alánéztem, és meglepve láttam, hogy a másik oldali bilincs is megadta magát. A bilincs szalagja félig a harang alatt. Tuti ez kattogott. Érdekes módon a harang szinte visszaugrott a helyére, így nem sok zsír jött ki.
A tisztogatás nem túl tiszta meló.

Szóval, zsír ment bele és felkerült egy új bilincs.
Kép nincs, mert fülig zsírosan nem vettem elő a gépet.

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2013-06-07

Egy húzósabb német autópálya szakasz után nem akart elindulni a Párduc.
Tekerte, tekerte, de semmi...
Szerencsére nálam volt a csatlakozó és a laptop. Kiolvasva a következőt dobta:

READING ERROR CODES:
1: P0190 - Magasnyomású ü.a. nyomásérzékelõ
No help available
A hiba oka hogy a vezerlo tul magas jelet kapott a szenzortol. A hiba most nem talalhato,valoszinuleg eltarolodott a memoriaban. torold a hibakodokat es ismeteld meg a kiolvasast Erre a hibara aktivalodott a hibajelzo lampa.
2: P0748 - Üzema. nyomás szabályozó (a nagynyomású szivattyú bemenetén)
No help available
A hiba oka hogy a vezerlo nem kapott jelet a szenzortol. A hiba most nem talalhato,valoszinuleg eltarolodott a memoriaban. torold a hibakodokat es ismeteld meg a kiolvasast Erre a hibara aktivalodott a hibajelzo lampa.

TORLI A TAROLT HIBAKODOT...

READING ERROR CODES:
Nincs hibakod

Érdekes. Azt írja, hogy lámpát is gyújtott, nos NEM. A lámpa nem világított.
A törlés óta újabb 1.200 km-t mentünk gond nélkül.
Most akkor mi van?

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2013-06-05

881 nap kellett, hogy a Párduccal elérjük a százezredik km-t.
Az út a számok tükrében:

- 1.407,63 óra menetidő (58,65 nap!)
- Mozgásban töltött idő: 6,65 % (Átlagban 96,86 perc/nap !!)
- 71 km/ó átlagsebesség
- 6.861,33 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,74 liter / 100 km átlagfogyasztás
- üzemanyagköltség: 30,76 Ft/km

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-05-30

Csöriéknél a kereket levéve nem kicsit meglepet, hogy a belseje milyen retkes. Csupa zsír és kosz keveréke. A helyzetet jobban megszemlélve kiderült, hogy a gumiharangot rögzítő bilincs elveszett. (Ennyit a haranghoz adott bilincsről.) A zsírt persze kidolgozta a centrifugális erő.
Jóska bá, gyorsan orvosolta a dolgot. Feltöltötte zsírral, és feltett egy új bilincset. Aztán meghúzta a többit is, mert anno nem húztam meg őket rendesen. Most már tartanak.
Utólag is köszönöm a szívességet.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-05-30

Megérett a tavaly tavaszi gondolat. Megelőző jelleggel lecserélem a generátort, mert néha érdekes hangokat ad.
Szóval Csöri rendelet egy Marelli gyári felújítottat, és ma elgurultunk hozzá, hogy bekerüljön.
A dobozból kibontva gyakorlatilag zsír újnak tűnik. Csilli-villi, még a csavarok is újak.
A beszerelés nem kis feladat, tekintve, hogy nem fér ki (és be) sehol a generátor. Kerék le, kipuff le, bölcső le, gyakorlatilag szét kell robbantani az autót. Bekerült az új, a próbaúton semmi gond. Mindenki happy.
Elindultunk hazafelé, aztán kifordulva a 8-asra feltűnt, hogy nem megy a km-óra. Pontosan nullát mutat. Vissza.
A kocsit megemelve, a kerekeket megpörgetve, az óra mutat, ahogy kell. Hmm…
Újabb próbaút, nem mutat. Khm…
Felemelve, megint mutat. Ühüm-ühüm…
Aztán rájöttem, hogy a felemelés és a próbaút között az a különbség, hogy az úton ég a lámpa. Nosza, felkapcsoltam, km-óra ugrik is vissza a nullára. Megvagy!
Ki- és bekapcsolgatva mutat, nem mutat.
Az újabb indításkor már nem is világít a kis, piros akku ikon a műszerfalon.Töltésre rámérve inkább kisebb a fesz, ha pörög a motor. Max 12,8 Volt.
Kész, ennyi volt. A felújított Marelli élt 5,1 km-t. (Érdekes módon a km számláló ment, csak az óra nem mutatott, így az érzékelő hibát hamar kizárhattuk.)
Késő éjszakába nyúlva visszakerül az eredeti. A rend helyre áll, újra 14 Volt körül lehet mérni az akkun, ha jár a motor.
A hazafelé vezető 105 km sincs semmi gond, új generátor kell, és lesz.
A történet folytatódik…

u.i.
Ja, mégis volt, Jánosházánál - kb. 50-es tempónál - egy nyúl elütött minket. A kis kamikaze nekiugrott a jobb első keréknek, majd elment.
Aztán kb. 80-ról tartottunk egy fékpróbát egy őz miatt. Aztán 70-ről két róka miatt.
Minden működik :-)))

 
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-05-29

A mai menü:
- Kocsimosás
- Kárpit tisztítás - Würth Aktiv Clean belsőtér tisztító
- Gumiápolás - Tutela
- Waxolás - Sonax nano
- Ponyvatisztítás - mágikus henger

 
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-05-20

A tavaszi nagytakarítás jegyben műszerfal tisztítás, és bőrápolás volt a mai menü.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2013-05-14

Miközben a Párducra vártam, a szalonban megnézegettem a relikviákat. Találtam 25 Euróért egy táskát. El is hoztam...