Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
• Szélfogó háló a legmelegebb 30+ fokos időt leszámítva kell, érdemes beruházni rá. Én először magam készítettem egyet, amihez kellett egy légzáróbb plexi is a hidegebb időkre. A "gyári" sokkal jobb, nem kell másik. Szóval érdemes beruházni egyre.
• Adott esetben a két ülés közé kifeszített Alfás törölköző is jó szolgálatot tehet.
• Baseball sapit célszerű a kocsiban tartani, ha lehet fehéret. A simléder jól jön napellenzőnek, a fehér szín meg visszaveri a napot.
• Napszemüveg. Célszerű viselet, DE készüljünk fel arra, hogy egy napos kocsikázás után az arcunkon marad a nyoma. Alatta ugyanis nem égünk/barnulunk le.
• Célszerű napolajat is tartani a kocsiban és rendszeresen használni. A nyakunk és a kezünk szára is rendesen le tud égni egy szép nyári napon.
• Olasz autóhoz olasz zene illik, abból is a „klasszikusok”: Ramazotti, Adriano Celentano, Al Bano, Ricchi E Poweri, Pavarotti, stb.
• A klíma kötelező a kocsiba. Hogy minek? Nos, melegben egy idő után elviselhetetlen a nyitott tető. Ilyenkor csukni kell. Egy darabig segít az árnyék és a nyitott ablak, de 35 fok felett erős napsütésben ehhez már aszkétának kell lenni. A fekete vászontető remekül beveszi a nap melegét. Ilyenkor ablak fel, klíma be, és „normál” kupéként kell használni.
• Szarvasbőr autós kesztyű nélkül lehet élni, erős napsütésben még meleg is. Mégis érdemes szerezni egyet, mert a hangulata van.
• Innivaló mindig legyen a kocsiban. A napon nagyon ki lehet száradni. Az ember észre se veszi aztán jön a szédülés.



• A nap miatt a belső tér ápolására fokozottan ügyelni kell. A naptól a bőr kiszárad, a többi benne felejtett cucc meg kifakul. (Az Alfás sapi is erre a sorsra jutott, egy év után már nem igazán piros.)
• A tetőt célszerű egy alapos tisztítás után évente impregnálni. Impregnálás után olyan lesz a tető, mint a frissen viaszolt festés: a vízcseppeket lepergeti, pontosabban gömbökké állnak össze.
• Impregnálás után a száradásig maradjunk védett helyen.
• Gyengéd ápolás (szárazon, tiszta vízzel, ill.megfelelő szerrel)
• A textiltető nem nagyon szereti a gépi mosók kemény keféit. Egyes hírek szerint léteznek spéci „puha” kefés mosók is a kabrióhoz, de ilyennel még nem találkoztam.
• A vászontető tisztítására tapasztalatom szerint a „mágikus” henger a legalkalmasabb. (Mosható ragacsos, vagy letéphető papírréteges formában is megfelel.)
• A madárürüléket (vagy más hasonlóan agresszív anyagot) nagyon gyorsan távolítsuk el.
• A tömítéseket rendszeresen ellenőrizzük, ápoljuk.
• A hátsó ablak tisztítására is figyeljünk. Az alkalmazott vegyszer nem támadhatja meg a műanyagot!
• Ne használjuk a magasnyomású mosót közvetlen közelről. Az ablaknál különösen óvatosan, mert be lehet vizezni a belteret.
• Ne használjunk agresszív oldószereket és közönséges háztartási folteltávolítót.
• Mosás után a vízcseppeket (gömböket) töröljük le, mert minden csepp helyén egy világos folt maradhat (vízkő). Akár egy műanyag lap éle is megteszi, mint egy ablaktörlő lapát.
• A tetőt mosás után hagyjuk megszáradni, nedvesen ne nyissuk ki. Ha felhúzva szárad meg, szépen kisimul.
• Menet közben ELŐRE fúj a szél! A hosszú hajúak nem fognak látni semmit! A filmekben látható hátra lobogás trükk. A szélvédő felfelé irányítja a levegőt, mögötte vákuum keletkezik. A hiányzó levegő pedig hátulról jön.
• A nyitott tető miatt, ha hideg van, hideg van. Célszerű felöltözni, a huzat ellen egy bőrkabát jól jön. Sokszor segít a fűtés bekapcsolása, de a meleget elviszi a huzat. Jól jön a szélfogó háló és 8-10 fok felett a lényeg, hogy süssön a nap, és már loboghat is a haj.
• Nyáron a nyitott tető miatt, ha meleg van, meleg van. Kb. 30 fok felett már nem elég a menetszél, 35 felett simán hőgutát kapni a napon. Főleg, ha az ember több órát tölt ott. Egy darabig segít, ha klíma hidegét magára irányítja az ember, de az se sokáig.
• A nyitott tető miatt nagyon le lehet égni a napon, hiába hűt a menetszél. Gyakorlatilag a strandon ülünk, de nem az árnyékban. Napolaj kötelező. Pár száz km után még így is ráég a napszemüveg az ember arcára.
• A napon fedél nélkül hagyott autó nagyon meleg! Erősen javasolt az óvatos beülés, a fekete bőr „issza” a napfényt. Ja, a kormány is meleg! (Célszerű árnyékban parkolni.)
• Tapasztalatom szerint olyan nincs, hogy nem ázik be valahol a kocsi. Normál esőre be lehet állítani az üveget, de ha máskor nem, mosáskor kapunk vizet. pl. a nagynyomásúval simán be lehet veretni, tehát óvatosan!
• A kabriózás lázadás ebben a racionális világban. Mindennek ellentmond, ami trend a jelenlegi autógyártásban. Izzadsz benne, fázol benne, huzatot kap a nyakad, füled, napszúrást kapsz, megfázol, náthás leszel, leég az arcod, a kezed. Cserébe olyan élményt kapsz, amit más autó nem tud.
• A kabriózás nem az esztelen száguldozásról szól. Nem az a cél, hogy legyorsuljuk a többieket. Ők csak siessenek, mi kívül állunk ezen a rohanó világon.
• Általában védtelenebbek vagyunk, mint a normál autósok. Elég, ha az előttünk menő ablakot mos, mi fürdünk. Elég, ha egy húzott diesel megy előttünk, mi tisztán szívjuk a kormot. A madaraktól érkező dolgokról nem is beszélve.
• Ha akarod, ha nem, a nyitott kocsival mindenhol feltűnő vagy.
• Itthon nagyon sokan nem tudják hová tenni a Spider-t. Annyira ritka típus, hogy sokkal drágábbnak vélik. (Bár 15 éve került Forintra annyiba, mint most a 159, tehát anno tényleg drága volt.)
• Tető nélkül mindent hallani. A városban a legfurcsább. Érteni az embereket a járdán, főleg a „beszólásokat”. Hallani az irigységet. Az emberek azt hiszik, hogy tele vagy lével, mert telik kabrióra.
• Az udvariasságot megköszönik. Ha gyalogos teszi ezt is hallani.
• A kabriósok is köszönnek egymásnak. Mint az Alfások. A nyitott tetősök is összetartanak.(update 2019: Ahogy szaporodnak a kabriók egyre kevésbé intenek.)
• Nem illik kimutogatni, pedig adott esetben nagyon jó lenne.
1.001 nap a számok tükrében:
- 1.590,63 óra menetidő (66,28 nap!)
- Mozgásban töltött idő: 6,62 % (Átlagban 95,34 perc/nap !!)
- 71 km/ó átlagsebesség
- 7.630,22 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,71 liter / 100 km átlagfogyasztás
- üzemanyagköltség: 28,57 Ft/km
A késő őszi napon a napocska hívogatott egy kis nyitott tetős kirándulásra. Miután a melóból sikerült időben hazaérni, újra elmentünk Keszthelyre naplementét nézni.
Indulás előtt lecseréltem a szélfogó hálót a plexire. Így odafelé napsütésben, 23 fokban pólóban lehetett kabriózni. Hazafelé, sötétedés után, 15 fokban már elkelt a made in Tarvisio bőrdzseki.
150 km élményautózás.
Az ilyen kirándulásokért érdemes ilyen autót tartani.






Tavaly felfedeztem, hogy van egy érintetlen kulcs a Pókhoz. Még anno az is feltűnt, hogy a csomagtartót nem nyitotta, de arra gondoltam, hogy még nyers, majd bejáródik.
Nos, nem.
A téli leállás miatti olajcsere miatt előkerestem az eredeti használati utasítást. Ma "kiolvastam" a kis könyvet, és érdekes dolgot találtam:
A kocsihoz négy kulcs jár, és négyet is kaptam:
- Barna/bordó szögletes: mesterkulcs a többi programozásához.
- 2 db színes Alfa emblémás kulcs a hétköznapi használathoz.
- 1 db nyomott emblémás piros kulcs, DE ez csak az ajtókat nyitja, és indítja az autót. Arra az esetre van, ha ott hagyjuk valahol, mondjuk a szervizben a kocsit. A csomagtartót, a kesztyűtartót, és az ülések mögötti rekeszt nem nyitja.
Még így négy év után is tudhatok meg újat a Pókról :-))


Megérkezett a rendelt ELM 327 a színes csatlakozókkal együtt.
Csináltam egy gyors tesztet. Mindenhová rácsatlakozik. Működik, ahogy kell.
READING PARAMETERS:
Akkumulátor feszültség : 12,395 V
Kilométer számláló: 106015,3 km
Km-óra utolsó íráskor: 0,0 km
Túlpörgések száma: 0
Max. motor ford.szám számláló: 0,00 sec
Írások száma: 1
EGR szelep nyitás : 128 %
Részecskeszûrõ állapot: normál eldugulás
Részecskeszûrõ eldugult: 53,82 %
Regenerálási idõ százaléka: 0,000 %
Erõltetett regenerálás állapota: Nem aktív
Utolsó DPF csere km-száml.: 105910 km
Távolság az utolsó regenerálás óta: 249,5 km
Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 883 km
Utolsó 5 regenerálás idõtartama: 542 sec
Utolsó 5 regen. átlaghõmérséklete: 628,66 °C
Regenerálások teljes száma: 176
Olajcserék száma: 5
Utolsó olajcsere km-száml.: 101424,0 km
Most már mindegyik vasnak van saját kábele, mehet a pótkerék mellé. Ha kell ott legyen.


Egy három napos túrát tettünk a hegyekbe.
Elsődleges cél a motorosok által annyira kedvelt 69-es út bejárása Ausztriában. Már régóta szemezgetek vele, mert sok jót hallottam róla. Az első nap ragyogó napsütésben odafelé meg is volt. Annyira klassz a terep, hogy még fényképezni is elfelejtettem. a legjobb benne, hogy nem igazán szerpentin, hanem mindenféle út van. Sok motorossal találkoztunk. Az út minősége pár helyen nem éri el az Ausztriában megszokottat, de még ezeken a részeken is messze a magyar átlag feletti. (A 84-es csak szeretne ilyen lenni.)
A szállás majdnem a túlsó végén Lavamünd előtt egy szerpentinkanyarban volt a Harrach Hotelben. A belinkelt videón 4:07-kor megy ell a motoros előtte. Ez a videó meg gyakorlatilag onnan indul.
A kilátás csodás, a tulaj nagyon barátságos.
Szombaton a Goldeck csúcsot céloztuk meg gyalogosan. Kb 160 km-nyi nyitott tetős kocsikázás után felszálltunk a felvonóba. Egy jó ebéd és némi hegymászás után elértük a csúcsot. 2.142 méter.
Miután lejöttünk a Spideren volt a sor, hogy a másik oldalon megmássza a Goldeck Panoramastrasse-t.
Hazafelé a Wörth-i tó partján gurultunk végig a szállás felé. Az út kifogástalan minőségű!
Sajnos éjjel szinte viharos széllel megjött az eső, így elindultunk hazafelé. Újra végig a 69-en. Megálló a 69-es büfénél, de még nem volt nyitva.
Összesen 877 km-t mentünk, a hazautat kivéve végig nyitott tetővel.
Király volt, ajánlom mindenkinek a 69-est!












Mivel mára sem volt nagy hőség kilátásban, a szokásos győri túrára a Spiderrel mentünk.
Ami beárnyékolta a napot, és ami miatt feladtam a reményt, hogy Mo-n valaha is kulturáltan lehessen közlekedni:
- Az út minősége kritikán aluli! (Celldömölk-Pápa-Győr) Az egy dolog, hogy a fele "bogárhátú" és leér az alja, de ennyi lyukkal, úthibával az eddigi össze "Nagy Túrán" (összesen 6.500 km) sem találkoztam! Gyakorlatilag az elmúlt években csak romlott a helyzet!
- A kedves trágyaszállítóról lapátnyi adagok potyogtak Takácsiban. Az anyagból kiszálló szalma kondenzcsíkként száll mögötte. A falu végén sikerült megelőzni, de szerintem nem értette a sofőr, hogy miért jeleztem a kezemmel...
- Minden harmadik autó 70-el megy. Faluban és azon kívül is. Valahogy nem értem a koncepciót. Most siet, vagy nem?
- A német autók 60%-án (Golftól felfelé) nincs irányjelző. Hol a német precizitás?
- Többen is mm-re az út szélén mennek. Persze néha le is mennek róla, ilyenkor a frászt hozzák az emberre, hogy szedhetem ki őket az árokból. Jó néhány padkázás után sem megy 5 centivel se beljebb. Nem tűnik fel neki, hogy hatalmas kátyúk vannak? Vagy csak szarnak a futóműre?
- Akinek telefonja van, az a fülénél tartja. A kocsi mozgásán is jól látni. Nem tilos az ilyesmi már pár éve?