Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Délután átálltunk nyári üzemmódba, visszatettem a hálót a plexi helyett. Próbaútra nem került sor, mert leszakadt az ég. Fincsi nyári zápor kerekedett.




Nagy nap a mai, ugyanis ma délután megtettük a Párduccal az 1.000.000. saját autóval megtett km-t. Mindezt balesetmentesen, egyetlen autón okozott karcolás nélkül.
A számok:
OFF járművekkel: 282.960 km
GWJ593 Alfa 146 1,6TS: 182.500 km
IUX710 Alfa 147 1,6 TS: 127.000 km
JNN820 Alfa 156 1,6 TS: 54.000 km
KMW012Alfa 156 1,9 mJET: 183.805 km
LHU600 Alfa Spider 2,0 TS: 34.158 km eddig
LUX640 Alfa 159 2,0 JETm: 135.577 km eddig
Igaz, hogy a régi időkből néhány adat kerekítve van (le is és fel is), de a feljegyzéseimben ezek szerepelnek. Az esetleges eltéréseket ellensúlyozandó nem számoltam a bérelt kocsikkal, a szüleim és a feleségem autóival megtett távolságokat, ami becsülten is több 10e km-es nagyságrendű.
A családom újabb balesetmentes milliót kívánt.
Mindent meg fogok tenni érte...
A legfontosabb: amint a számláló átfordult, egy 147-es Cartárs jött szemben, villantott és intett. Kell jobb köszöntés? :-))))))


A Pókon lévő kipufogó esztétikailag menthetetlen. A króm vég lerohadt, a cső festésén ismét átjött a rozsda. Minimum egy vég kellene, de kicsit többért már van komplett közép és hátsó dob is.
Tegnap szólt Csöri, hogy megjött a cucc. Ma elgurultunk a Párduccal érte. Nagyon babán néz ki.


2013.12.21.-én cseréltem a jobb oldali tompítottat. Nos, a bal eddig bírta.
Kb. 13 ezer km-el ment többet, ez nagyjából plusz 185 órát jelent. Vagy a jobbos volt gyári hibás, vagy ez sikerült túl jól a gyártáskor.
Eddig halogattam, de ma nekiálltam:
- a kocsi kipakolása (egy mosógépnyi ruha, ill. kismillió cucc, a CD-től a távcsőig),
- porszívózás,
- szőnyeg takarítás habbal,
- műszerfal ápolás,
- bőrápolás (a két ülés beivott egy flakon viaszos cuccot, hihetetlen a változás),
- gumik ápolása,
- ablaktisztítás,
- műanyag elemek áttörlése a motortérben,
- cuccok rendszerezése, visszapakolása,
- szerszámkészlet, pótalkatrészek rendszerezése, csomagolása,
- akkutöltés CTEK-kel.
Már csak kívülről kellene megmosni.








Ma először mentünk a Párduccal 1.000 km felett két tankolás közt!
1.019,5 km után érkeztünk meg a kúthoz, ahol is 62,82 litert tankoltunk. A fedélzeti már nem írt ki még megtehető távolságot, illetve hangos sípolással jelezte, hogy gond lesz/van...
Érdekes, mert még volt vagy 7 liter a tankban...
(Átvételkor 66,63 liter ment bele, tehát már tankoltam ennél többet is.)
Átlagsebesség 61 km/ó.
- életkor: 1.193 nap
- km óra állás: 132.465 km
- össz. menetidő: 1.888,52 óra (78,69 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 8.941,62 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,70 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 28,60 Ft/km
- átlagos napi futás: 111,03 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,59%
Összesen saját autóval megtett távolság: 996.203 km
...ebből Alfával megtéve: 713.798 km
Az 1.000.000 km-ig hátravan: 3.242 km
Az idő szép, menni kéne valahová. A múltkori túrából tanulva a sógorék felé, mert ott legalább jók az utak.
Némi keresgélés után Liszt Ferenc szülőháza került képbe. Nincs is messze, zenészként érint is a dolog. A látogatás után azt mondom, hogy aki teheti nézze meg. Lehetőséget ad egy kicsit közelebb kerülni hozzá, egy kicsit jobban megismerni az embert, a művészt. Ráadásul magyarul is rendelkezésre áll minden információ.
Szóval Kópházánál átléptük a határt, és eltöltöttünk egy kis időt Raiding-ben. Az 56-os úton délre mentünk a határ mentén, valahol egy ebéd, majd Jákot érintve haza.
220 km végig nyitott tetővel. Szép nap volt.












Nekiálltam a szelepfedél tömítés cseréjének. A feladat nem túl bonyolult:
- felső fedél le,
- trafósor ki,
- kartergáz csöveket lehúz,
- fedelet leszed,
- fedelet kitakarít,
- új tömítést felrak (én a fedélre tettem, mert a vágatban szépen megáll).
- Fedelet visszacsavaroz. A szervizkönyv alapján a meghúzási nyomaték: 10-13 Nm. 10-re állítottam be a kulcsot, de ez is soknak tűnt, úgyhogy csak érzéssel húztam meg, mert mindenhol azt hallottam, hogy könnyen törik a fedél.
- Most várok egy napot, hogy után húzhassam a csavarokat.
- Másnap csavarokat utánhúz (egyet lehetett)
- Trafósor visszarak.
- Fedél vissza.
- Sört bont :-)












Felkerültek az új gumik: Continental Sportcontact 5
Mentünk is egy 50 km-es kört.
Az első meglepetés volt a csend. A kopott Michelineknek már volt rendesen hangjuk, főleg a pofont kapott jobb elsőnek. (vub-vub-vub) Bár tuti, hogy sokkal halkabb a jó Michelinnél is. Újra hallani a turbó finom hangját :-)
Tapad ahogy kell.
Szóval eddig tetszik.
Óra állás: 132.151 km
Az előző Michelinek 30.888 km-t mentek.
A gyárban felszerelt Michelinek 45.340 km-t.
update 2014.04.10.
Ma mentünk 100km-t, nagyrészt szakadó esőben. Továbbra se lehet panaszom.



